امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات کُردی دانشگاه کردستان

#1
پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات کُردی دانشگاه کردستان 1


رییس دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه کردستان از پذیرش و تحصیل 41 دانشجو برای اولین بار در رشته زبان و ادبیات کُردی دانشگاه کردستان خبر داد.



به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، دکتر احمد نهیرات اظهار کرد: با موافقت وزارت علوم، ایجاد و تدریس رشته زبان و ادبیات کُردی در مقطع کارشناسی در قالب 136 واحد عمومی، پایه، اصلی و تخصصی برای سال تحصیلی 95-94 در دانشگاه کردستان مصوب شد.



وی افزود: برای اولین بار در سال تحصیلی جدید رشته زبان و ادبیات کُردی با پذیرش 41 دانشجو از سراسر ایران شروع به فعالیت کرده است.



رییس دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه کردستان با بیان اینکه برای این رشته از اساتید و اعضای هیئت علمی گروه های دیگر که در حوزه زبان و ادبیات کُردی تالیفات و تحقیقات دارند استفاده شده است، عنوان کرد: در سایت وزارت علوم فراخوان جذب چهار عضو هیئت علمی اعلام شده است که امیدواریم با جذب این اعضا گام های اساسی برای احیا و ماندگاری هرچه بیشتر این زبان برداریم.



وی تصریح کرد: در حال حاضر شورای 9 نفره ای تشکیل شده که متشکل از اساتید دانشکده ادبیات و زبان های دانشگاه کردستان هستند که سه نفر از آنها از گروه زبان و ادبیات فارسی، سه نفر از گروه زبان و ادبیات عربی و سه نفر دیگر از گروه زبان شناسی و زبان انگلیسی هستند.



نهیرات ادامه داد: این شورا به عنوان متولی و هیئت علمی این رشته انتخاب شده‌اند و همچنین خارج از دانشگاه کردستان نیز افرادی توانمند، متخصص، دلسوز و متعهد در این حوزه وجود دارند که برای بهتر اجرایی شدن این مهم از همکاری آنها بهره گرفته می شود.



وی خاطرنشان کرد: در این رشته 9 درس پایه‌ای از جمله دستور زبان کُردی، آواشناسی و واج شناسی، پیشینه‌ی زبان کُردی، لهجه شناسی، مرجع شناسی و ... 30 درس اصلی از جمله متون ادبی نظم و نثر کلاسیک و معاصر، ادبیات شفاعی و فولکلور، ادبیات تطبیقی، تأثیر قرآن در ادبیات کُردی و ... و 14 درس تخصصی همچون تاریخ 1 تا 4 ادبیات کُردی، سبک های ادبی در ادب کُردی، نقد ادبی در ادبیات کُردی، ادبیات داستانی در ادبیات کُردی و ... ارائه می شود.



نهیرات هدف از ایجاد رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان را تحلیل و بررسی زبان و ادبیات کُردی، استفاده از توانایی های زبان و ادبیات کُردی، نگارش زبان و ادبیات کُردی با رویکرد آکادمیک، روزآمد و کارآمد کردن زبان کُردی، شناسایی جنبه های مختلف ادبیات کُردی و تقویت آنها، ایجاد بستر و زمینه های لازم برای پرورش نخبگان ادبی و انجام تحقیقات علمی در این حوزه و... عنوان کرد.



انتهای پیام
پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات کُردی دانشگاه کردستان 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star2 ♧ زبان انگلیسی : ویژه کنکور زبان خارجه
  جزوه کامل لغات ادبیات و تاریخ ادبیات کنکور
Question آزمون زبان انگلیسی سنجش ( نیمسال اول)
Question آزمون جامع لیموترش ( رشته تجربی )
  تاریخ ادبیات فارسی دهم، یازدهم، دوازدهم
  کل تاریخ ادبیات فارسی
  کتاب مارکوپولو رشته انسانی
  آزمون 11 اسفند تشریحی ماز ( رشته انسانی)
Question آزمون ۲۷ بهمن تشریحی ماز ( رشته انسانی)
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان