امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«محرم‌سازی» مدارس دخترانه به کجا رسید؟

#1
از سال 1374 طرح هایی در جهت فراهم‌سازی محیط مدارس برای حضور راحت‌تر دختران طراحی شد. طرح اولیه توسط مجلس پنجم با عنوان «محرم‌سازی محیطهای آموزشی» ارائه و در آن بر استتار مدرسه، افزایش ارتفاع دیوار و محرم ‌سازی تاکید شد.

طرحی که با شرایط روحیه دختران و نیازهای زیباشناختی و نحوه جامعه‌پذیری آنان هماهنگ و همسو نبود و به همین دلیل در بدو امر مسکوت ماند.

پس از آن، برنامه جایگزین «متناسب‌سازی فضاهای آموزشی و پرورشی دختران» مطرح شد که مبنای توجه را بر نیازهای مخاطب، اهمیت قائل شدن به آنها، فراهم‌سازی محیط برای کسب مهارت ها و آمادگی برای ورود به محیط های اجتماعی قرار داد.

در سال 91 بود که معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد در راستای اجرای طرح متناسب سازی مقرر شده است در طراحی مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری، ساختمان‌های جدید به گونه‌ای احداث شوند که ساختمان‌های اطراف اشرافی به مدرسه نداشته باشند و این الزام برای مجتمع‌ها به گونه‌ای در دستور العمل عنوان شده که محرم سازی مدارس در معماری و فنی مهندسی ساختمان قرار بگیرد.

در اوایل آغاز بکار دولت یازدهم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش درباره زمان عملیاتی شدن طرح محرم سازی مدارس دخترانه گفت: بحث محرم سازی مدارس دختران کاری نیست که طی یک یا دو سال انجام شود و این امر نیاز به وقت و همچنین هزینه دارد.

وی با اشاره به توضیحاتی در مورد بحث محرم سازی مدارس دخترانه گفت: در واقع ما می‌خواهیم زمینه‌ای فراهم شود که دختران دانش آموز راحت‌تر در مدارس درس بخوانند و همانطور که اشاره کردم این موضوع زمان بر است و بودجه می‌طلبد.
 
علاوه بر توجه به این موضوع در ساخت مدارس جدید، در مدارس موجود نیز اگر امکان آن وجود داشته باشد با تغییراتی می‌توان این کار را انجام داد تا دانش آموزان دختران راحت‌تر در محیط آموزش درس بخوانند و فعالیت کنند ولی همانطور که گفتم این نیاز به زمان و هزینه‌ زیادی دارد.



در همین راستا مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار ایسنا درباره آخرین وضعیت اجرای طرح محرم‌سازی مدارس دخترانه گفت: در راستای محرم سازی مدارس دخترانه اقداماتی چون افزایش ارتفاع دیوار مدارس و مانند آن شدنی نیست، جلوگیری از اشراف ساختمان های اطراف به حیاط مدرسه نیازمند طراحی مهندسی است به گونه ای که از اشراف ساختمان های اطراف کاسته شود.



رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در حال حاضر مجتمع های آموزشی به گونه ای هستند که به این نیاز پاسخ می دهند.



رئیسی در خاتمه با بیان اینکه علت اصلی طرح این مسئله، توجه به نیازهای ویژه دختران بخصوص رفع مشکلات حرکتی و فعالیت بدنی آنهاست، عنوان کرد: در این راستا ساخت سالن های ورزشی سرپوشیده را در دستورکار قرار داده ایم و اکنون 1500 تا 1600 پروژه ورزشی نیمه کاره داریم و تکمیل آنها آغاز شده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط -samira- ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، عرفان 1383
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گوشت آهو به بازار رسید! نگرانی از منقرض شدن نسل آهو ها
  نحوه حضور دانش آموزان مدارس غیردولتی اعلام شده است!
  نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟
Heart درخواست برای تحقیق و شفاف‌سازی درباره سفر رئیس موساد به عین الاسد
Heart پیشتازی بایدن از ترامپ در نظرسنجی‌ها به ۱۴ درصد رسید
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند
  آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در ا
  استان کرمان به وضعیت هشدار رسید
  توضیح وزیر درباره بازگشایی مدارس از۱۵شهریور
  مدارس اردبیل از شنبه بازگشایی می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان