امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Oppo N3

#1
اپو ان 3 عملکرد بسیار خوبی داشته است. این گوشی از هیچ جهت در طی بررسی کمبودی از خود نشان نداده است و امیدواریم که به زودی در بازار جایگزین N1 شده و در تمام بازارها موجود شود.


معرفی

فرمول تولید گوشی هایی بهتر از سایر گوشی های این صنعت یکی از اهداف این شرکت می باشد. علی رغم تازه وارد بودن به بازار موبایل، روش Oppo عجیب ترین روش ممکن می باشد. اما به نظر می رسد که این روش به نتیجه می انجامد.
قطعات استاندارد شامل آخرین چیپست، صفحه نمایش قدرتمند، و دوربینی با مگاپیکسل بالا می باشند. اما چرا طرح دوربین چرخان برای گرفتن بهترین سلفی ها را وارد صنعت نکند؟ این یکی از روندهای سال پیش این شرکت بود. مدل امسال از این طرح اما از موتور چرخان استفاده کرده است و دوربین می تواند به طور خودکار تغییر جهت دهد. دوربین نیز نسبت به مدل های پیشین ارتقا یافته است.

Oppo N1 سال پیش دارای دوربین 13 مگاپیکسلی چرخان و صفحه نمایش 5.9 اینچی با کیفیت 1080p بود و به جای Color OS شرکت Oppo از رام CyanogenMod استفاده شده بود. امسال این شرکت با ارائه مدل Oppo N3 از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است که حسگر و اندازه پیکسل های آن بیشتر شده اند. اما تغییرات صرفا در بزرگی نیستند. گوشی به طور محسوسی کامپکت بوده و دلیل آن صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع IPS و با کیفیت 1080p می باشد. این مدل از رام CM برخوردار نبوده و از نسخه دومColor OS استفاده می کند. سیستم عامل این گوشی نیز آندروید کیت کت می باشد.

از جمله مواردی که N3 را به یک گوشی بهتر تبدیل می کنند می توان به چیپست جدید Snapdragon 801 (مدل قبلی از S600 استفاده می کرد) و حسگر اثر انگشت در پشت در جایی که صفحه لمس O-Touch قرار داشت می باشد.

ویژگی های اصلی

  +دو سیم کارت (micro SIM در کنار microSD قرار می گیرد)
  +صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 x 1920 و تراکم پیکسلی 403 dpi
  +آندروید 4.4.4 کیت کت به همراه Color OS 2.0
  +چیپستQualcomm Snapdragon 801، پردازنده چهار هسته ای 2.2 گیگاهرتزی از نوع Krait 400، پردازنده گرافیکی Adreno 330، رم 2 گیگابایت
  +لنز چرخشی 206 درجه برقی، 16 مکاپیکسلی با حسگر 1/2.3 اینچی، دارای گواهینامه یScneiderKreuznach، اندازه پیسکل 1.34µm، فلاش با دو LED
  +فیلم برداری 1080p با 30 و 60 فریم بر ثانیه، فیلم برداری آهسته با کیفیت 720p با 120 فریم بر ثانیه
  +حسگر اثر انگشت
  +کنترل بلوتوثی O-Click که می تواند دوربین را از راه دور کنترل کند
32  + گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD
Cat. 4 LTE  + (150/50Mbps)، Wi-Fi a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه 4.0، GPS/GLONASS، میکرو USB، کابل تبدیلگر USB
  +باتری 3000mAh با برخورداری از فناوری شارژ سریع VOOC (شارژ 75% در 30 دقیقه)


معایب اصلی

─ عدم پشتیبانی از فیلم برداری 4K
─ نسبت به اندازه صفحه نمایش سنگین و بزرگ می باشد
─ استفاده از رزولوشن QHD بسیار عالی می شد
─ عدم وجود رادیوی FM یا پورتIR (به دلیل قیمت بالای این گوشی ما جزئی ترین مسائل را نیز بررسی می کنیم)
─ در فروشگاه های خارج از آسیا موجود نمی باشد


چیزی که در N1 وجود داشت در این مدل هم وجود دارد و آن برخورداری از ترکیب پلاستیک و آلومینیوم در طراحی می باشد. چارچوبی که در اطراف گوشی وجود دارد در پایین گوشی به منظور قرار گرفتن LED هشدار دهنده به دو بخش تقسیم شده است.
Oppo در این مدل در مقایسه با مدل پیشین پیشرفتی خوبی داشته است و برخی از نقاط قوت نمونه پیشین را تقویت کرده است. برای مثال صفحه نمایش 5.9 اینچ مورد پسند بسیاری از افراد نمی باشد. آیا Oppo می تواند در آینده از بازارهای آسیایی خارج شده و یک برند جهانی گردد؟
البته امروزه N3 در برخی از فروشگاه ها در سراسر جهان موجود می باشد. برای خرید این محصول در خارج از آسیا باید هزینه حمل و نقل پرداخت نمایید. بسیاری از مردم نیز از خرید گوشی از خارج از کشور ناراضی می باشند و این کار را انجام نمی دهند.

مورد دیگر نیز به یارانه سرویس دهنده ها بستگی دارد و بسیاری از افراد گوشی خود را از سرویس دهنده ها دریافت می کنند اما این امکان برای Oppo N3 وجود ندارد. موضوع دیگری که وجود دارد این است که قیمت 649 دلار برای این گوشی مناسب نمی باشد. بسیاری از موارد در تمام گوشی های هوشمند چینی ارائه می شوند اما فقط برخی از آنها از خلاقیت Oppo برخوردارند.
Oppo N3 یک گوشی هوشمند بسیار زیبا می باشد که یک دوربین چرخان در بالا دارد. به عنوان جایگزین Oppo N1، مدل N3گوشی است که بسیاری از کاربران N1 دوست داشتند گوشی آنها نیز اینگونه باشد. صفحه نمایش کوچک تر شده و تناسب بهتری با گوشی دارد، چیپست و دوربین که یکی از نقاط اصلی تمرکز این گوشی است ارتقا یافته اند.

سخن پایانی

روشن است که Oppo N3 چیزی فراتر از یک گوشی دوربین دار با لنز گردشی می باشد و هم اکنون به عنوان پرچمدار Oppo ارائه شده است. Oppo Find 7 نیز از صفحه نمایش 5.5 اینچ با کیفیت QHD، رم 3 گیگابایتی و اسپیکر استریو بهره می برد اما نمی تواند با امکانات دوربین N3 رقابت کند بنابراین از محبوبیت خاصی بر خوردار نمی باشد.
Oppo N3فقط یک گوشی پیشرفته از شرق نیست بلکه تمامی قابلیت های پرچمدار شدن از قبیل زیبایی و امکانات و قیمت بالا را دارد. در حال حاضر، Oppo N3حتی ممکن است از برخی از پرچمداران بین المللی برای شما بیشتر آب بخورد.
اما چه چیزی باعث شده است این گوشی قیمت بالایی داشته باشد؟ یکی از مسائل این است که این گوشی از نظر طراحی و خلاقیت می تواند با گوشی های دیگر رقابت کند. Oppo یکی از بهترین گوشی هایی را تولید کرده است که حس خوبی را به کاربر القا می کند و ترکیب پلاستیک با آلومینیوم زیبایی خاصی را برای آن به ارمغان آورده است اما با این حال برخورداری از صفحه نمایش 5.5 اینچی استفاده از آن را اندکی دشوار ساخته است.


نتایج بدست آمده از تست گوشی Oppo N3

◄ بدنه از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده است.
◄ انحنای پایین بسیار زیبا دیده می شود و دارای LED می باشد
◄ دوربین چرخشی به خوبی حرکت می کند و استفاده از آن بسیار آسان است
◄ استفاده از حسگر اثر انگشت بسیار آسان است
◄ صفحه نمایش ترکیب رنگ خوبی دارد و دارای زاویه دید خوبی می باشد و در نور به خوبی دیده می شود. صفحه نمایش 5.5 اینچی روشنایی و کنتراست خوبی دارد.
◄ عمر باتری با توجه به حجم زیاد باتری کم می باشد
Color OS 2.0 ◄ بسیار روان بوده و عملکرد خوبی دارد و ویژگی های زیادی به همراه تم های مختل اندروید را ارائه می کند.
◄ رتبه benchmark با توجه به سخت افزارهای استفاده شده میانگین می باشد
◄ عملکرد اسپیکر رتبه خوبی دارد و می توانید با اندکی تغییرات در تنظیمات Wave Maxx Audio آن را بهتر نیز سازید
◄ پشتیانی از اغلب فرمت های صوتی و تصویری به غیر از AC3، پشتیبانی از زیرنویس
◄ کیفیت خروجی صدا خوب می باشد.
◄ دوربین عکس های خوبی می گیرد و کیفیت رنگ خوبی دارد
◄ عدم پشتیبانی از 4K یکی از معایب می باشد اما ویدئوهای 1080p کیفیت خوبی دارند ولی اندکی وضوح بالا باعث شده است که مصنوعی دیده شود.
◄ بسیاری از افراد Oppo N3 را به عنوان یک دوربین خریداری می کنند زیرا لنز متحرک آن امکانات جالبی را برای کاربران فراهم می آورد. شایدOppo N3 بهترین دوربین را دارا نباشد اما کیفیت آن به طور کلی خوب می باشد و می تواند نیازهای اغلب کاربران را برآورده سازد.

نرم افزار به خوبی با سخت افزار مطابقت دارد و شما می توانید لنز متحرک را با استفاده از صفحه لمسی یا کنترل بلوتوثی O-Click حرکت داده و عکس های پانورامای زیبایی بگیرید.
کیفیت فیلم برداری بسیار خوب نمی باشد اما در صورتی که Oppo امکان فیلم برداری به صورت 4K را ارائه دهد این موضوع نیز برطرف می شود. ویدئوهای 1080p بد نیستند اما نمی توان آنها را بسیار خوب تلقی کرد. Snapdragon 801 امروز از محبوبیت Snapdragon 805 برخوردار نیست اما همچنان چیپست مناسبی می باشد.

امروزه نمایشگرهایQHD از برتری خاصی برخوردارند اما صفحه نمایش 1080p با تراکم پیکسلی 400dpi نیز دارای وضوح خوبی می باشد.Oppo N3 امروزه دارای قیمتی معادل 649 دلار می باشد. این قیمت بالا می باشد و در مقایسه با رقبای N3 یک عیب محسوب می شود.
Oppo N3 عملکرد بسیار خوبی داشته است. این گوشی از هیچ جهت در طی بررسی کمبودی از خود نشان نداده است و امیدواریم که به زودی در بازار جایگزین N1 شده و در تمام بازارها موجود شود.
شکی نیست که قیمت رقابتی می تواند منجر به محبوبیت N3 گردد. Oppo سعی دارد تصویری به غیر از یک گوشی ویترینی در ذهن مردم ایجاد کند. آنها همواره کیفیت و خلاقیت را افزایش می دهند اما انتظارات کاربران یک شبه تغییر نمی کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان