امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تکرار تاریخ و نحسی‌های فتح جام برای فولاد/ از قهرمانی تا سقوط!

#1
تکرار تاریخ و نحسی‌های فتح جام برای فولاد/ از قهرمانی تا سقوط! 1
فتج جام زرین لیگ برتر انگار برای نماینده اول اهواز خوش یمن نیست زیرا این تیم دو سال بعد از نخستین قهرمانی‌ در این رقابتها به دسته اول رفت و دو سال بعد از دومین قهرمانی‌اش، امروز در قعر جدول قرار دارد.

با برگزاری دیدارهای هفته هشتم، حدود یک سوم لیگ پانزدهم هم به پایان رسید، مسابقاتی که آغازش تفاوتی بزرگ با ادوار گذشته این جام داشت و آنهم قعرنشین بودن تیم‌هایی که مدعی قهرمانی یا آسیایی شدن هستند.

از هفته سوم این مسابقات پرسپولیس به قعر جدول چسبید و از هفته پنجم به بعد نفت تهران و فولاد خوزستان هم به سرخپوشان پایتخت ملحق شدند تا سه تیم مدعی، در رتبه فانوس بدستان قرار بگیرند. البته پرسپولیس و تاحدودی نفت تهران به وضعیت خود در جدول سروسامان دادند اما فولاد خوزستان به خاطر چهار باخت متوالی در پایان یک سوم لیگ قعرنشین شد.

فولادی‌ها درحالی روزهای خوبی را از نظر مدیریتی و فنی سپری نمی‌کنند که خیلی‌ها امیدوار بودند با توجه به حضور علیرضا اژدی‌زاده به مدیرعامل جدید و تمدید قرارداد دراگان اسکوچیچ، این تیم در لیگ پانزدهم، ناکامی‌هایش در لیگ چهاردهم را جبران کند.

این اتفاق اما رخ نداد و از دست دادن ستاره‌های سرباز و جذب نشدن بازیکنان تاثیرگذار و عملکرد نه چندان رضایت‌بخش مدیریت و کادرفنی، این تیم اهوازی را به قعرنشین لیگ مبدل کرده است تا تاریخ برای اهوازی‌ها در آستانه تکرار قرار بگیرد.

از قهرمانی تا سقوط
تیم جوان فولاد در چهارمین دوره لیگ برتر که اکثر آنها ملی‌پوش بودند، با هدایت ملادن فرانچیچ قهرمان لیگ برتر شد. آنها درحالی به این عنوان دست یافتند که ۱۹ بازی از ۳۰ بازی خود را با برتری پشت سرگذاشته و رکوردی جالب را از خود برجای گذاشتند.

آن تیم که ایمان مبعلی، ابراهیم میرزاپور، پژمان منتظری، جلال کاملی‌مفرد، سیدمحمد علوی، حسین کعبی و ... در آن بازی می‌کردند، با کسب 2/13 امتیاز در هر بازی، بهترین عنوان قهرمانی از نظر امتیاز را در 14 دوره گذشته لیگ از خود برجای گذاشتند، موفقیتی که خیلی زود جایش را به ناکامی داد.
تکرار تاریخ و نحسی‌های فتح جام برای فولاد/ از قهرمانی تا سقوط! 1

فولاد آن زمان به دلیل نداشتن ورزشگاه مناسب، بازی‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا را در ورزشگاه پاس تهران یعنی دستگری تهران برگزار کرد و با کسب یک پیروزی، یک تساوی، 4 شکست و قعرنشین شدن در گروه خود، وداع تلخی با جام قهرمانی داشت.

مشکلات مالی و مدیریتی باعث کوچ ستاره‌های فولاد به تیم‌های داخلی و خارجی شد تا با ادامه روند ناکامی‌ها، این تیم در لیگ پنجم در رتبه هشتم و در لیگ ششم، با قرار گرفتن در رتبه پانزدهم به دسته اول سقوط کند. هرچند فصل بعد از آن، فولادی‌ها با ناکامی در پلی‌آف دسته اول در آستانه غیبت در لیگ هشتم قرار داشتند اما با خرید سهمیه سپاهان نوین، دوباره به لیگ برتر بازگشتند.

دومین قهرمانی و دوران نزول
حل مشکلات مدیریتی و مالی باعث ثبات دوباره فولاد در لیگ برتر فوتبال ایران شد. آنها دوباره دست به جوانگرایی زدند و در نهایت با هدایت حسین فرکی توانستند جام قهرمانی را در پایان لیگ سیزدهم بالای سر ببرند؛ موفقیتی که ماحصل کار جمعی مدیریتی و فنی و تکیه بر جوانانی بود که این تیم را دوباره در صدر فوتبال ایران قرار دادند.

در این بین نقش ستاره‌های جوانی از جمله بختیار رحمانی، سروش رفیعی، مهرداد جماعتی، شهاب کرمی، ساسان انصاری، مهرداد جماعتی و احمد عبدالله‌زاده، نفرات باتجربه‌ای به نام‌های عبدالله کرمی، اسماعیل شریفات، مهدی نوری، علیرضا سلیمی، فرزاد حاتمی، لوسیانو پریرا و چاوز رودریگز و نفراتی همچون ایوب والی، مهدی بدرلو، امید خالدی و ایوب کلانتری در قهرمانی فولاد کاملا مشخص بود.

این قهرمانی اما خیلی زود تحت تاثیر یکی از پرونده‌های جنجالی فوتبال ایران قرار گرفت و آنهم باطل شدن کارت معافیت و پایان خدمت بسیاری از ستاره‌های جوان فولاد و فوتبال ایران. کنار رفتن ستاره‌های جوان و از دست دادن مهره‌های کلیدی باعث آغاز دوران افت فولاد در آسیا و ایران شد، تا جائیکه این تیم در پایان لیگ چهارم، پنجم شد و از رسیدن به آسیا محروم.

همچنین سیف‌الله دهکری مدیرعامل بی‌حاشیه و موفق فولاد که نام پسرش هم در پرونده سربازی فراری‌ها دیده می‌شد، پس از این نتایج کنار رفت تا علیرضا اژدی‌زاده که فولادنوین اهواز را لیگ برتری کرده بود، جانشینش شود.

تمام این اتفاقات اما به نزول دوباره فولاد خوزستان منجر شد. انگار تاریخ دوباره برای این تیم در حال تکرار است؛ یعنی این تیم دو سال بعد از قهرمانی در لیگ برتر به دسته اول سقوط می‌کند. آیا این اتفاق تلخ در این فصل هم برای قعرنشین فعلی لیگ رخ می‌دهد یا در ادامه مسابقات، نوش داروی مسئولان این باشگاه مانع از رفتنش به دسته پائین‌تر می‌شود
منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تیتر اخبار
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Video مسابقات WWE | اولین مسابقه برای قهرمانی کمربند آمریکای شمالی
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
  رونالدو اشتباه بزرگش را تکرار کرد
  دیاباته قید جشن قهرمانی را هم زد
  قهرمانان لیگ ایران؛ متخصص سقوط به لیگ یک!
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  این دانمارک به فکر قهرمانی است (عکس)
  تکرار ماجرای فصل گذشته بیرانوند در تیم فوتبال آنتورپ
  مرگ هوادار نوجوان اتلتیکو در جشن قهرمانی
  جام قهرمانی از دست طارمی و یارانش لیز خورد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان