امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توسعه مقطع کارشناسی

#1
برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توسعه مقطع کارشناسی 1

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از توسعه مقطع کارشناسی در این دانشگاه خبر داد و گفت:دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصمیم به توسعه مقطع کارشناسی و راه اندازی مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی دارد.



دکتر مسعود شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،با اشاره به برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای مقطع کارشناسی اظهار کرد: اگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌خواهد پاسخگوی نیاز جامعه باشد باید در مقطع کارشناسی نیز به صورت گسترده‌تر درگیر شود. زیرا به دلیل بروز و ظهور فناوری‌های جدید نیازمند تکنیسین‌های پیشرفته و به‌روز هستیم. بنابراین باید در این زمینه مجوزهای لازم را از وزارت علوم اخذ کنیم.



وی با تاکید بر اینکه مقطع کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مقطع کارشناسی دانشگاه‌های دیگر متفاوت است توضیح داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای قصد ندارد کاری که دانشگاه‌های عرضه محور در مقطع کارشناسی انجام می دهند را انجام دهد. زیرا دانشگاه فنی حرفه‌ای مهارت محور و اقتصاد محور بوده و بر روی بازار کار متمرکز است. اساتید باید مطالبی را تدریس کنند که متناسب با مطالبات صنعت و بازار باشد.



رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه عجله‌ای برای توسعه مقطع کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود ندارد در مورد زمان تصویب آن اظهار کرد: امیدواریم این امر برای سال آینده مصوب شود. البته اخذ مجوز از شورای گسترش وزارت علوم یک موضوع است و تدوین دروس در این حوزه موضوعی دیگر. یعنی ممکن است مجوز را اخذ کنیم اما برای تدوین دروس نیازمند زمان بیشتری باشیم.



شفیعی در ادامه با بیان اینکه اکثر رشته‌های موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مربوط به حدود 50 سال قبل است افزود: طبق روالی که در گذشته وجود داشت افرادی که در هنرستان‌ها در هر رشته‌ای تحصیل می‌کردند باید همان را ادامه می‌دانند اما در 10 تا 15 سال گذشته فناوری‌های جدیدی مانند نانو، هسته‌ای، هوا فضا و... وارد بازار شدند و از آنجایی که پذیرش دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فقط از بین هنرجویان هنرستان‌ها صورت می گیرد، طبق جلساتی که با آموزش و پرورش داشته‌ایم قرار شد که در ایجاد رشته‌های جدید برای هنرستان‌ها سرمایه گذاری کنند زیرا این رشته‌ها اکنون نیاز بازار است.



وی ادامه داد: یکی از دلایل اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سمت توسعه مقطع کارشناسی رفته است فناوری‌های جدید است،زیرا حداقل مقطع تحصیلی برای این فناوری‌ها باید مقطع کارشناسی باشد. البته در عین حال مقطع کاردانی نیز برای کشور ما که کشوری در حال توسعه بوده به منظور تربیت تکنسین نیاز است.



رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به برنامه چهارم و پنجم توسعه اظهار کرد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه ذکر شده است که تعداد تکنسین‌ها باید به 40 درصد برسد در صورتی که در سال 84 تعداد تکنسین‌ها به 20 درصد رسید و دوباره کاهش پیدا کرد که یک دلیل این امر این است که تکنسین‌ها بدون اینکه وارد بازار کار شوند ادامه تحصیل می‌دهند.



انتهای پیام

برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای توسعه مقطع کارشناسی 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation برنامه امتحانات نهایی سال ۱۴۰۳
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  برنامه احتمالی امتحان نهایی ۱۴۰۳
Photo ⤹ پلنر برای برنامه ریزی ࿓
Biggrin قلمچی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | مقطع ابتدایی
Eye-blink قلمچی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | مقطع راهنمایی
  برنامه درسی هفتگی رشته انسانی از تابستون تا کنکور
  برنامه «امتحانات نهایی» دوازدهمی‌ها در دیماه ۱۴۰۰
  معرفی اپلیکیشن های برنامه ریزی مخصوص درس خوندن و کنکور
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان