امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

احتمال تصویب برنامه راهبردی دانشگاه تربیت مدرس تا آذرماه

#1
احتمال تصویب برنامه راهبردی دانشگاه تربیت مدرس تا آذرماه 1


معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: پیش‌بینی می‌شود برنامه راهبردی دانشگاه تربیت مدرس در آذرماه سال جاری به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جلالی در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تربیت‌مدرس که صبح امروز در این دانشگاه با حضور قائم مقام وزیر علوم برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس مولود انقلاب اسلامی است، گفت: دانشگاه تربیت مدرس در حوزه تحصیلات تکمیلی، دانشگاهی سدشکن بوده است و هدف اصلی آن این است که در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی رتبه اول را کسب کند.

وی با اشاره به سابقه شکل‌گیری دانشگاه اظهار کرد: ایده تشکیل دانشگاه تربیت مدرس به دلیل نیازی که در بدو انقلاب اسلامی احساس می‌شد در سال 59 مطرح شد و در سال 60 اساسنامه آن نوشته شد و در نهایت در سال 61 پذیرش دانشجو در این دانشگاه صورت گرفت. سال 64 اولین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه 4 نفر از وزیران دولت یازدهم دانشجوی این دانشگاه بوده‌اند، گفت: دانشگاه تربیت مدرس توانسته است راه 100 ساله را 33 ساله طی کند. این دانشگاه دارای 17 دانشکده، بیش از 15 مرکز پژوهشی و تحقیقاتی، 171 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 131 رشته در مقطع دکتری، 679 عضو هیات علمی است.

جلالی ادامه داد: آمار دانشجویان شاغل به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس حدود 6900 و آمار دانشجویان دکترای شاغل به تحصیل این دانشگاه حدود 3600 نفر است. همچنین این دانشگاه از سال 83 اقدام به پذیرش دانشجوی غیرایرانی کرده و اکنون 120 دانشجوی غیرایرانی از 18 کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در پایان اظهار کرد: امیدوارم فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به جای اینکه کارجو باشند، خود کارآفرین باشند.

به گزارش ایسنا، همچنین در این مراسم دکتر احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه استثنایی است، گفت: هدف دانشگاه تربیت مدرس، تربیت مدرس مستقل برای توسعه آموزش عالی بوده که این هدف را در دو دهه فعالیت خود محقق کرده است.

دکتر احمدی با بیان اینکه حضور در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دهه 60 یک آرزو بود، افزود: دانشگاه تربیت‌مدرس با اعتمادبه‌نفسی که ایجاد کرد، مسیر دوره‌های تحصیلات تکمیلی را برای سایر دانشگاه‌ها فراهم کرد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در پایان اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان که هنگام ورود به این دانشگاه فاقد اعتمادبه‌نفس هستند ، زمانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، توانایی بسیار بالایی دارند.

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم نماینده ولی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است، افزود: علم هم هستی‌بخش هست و هم هستی‌شناس. علم هستی انسان را می‌گیرد تا قطره‌ای از اقیانوس خود را به انسان ببخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌رفیع در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: اولین شرط برای کسی که در راه علم قدم برمی‌دارد، همت بلند و دومین شرط عشق است. همچنین اگر می‌خواهید در زندگی خود موفق باشید، باید در نهایت ادب نقدی آزاداندیشانه ارائه دهید.

در ادامه مراسم، دکتر امین ناصری معاون فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی با بیان اینکه زندگی دانشجویان به دو بخش علم‌آموزی و فعالیت فرهنگی تقسیم می‌شود، افزود: گرچه در تقسیم‌بندی ذکر شده فرهنگ را در رده دوم قرار داده‌ام اما اعتقاد من این است که اهمیت فرهنگ کمتر از علم‌آموزی نیست. در فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند سازمان‌بخش فعالیت‌های علمی دانشجویان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه تربیت‌مدرس سعی می‌شود فضای فرهنگی پرتحرک و با نشاطی ایجاد شود تا استعدادهای همه دانشجویان در هر سطحی که هستند شکوفا شوند.

انتهای پیام
احتمال تصویب برنامه راهبردی دانشگاه تربیت مدرس تا آذرماه 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برنامه احتمالی امتحان نهایی ۱۴۰۳
Photo ⤹ پلنر برای برنامه ریزی ࿓
  برنامه درسی هفتگی رشته انسانی از تابستون تا کنکور
  برنامه «امتحانات نهایی» دوازدهمی‌ها در دیماه ۱۴۰۰
  معرفی اپلیکیشن های برنامه ریزی مخصوص درس خوندن و کنکور
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  تغییرات جدید کنکور تصویب قطعی شد!
  تغییرات کنکور تصویب قطعی شد
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان