امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حقایقی درباره دورافتاده ترین دست ساز‌های بشر

#1
دوقلوهای ویه‌جر ناسا در دهه ۱۹۷۰ برای اکتشاف و جستجو در میان سیاره‌های دورتر سامانه خورشیدی سفر خود را آغاز کردند، و در سپتامبر ۲۰۱۳ ناسا اعلام کرد ویه‌جر ۱ توانسته در ماه آگوست سال ۲۰۱۲ با موفقیت سامانه خورشیدی را ترک گرده و وارد فضای میان‌ستاره‌ای شود...

حقایقی درباره دورافتاده ترین دست ساز‌های بشر 1

براساس گزارش اسپیس، ویه‌جر 1 و 2 توسط لابراتوار رانشی جت در پاسادنا كالیفرنیا ساخته شده‌اند، مركزی كه هنوز عملكرد هردو فضاپیما را تحت نظر و كنترل دارد. درمورد این دو فضاپیما كه درحال اجرای طولانی‌ترین ماموریت ممتد در فضا هستند، پنج نكته مهم وجود دارد كه شاید هركسی از آنها آگاهی نداشته باشد:

دونده های ماراتن
ویه‌جر 2 در 20 آگوست 1977 به فضا پرتاب شد و دو هفته پس از آن، ویه‌جر 1 در پنجم سپتامبر همان سال سفر خود را آغاز كرد. از آن زمان تاكنون این دو فضاپیما در مسیرهای مختلف و با سرعت‌های متفاوت از یكدیگر پرواز كرده‌اند. اكنون ویه‌جر 1 در فاصله 17.4 میلیارد كیلومتری از خورشید در فضای میان‌ستاره‌ای به پیش می‌رود و به دوردست‌ترین دست‌ساز بشر تبدیل شده‌است. فاصله ویه‌جر 2 تا خورشید درحال حاضر 14.2 میلیارد كیلومتر است.

تماس با تاخیر
هردو فضاپیما هنوز به ارسال اطلاعات علمی درباره محیط اطرافشان از طریق شبكه اعماق فضای ناسا ادامه می‌دهند. یك سیگنال كه از زمین به سوی ویه‌جرها ارسال می‌شود، برای رسیدن به ویه‌جر 2 به 13 ساعت و برای رسیدن به ویه‌جر 1 به 16 ساعت زمان نیاز دارد.

بزرگترین تور سامانه خورشیدی
ماموریت پنج ساله اولیه این دو فضاپیما شامل تجسس نزدیك از سیاره‌های مشتری و زحل، حلقه‌های زحل و قمرهای بزرگ این دو سیاره بود. این ماموریت پس از موفقیت فضاپیماها تمدید شد. هردو ویه‌جر در ماموریت خود توانسته‌اند تمامی سیاره‌های غول‌پیكر سامانه خورشیدی، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون، به همراه 49 قمر و سیستم‌های حلقه‌ای و میدان‌های گرانشی وابسته به سیاره‌ها را ملاقات كنند.

در ماموریت كنونی ویه‌جرها، فضاپیماها باید لبه خارجی سامانه خورشیدی را بررسی كرده و به تدریج از میدان سلطه خورشید خارج شده و وارد فضای میان‌ستاره‌ای می‌شدند، ماموریتی كه تاكنون با موفقیت انجام شده‌است.

پیام‌هایی برای بیگانگان
هردو ویه‌جر حاوی پیام‌هایی از زمین برای بیگانگان هستند كه روی صفحه مسی با آبكاری طلا حك شده‌است. كمیته‌ای به مدیریت كارل ساگان، اخترشناس مشهور آمریكایی، محتوی این پیام‌ها را تایید كرده‌است. این پیام‌ها كپسول‌های زمان فرهنگی هستند كه ویه‌جرها آنها را به همراه خود به خارج از سامانه خورشیدی حمل می‌كنند. سلام و خوشامد‌گویی به 55 زبان زنده دنیا، عكس، صدا و قطعات موسیقی از جمله پیام‌های ضبط شده در این صفحه‌ها هستند.

دستاوردهای جدید
ویه‌جر1 به نقطه‌ای دورافتاده در حاشیه سامانه خورشیدی دست یافته‌است، جایی كه حركات رو به خارج باد‌های خورشیدی متوقف می‌شوند. كشف این رویداد جدید‌ترین دستاورد ویه‌جر 1 در عبور از خارجی‌ترین لایه تاثیرگذار قلمرو خورشید یا هلیوشیث است و فضای میان‌ستاره‌ای در لایه هلیوپاز آغاز می‌شود. دانشمندان انتظار دارند ویه‌جر1 تا پنج سال دیگر از این لایه نیز عبور كند.
پاسخ
 سپاس شده توسط √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانستنی های جالب و ترسناک درباره ی مرگ
  یه چیز جالب درباره گوگل
  حقایقی تاریخی که به دلایلی از چشم ما مخفی بود..♡
  دانستنی‌های جالب درباره رنگ چشم فندقی
  ترسناک ترین و خطرناک ترین ماساژ در تایوان (عکس)
  چیزهای جالبی که درباره خواب نمیدانستید
  20 حقیقت درباره ی سوسک ها
  حقایق جالب درباره سیب زمینی
  حقایق جالب درباره مسائل روانشناسی
  چند حقیقت درباره سایت دیپ وب

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان