امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اخرین اخبار اقتصاد

#1
با ســَلام ! 



تو این تاپیـــک تمامِ اخباره مربوط به اقتصـآد رو قـــرار بدینــ ..



قـــوانیـــنـ :

لطــفا اسپـمـ ندین ..

از گذاشــتن اخــبارهــ تکــراری خودداری کنید ..

بــا تشـــکــُر ! (:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ



 وجود واحدهای آپارتمانی خیلی بزرگ در جنوب تهران عقلانی نیست اما واحدهای بالای 100 متر نیز در جنوب تهران از واحدهای بزرگ محسوب می‌شوند.

بزرگترین و گران‌ترین واحد آپارتمانی واقع در جنوب تهران، مربوط به واحدی 200متری در محله منیریه است که با قیمت 1.4 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

در شهر تهران خانه با متراژهای مختلف وجود دارد؛ از واحدهای زیر 30 متر گرفته تا واحدهایی که زیربنای آنها بیش از 500 متر است، اما نمی‌توان گفت که این واحدها در همه جا به یک اندازه هستند، زیرا واحدهای کوچک بیشتر در مناطق جنوبی تهران و واحدهای بزرگ در مناطق شمالی تهران ساخته‌ شده‌اند.

اما با کمی جست و جو می‌توان واحدهای بزرگ در مناطق جنوبی تهران را نیز یافت، البته وجود واحدهای آپارتمانی خیلی بزرگ در جنوب تهران عقلانی نیست اما واحدهای بالای 100 متر نیز در جنوب تهران از واحدهای بزرگ محسوب می‌شوند.

یکی از مشاوران املاک در محله منیریه گفت: بزرگ‌ترین واحد آپارتمانی در این محله 200 متر مربع است که قیمت هر متر مربع از آن هفت میلیون تومان است و این واحد با قیمت 1.4 میلیارد تومان گران‌ترین واحد در این محله و احتمالاً در تمامی محله‌های جنوبی تهران به شمار می‌رود.
 
اخرین اخبار اقتصاد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Faust ، sober ، eɴιɢмαтιc ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ ، # αпGεʟ ، ηἔ∂Δ
آگهی
#2
اخبار,اخبار واردات کالاها
رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان این‌که محصولات قاچاق سلامت مردم را به خطر می‌اندازد از ورود بیسکویت، آدامس، شیرینی و شکلات تاریخ گذشته به کشور از طریق غیررسمی خبر داد.

جمشید مغازه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که واردات غیررسمی مشکلات زیادی را برای تولید‌کننده به وجود آورده است، اظهار کرد: متاسفانه هرچه پیگیری کردیم نتوانستیم جلوی این موضوع را بگیریم و همچنان واردات غیررسمی ادامه دارد.

وی درباره‌ی این‌که واردات باعث تغییر ذائقه مردم می‌شود، ادامه داد: اصولا این فرهنگ در کشور ما وجود دارد که کالاهای خارجی را دوست داریم، اما به هرحال باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم به سمت استفاده از کالاهای ایرانی سوق داده شوند.

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به پیشرفت صنایع تولید بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: تنوع کالایی ما زیاد شده و از سوی دیگر کیفیت محصولات نیز افزایش یافته است. همچنین بسته‌بندی و ماندگاری محصولات تولید شده نیز بهبود یافته است.

مغازه‌ای با اشاره به صادرات 600 میلیون دلار انواع بیسکویت، شیرینی، شکایت، آدامس و ... در سال گذشته گفت: میزان صادرات ما در سال 1393 به 240 هزار تن بود در حالی که ما به همین مقدار واردات اینگونه محصولات را به صورت قاچاق به کشور داریم.

به گفته وی واردات غیررسمی در این حوزه به خصوص در آدامس و بیسکویت که ماندگاری بالاتری دارند، بسیار زیاد است.

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان این‌که مصرف سرانه این محصولات در ایران بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است درباره‌ی کیفیت محصولات وارد شده به صورت قاچاق گفت: این محصولات به هیچ وجه کیفیت مناسبی ندارند و قطعا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، اما متاسفانه به رغم همه پیگیری‌هایی که انجام دادیم کنترل و نظارتی در این زمینه وجود ندارد.

مغازه‌ای تصریح کرد: کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود اغلب از تاریخ انقضای آنها گذشته یا مدت کمی به پایان آن مانده است و احتمال تغییر در تاریخ‌ها بعد از ورود به کشور بسیار زیاد است.
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ ، ηἔ∂Δ
#3
سفره کارگران کوچک‌تر می‌شود؟
روایت این روزها ازمعیشت خانوار/ ۳.۲میلیون؛ هزینه ماهیانه هرخانوار
کارگران می‌گویند با وجود کاهش نرخ تورم، اما چیزی به قدرت خرید آنها اضافه نشده و حالا سفره‌های اقشار کم درآمد تنها با سرعت کمتری کوچک می‌شود و هزینه یک خانوار ۴ نفره در ماه دستکم ۳.۲ میلیون تومان است.

مرکز آمار ایران به تازگی آماری را منتشر کرده که طی آن، هزینه هر خانوار که معمولا مبنای آن ۴ نفر در نظر گرفته می شود، در سال گذشته ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان و درآمد نیز ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان اعلام شد. به عبارت دیگر، هر خانوار در سال ۹۳ ماهیانه یک میلیون و ۹۸۳ هزار تومان هزینه و ۲ میلیون و ۸۳ هزارتومان هم درآمد داشته است.

علاوه بر این، در تابستان امسال بانک مرکزی گزارش دیگری از وضعیت هزینه و درآمد خانوارها ارائه کرده بود که تفاوت فراوانی با گزارش مرکز آمار دارد. بانک مرکزی معتقد بود هر خانوار ایرانی در سال گذشته حدود ۳۱ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان درآمد و ۳۲ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان نیز هزینه داشته است، یعنی اینکه هر خانوار در سال ۹۳ ماهیانه ۲ میلیون و ۶۱۶ هزارتومان درآمد و ۲ میلیون و ۷۳۹ هزارتومان نیز هزینه داشته است.

با وجود این گزارش‌های متفاوت، کارگران می گویند محاسبات آنها با نوع نگاه و سبدی که بانک مرکزی و مرکز آمار برای تعیین میزان دخل و خرج خانوار پیش بینی می کند، متفاوت است. به عقیده کارگران، آنها در برخی بخش‌ها هزینه های بیشتری از میزان اعلام شده توسط مراکز اعلام آمار دارند و در برخی مواردی که در سبد معیشت خانوار وارد می شود، اصلا در زندگی آنها نقش چندانی ندارد.

آمارهایی متفاوت از دخل و خرج خانوار
کارگران می گویند بانک مرکزی و مرکز آمار تغییر مبلمان و دکوراسیون منزل، سفر، داشتن یا نداشتن و یا خرید خودرو را جزو محاسبات تعیین وضعیت معیشت خانوار می بینند در حالی که این موارد در زندگی بسیاری از کارگران نقش چندانی ندارد و برای آنها مواردی مانند هزینه های مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، درمان، هزینه تحصیل فرزندان و مواردی از این دست مهم است که معمولا در لیست هزینه کرد خانوار کارگری وجود دارد.

با این اوصاف، نمایندگان کارگری معتقدند هزینه تامین هر خانوار ۴ نفره کارگری و شاغل در بازار کار ایران به ویژه در کلانشهرها در هر ماه دستکم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و بسیاری از آنها هرگز چنین درآمدهایی را ندارند. اگر هم چنین ارقامی تامین شود یا حاصل کار کردن چند عضو خانواده با یکدیگر است و یا اینکه فرد مجبور است در دو یا سه شیفت شبانه روز فعالیت داشته باشد، در غیر این صورت وجود کسری معیشتی در زندگی آنها قطعی خواهد بود.

همچنین کارگران عنوان می کنند هر نفر در ماه حداقل ۸۰۰ هزار تومان مخارج خواهد داشت و بخش بسیار زیادی از هزینه های آنها مربوط به تامین اجاره و رهن مسکن، خوراک، پوشاک و حمل و نقل می شود. با این وجود، میلیون‌ها کارگر و مشمول قانون کار ماهیانه تنها ۷۱۲ هزار تومان حقوق دریافت می کنند که از آن هم احتمالا باید حق بیمه نیز کسر شود.

از سویی متوسط دریافتی کل مشمولان قانون کار و یا دستکم بیش از ۱۰ میلیون نفر از آنها در ماه یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان است که با این ارقام زندگی در شهرها به ویژه کلانشهرهایی مانند تهران با دشواری های فراوانی همراه است. نمایندگان کارگری می گویند هزینه اجاره مسکن حتی در حواشی کلانشهرها دستکم ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان در ماه است.

دریافتی ۱۰ میلیون شاغل نهایتا ۱.۲ میلیون در ماه
اقشار حقوق بگیر و کم درآمد جامعه می گویند سال‌هاست که قیمت‌ها در بازار رشد می کند که گاهی تند و با شتاب و گاهی نیز با کُندی مواجه است ولی رشد قیمت‌ها متوقف نشده است. آنها می گویند محال است قیمت چیزی از سبد معیشتی اقشار ضعیف کاهش یابد و یا به قیمت های چند سال قبل خود بازگردد.

البته مقامات دولتی و مسئولان شگردی دارند که هرچند وقت یکبار با استفاده از آن خبر از کاهش قیمت‌ها می دهند به نحوی که ابتدا کالایی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد به یکباره گران می شود، سپس از آن افزایش درصد ناچیزی کم می شود که به عنوان سوژه تبلیغاتی دولت‌ها مورد استفاده قرار گرفته و آنها می گویند قیمت فلان کالا کاهش یافته است ولی در اصل به عنوان مثال ۱۰ درصد از ۱۰۰ درصد افزایش یکباره قیمت یک کالا کم شده و هنوز اقشار کم درآمد باید آن کالا را با ۹۰ درصد گرانی نسبت به قبل تهیه کنند.

همچنین این شگرد به ویژه در برخی فصول مانند شب عید از سوی مقامات دولتی استفاده می شود که ذخیره فلان کالا و یا اجناس به میزان کافی وجود دارد و تدارک دیده شده، یا اینکه به عنوان نمونه مرغ و گوشت به میزان کافی تامین و در سردخانه ها است و مردم نگران نباشند در حالی که مردم نگران قدرت خرید خود هستند و به این فکر می کنند که آیا می توانند با درآمد اندک خود مایحتاج خود را خریداری کنند یا خیر؟ در واقع نوع نگرانی آنها با موضوعی که از سوی مسئولان مطرح می شود، متفاوت است و احتمالا کسی نگران تمام شدن گوشت و مرغ شب عید در بازار نیست و اینها جزو وظایف مسئولان است نه مردم.

غلامرضا عباسی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید درست است که بازارها آرام شده و تلاطم‌های قیمتی دیگر وجود ندارد اما مشکلی از معیشت خانوارهای کارگری حل نشده و چیزی به قدرت خریدشان افزوده نشده است.

سنگینی بار مخارج خانوار در کلانشهرها
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: اگر دولت توانسته نرخ تورم را بشکند و آن را از بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۰ درصد برساند، هنوز کارگران چیزی را در سفره خود لمس نمی کنند و سفره کارگری حتی کوچک تر نیز شده چون قیمت‌ها همچنان بالا می روند، حتی اگر سرعت رشد آن کم شده باشد.

عباسی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اقتصادی خطر ریزش نیروی کار وجود دارد و امنیت شغلی کارگران تهدید می شود، بنابراین در زمینه بهبود معیشت تا در سفره مردم به صورت واقعی اتفاق نیافتد، آرامش در اقشار کم درآمد ایجاد نمی شود. جامعه حقوق بگیر نیاز به آرامش و احساس بهبود قدرت خرید خود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه هر خانوار ۴ نفره در ماه دستکم ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: سنگینی مخارج زندگی در کلانشهرها بیشتر به چشم می آید و خانوارهای کارگری ساکن در شهرهای بزرگ، درگیری بیشتری در این زمینه دارند.

این مقام مسئول کارگری کشور بیان داشت: در قالب فعالیت کمیته های استانی تعیین دستمزد کارگران، قرار است گزارش‌هایی میدانی از اوضاع معیشت خانوار تهیه و برای جمع بندی به شورای عالی کار ارائه شود. به زودی قرار است اولین گزارش معیشتی کارگران از استان‌ها ارائه شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ ، ηἔ∂Δ
#4
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با تکمیل خط لوله صادرات گاز به پاکستان، می توان از این مسیر برای صادرات گاز ایران به جنوب چین استفاده کرد.

حمیدرضا عراقی در گفت وگو با ایرنا، درباره برنامه های صادرات گاز ایران، اظهار داشت: با افزایش تولید گاز ایران به یک میلیارد مترمکعب در روز، ظرفیت مناسبی برای افزایش صادرات گاز ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: ایران آماده صادرات گاز به پاکستان است، اما اسلام آباد هنوز خط لوله مربوطه در داخل خاک کشور خود را تکمیل نکرده است.

عراقی اضافه کرد: هندی ها نیز خواستار واردات گاز از ایران هستند اما تمایلی ندارند که از مسیر پاکستان گاز دریافت کنند.

وی افزود: در صورت تکمیل خط لوله صادرات گاز به پاکستان، می توان از این مسیر برای صادرات گاز به چین استفاده کرد تا از این طریق گاز منطقه جنوب آن کشور توسط ایران تامین شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره امضای قرارداد جدید صادرات گاز ایران به بصره عراق نیز گفت: با امضای این قرارداد، ایران به طور میانگین روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز از مسیر بصره به جنوب عراق صادر می کند.

عراقی خاطرنشان کرد: البته در ابتدا روزانه حدود هفت میلیون مترمکعب گاز به این کشور صادر می شود که به تدریج افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: خط لوله صادرات گاز به بصره از مسیر شلمچه و در مدت یک و نیم سال احداث می شود.

چین به دلیل توسعه صنعتی سریع، نیاز گسترده ای به منابع جدید انرژی دارد و بر این اساس، طرح های متعددی را برای افزایش واردات ال.ان.جی و احداث خط لوله واردات گاز از روسیه را پیگیری می کند.

چین در حال حاضر، بازار مطلوبی برای کشورهای صادرکننده گاز طبیعی محسوب می شود. دولت چین برای کاهش آلودگی ایجاد شده از مصرف سوخت های فسیلی مانند ذغال سنگ، برای افزایش 10 درصدی نرخ تولید گاز تا ابتدای سال 2020 میلادی تلاش می کند.

سازمان جهانی انرژی در گزارشی پیش بینی کرد با توجه به جایگزینی نفت وگاز به جای ذغال سنگ در چین، این کشور در پنج سال آینده به بزرگترین کشور تولیدکننده و مصرف کننده گاز طبیعی در جهان تبدیل خواهد شد.

چین برای تامین بخشی از نیاز گازی خود اوایل امسال توافقنامه ای با روسیه امضا کرد؛ مقامات روسیه هدف از انعقاد این توافقنامه را تقویت همکاری ها به منظور انتقال انرژی روسیه به چین و تشریح قوانین و شرایط اصلی تامین گاز طبیعی به آن کشور از طریق مسیر شرقی و همچنین تبیین مقررات بخش مرزی شرق دور روسیه با مرزهای چین توصیف کردند.

چین با یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون فوت مکعب منابع بالقوه گاز شیل، بزرگترین ذخایر گاز شیل جهان را در اختیار دارد.

این کشور گرچه به لحاظ منابع گاز شیل غنی است اما در توسعه منابع آن مشکلات جدی دارد.

نبود آب شیرین بزرگترین چالش چین در این زمینه است. فقدان زیرساختها، کمبود خطوط لوله، پیچیدگی های زمین شناسی و هزینه های گزاف تولید گاز شیل نیز از جمله مشکلاتی است که پکن در زمینه تولید گاز شیل با آنها دست به گریبان است.

این مشکلات به قدری جدی است که دولت چین را واداشت برنامه خود را برای تولید گاز تا سال ۲۰۲۰ میلادی به نصف تقلیل دهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ ، ηἔ∂Δ
#5
هر چقدر شنیدن خبر کاهش شتاب رشد قیمت‌ها در سال‌های ٩٢ و ٩٣ خوشحال‌کننده بود اما این روزها دیدن این افت نرخ، فعالان اقتصادی را نگران می‌کند.

كنترل تورم و ايجاد رونق اقتصادي دو سياست اصلي دولت حسن روحاني از روز اول عنوان شد و بلافاصله ترمز افزايش قيمت‌ها كشيده شد و اين روند تا جايي ادامه يافت كه خبر كاهش تورم مهر ماه به ٨/١٤ و تورم نقطه به نقطه اين ماه در محدوده ٨/١٠ از سوي بانك مركزي اعلام شد و جالب‌تر اينكه مشاور اقتصادي رييس‌جمهور نيز از خبر غيرمنتظره تورم تك رقمي كه ايران كمتر به خود ديده است، رونمايي مي‌كند. هر چقدر شنيدن خبر كاهش شتاب رشد قيمت‌ها در سال‌هاي ٩٢ و ٩٣ خوشحال‌كننده بود اما اين روزها ديدن اين افت نرخ، فعالان اقتصادي را نگران مي‌كند.

نگران از ركودي كه اگرچه جزو سياست‌هاي دولت بود اما تا امروز برنامه‌هاي دولت نتوانسته بر اين غول خفته در بازار غالب شود. حتي سياست‌هاي تسريع رونق دولت كه ظرف يك ماه گذشته به مورد اجرا گذاشته شد به گفته فعالان اقتصادي به مثابه تلنگري بر ركود بوده و حتي خواب را از سر ركود خفته نپرانده است. با اين حال تحليلگران اقتصادي معتقدند سياست‌هاي تزريق پول هرچند رونق به بار مي‌آورد ولي اثر اين رونق كوتاه‌مدت است و نمي‌تواند رشدي پايدار به همراه داشته باشد. بنابراين شنيدن اخبار كاهش نرخ تورم مي‌تواند خبر خوشي تلقي شود.

تورم نقطه به نقطه مهر، لب مرز تك‌رقمي شدن
گزارش بانك مركزي از تورم مهر ماه ١٣٩٤ نشان مي‌دهد در اين ماه قيمت‌ها نسبت به ماه گذشته ٦/٠درصد افزايش يافته است. نرخ تورم مهر امسال نسبت به مهر گذشته يا به عبارتي تورم نقطه‌به نقطه مهر ماه نيز به ٨/١٠درصد رسيد كه لب‌مرز تك‌رقمي شدن ايستاده است. طي هفت ماه اول سال جاري اين شاخص نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل ١٤درصد افزايش داشته و ميزان تورم ١٢ماه منتهي به مهر ١٣٩٤ نسبت به ١٢ ماه منتهي به مهر ١٣٩٣معادل ٨/١٤درصد است.

گزارش بانك مركزي نشان مي‌دهد شاخص بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مهر ماه ١٣٩٤ در تمام استان‌هاي كشور به جز استان هرمزگان كه معادل٩/٠درصد كاهش داشت؛ با افزايش همراه بود. بيشترين ميزان افزايش متعلق به استان خراسان شمالي معادل ٢/١درصد و كم‌ترين آن مربوط به استان‌هاي چهارمحال و بختياري و كرمان هر يك معادل ١/٠درصد بود. اين شاخص در تهران نيز معادل ٥/٠درصد افزايش داشته است.

تورم ٥/٨درصد توليدكننده به چه معناست
تورم توليدكننده هم در مهر كاهش يافت و روي نقطه ٥/٨درصد ايستاد. كاهش شاخص قيمت توليدكننده به مفهوم كاهش هزينه توليد است. اين افت در صورت استمرار مي‌تواند با يك وقفه زماني بر قيمت مصرف‌كننده نيز تاثير بگذارد و نهايتا موجب كاهش تورم كل شود. به عبارت ساده‌تر كاهش هزينه توليد مي‌تواند منجر به كاهش قيمت تمام شده محصولات شود و نهايتا بر ميانگين قيمت‌هاي كل در كشور نيز اثرگذار باشد. براي محاسبه نرخ تورم سه شاخص اصلي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

شاخص توليدكننده (ppi)، شاخص مصرف‌كننده (cpi) و تورم كل. شاخص توليدكننده به معني هزينه تمام شده توليد است. وقتي با افت قيمت و كاهش نرخ تورم در اين بخش روبه‌رو هستيم به اين مفهوم خواهد بود كه هزينه‌هاي توليد روندي كاهشي داشته است. اين اتفاق مي‌تواند روي قيمت تمام شده محصولات و با يك وقفه زماني بر قيمت مصرف‌كننده نيز تاثير داشته باشد. وقتي شاخص قيمت مصرف‌كننده با افت مواجه مي‌شود مي‌توان انتظار داشت كه تورم كل نيز تحت تاثير آن نزولي شود. براي آنكه بتوانيم تحليل كنيم افت شاخص قيمت توليدكننده در بلندمدت چه اثري بر بخش خواهد داشت ابتدا بايد چرايي به وجود آمدن اين افت را بدانيم.
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ ، ηἔ∂Δ
#6
اخرین اخبار اقتصاد 1
روابط عمومی مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ بیکاری تابستان سال جاری، 10.9 درصد است که نسبت به بهار 1394، 0.1 درصد افزایش یافته است.
 نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 1394 منتشر شد. بررسی نرخ بیکاری افراد 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 10.9 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص،نسبت به تابستان سال قبل 1.4 درصد و نسبت به بهار 1394، 0.1 درصد افزایش یافته است.

در تابستان سال جاری، 38.9 درصد جمعیت 10 ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان 1393) 1.7 درصد و نسبت به فصل گذشته (بهار 1394)، 0.9 درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله حاکی از آن است که 23.4 درصد از فعالان این گروه سنی در تابستان 1394 بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان 1393) 3.2 درصد و نسبت به بهار 1394، 1.0 درصد افزایش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در تابستان 1394، 8.5 درصد جمعیت شاغل، به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیشتر و...) کمتر از 44 ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند.

این در حالی است که 41.0 درصد از شاغلین 15 ساله و بیشتر، 49 ساعت و بیشتر در هفته کار کرده‌اند.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در تابستان 1394، بخش خدمات با 48.6 درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 32.2 درصد و کشاورزی با 19.2 درصد قرار دارند.

خاطرنشان می‌سازد اطلاعات نتایج طرح مذکور به صورت تفصیلی به زودی در درگاه ملی آمار به نشانی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.amar.org.ir قابل دسترسی خواهد بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ ، ηἔ∂Δ
آگهی
#7
اخرین اخبار اقتصاد 1
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: بنزین سهمیه ای ۷۰۰ تومانی تنها تا پایان آبان اعتبار دارد و از ابتدای آذر بنزین در سراسر کشور به صورت تک نرخی عرضه می شود.
سید ناصر سجادی اظهار کرد: هم اکنون و تا 20 آبان حدود 400 میلیون لیتر بنزین سهمیه ای در کارت ها باقی مانده است که پیش بینی ما این است که حداقل 95 درصد این میزان متعلق به سهمیه خودروهای دولتی، نظامی و انتظامی باشد.

وی گفت: برآورد ما این است که عمده بنزین های موجود در کارتهای مردم تا پایان آبان استفاده شود و عمده آنچه از این 400میلیون لیتر باقی خواهد ماند مربوط به خودروهای نظامی و دولتی است که پیشتر سهمیه آنها باطل شده بود بنابراین براوردهای ما نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق این سهمیه بنزین مصرف شده و یا تا پایان آبان مصرف خواهد شد.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ ، ηἔ∂Δ
#8
 مشاوران و فعالان بازار مسکن برای تشویق متقاضیان به استفاده از آخرین فرصت‌های ثبات بازار و خرید مسکن در آگهی فایل‌های فروش خود توصیه می‌کنند برای ورود به بازار و خرید خانه عجله کنند.
 اگرچه انتظار می‌رفت با ورود به نیمه دوم امسال تحرکات جدید در بازار مسکن مربوط به بازگشت دوباره رونق مشاهده شود، اما برخی از فعالان بازار مسکن از تعویق آغاز دوره رونق بازار ملک حداقل تا پایان سال خبر می‌دهند و به همین دلیل به متقاضیان مصرفی مسکن که برای نخستین بار قصد خرید ملک دارند یا آنکه به دنبال تبدیل به احسن کردن خانه خود هستند توصیه می‌کنند از فرصت باقی مانده ثبات قیمت‌ها استفاده کنند.
در بسیاری از فایل‌های فروش مشاوران املاک که در روزنامه‌ها منتشر شده است عبارت‌هایی مثل «باید عجله کنید»، «از این فرصت استفاده کنید» و «زیرقیمت منطقه» استفاده کرده‌اند. از سوی دیگر به گفته مشاوران املاک بسیاری از فروشنده‌هایی که تا ماه گذشته بر قیمت‌های پیشنهادی خود اصرار داشتند حالا با فروش نرفتن واحدهای خود به قیمت‌های واقعی و در برخی مواقع پایین‌تر از نرخ واقعی منطقه رضایت داده‌اند. به عنوان مثال آپارتمانی 75 متری و نوساز در منطقه تهرانپارس(استخر) متری 4 میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است این در حالی است که به گفته مشاوران املاک منطقه قیمت آپارتمان مسکونی در این محدوده به طور متوسط متری 4 میلیون و 300 هزار تومان است.
 
اخرین اخبار اقتصاد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ
#9
اخرین اخبار اقتصاد 1
تقلب فولکس واگن در آلودگی، صنعت خودروسازی متفاوتی را رونمایی کرد.
انتشار گازهای اکسید نیتروژن و دیگر گازهای سمی متصاعدشده از موتور خودروها و کامیون‌ها، بر اساس نتایج یک تحقیق علمی، فقط در آمریکا باعث مرگ سالانه 58 هزار نفر می­شود.

بنابراین رسوایی تقلب «فولکس واگن» در آزمایش­های آلودگی هوا در آمریکا، تنها یک امر پیش­پاافتاده بدون قربانی نیست. شرکت خودروساز آلمانی پذیرفته است که روی 11 میلیون خودروهای دیزلی خود در سراسر جهان، نرم­افزاری را نصب کرده که در آزمایش­های انتشار گازهای اکسید نیتروژن در هوا، گازهای سمی متصاعدشده را خیلی کمتر از میزان واقعی نشان می­دهد.

با غیرفعال کردن این نرم­افزار در یک آزمایشگاه، مشخص شد که میزان انتشار گازهای اکسید نیتروژن در این خودروها 40 برابر حد مجاز بوده است. خسارات ناشی از این رسوایی برای «فولکس واگن» شدید خواهد بود اما تاثیر عظیمی نیز بر دیگر خودروسازها، دیگر کشورها و نیز آینده صنعت موتور دیزل خواهد داشت.

تاثیری که این رسوایی بر خود «فولکس واگن» گذاشته، این است که مارتین وینترکورن، مدیرعامل، استعفا داده و مدیرعامل شرکت خودروسازی «پورشه» جانشین او خواهد شد. شرکت 7.3 میلیارد دلار برای جبران این کار سرمایه اختصاص خواهد داد اما خسارت‌ها به همین جا ختم نخواهد شد و سرمایه­گذاران در این شرکت تجدید نظر خواهند کرد و تا همین حالا، ارزش شرکت با سقوط قیمت سهامش به اندازه یک­سوم ارزش آنها، 26 میلیارد یورو کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، شکایت­های حقوقی نیز در ایالت‌های مختلف آمریکا و کشورهای دیگر علیه «فولکس واگن» ثبت شده است که خواهان خسارت‌های هنگفت شده­اند. البته خسارت‌های زیست­محیطی قبلا از شرکت‌هایی مثل «دیپ واتر» و «بریتیش پترولیوم» نیز بابت نشت لکه­های نفتی به آب دریاها درخواست شده اما تفاوت این است که آن اتفاقات سهوی بود ولی کاری که «فولکس واگن» کرده، عمدی بوده است.

این امر، باعث خواهد شد که دولت متبوع «فولکس واگن»، آلمان، مانع کار شرکت‌هایی شود که درباره آمار هزینه­بر اقتصاد انرژی موتورهای بنزینی اغراق می­کنند.

فروش خودروهایی با «دیزل پاک» برای خودروساز آلمان امری حیاتی بود تا بتواند بازار خودروی آمریکا را فتح کند؛ بازاری که نقطه ضعف «فولکس واگن» در رقابت با «تویوتا»ی ژاپنی است.

وینترکورن مهندسی است که به‌ دقت به جزئیات معروف است و پذیرفته نیست که بگوید از نرم­افزار متقلب خودروهایش خبر نداشته است و حالا تمام نقشه­هایش درباره بازار خودروی آمریکا نقش بر آب شده و به دلیل مسئولیت شخصی در این اتفاق، سمتش را نیز از دست داده است.

با این حال، با یک تغییر در راس شرکت و جریمه­ای هنگفت، همه‌چیز تمام نخواهد شد. رویه دادستان‌های آمریکایی در جرایم مربوط به شرکت‌ها، این است که در دادگاه­ها به‌جای این‌که تنها سهام‌داران را با جریمه‌های سنگین تنبیه کنند، افرادی را نیز که در این جرایم مسئولیت داشته­اند به دادگاه بکشانند.

در آخرین مورد، در اوایل ماه سپتامبر، شرکت «جنرال موتورز» به دلیل مشکلاتی که در سوئیچ موتور برخی از محصولاتش وجود داشت و باعث مرگ دست‌کم 124 نفر و زخمی شدن 275 نفر شده بود، 900 میلیون دلار جریمه شد.

با این حال، دادستان‌های آمریکا اعلام کردند که مدیران «جنرال موتورز» آگاهانه به تاثیرات احتمالی مرگ­بار محصولات خود اعتنا نکرده و سود را به ایمنی ترجیح داده­اند. یک شرکت که متهم به خلافی می­شود، نمی‌تواند با ماموران تحقیقات قضایی همکاری کند، مگر این‌که نام تمام مدیران و کارکنان مسئول را که کار اشتباه از آنها سر زده، اعلام کند.

همین امر باعث می­شود که مسئولیت فردی به رسمیت شناخته شود و علیه افراد مسئول حکم قضایی صادر شود. این یک روند جدید برای محکومیت افراد به‌جای شرکت‌هاست که مورد «فولکس واگن» نوعی آزمایش این روند به حساب می­آید.

تاثیر دیگر رسوایی «فولکس واگن» بر کشورهاست. این رسوایی باعث شده این سوال پیش بیاید که آیا شرکت‌های خودروسازی دیگر نیز دست به چنین تقلب‌هایی می­زنند و کشورهای دیگر نیز درصدد سخت گرفتن بیشتر بر محصولات «فولکس واگن» و دیگر خودروسازها برآیند. این اتفاق بر کشورهای هردو سوی اقیانوس اطلس تاثیر خواهد گذاشت و مخصوصا کشورهای اروپایی نیز با قوانین زیست‌محیطی­ای که دارند، کار را برای خودروسازان جهانی سخت­تر خواهند کرد.

مسئله دیگر تاثیری است که رسوایی اخیر بر آینده صنعت خودروسازی با موتورهای دیزل خواهد داشت؛ حتی اگر دیگر سازندگان خودروهای دیزلی در سطح «فولکس واگن» دست به تقلب نزده باشند، این رسوایی به معنی این است که همه این خودروسازان به‌سختی در تلاش‌اند که محصولات خود را به استانداردهای مورد نیاز زیست­محیطی نزدیک کنند.

برخی نگران‌اند که رسوایی اخیر به معنی «مرگ دیزل» باشد که به نظر همین هم می­رسد. با این حال، هنوز وضعیت برای خودروهای بنزینی مساعدتر است ولی به‌تدریج صنعت خودروسازی باید به سوی سوخت‌های پاک­تر مثل متان، هیدروژن، الکتریسیته یا هیبرید حرکت کند. مسابقه چندمیلیارد دلاری‌ای برای رسیدن به این فناوری­ها شروع شده و هر خودروساز روی چند نوع از آنها شرط­بندی کرده تا ببیند کدام‌یک می­توانند حدود زیست­محیطی مورد نیاز را رعایت کنند. اگر اشتباه «فولکس واگن» باعث مرگ دیزل شود، می­توان امید داشت که دست‌کم فایده­اش این بوده که دوران خودروهای الکتریکی آغاز شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ
#10
بنزین 700 تومانی آخرین بازمانده بنزین سهمیه‌ای به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر در کارتهای سوخت رانندگان شارژ می‌شد اما در شرایط فعلی و بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این سهمیه تا پایان امروز قطع می‌شود و از فردا متقاضیان باید بنزین را به صورت آزاد و با نرخ 1000 تومان خریداری کنند.

 بنابر آخرین آمارها، کمتر از 400 میلیون لیتر دیگر از بنزین 700 تومانی در کارتهای سوخت باقی مانده که بیش از 300 میلیون لیتر آن مربوط به خودروهای نظامی و انتظامی است که سهمیه داشته‌اند و باید گفت که بیشتر مردم سهمیه 700 تومانی خود را مصرف کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت نفت عرضه تک‌نرخی بنزین از جمله اهداف کلانی است که به‌عنوان موفقیتی مهم به ثمر نشسته تا جایی که به گفته سید ناصر سجادی - مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - عرضه تک‌نرخی فرآورده‌های نفتی گام و موفقیتی مهم در کارنامه این شرکت است و با این اتفاق مهم، بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به نظارت و کنترل این فرآورده نفتی، تسویه حساب و تعامل با صاحبان مجاری عرضه سوخت، حل و فصل شد.

وی با اشاره به سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: عرضه بنزین براساس این سامانه صورت می‌گیرد و با اینکه بعد از تک‌نرخی شدن بنزین به 1000 تومان (در صورت اتمام سهمیه بنزین 700 تومانی)، مردم کمتر از کارت‌های سوخت خود استفاده کرده‌اند، اما تصمیمی درباره سامانه هوشمند سوخت گرفته نشده است و عرضه بنزین بر پایه قبل و با بهره گیری از این سامانه انجام می‌شود.

سجادی در خصوص احتمال اخذ مبلغ اضافی از رانندگانی که با استفاده از کارت جایگاه داران سوخت گیری می کنند، گفت: دولت موافق این روند نیست و تمایل ندارد وجه اضافی از رانندگان گرفته شود.

به‌طور کلی می‌توان گفت که اتمام سهمیه‌های بنزین به معنای پایان عمر کارت های سوخت نیست و مالکان خودرو برای سوخت گیری همچنان باید از کارت سوخت شخصی و در صورت همراه نداشتن آن، از کارت سوخت جایگاه داران استفاده کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ . ، artan.az ، Tɪɢʜᴛ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  احتمال سبقت گرفتن اقتصاد هند از ژاپن
  مخالفت وزیر اقتصاد با بحث جاماندگان سهام عدالت!
  وزیر اقتصاد: نقدینگی ۷۰هزارمیلیاردتومانی واردشده به بورس را حفظ می‌کنیم
Shocked سلطان جدید اقتصاد را بشناسید!
Heart جزییات برآوردهای جدید بانک جهانی درباره اقتصاد ایران
  تورم و سیستم اقتصاد
Thumbs Up برای احیای کامل اقتصاد آمریکا نیازمند واکسن کرونا هستیم!
  بازاریابی دیجیتال و تاثیر ان در اقتصاد کسب و کارها
  اقتصاد خلاق، فرصتی نامحدود برای پیشرفت
  پیش‌بینی رشد 2 درصدی اقتصاد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان