امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برخورد نامناسب با دانشجویان مقابل سفارت انگلیس را پیگیری می‌کنیم/ بررسی برجام روزنه ه

#1
نماینده مردم تهران در مجلس ضمن انتقاد از برخوردی که با دانشجویان و مردم معترض در روز بازگشایی سفارت انگلیس شد گفت: وقایعی که در این روز اتفاق افتاد را پیگیری می‌کنیم.


برخورد نامناسب با دانشجویان مقابل سفارت انگلیس را پیگیری می‌کنیم/ بررسی برجام روزنه ه 1


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع دانشجویان معترض به روند بررسی تند متن برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان و مردم امروز در  رابطه با مذاکرات و توافقی که صورت گرفته دغدغه دارند و دانشجویان امروز در مقابل مجلس جمع شدند تا صدای خود را به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس برسانند. وظیفه جنبش دانشجویی توجیه رفتارها نیست و باید مسئولان را رصد کند و هر جا مسئولان بر خلاف آرمان‌ها عمل کردند و از خطوط قرمز که با خون شهدا مشخص شده عبور کردند به آنها تذکر دهد. امر به معروف و نهی از منکر کند.

رسایی ادامه داد: ما براساس اصول قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری فقط خط قرمز داریم. برای همین شاید حرکت امروز دانشجویان نقض خطوط بنفش باشد اما در راستای حفظ خطوط قرمز نظام است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه در این روزها شاهد بودیم فضای بسته‌ای با دستور دولت روز به روز در حال افزایش بود. پس از صحبت اخیر رئیس‌جمهور که منتقدان را با الفاظ بد خطاب  نکرد دیدیم که 9 دی توقیف شد، وطن امروز به دادگاه ارجاع شد و وقتی نگاه می‌کنیم می‌ینیم هیچ کدام آنها خطوط قرمز نظام را نقض نکرده بودند و تنها کاری که در 9 دی صورت گرفت بحث خطوط بنفش بود.

وی تصریح کرد: بعد از این اتفاقات شاهد حضور BBC در کشور بودیم. همان کسانی که خطوط قرمز را نقض کردند.

رسایی در ادامه با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با دانشجویان در روز بازگشایی سفارت انگلیس تصریح کرد: دانشجویان به دلیل اعتراض به جنایت‌های دولت خبیث انگلیس در برابر سفارت جمع شده بودند. با این هدف که لانه جاسوسی در کشور تاسیس نشود ولی با بدترین شکل با آنها برخورد شود.

وی در ادامه اظهار داشت: کسانی که در روز بازگشایی سفارت انگلیس با آنها بدترین برخورد شد همان کسانی هستند که اگر روزی وابستگان و عناصر مورد حمایت انگلیس و فتنه‌گران بخواهند آنها را از تخت خود پایین بکشد از آنها دفاع خواهند کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما درگیر برادرانی مانند برادران یوسف هستیم که چشم روشن را نمی‌بینند و چه کنیم که حق برادری را به جا نمی‌آورند و به دشمن اعتماد می‌کنند و عکس گرفتن با وزیر خبیث انگلیس را پیروزی می‌داند. 

وی در ادامه اظهار داشت: تعداد زیادی از دانشجویان و مردم به برخوردی که با آنها در مقابل سفارت انگلیس شد اعتراض داشتند و ما وقایع آن روز را پیگیری می‌کنیم. دانشجویان نیز باید از این پس حرف‌های خود را بزنند و اجازه ندهند از خطوط قرمز نظام عبور شود.

رسایی تاکید کرد: امروز توافق و دوران پساتوافق اراده انقلابی ایران را ملت ایران هدف گرفته است. ما نباید در دوره بعد از توافق منتظر برداشتن تحریم‌ها باشیم و اینکه احساس کنیم به ما حمله نظامی نمی‌شود بلکه احتمال بیشتری دارد که دشمن بخواهد به ما حمله نظامی کند و تحریم‌ها نیز برداشته نمی‌شود. اینها حرف‌هایی است که خودشان می‌گویند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بارها اوباما، کری و اشتون گفته‌اند تحریم‌ها سر جای خودش باقی خواهد ماند. کسانی که احساس می‌کنند با این توافق تحریم‌ها برداشته می‌شود اشتباه می‌کنند.

رسایی اظهار داشت: کسانی کاسب تحریم هستند که به مردم دروغ می‌گویند تا به واسطه آن در انتخابات پیروز شوند ولی مطمئن باشند که به گندم ری نخواهند رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما در تایید تیم مذاکره‌کننده سرباز رهبری هستیم اما انتقادات خود را نیز بیان می‌کنیم و مقام معظم رهبری خودشان این اجازه را دادند.

رسایی گفت: رهبر معظم انقلاب تا به حال یک کلام در رابطه با تایید محتوای مذاکره سخن نگفتند. مقام معظم رهبری گفتند دشمن با توافق دنبال نفوذ است و این بهترین تحلیلی بود که در این رابطه گفته شد.

رسایی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید روزنه‌های نفوذ دشمن به انقلاب را پیدا کنند. برخی‌ها منتقد مجلس هستند ولی هنوز زود است که به چنین نتیجه‌ای برسیم. تردید نکنید که آقای روحانی و آقای لاریجانی می‌دانند که آوردن برجام به مجلس رای اعتماد به دنبال ندارد و تردید نکنید اکثریت نمایندگان مخالف متن برجام هستند و از آسیب‌هایی که در آن وجود دارد اطلاع دارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برای نیاوردن برجام به مجلس توجیهاتی کودکانه دارند. ما مخالف تصمیم‌گیری شورای عالی امنیت نیستیم چون مصوبات این شورا با تایید مقام معظم رهبری ارزش دارد.

وی تصریح کرد: چون اکثریت اعضای شورای عالی امنیت در دست دولت است آنها دلشان می‌خواهد برجام در این شورا بررسی شود. به این دلیل که فضای آنجا بسته است و مردم در جریان جزئیات قرار نمی‌گیرند.

رسایی در ادامه با انتقاد از اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی افزود: اظهارات هاشمی رفسنجانی به این خاطر است که مجلس تریبونی است که مردم در جریان جزئیات قرار می‌‌گیرند و از تریبون مجلس بود که در رابطه با تخلفات مهدی هاشمی سخن گفته شد و از تریبون مجلس بود که سکوت فتنه به لرزه درآمد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بررسی برجام در مجلس زشتی‌ها و روزنه‌های نفوذ آن را مشخص می‌کند و با بررسی آن در مجلس مشخص می‌شود توافق وین یک دروغ بزرگ است و این توافق خواسته‌های ملت را برآورده نخواهد کرد.

رسایی تاکید کرد: از رهبری معظم انقلاب تا به حال یک کلمه پیام تبریک در مورد پیروزی توافق نشنیده‌‌ایم. اگر این توافق پیروزی به همراه داشت معظم‌له قطعا تبریک می‌گفتند.

وی افزود: در توافقی که صورت گرفت ما دو گل به خودمان زدیم. اول اینکه تحریم‌ها سر جایش باقی خواهد ماند و دوم اینکه احتمال حمله نظامی بیشتر می‌شود. تجربیاتی که از عراق و لیبی وجود دارد چنین چیزی را نشان می‌دهد.

رسایی با بیان اینکه مردم و دانشجویان نباید از گفتن واقعیت بترسند تصریح کرد: با این توافق ابهت جمهوری اسلامی را هدف قرار دادند. دشمن نمی‌داند توانایی نظامی جمهوری اسلامی ایران چقدر است و می‌خواهد با این توافق به این اطلاعات دست پیدا می‌‌کند.

این نماینده مجلس گفت: برای نفوذ مقدماتی لازم است. آمریکا با چهره اصلی خودش نمی‌تواند به این کشور سیطره پیدا کند. گرگ با ظاهر اصلی خودش نمی‌تواند در یک گله گوسفند نفوذ کند و با کوشیدن پوستین گوسفند این کار را می‌کند. روباه نیز برای فریب رقیب خود از فریب و نیرنگ استفاده می‌کند. آنهایی که گرگی آمریکا و روباهی انگلیس را نمی‌بینند کر و کورند.

رسایی ادامه داد: یکی از مقدمات نفوذ این است که دستگاه محاسباتی طرف مقابل به هم بریزد. آن مسئولی که می‌گوید همه مشکلات مردم با رفع تحریم‌ها حل می‌شود دستگاه محاسباتی‌اش به هم ریخته است.

وی تصریح  کرد: در دوره پساتوافق شاهد اظهاراتی از سوی مسئولان ایران و آمریکا خواهیم بود. چون تحریم‌ها باعث رفع مشکلات نمی‌شود مسئولین ما می‌گویند مشکلات اقتصادی کشور داخلی است. آمریکایی‌ها هم می‌ گویند اگر توافق نمی‌کردیم امکان حمله نظامی به ایران وجود نداشت.

وی افزود: چه توافق بشود و چه نشود هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد به همین خاطر است که می‌گوییم مجلس نباید زیر ذلت‌نامه را مهر تایید بزند و با «نه» گفتن به آن سرش را در مقابل شهیدان بالا بگیرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: در روند مذاکرات اتفاقات زیادی رخ داد اما تا امروز مقام معظم رهبری بودند که واقعیت‌ها را به مردم گفتند و با مردم واقعی رفتار کردند.

انتهای پیام/
برخورد نامناسب با دانشجویان مقابل سفارت انگلیس را پیگیری می‌کنیم/ بررسی برجام روزنه ه 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برای بی دقتی هایی که در محاسبات داریم باید چه کار کنیم؟
  چگونه مطالعه خود را عمیق کنیم؟
  آموزش ورود به کلاسهای مجازی {ویژه دانشجویان}
  بررسی سه واژه" خلبان،استکان،خروار" در ادبیات فارسی
  بررسی آزمون های موجود در کشور برای کنکور سراسری سال 1401
  چطور از کارنامه آزمون استفاده کنیم؟
  چجوری باید زمانمون رو داخل آزمون‌ها و کنکور مدیریت کنیم؟
  با خستگی زودرس هنگام مطالعه چه کنیم ؟
  بررسی چرخه جنسی _زیست
  ادامه تحصیل در انگلیس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان