امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سهم دانشگاه‌ها در افزایش سرانه مطالعه چقدر است؟

#1
سهم دانشگاه‌ها در افزایش سرانه مطالعه چقدر است؟ 1


مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه‌ها با در اختیار داشتن منابع مطالعاتی به روز و ایجاد زمینه استفاده علاقه‌مندانی که از اعضای دانشگاه نیستند، می‌توانند سهم مهمی در افزایش سرانه مطالعه داشته باشند.



جعفر یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: هر دانشگاه متناسب با فضای فیزیکی و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌تواند زمینه دسترسی به کتاب‌ها و منابع علمی به روز را برای دانشجویان و اعضای هئیت علمی خود فراهم کند تا علاوه بر سیر مطالعاتی درسی خود بتوانند در زمینه فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی نیز امکانات کافی را در اختیار داشته باشند.



وی با اشاره به اهمیت مطالعه و کسب دانش در دنیای امروز، افزود: با اجرای طرح غدیر که متولی آن پژوهشگاه اطلاعات و مدارک ایران (ایران‌داک) است، هر فردی حتی افراد غیردانشجو، با عضویت در این پژوهشگاه می‌توانند بدون محدودیت از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های دانشگاه استفاده کنند، به طوری که هم‌اکنون بیش از 40 درصد استفاده‌کنندگان از کتاب‌های مخازن کتابخانه‌ها افراد خارج از دانشگاه هستند.



یعقوبی تصریح کرد: دانشگاه زنجان دارای یک کتابخانه مرکزی و چهار کتابخانه در دانشکده‌های خود است که سیستم امانت در این مراکز به صورت یکپارچه بوده و متقاضیان اعم از دانشجویان، اعضای هئیت‌علمی و کارکنان دانشگاه می‌توانند بدون مراجعه به کتابخانه و از طریق سامانه سیمرغ دانشگاه کتاب‌های مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنند.



وی افزود: قبلا امانت کتاب از طریق عضویت در کتابخانه و با ارائه کارت عضویت امکان‌پذیر بود، در حالی که هم‌اکنون و با تمهیدات صورت گرفته دیگر نیازی به اخذ کارت کتابخانه نبوده و دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می‌توانند کتاب مورد نظر خود را به امانت بگیرند.



یعقوبی با اشاره به فعالیت کتابخانه آنلاین دانشگاه زنجان، تصریح کرد: در حدود یک میلیون نسخه کتاب الکترونیکی در این دانشگاه وجود دارد که با هدف حفظ قانون کپی‌رایت علاقه‌مندان با IP دانشگاه می‌توانند فایل‌های PDF را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند.



این مسئول در خصوص نحوه استفاده از پایان‌نامه‌های موجود در این دانشگاه نیز تاکید کرد: با گردآوری پایان‌نامه‌های موجود دانشگاه به‌صورت الکترونیکی امکان مطالعه 25 صفحه اول همه پایان‌نامه‌ها به صورت الکترونیکی وجود دارد که در صورت تمایل به مطالعه مابقی بخش‌های هر یک از پایان‌نامه‌ها، علاقه‌مندان باید به‌ صورت حضوری به بخش مرجع کتابخانه مرکزی مراجعه کنند.



انتهای پیام


سهم دانشگاه‌ها در افزایش سرانه مطالعه چقدر است؟ 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند نکته مهم برای مطالعه زیست
  نحوه مطالعه "قواعد" درس عربی
  روش مطالعه ادبیات(قسمت آرایه‌ها)
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  چگونه مطالعه خود را عمیق کنیم؟
  نحوه مطالعه دروس پیچیده
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان