امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی گوشی Alcatel One Touch Idol X Plus

#1
آلکتل وان تاچ آیدل ایکس پلاس بدون عیب هم نیست اما کارایی اولیه، کیفیت تصویر عکسبرداری و صفحه نمایش عالی آن ما را راضی کرده است. اگر به دنبال گوشی هوشمند دارای پشتیبانی از دو سیمکارت هستید، برای یافتن گوشی ای با مشخصات بهتر از این دچار مشکل خواهید شد.


معرفی

آلکاتل آهسته و پیوسته، نامی برای فروش گوشی هایی خوش ساخت و با قیمت مناسب در کلیه گستره های قیمتی موجود در بازار برای خود دست و پا کرده است. گوشی ای که امسال پرچمدار محصولات آلکاتل است،Idol X+میباشد که با وجود قیمت مناسب، محصولی قوی است. با داشتن پردازنده هشت هسته ای از نوع Mediatek's MT6592، مدل X+ قابلیت این را دارد که به تعداد لازم هسته های پردازنده را به کار گیرد تا بین میزان کارایی و بازده باتری تعادل را برقرار کند.
مانند مدل قبلی خود یعنی Idol X، مدل Idol X+ دارای همان صفحه fullHD پنج اینچی بوده و با تنها افزودن 1 میلی متر به ضخامت، ظرفیت باتری آن 500 میلی آمپر افزارش یافته و از سیستم دو سیمکارته برخوردار شده است. صفحه LCD به قدری به سطح نزدیک است که گویی هیچ شیشه ای بین انگشتان شما و رابط صفحه وجود ندارد. علاوه بر این فاصله صفحه تا لبه کناری نیز حداقل شده است که این مسائل باعث شده استفاده از این گوشی حس خوبی به شما بدهد.

اما همه تغییرات صورت گرفته باعث بهبود یافتن این گوشی نشده است. برای ایجاد فضا برای سیمکارت اضافه، Idol X+ قابلیت پشتیبانی از microSD برای پردازنده اش از دست داده است و از اندروید قدیمی 4.2.1 آبنبات چوبی استفاده میکند.
در قسمت زیر، خصوصیات کلیدی و معایب گوشی جدید آلکاتل به تفکیک آورده شده است:

ویژگی های اصلی

  +پشتیبانی از دو سیمکارت
  +پشتیبانی از GSM/GPRS/EDGE چهار بانده؛ 3G با HSPA دو بانده برای هر دو سیم کارت
LCD  + خازنی IPS پنج اینچی 16 میلیون رنگ 1080pلمسی
  +سیستم عامل اندروید نسخه 4.2.1 آبنبات چوبی
  +پردازنده 2 گیگاهرتزی هشت هسته ای Cortex-A7، 2 گیگابایت رم، گرافیک Mali-450MP4، چیپست MediaTek MT6592 با هشت هسته و کارکرد مجزا
  +دوربین با فوکوس اتوماتیک 13 MP با فلاش LED، ثبت موقیعت مکانی
  +ضبط فیلم 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه با فوکوس اتوماتیک پیوسته و صدای استریو
  +دوربین جلو 2 MP، ضبط فیلم 1080p
  +حافظه داخلی 16GB/32GB
  +درگاه microUSB
  +بلوتوث v4.0
Wi-Fi a/b/g/n  +، Wi-Fi مستقیم
GPS  + با A-GPS
  +خروجی صدا 3.5 mm استاندارد
  +رادیو اف ام استریو با RDS
  +حسگر های شتاب سنج و مجاورت
  +سیستم فرمانبری صوتی برای کنسل کردن فرمان ها با میکروفون مخصوص
  +باتری لیتیومی 2500 میلی آمپری
  +هدفون JBLبا کیفیت در جعبه
BoomBand  + مخصوص ورزش به صورت انتخابی

معایب اصلی

─ باتری غیر قابل تعویض
─ عدم وجود ورودی microSD
─ عدم وجود LTE
─ اندروید نسخه قدیمی و به روز نشده
─ کارایی اسپکیر زیر حد متوسط
─ پوشش مشکی رنگ به راحتی لک میشود یا خش برمیدارد و از جنس اعلا نیست


تاکنون استراتژی آلکاتل برای کم نگه داشتن قیمت، حول محور پایین بودن حافظه داخلی در گردش بوده است که با وجود کارت microSD جبران میشده است. بدون وجود ورودی microSD و حافظه تنها 16GBکه در اختیار تیم بررسی ما قرار گرفت، مطمئنا کار سخت میشود و ما مشتاقیم ببینیم که نسخه 32GB چطور قیمت گذاری میشود و آیا مانند دیگر محصولات این شرکت توانایی رقابت با دیگر محصولات بازار را دارد یا خیر. یا توجه به این موضوع، Idol X+بسته ای است که اگر بررسی ما در مورد فبلت Alcatel Hero را خوانده باشید برای شما آشنا است.
اما قیمت گذاری مسئله ای است که بعدا به آن خواهیم پرداخت. الان به بررسی سخت افزاری این گوشی به طور عمیق خواهیم پرداخت.


سخن پایانی


آلکاتل Idol X+ معایب خود را دارد. عدم وجود ورودی microSD و باتری غیر قابل تعویض و همین طور نسخه اندروید قدیمی و صدای کم اسپیکر را در نظر داشته باشید. اصل قضیه این است که با وجود معایبی که آلکاتل Idol X+ دارد، یک پیشنهاد به شدت وسوسه انگیز است. با این که محک هایی که ما زدیم تاییدی بر حرف Mediatek در مورد این که چیپ هشت هسته ای "واقعی" نمیتواند در کنار پردازنده Qualcomm Snapdragon 800 قرار گیرد است، با این حال X+ هنوز هم به جز قدرت پردازنده در مسائل دیگر حرف برای گفتن دارد.

صفحه نمایش، که از تکنولوژی پیشرفته عدم AMOLED یا ضد انعکاس بهره نمیبرد، دارای یک صفحه OGS بدون فاصله است که به برای نگاه کردن به آن و کار کردن بسیار جالب توجه است. با ترکیب کردن صفحه لمسی و شیشه روی آن و تبدیل آن به یک واحد، صفحه نمایش طوری به نظر میرسد که گویی روی سطح گوشی مهر شده است.

علاوه بر این، قابلیت وجود دو سیم همیشه خوشایند است و این که هر دو سیم را میتوان بدون خاموش کردن گوشی جابجا کرد این گوشی را جالب تر هم میکند. اضافه کردن 500 میلی آمپر در مقایسه با مدل قبلی تنها با افزایش 1 میلی متر به ضخامت، به علاوه نگه داشته وزن در میزان 130 گرمی نیز موفقیتی ستودنی است.

ما از این که آلکاتل تصمیم گرفته اسن که ورودی کارت microSD را حذف کند متعجب شدیم، اما آنها این مسئله را با ارائه نسخه 32GB جبران کرده اند. آلکاتل Idol Xاولیه به شما یک فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را میدهد اما باید چیپ هشت هسته ای، پشتیبانی از 2 سیمکارت و مقداری هم حجم باتری را برای داشتن فضای بیشتر حافظه فدا کنید. از سوی دیگر، دوربین، صفحه نمایش و نسخه اندروید بدون تغییر است اما توصیه کردن Idol X به جای+Idol X کار سختی است چون مدل قبلی خیلی ارزان تر از مدل جدید نیست.

آلکاتل مدل فبلت گوشی های هوشمند Idol خود را با One Touch Hero نیز ارائه کرده است. این مدل ها به عنوان رقبایی برای سری نوت سامسونگ ساخته شده اند، و Hero برای شما صفحه بزرگتر، باتری بهتر و همین طور قلم مخصوص را فراهم کرده است اما تنها مدل تک سیمکارته از ورودی microSD پشتیبانی میکند و اگر بخواهید از سیمکارت دوم هم پشتیبانی شود باید مدل 16GB بدون قابلیت افزایش حافظه را بخرید. سری Hero در گستره بالای قیمتی نیز قرار میگیرد.

ساسونگ از طریق گوشی های هوشمند Galaxy Grand 2 خود با این سری رقابت میکند. Grand 2 دارای صفحه کمی بزرگتر 5.25 اینچی، نسخه دو سیمکارتی، و حافظه 8GB داخلی اولیه با قابلیت ارتقا است. صفحه دارای کیفیت 720p است اما با این وجود بزرگتر، ضخیم تر و سنگین تر از Idol X+ است در حالی که دوربین آن تنها 8MP بوده و پردازنده دو هسته ای 1.2GHz دارد. در مقایسه، سامسونگ اندروید ورژن پیشرفته تر 4.3 را به همراه رابط کاربری Touchwiz را دارد و نسبت به X+ کمی ارزان تر است.

اگر وجود دو سیمکارت برای شما خیلی مهم نیست، چندین انتخاب از بین گوشی های پرچمدارسال گذشته وجود دارد که میتوانید با قیمت 300 یورو یا بیشتر آنها را خریداری کنید. همه آنها دارای سخت افزار کاملا جدید و حتی خصوصیات بهتر به نسبت آلکاتل Idol X+ هستند و حتی نرم افزار های آنها با حمایت بیشتر تولیدکنندگان، به روز است.
از نظر خصوصیات، Google Nexus 5 و LG G2 تقریبا دوقلو هستند و هر دو توسط LG تولید شده اند. و هر دو با قیمت حدود 350 یورو به فروش میرسند. با این وجود سامسنوگ گلکسی LTES4 و سونی Xperia Z که هر دو قیمت حدود 300 یورویی دارند، برای شانس آلکاتل Idol X+که قیمت 290 یورو دارد برای فروش بازار ، یک خطر محسوب میشوند.

آلکاتل One Touch Idol X+ بدون عیب هم نیست اما کارایی اولیه، کیفیت تصویر عکسبرداری و صفحه نمایش عالی آن ما را راضی کرده است. اگر به دنبال گوشی هوشمند دارای پشتیبانی از دو سیمکارت هستید، برای یافتن گوشی ای با مشخصات بهتر از این دچار مشکل خواهید شد. ما هنوز هم باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه زمانی قیمت آن ثابت میشود اما با توجه به شرایط کنونی، اگر وجود دو سیمکارت ضروری نباشد، فروش این گوشی کار سختی است. اما ما مطمئن هستیم که با گذر زمان، آلکاتل Idol X+ به یکی از پرفروش ترین مدل های آلکاتل تبدیل خواهد شد و کاربران را با کیفیت عالی اجزای سازنده و کارایی بالا، که همین مسائل محصولات این شرکت را معروف کرده است، جذب خواهد کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان