امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سال 94-95 سال سیاست گذاری اتحادیه‌های انجمن‌های دانشجویی

#1
سال 94-95 سال سیاست گذاری اتحادیه‌های انجمن‌های دانشجویی 1


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال تحصیلی 95-1394 سال سیاست گذاری و تشکیل اتحادیه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی و مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی- هنری است و علاوه بر آن درخواست‌های تشکیل اتحادیه تشکل‌های اسلامی نیز در دست بررسی است.

دکتر حسین میرزایی در گفت‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: فعالیت وزارت علوم معمولا در سه حوزه سیاستگذاری، حمایت و نظارت است و مشخصا این سه وظیفه در حوزه فرهنگی نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی اظهار کرد: کمیته حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی هم در سطح دانشگاه‌ها و هم در سطح وزارتی وجود دارد و از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود جلسات کمیته مزبور را به صورت منظم برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تاکید بر درخواست‌های انجمن‌های علمی دانشجویی کشور در حوزه‌های مختلف برای تشکیل اتحادیه‌ها بیان کرد: طبق قانون برای تشکیل هر اتحادیه علمی باید حداقل 20 انجمن علمی مرتبط در 10 دانشگاه کشور فعالیت داشته باشند و در حال حاضرعلاوه بر چهار اتحادیه با سابقه(برق، مواد و متالورژی، فیزیک، علم اطلاعات و دانش شناسی) در سال تحصیلی 94-1393 چهار اتحادیه جدید (روانشناسی و مشاوره، معماری مرمت و شهرسازی، دامپزشکی، محیط زیست) تاسیس شده و درخواست تشکیل چهار اتحادیه (علوم سیاسی، مهندسی عمران، علوم اجتماعی و شیمی) در دست بررسی است.

وی با اشاره به بحث مجمع‌های تخصصی کانون‌های فرهنگی و هنری در کنار اتحادیه انجمن‌های علمی گفت: طبق قانون این مجمع‌های تخصصی باید تشکیل و مجوزهای لازم داده شود و در این جهت دستورالعمل اجرایی آن در دست تدوین و نهایی سازی است.



وی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی در مهرماه در مشهد مقدس و نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی سراسر کشور در آذر ماه در تهران، توجه و برنامه ریزی لازم جهت توانمندسازی و آموزش مدیران مسئول نشریات دانشجویی را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگی وزارت علوم در نیمسال اول تحصیلی جاری دانست.



مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در پایان با اشاره به رویکرد حمایتی از خانه نشریات، تئاتر و غیره در وزارتخانه بیان کرد: ما با آنچه باید باشد فاصله داریم و منطقا باید خانه ها توسط اتحادیه ها و مجمع ها و فعالان فرهنگی با حمایت و نظارت وزارت علوم فعالیت کنند و در این راستا به نظر می‌رسد مجمع اتحادیه‌های انجمن‌های علمی نیز می‌تواند ظرفیت سازی کرده و خانه انجمن‌های علمی یا خانه علم را تشکیل دهد. البته این امور تدریجی بوده و مقدمات آن باید فراهم شود.



انتهای پیام
سال 94-95 سال سیاست گذاری اتحادیه‌های انجمن‌های دانشجویی 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی
  مبحث تولیدفراملیتی و چندملیتی _ مبحث قیمت گذاری ناعادلانه ، اقتصاد
  اصول نشانه گذاری در زبان پارسی
  رمز گذاری و موشکافی شیمی کنکور۱
  تدریس واحد درسی مهارت های زندگی دانشجویی ابلاغ شد
  میزان وام های دانشجویی افزایش یافت
  تعیین سرفصل و محتوای آموزشی درس مهارتهای زندگی دانشجویی
  لزوم تطبیق پروژه‌های اجرایی کشور با پایان نامه‌های دانشجویی
  رشد 1.5برابری نشریات دانشجویی در 2سال
  فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه خوارزمی آموزش می‌بینند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان