امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هیچ استادی از دانشگاه علم و صنعت اخراج نشده است

#1
هیچ استادی از دانشگاه علم و صنعت اخراج نشده است 1


رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به شایعاتی مبنی بر اخراج برخی از اساتید یا گم شدن مدارک استادان این دانشگاه تاکید کرد: این موضوعات هیچ سندی ندارد و امسال حتی یک استاد هم از دانشگاه اخراج نشده است.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌محمد برخورداری در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر اخراج برخی اساتید یا گم شدن مدارک آنها اظهار کرد: لازم نیست همیشه دنبال نکات منفی بگردیم. هنگامی که اتهامی به دانشگاه وارد می‌شود رسانه ها باید دنبال صحت خبر باشند و در مورد موضوعاتی که مطرح شده پی اسناد بگردند.



وی با تاکید بر اینکه اتهاماتی که به دانشگاه علم و صنعت زده شده بسیار سنگین است،افزود: اگر این اتهامات صحت داشت من باید از مسند ریاست دانشگاه عزل می‌شدم و مورد بازخواست قرار می‌گرفتم اما این امر رخ نداد.



رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه قصد پاسخگویی به اتهامات را ندارد، گفت: سیاست ما نسبت به حرف‌هایی که بی‌اساس زده می‌شود، بی‌اعتنایی است. این امر که دانشگاه علم و صنعت اساتید ارزشی را اخراج می‌کند اتهام کمی نیست و اگر این کار توسط دانشگاه صورت می‌گیرد باید جلوی آن گرفته شود. در صورتی که ما حتی یک اخطار در این مورد دریافت نکرده‌ایم و این امر نشان‌دهنده آن است که تمام این شایعات بی‌اساس است. تنها قرارداد یکی از اساتید تمدید نشده که این به معنی اخراج استاد نیست.



وی با اشاره به شایعه‌ای مبنی بر گم شدن مدارک تعدادی از اساتید گفت: برخی رسانه‌ها موضوع گم شدن مدارک برخی اساتید را مطرح کردند اما کسی به دنبال سند نیست. هیچ مدرکی گم نشده است و اگر کسی یک مورد سند در مورد گم شدن مدرک ارائه کند ما می‌پذیریم. نکته جالب این است که این افراد اعلام کرده‌اند که به دلیل مدارک گم شده اساتید اخراج شده‌اند.



رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه برخی از مدارک اساتید دارای نواقصی بوده است، گفت: مدارکی که توسط برخی از اساتید ارائه شد نواقصی داشته است و هنگامی که ما این موضوع را اعلام کردیم گم شدن مدارک برداشته شده است. از طرفی دیگر برای اینکه کسی جذب هیات‌علمی دانشگاه شود باید ابتدا در فراخوان وزارت علوم شرکت کند. استادی وجود داشت که اصلا در این فراخوان ثبت‌نام نکرده بود. شایعات اینگونه بود که مدارک این فرد گم شده است.



جذب یا اخراج اساتید در حیطه اختیارات مدیریت دانشگاه نیست



دکتر برخورداری با اشاره به روند استخدام اساتید گفت: سیستم استخدام و ادامه استخدام اساتید این طور است که هر سال قرارداد پیمانی تمدید می‌شود و همه مراحل استخدام از روز اول تا آخر توسط هیات اجرایی جذب استاد تصمیم‌گیری می‌شود.



این هیات اجرایی متشکل از رئیس دانشگاه، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه و هفت نفر از اساتید موجه و پیشکسوتی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شده‌اند و رئیس دانشگاه خارج از مصوبات هیات اجازه قانونی ندارد در مورد استادی تصمیم‌گیری کند.



وی ادامه داد: همچنین هیاتی از وزارت علوم بر کار هیات منتصب دانشگاه نظارت می‌کند و از طرفی دیگر هیاتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که بر کار هیات دانشگاه و هیات وزارت علوم نظارت می‌کند.



رئیس دانشگاه علم و صنعت در مورد نحوه ادامه فعالیت اساتید در دانشگاه نیز توضیح داد: هنگامی که استادی در دانشگاه استخدام می‌شود باید پنج سال به صورت پیمانی و پنج سال به صورت رسمی فعالیت کند و دانشگاه در این فاصله نحوه فعالیت این استاد را بررسی می‌کند و اگر طبق بررسی‌ها به این نتیجه برسد که استاد ظرفیت لازم برای همکاری در دانشگاه را ندارد، همکاری فرد مذکور را با دانشگاه متوقف می‌کند.



دکتر برخورداری با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت دارای 114 عضو هیات علمی پیمانی است، افزود: در سال جاری مدارک آموزشی، پژوهشی 114 عضو هیات علمی پیمانی در هیاتی جدید بررسی شد و طبق بررسی‌های به عمل آمده فعالیت هشت نفر ضعیف تشخیص داده شد. دانشگاه به این افراد شش ماه مهلت داد تا به سمت ارتقاء و پیشرفت حرکت کنند و قرار شد چنانچه توانستند در جهت مثبت گام بردارند قراردادشان با دانشگاه تمدید شود در غیر این صورت همکاری آنها با دانشگاه قطع خواهد شد.



وی با تاکید بر اینکه دوره قرارداد پیمانی 2 تا 5 سال است، افزود: در این فاصله فرد باید امتیازات لازم برای تصمیم به قرارداد رسمی را کسب کند در غیر این صورت نمی‌تواند با دانشگاه ادامه همکاری داشته باشد. تصمیم‌گیری در این مورد توسط هیات‌امنای دانشگاه است. همچنین نحوه فعالیت اساتید سال به سال باید توسط هیات امنای دانشگاه بررسی شود.



رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد جلسه هیات امنا در آبان‌ماه تشکیل می‌شود و نحوه فعالیت حدود 25 نفر که از قرارداد پیمانی آنها پنج سال گذشته است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.



دکتر برخورداری در ادامه با اشاره به اساتیدی که خدمت سربازی خود را در دانشگاه گذرانده‌اند، اظهار کرد: طبق قانون اگر دانشجویانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند به سربازی نرفته باشند اجازه دارند چهار سال در دانشگاه به جای خدمت سربازی به عنوان هیات علمی فعالیت کنند و بعد از چهار سال فعالیت آنها قطع می‌شود مگر اینکه این افراد قبل از اتمام چهار سال درخواست ادامه همکاری بدهند. این درخواست توسط هیات امنا بررسی می‌شود برای امسال هم اعلام شده است که افرادی که مدت چهار سال خدمت آنها به جای سربازی به پایان رسیده و تمایل دارند فعالیتشان در دانشگاه ادامه داشته باشد باید درخواست بدهند و در حال حاضر خدمت سربازی پنج نفر از اساتید به پایان رسیده است.



وی در ادامه با اشاره به اساتیدی که مدارکشان دارای نقص بود، توضیح داد: همانطور که قبلا ذکر شد افراد برای اینکه جذب هیات علمی دانشگاه شوند ابتدا باید در فراخوان وزارت علوم شرکت کنند اما 10 نفر از افراد بودند که در فراخوان وزارت علوم شرکت نکردند و طبق گفته هیات مافوق، دانشگاه حق استخدام آنها را ندارد. با این وجود ما قرارداد این افراد را شش ماه تمدید کردیم و اعلام کردیم که برای رفع مشکل در فراخوان شرکت کنند.



وی با تاکید بر اینکه مدرک استادی گم نشده است، افزود: این اتهام که دانشگاه اساتید ارزشی را اخراج می‌کند هم توهین به دانشگاه و هم توهین به اساتید است.



دانشگاه علم و صنعت بین 500 دانشگاه برتر جهان



رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه با تاکید بر اینکه سه اصل قانونگرایی، شفافیت در امور و کرامت انسانی در این دانشگاه مورد توجه است افزود: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که تمام اموراتی که در دانشگاه علم و صنعت انجام می‌شود بی‌نقص است. این دانشگاه همواره علاقه دارد مورد سئوال و انتقاد قرار بگیرد تا نواقص خود را رفع کند.



برخورداری با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه علم و صنعت بین 500 دانشگاه برتر جهان اظهار کرد: چند نهاد مختلف در دنیا وجود دارد که دانشگاه‌ها را رتبه بندی می‌کند و هر نهاد شاخص‌های مختلفی را مد نظر قرار می‌دهد.



براساس رتبه بندی موسسه تایمز که شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و تجاری سازی پژوهشی ارتباطات بین الملل و غیره را برای رتبه بندی مد نظر قرار می‌دهد دانشگاه علم و صنعت بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.





اقدامات دانشگاه علم و صنعت در دوران پساتحریم

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پسا تحریم یک موضوع عمومی و کلی کشور است اظهار کرد: نقش دانشگاه‌ها در این دوران بسیار بالا است به همین دلیل از قبل از تابستان و در زمان آغاز مذاکرات چند جلسه بین دانشگاه‌های برتر کشور مسئولیت وزارت علوم و وزارت خارجه، نماینده‌های مجلس برگزار شد که در دوران پساتحریم چه باید کرد.



رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه کشور ایران دارای سه دوره قبل تحریم، زمان تحریم و پسا تحریم است افزود: کشور ایران در زمان قبل از تحریم شرایط خوبی نداشت و با اتکا به پول نفت سعی می‌کرد نیازهای خود را برطرف کند. اما زمان تحریم باعث شد به توانایی‌های خود امکان بروز و دانشگاه‌ها در امور پژوهشی و فناوری فعال شدند.



اکنون که در دوران پسا تحریم هستیم یک نگرانی مبنی بر اینکه اگر حریم‌ها برداشته شود مجددا شرایط قبل از تحریم ایجاد شده و به دانشگاه‌ها و محققین داخلی کم توجهی می‌شود وجود دارد. به همین دلیل وزارت علوم با همکاری دانشگاه‌ها سعی کرده که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.



وی ادامه داد: پس از انجام مذاکرات بسیاری از دانشگاه‌های خارجی به کشور ما آمدند و کشور ما هم به کشورهای دیگر سفرکرد و در همین رفت وآمدها تفاهم‌نامه‌های زیادی در زمینه تحکیم ارتباطات بین الملل امضا شد در فصل تابستان هم دانشجویان خارجی بسیاری برای کارآموزی از کشورهای اروپایی به کشور آمدند.



رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه برای بهینه سازی این تعاملات هر منطقه‌ای از جهان به یک دانشگاه خاص در کشور سپرده شد اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت مسئول کشور آلمان است و اخیرا هم معتبرترین موسسه پژوهشی آلمان برای شروع همکاری‌ها در طرح پژوهش‌های بزرگ به کشور وارد شدند.





زمان پرتاب ماهواره تدبیر 2 مشخص نیست



دکتر برخورداری در ادامه با اشاره به ماهواره‌های ساخته شده در این دانشگاه اظهارکرد: اولین ماهواره که توسط دانشگاه‌ها علم و صنعت ساخته شده بود دو سال پیشتحویل داده شد و سومین ماهواره در دست ساخت است اما ما از زمان پرتاب آن اطلاعی نداریم.



وی در مورد ماموریت این ماهواره‌ها توضیح داد ماموریت ماهواره‌ها عکس برداری از زمین است.





برنامه‌های دانشگاه علم و صنعت برای انتخابات مجلس

رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس اظهار کرد: دانشگاه همیشه دارای پرشورترین فعالیت‌های انتخاباتی بوده زیرا هیجان انتخابات در دانشجوها بیشتر است. دانشگاه علم و صنعت نسبت به فعالیت دانشجویان نه موازنه مثبت و نه موازنه منفی دارد.



دکتر برخورداری در مورد خط قرمزهای دانشگاه در زمان انتخابات مجلس توضیح داد: اگر فردی از بیرون دانشگاه بخواهد برای سخنرانی به دانشگاه بیاید دانشگاه بررسی کرده و اگر مشخص شود که این شخص دارای مشکل است نمی‌تواند برای سخنرانی وارد دانشگاه شود.

تعداد ارجاعات مقاله‌های دانشگاه علم و صنعت در شش ماه اول 2015

در ادامه مراسم دکتر محمدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت در مورد رتبه بندی دانشگاه‌ها در سطح جهان اظهار کرد: تعدادی از شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، ارتباطات بین المللی در رتبه بندی دانشگاه‌ها موثر است و در رتبه بندی که اخیرا توسط موسسه تایمز انجام شده مشخص شده که تعداد ارجاعات مقالات دانشگاه علم و صنعت که یکی از مهمترین فاکتورها در رتبه بندی محسوب می‌شود بسیار زیاد است.



وی در مورد تعداد ارجاعات مقاله‌های این دانشگاه اظهار کرد تعداد ارجاعات مقاله‌های دانشگاه علم و صنعت در سال 2013 ، 9700، در سال 2014 ، 12100 و در شش ماهه اول سال 2015 ، 1300 بوده است.





اقدامات دانشگاه علم و صنعت در زمینه جذب دانشجوی خارجی

همچنین در ادامه دکتر کلانتر، معاون آموزشی داشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این دانشگاه گسترش تعاملات بین المللی و جذب دانشجوی خارجی است گفت: پس از اینکه دکتر برخورداری به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شدند ماموریتی به معاونت آموزشی در راستای جذب دانشجوی خارجی داده شد وقرار شد علاوه بر پردیس اصلی دانشگاه دانشجویان خارجی با پرداخت شهریه در پردیس 2 نیز پذیرفته شوند.



وی ادامه داد: در راستای این اقدامات جلساتی با دانشجویان خارجی برای بهینه سازی حرکات آتی انجام شد در حال حاضر بالغ بر 70 دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.



انتهای پیام
هیچ استادی از دانشگاه علم و صنعت اخراج نشده است 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99
  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر و بهمن -9998
  میخای دانشگاه چه رشته ای بری؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان