امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

امحای پرونده‌های انضباطی دانشجویان/ فعالیت مرکز سلامتی دانشگاه از امسال

#1
امحای پرونده‌های انضباطی دانشجویان/ فعالیت مرکز سلامتی دانشگاه از امسال 1


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با تشریح تمهیدات و تسهیلات صنفی و رفاهی دانشگاه برای دانشجویان همچنین گفت: در کنار راه اندازی مرکز سلامتی و کلینیک هان و دندان دانشگاه، اساتید رشته فیزیولوژی ورزشی و آسیب‌شناسی ورزشی دانشگاه برای اصلاح قامت دانشجویان نسخه ورزشی تجویز می‌کند.



دکتر صحرایی در گفت و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از راه‌اندازی سامانه رفاه دانشجویی در دانشگاه علامه خبر داد و گفت: این سامانه در کل کشور بی‌سابقه است و همه امور وام‌ها، خوابگاه‌ها و تغذیه در این سامانه انجام گرفته و همه خدمات دانشجویی به صورت اتوماسیون ارائه می‌شود.



وی از انجام اقدامات گسترده در زمینه خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: پس از سال‌ها برای اولین بار حداقل 60 درصد از دانشجویان علامه در دو خوابگاه شهیدهمت و مجموعه‌ خوابگاه‌های سلامت اسکان دارند.



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه 30 تا 35 درصد دانشجویان علامه خوابگاهی هستند، گفت: یعنی حدود 4000 نفر از دانشجویان دانشگاه علامه ساکن خوابگاه هستند و از افتخارات این دانشگاه این است که حتی یک دانشجوی دانشگاه علامه اعم از دانشجویان روزانه و شبانه فاقد خوابگاه نیست و همه دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه سکونت دارند نه خوابگاه‌های خودگردان و هزینه‌ای که از دانشجویان برای خوابگاه کسر می‌شود تنها هزینه نگهداری آنها است.



دکتر صحرایی در مورد هزینه خوابگاه‌ها توضیح داد: امسال قرار بود طبق مصوبه صندوق رفاه دانشجویان شهریه خوابگاه افزایش پیدا کند اما براساس تصمیم هیات رییسه میزان شهریه خوابگاه تنها 5 درصد افزایش یافت. از طرف دیگر یکی دیگر از اقداماتی که انجام شد این بود که به همه دانشجویان خوابگاهی دوره شبانه غذا ارائه شد و طبق قراردادی که با پیمانکار جدید امضا کردیم، حداقل 50 درصد هزینه غذا توسط دانشگاه و مابقی هزینه توسط دانشجو پرداخت شده و همان غذایی که به دانشجویان روزانه پرداخت می‌شود به دانشجویان شبانه نیز ارائه خواهد شد که برای این امر نیم میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد.





استفاده از مواد غذایی ایرانی در غذای دانشجویان علامه



وی از تنوع غذایی در منوی دانشگاه علامه خبر داد و گفت: امسال تنوع غذایی رسما وارد منوی شام دانشگاه شد. این امر از اردیبهشت 92 و ابتدا از پردیس‌ها شروع شد و در حال حاضر هم وعده ناهار و هم وعده شام دو منویی است و هزینه آن مطابق هزینه‌های اعلام شده از سوی صندوق رفاه دانشجویان محاسبه می‌گردد.



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی از ارتقای کیفیت مواد غذایی دانشگاه علامه خبر داد و گفت: هنگامی که معاونت دانشجویی را تحویل گرفتیم 70 درصد برنج‌ها اروگوئه‌ای و 30 درصد آن هندی بود و ما این میزان را به 50 50 رساندیم و در نهایت صددرصد برنج‌ها ایرانی شد. علاوه بر آن دانشجویان علامه نه تنها برنج ایرانی بلکه گوشت ایرانی مصرف می‌کنند و دانشگاه قدرت ذخیره‌سازی 150 تن مواد غذایی را دارد.



دکتر صحرایی از فعالیت شورای صنفی در این دانشگاه خبر داد و گفت: شورای صنفی در دانشگاه علامه در سال 92 و به محض ورود هیات رییسه جدید تشکیل شد. اکنون آیین‌نامه شورای صنفی دانشگاه‌های وزارت علوم در حال اصلاح است و ما منتظر اصلاح این آیین‌نامه هستیم و تا آن زمان و در کنار فعالیت شورای صنفی یک شورای رابطین در دانشگاه وجود دارد که نیاز را برطرف می‌کند.



وی ادامه داد: از آنجایی که پراکندگی در دانشگاه علامه زیاد است این دانشگاه هیچ‌گاه خود را بی‌نیاز از دانشجویان ندانسته و حدود 100 دانشجو به عنوان رابطان دانشجو در همه حوزه‌های مرتبط با دانشجویان اعم از تغذیه، خابگاه، مشاوره، ورزش و... در حال فعالیت هستند.



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در زمینه نوسازی خوابگاه‌ها صورت گرفته توضیح داد: خوابگاه شهیدهمت بعد از 25 سال بازسازی شد. به طور کلی تعداد خوابگاه‌های دانشگاه علامه از 15 خوابگاه به 10 خوابگاه کاهش یافت و چند خوابگاه بسیار فرسوده از رده خارج شد. در حال حاضر خوابگاه شهید همت، با ظرفیت 800 نفری دارای 200 اتاق است که همه اتاق‌ها به کتابخانه، کمد، میز مطالعه مجهز است که برای این امر بیش از یک میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شد.



دکتر صحرایی ادامه داد: خوابگاه شهید سلامت با ظرفیت حدود 1000 نفری در اختیار ما بود که چند بلوک دیگر در اختیار قرار گرفت و تبدیل این بلوک‌ها به خوابگاه رضایت گسترده دانشجویان را به دنبال داشت. همچنین خوابگاه شهید ورامینی که به دانشجویان پسر علوم اجتماعی اختصاص داشت بسیار فرسوده بود اما توانستیم این خوابگاه را فعال نگه داریم و در حال حاضر در حال تعمیر است. از طرف دیگر خوابگاه شهید معینیان که از بهترین خوابگاه‌های شهیدعلامه بود به دختران اختصاص داده شد.



وی در مورد خوابگاه‌های متاهلان نیز اظهار کرد: دانشگاه علامه از سال 85 به بعد خوابگاه متاهلان ندارد و از آنجایی که قانون برنامه پنجم توسعه ساخت خوابگاه را ممنوع کرده است، دانشگاه اقدامی برای ساخت خوابگاه نمی‌کند.





راه اندازی واحد بهداشت دهان و دندان در دانشگاه علامه



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه از اجرای سه طرح مهم در این دانشگاه خبر داد و گفت: پایش سلامت جسم دانشجویان سال گذشته با 3500 دانشجو برگزار شد که طبق آن متوجه شدیم 40 درصد دانشجویان جدیدالورود مشکل دهان و دندان دارند و به همین دلیل واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت راه‌اندازی شد. همچنین بخش قابل توجهی از دانشجویان مشکلات قامتی و اسکلتی داشتند که برای رفع آن مرکز تندرستی دانشگاه از امسال آغاز به کار خواهد کرد و اساتید رشته فیزیولوژی ورزشی و آسیب‌شناسی ورزشی برای اصلاح قامت دانشجویان نسخه ورزشی تجویز می‌کند.





حضور مشاور در خوابگاه‌های دانشگاه علامه



دکتر صحرایی همچنین با اشاره به طرح پایش سلامت روان اظهار کرد: طرح پایش سلامت روان یکی دیگر از اقدامات دانشگاه بود که سال گذشته 81 کارگاه برگزار کرده و جمعیت بالغ بر 3000 نفر در آن شرکت کردند. یکی از پیامدهای طرح پایش سلامت روان این بود که همه دانشکده‌ها نیاز به دفتر مشاوره دارند. در همین راستا در هر خوابگاه هفته‌ای دو شب مشاوره وجود دارد که می‌خواهیم این امر را به هفته‌ای چند شب پیش ببریم.





تخصصی شدن درس "تربیت‌بدنی 2"



وی از تخصصی شدن درس "تربیت‌بدنی 2 " خبر داد و گفت: نگاه دانشگاه علامه به "تربیت‌بدنی 2 " راهبردی است. در تربیت‌بدنی 1 دانشجویان درس آمادگی جسمانی را می‌گذرانند و در "تربیت‌بدنی 2 " باید یکی از رشته‌های شنا، تیراندازی، والیبال و... به صورت تخصصی بگذرانند.



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به استخر دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: استخر دانشگاه علی‌رغم اینکه جزو استخرهای درجه یک محسوب می‌شود، هزینه بسیار کمی برای دانشجویان دارد و هزینه آن برابر با استخرهای دانشگاه‌های شهرستانی است زیرا هدف دانشگاه از این بخش درآمدزایی نیست.





امحای پرونده‌های انضباطی دانشجویان مطابق آیین‌نامه



دکتر صحرایی در ادامه با اشاره به عملکرد کمیته انضباطی دانشگاه و با تاکید بر اینکه این کمیته به یک مرکز تربیتی، تبدیل شده است، افزود: هیچ دانشجویی در دانشگاه علامه نیست که دارای پرونده انضباطی، امنیتی و اخلاقی باشد و 95 درصد یا صددرصد درخواست‌های امحای پرونده‌ها را مطابق با آیین‌نامه امحا کرده‌ایم، اما برای این منظور از هیچ خط قرمزی عبور نکرده و معتقد هستیم اگر دانشجو در خوابگاه خطایی را انجام می‌دهد متعلق به همان زمان است.

وی ادامه داد: تعداد دانشجویانی که به کمیسیون موارد خاص مراجعه کرده و به آنها کمک شده در مقایسه با دانشجویانی که مراجعه کرده و به آنها کمکی نشده است 90 به 10 است. در این حوزه دانشگاه علامه بیشترین تعداد دانشجویان انتقالی تهران را پذیرفته است. در سال تحصیلی جدید بیش از 30 دانشجو دانشگاه تهران که مشکل خاص داشتند با گرفتن تعهد در دانشگاه علامه پذیرفته شدند.



معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه با اشاره به هوشمند شدن کارت‌های دانشجویی دانشگاه علامه گفت: دانشگاه برای اولین بار به محض دریافت اسامی دانشجویان جدیدالورود برای آنها کارت دانشجویی صادر کرد. همچنین کارت‌های جدید جایگزین همه کارت‌های دیگر از قبیل کارت تغذیه، خوابگاه و... می‌شوند و خدمات رسانی در 16 عرصه مختلف در یک کارت تجمیع شده است.



دکتر صحرایی ادامه داد: این کارت‌ها از ورودی‌های سال 92 به دانشجویان ارائه می‌شود. البته اقدامات دیگری روی کارت پیش‌بینی شده است که ممکن است در آینده توسعه یابند.



انتهای پیام
امحای پرونده‌های انضباطی دانشجویان/ فعالیت مرکز سلامتی دانشگاه از امسال 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  آموزش ورود به کلاسهای مجازی {ویژه دانشجویان}
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  ?پاسخ فعالیت های کلاسی درس 15 پیام هشتم
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان