امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رشد 25 درصدی منابع به واسطه تکمیل مدل سرانه دانشجویی

#1
رشد 25 درصدی منابع به واسطه تکمیل مدل سرانه دانشجویی 1


معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به مدل سرانه دانشجویی اظهار کرد: این مدل سال گذشته اجرا شد و با وجود نقایصی در اجرا،با کمک سازمان مدیریت 25 درصد رشد در منابع صورت گرفت. امسال نقایص این مدل در کارگروهی که برای اصلاح آن تعبیه شده برطرف خواهد شد و در سال جاری شاخص‌های کیفی هم در این مدل دیده می‌شود.

به گزاش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌دکتر امید در گردهمایی معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که صبح امروز به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار کرد: برخی از احکام برنامه پنجم توسعه یا برنامه‌های قبل از آن با سعی و تلاش بسیار تبدیل به احکام دائمی شدند. برای این منظور تیم‌های مختلفی در دولت شکل گرفته است.

وی با اشاره به ماده 20 برنامه پنجم توسعه که مبنی بر استقلال دانشگاه‌ها بود اظهار کرد: ماده 20 دارای اهمیت زیادی بود که علیرغم فراز و نشیب‌های بسیار در کارگروه سازمان مدیریت تغییراتی به تصویب رسید و امیدواریم آنچه که در نهایت به مجلس فرستاده می‌شود قوی تر از امری باشد که در برنامه پنجم توسعه بود. زیرا نمی‌شد دانشگاه‌ها استقلال داشته باشند اما هنوز از نظر درآمدی وابسته به دولت باشند. زیرا اقتضای استقلال این است که در منابع و تصمیمات مستقل باشند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ادامه داد: با اهدافی که در برنامه ششم توسعه دنبال می‌شود دانشگاه‌ها در عین استقلال، برای تامین منابع خود تلاش می‌کنند.

دکتر امید در ادامه با اشاره به رتبه بندی دانشگاه‌ها گفت: در اغلب روشهایی که برای رتبه بندی دانشگاه‌ها وجود دارد منابع مالی، درآمد دانشگاه‌ها و غیره از شاخص‌های مهم رتبه بندی دانشگاه‌ها در جهان است اما کشور ما در این شاخص بسیار ضعیف است. زیرا وابستگی دانشگاه‌های جهان به دولت 30 تا 40 درصد است و بخش زیادی از درآمد دانشگاه‌ها از طریق ارتباط با صنعت، واقفین، درآمدهای آموزشی و غیره تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط وزارت علوم با خیرین در دو سال گذشته ارتقا یافته است اظهار کرد: در دو سال اخیر آموزش عالی با خیرین ارتباط خوبی برقرار کرده است و این امر رشد خوبی داشته است. در حال حاضر بیش از 60 دانشگاه کشور یا دارای بنیاد خیرین فعال هستند یا بنیاد خیرین در این دانشگاه‌ها در مرحله تاسیس قرار دارد.

وی با اشاره به توافقات هسته‌ای اظهار کرد: مسئله‌ای که قبل از توافقات هسته‌ای و بعد از آن نیز وجود دارد این است که ممکن است ارتباط معدود بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی با دانشگاه‌ها ضعیف شود و فعالیت برخی از پارک‌ها به دانشگاه‌های خارج از کشور داده شود اما تلاش می‌شود که این امر اتفاق نیفتد.

در سال جاری مباحث مربوط به حسابداری، نظارت دقیق تر و کاملتر بر زیر ساخت‌های پروژه‌های عمرانی و غیره به طور دقیق تر دنبال خواهد شد.

وی از برگزاری دو گردهمایی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال دو گردهمایی در زمینه بهینه سازی،‌مقاوم سازی معماری بناهای آموزشی و پژوهشی و غیره برگزار خواهد شد.



دکتر امید با اشاره به ارائه وام مسکن به اعضای پیمانی گفت: یکی دیگر از اقدامات خوب این بود که با ارائه وام مسکن به اعضای پیمانی هم موافقت شد. در حال حاضر بیش از نیمی از اعضای هیئت علمی پیمانی هستند.



معاون مالی اداری و منابع انسانی وزیر علوم در پایان از رونمایی سامانه مالی خبر داد و گفت: این سامانه در راستای شفاف سازی مسائل مالی دانشگاه‌ها ایجاد شده است و همه معاونین اداری مالی دانشگاه‌ها می‌توانند مسائل مالی مربوط به دانشگاه خود که مرتبط با وزارت علوم است را در این سامانه رصد کنند. همچنین در این سامانه امور مالی طی چند ساعت انجام می‌شود.



انتهای پیام
رشد 25 درصدی منابع به واسطه تکمیل مدل سرانه دانشجویی 1


پاسخ
 سپاس شده توسط ♕ρяιηcєѕѕღsαяαh♕
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی
  تغییرات منابع کنکور ۱۴۰۱ (انسانی):
  منابع درسی کنکور _ مناسب رشته تجربی
  تاثیر ۴۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۱
  منابع کنکور سراسری 98
  ایجاد بانک منابع مطالعه فارسی برای رشته حسابداری
  افزایش ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی
  تدریس واحد درسی مهارت های زندگی دانشجویی ابلاغ شد
  میزان وام های دانشجویی افزایش یافت
  دسترسی دانشگاه شهیدچمران به منابع بیش از 200 ناشر بین‌المللی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان