امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تکنیک های بازاریابی ایمیلی چیست

#1
ایمیلهای بازاریابی

یكی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست كه در یك زمان، فقط یك مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده تنها كالاها و خدماتتان را به او عرضه كنید. در این حالت فقط یك شانس فروشهست ولی ایمیلها میتوانند یك كسب و كار را به هزاران نفر معرفی كنند و این كار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد كارتان را هموار و تسریع خواهد نمود.

ایمیلهای فروش مخاطبان حقیقی كسب و كارتان را به شما میشناسانند. در ابتدای كار گیرندههای ایمیلها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخها میتوانید دریابید كه چه كسانی به كالاها و خدمات شما علاقه دارند و امكان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیلها، حذف نمایید.

دلیل چهارم مناسب بودن و كارایی این روش بازاریابی، دریافت سریع پاسخهاست. در عرض یك تا دو هفته، 80 تا 90 درصد كسانی كه میتوانند مشتری باشند، به ایمیل كسب و كارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واكنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقهمند را به جرگه خریداران وارد كند. با توجه به تعداد پاسخهای دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، میتوانید میزان كارایی آن را دریابید.

دلیل پنجم تا اندازهای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یك كاسب تازه كار باشید كه صاحب كسب و كاری كوچك است، نمیتوانید حتی ذرهای از پولتان را هدر دهید و روی كاری وقت و هزینه صرف كنید كه بازدهی نداشته باشد. بازاریابی ایمیلی این امكان را برایتان فراهم میكند تا بستههای ایمیلهایتان را كدگذاری كنید تا مشخص شود كه تعداد پاسخهای دریافتی از كدامیك بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل میشوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود.
مخارج و هزینهها مبحثی است كه همه كاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به كار انداختن پروسههای بازاریابی نیز هزینههایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روشها ارزانتر است. پاكت پستی الكترونیكی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عكسها، مقالاتی كه در روزنامهها درباره خودتان و كسب و كارتان نوشتهاید، اخبار موفقیتها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیفها و امتیازات ویژهای كه به منظور تشكر از خرید مستمر به مشتریان میدهید، كارت پستالهای تبریك سال جدید یا مناسبتهای دیگر و تصاویری زیبا كه نام شركت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده میشود؛ از مطالبی هستند كه میتوانید در این پاكت جای دهید. در نظر هم داشته باشید كه این بستههای ایمیلی میتوانند به صندوق پستی الكترونیكی چند صد نفر داخل شوند.
زمانی كه شخصی این ایمیل فروش را باز میكند، در آن واحد، فقط این ایمیل است كه پیش چشمانش قرار میگیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف میكند. وقتی كه ما آگهیهای تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را میبینیم و میشنویم، هر آگهی تنها مدت كوتاهی پیش چشمانمان قرار میگیرد یا به گوشمان میخورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین میشوند و دوام اثر هر یك كوتاه است. ایمیلهای تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر كدام جداگانه توجه یك مشتری احتمالی را به خود معطوف میدارند.

دلیل آخر این كه ایمیلها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهیهای صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس میكند كه روی آن بیشتر كنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یك دكمه محو میشوند ولی صاحب یك ایمیل، آن را متعلق به خود میداند و مدتی به آن خواهد پرداخت.

دلایل فوق همگی كارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم میزنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به كار گرفته شود، در افزایش درآمد یك كسب و كار بسیار موثر خواهد بود.
ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین تکنیکها برای بازاریابی اینترنتی به شمار می رود اما فعالیتهای غیر حرفه ای و منفعت طلبانه عده ای اسپمر در این صنعت، باعث خراب شدن وجهه ی ایمیل مارکتینگ شده است.
یک سری نکات درباره ایمیل مارکتینگ آماده کرده ام که می تواند کمک شایانی در موفقیت استراتژی ایمیل مارکتینگ شما بکند:
1. اسپم نفرستید: منظور از اسپم این نیست که ایمیل شما وارد پوشه اسپم کاربر شود که حتی یک ایمیل ساده هم می تواند اسپم شود. منظور من از اسپم، ارسال ایمیل تبلیغاتی ناخواسته است که باعث خراب شدن نام تجاری شما، آدرس ایمیل شما، کل محصولات شما و هویت تجاری خود شما خواهد شد. کسی ایمیل خود را نساخته است تا مرکز ورود پیام های تبلیغاتی باشد! با فرستادم ایمیلهای تبلیغاتی ناخواسته پیاپی (اسپم) باعث وارد آمدن ضربه بزرگ به بیزینس خود میشوید.
2. برای انجام ایمیل مارکتینگ، به این نکته توجه داشته باشید که وقتی سود اصلی حاصل می شود که ایمیل شما توسط دریافت کننده فوروارد شود. هرگز با ارسال ایمیلهای تبلیغاتی صرف انتظار موفقیتهای رویایی نداشته باشید.

به سه نوع ایمیل توجه کنید:
۱. تبلیغاتی صرف.

۲. تبلیغاتی اطلاعاتی.

۳. تبلیغاتی تفریحی و سرگرم کننده.
بسته به نوع محصول مورد نظرتان، یکی از ساختارهای ۲ یا ۳ بالا را در نظر بگیرید و به ایمیلهای صرفاً تبلیغاتی دل خوش نکنید.
3. سعی کنید با استفاده از تمپلیتهای html مناسب موضوع ایمیل، ارسال داشته باشید تا تأثیر گذاری ایمیل را بالاتر ببرید.
4. subject ایمیل چیزی است که برای تمام دریافت کنندگان به نمایش در خواهد آمد. در تعیین subject دقت زیادی داشته باشید چرا که تنها موقعیت شما برای تحریک کاربر به باز کردن ایمیل ارسالی شماست.
5. سعی کنید در ایمیل ارسالی، از داستان سرایی بهره بگیرید. داستانهایی درباره سایر افرادی که از محصول/سرویس شما استفاده کرده اند.
6. حتماً نسبت به ساختن لیست ایمیل خودتان اقدام کنید: روشهای متعددی برای ترغیب افراد به عضویت در لیست ایمیل شما وجود دارد. با استفاده از این روشها حتماً و حتماً لیست ایمیل مخصوص خود را بسازید که در آن افرادی دارید که به دنبال علاقه مندی به یک موضوع خاص، ایمیل خود را در اختیار شما گذاشته اند.

تحت هیچ شرایطی این ایمیلها را برای مقاصدی غیر از موضوع مورد علاقه کاربر به کار نگیرید.
7. در ایمیلهای ارسالی، ردی از خود به جای بگذارید و صرفاً به ارسال ایمیل بسنده نکنید. منظور من استفاده از فرم های تماس، درج شماره تماس و آدرس سایت و کلاً هر موردی است که کاربر را به شما وصل میکند. دکمه خرید به تنهایی ارزشی ندارد!
آموزش ایمیل مارکتینگ
۸. ایمیل مارکتینگ روشی ارزان برای معرفی محصولات/سرویسهای خود به دیگران است. اما این به معنی مفت بودن نیست! لیست های ایمیل درست و حسابی و معتبر، بازده بالایی دارند و البته هزینه ی بالا هم نیاز خواهند داشت!
9. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بازاریابی ایمیلی به معنی بمباران تبلیغاتی لیست ایمیل خود نیست. حتی اگر لیست را از طریق وب سایتتان و با ترغیب افراد برای عضویت در خبرنامه آن جمع آوری کرده اید، باز هم نباید صرفاً تبلیغات و بازاریابی ایمیلی داشته باشید. افراد برای دریافت مطالب مورد علاقه خود ایمیلشان را می دهند نه برای دریافت ایمیلهایی که صرفاً تبلیغات به همراه دارند.
10. ایمیل دیگر یک شوخی نیست. این روش یک روش تخصصی است که نیاز به مطالعه زیاد داشته و اینکه هرکسی که با یک ربات توانسته لیست های ایمیل متعدد ایجاد کند را متخصص و قابل اعتماد بدانیم، اشتباه بزرگی است.
11. هیچ وقت انتظار نداشته باشید تمام ایمیلهای ارسالی شما وارد اینباکس تمام اعضاء لیست شود. همیشه درصدی اسپم وجود دارد!

ایمیل مارکتینگ یعنی ارسال ایمیل با محتوای آموزشی و تجاری به گروهی از مخاطبین (که شما به شیوه ای اجازه ارسال به آنها دارید.)
این شیوه یکی از بهترین روش های بازاریابی در دنیای امروز می باشد.
چرا ایمیل مارکتینگ بهترین شیوه در تبلیغات اینترنتی می باشد؟
یکی از شیوه های سنجش اثر بخشی ابزارهای تبلیغاتی، پارامتر ROI (Return Of Invesment) است، به این معنی که شما در قبال هزینه ای که برای یک رسانه تبلیغاتی انجام می دهید، چه مقدار برگشت ایجاد می کنید، مثلا وقتی ROI یک رسانه 2 می باشد یعنی شما به ازای 1000 تومان هزینه روی آن رسانه می توانید تا سقف 2000 تومان سودآوری داشته باشید.
برگشت سرمایه(ROI) ایمیل مارکتینگ 40 می باشد و این مقدار بیشترین ROI بین رسانه های تبلیغاتی دنیا است! یعنی به از 1000 تومان سرمایه گذاری در این حوزه شما می توانید 40.000 تومان سودآوری برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
به چه کسانی شما می توانید ایمیل ارسال کنید؟
در ایمیل مارکتینگ شما می توانید فقط به کسانی به گونه ای از آنها مجوز ارسال دارید ایمیل ارسال کنید، ارسال ایمیل به دیتا بیس های ایمیل غیرمجاز بوده(اسپمینگ) و برگشت مناسبی برای شما نخواهد داشت، یک تحقیق نشان می دهد که اسپم ایمیل به 3.5 میلیون نفر فقط منجر به 28 خرید می گردد!
شما در ایمیل مارکتینگ به این افراد می توانید ایمیل بفرستید:
• کسانی که از طریق وب سایت شما عضو خبرنامه شده اند
• کسانی که قبلا از شما خرید کرده اند
• کسانی که ایمیل خود را به شما داده اند (مثلا در نمایشگاه ها یا همایش ها)
• و یا هر کس دیگری که به گونه ای اجازه ارسال به ایمیل به شما را داده باشد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان