امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاکید بر تامین استقلال دانشگاه‌ها/نهایی شدن دستورالعمل مجامع تخصصی انجمن‌ها

#1
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، گفت: اگر دانشگاه استقلال نداشته باشد نمی‌تواند در رسیدن به اهدافی که دارد موفق باشد. باید تلاش کنیم قانون را به درستی اجرا کنیم و استقلال دانشگاه حفظ شود.

تاکید بر تامین استقلال دانشگاه‌ها/نهایی شدن دستورالعمل مجامع تخصصی انجمن‌ها 1



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین میرزایی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست مشترک معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم و این سومین سالی تحصیلی است که در دولت جدید آغاز آن رخ داده است و پس از گذشت دو سال از عمر دولت ضرورت دارد یک بازنگری و تأمل در آنچه تا به حال صورت گرفته است، داشته باشیم.

میرزایی اضافه کرد: این نشست به خاطر اینکه می‌تواند باعث تعامل شود و اینکه می‌توانیم در این نشست مشکلات را مطرح کنیم و برای آن راهکار پیدا کنیم بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: رمز پیشرفت کشورهای مختلف در اجرای درست قانون است و ما نیز وظیفه‌ای جز اجرای قانون نداریم و به نظر می‌رسد ما به دلایل مختلف در اجرای قانون کوتاهی می‌کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: استقلال دانشگاه‌ها مطالبه‌ای است که باید صورت گیرد و اگر قانون درست اجرا شود استقلال دانشگاه را در پی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد:‌ اگر دانشگاه استقلال نداشته باشد نمی‌تواند در رسیدن به اهدافی که دارد موفق باشد. باید تلاش کنیم قانون را به درستی اجرا کنیم و استقلال دانشگاه حفظ شود.

وی افزود: در هیأت‌های نظارت مرکزی دریافت‌ شکایت‌های مختلفی را داریم در رابطه با اینکه در دانشگاه‌ها آن اقدامی که باید صورت گیرد در زمان خودش انجام نمی‌شود. ما باید تلاش کنیم تا اقداماتی که قرار است انجام شود در زمان خودش صورت گیرد.

میرزایی اضافه کرد: اگر اجرای قانون اتفاق افتد بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد. به همین خاطر در سال جدید باید این مسئله جدی‌تر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در حوزه تشکل‌های دانشجویی وجود دارد، گفت: تشکیل اتحادیه‌های انجمن‌های علمی یکی از اهداف سال تحصیلی جدید است و انتظار داریم مسئولان مربوطه این موضوع را به شدت پیگیری کرده و جدی بگیرند.

میرزایی ادامه داد: مجامع تخصصی انجمن‌ها حدود 6 سال است که مغفول مانده و ما در حال نهایی کردن دستورالعمل مجامع تخصصی انجمن‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم اضافه کرد:‌ غیر از اتحادیه‌های دانشجویی تشکل‌های زیادی هستند که امکان کنار هم قرار گرفتن را نداشتند ما وظیفه داریم برای اینکه آنها در کنار هم قرار گیرند با آنها کمک کنیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: حدود یک سوم تشکل‌ها در حال حاضر اتحادیه ندارند و سازوکاری هم برای کنار هم قرار گرفتن آنها وجود ندارد که امیدواریم در سال تحصیلی جدید بتوانیم گام مؤثری برای کمک به آنها برداریم.

انتهای پیام/
تاکید بر تامین استقلال دانشگاه‌ها/نهایی شدن دستورالعمل مجامع تخصصی انجمن‌ها 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات نهایی جامعه شناسی دوازدهم
Science PDF کتاب های دوازدهم انسانی | ویژه امتحان نهایی
Eye-blink بانک سوالات نهایی جغرافیا دوازدهم
  سوالات امتحان نهایی ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
Book ✤ بانک سوالات نهایی زبان انگلیسی
  عربی دوازدهم لقمه نهایی مهروماه
Lightbulb نهایی ۳ سال اخیر دوازدهم انسانی
  لغات احتمالی نهایی ادبیات | درس دوم
Wink سوالات پرتکرار نهایی ( درس ۹ و ۱۰ سلامت و بهداشت)
  بارم بندی امتحان نهایی ۱۴۰۳

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان