امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با تغییرات Halo 5: Guardians نسبت به نسخه‌های پیشین آشنا شوید

#1
بازی Halo 5: Guardians با تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین این سری عرضه شده که برخی از آن بسیار جذاب به نظر می‌رسند. از این رو نگاهی کوتاه به ویژگی‌های جدید بازی خواهیم داشت تا در هنگام تجربه این اثر، شناخت بهتری از قابلیت‌های مختلف داشته باشیم. با زومجی همراه باشید.





در نگاه کلی، می‌توان گفت که Halo 5: Guardians تقریبا در تمامی بخش‌ها تغییرات اساسی نسبت به نسخه‌های پیشین خود داشته است. برای مثال ساده‌ترین و بارزترین تغییر بهبود جلوه‌های بصری بازی است که به لطف توانایی‌های ایکس‌باکس وان بسیار زیبا به نظر می‌رسد. ولی تغییرات بازی فقط به چنین مسایل واضحی خلاصه نمی‌شود و کلیت بازی نیز دست‌خوش تغییراتی شده است. در Halo 5 برای اولین شاهد حضور دو شخصیت اصلی به نام‌های مستر‌چیف و جیمسون لوک هستیم که هر‌یک در کنار نیرو‌های مخصوص خودشان مبارزه می‌کنند. با پیش‌روی در بخش داستانی بازی، شاهد سوییچ مابین این شخصیت‌ها و روایت داستان منحصر به فرد هریک از آن‌ها خواهیم بود.

با تغییرات Halo 5: Guardians نسبت به نسخه‌های پیشین آشنا شوید 1

داستان بازی با فاصله زمانی کمی از اتفاقات Halo 4 روایت می‌شود که گروهی مرموز به نام Guardians کهکشان را تهدید کرده و به آن حمله می‌کند. در این میان، مسترچیف بزرگ و مشهور نیز به طور ناگهانی ناپدید می‌شود و همگان در مورد وفاداری وی دچار تردید می‌شوند. از این رو یک گروه مخصوص به فرماندهی لوک مامور تعقیب و پیدا کردن وی می‌شوند و اتفاقات بازی بر اساس این مسایل شکل می‌گیرد. بخش داستانی Halo 5 بسیار طولانی‌تر از Halo 4 خواهد بود و تفاوت‌های شخصیتی مستر‌چیف و لوک باعث ایجاد تقابل‌های جالبی در بازی می‌شود. البته سازندگان هنوز هم تصمیمی برای رونمایی از چهره مستر‌چیف ندارند و در Halo 5 هم این شخصیت مرموز را همواره از پشت کلاهش خواهیم دید.



ساختار مراحل بازی نسبت به قبل بسیار تغییر یافته و در جریان بازی، شاهد مراحل متفاوتی از نبرد‌های عظیم گرفته تا مراحل تجسس خواهیم بود. لازم به ذکر است از آنجایی که لوک و مسترچیف در کنار نیرو‌های گروه خودشان مبارزه می‌کنند، بخش داستانی بازی از حالت Co-op چهارنغره نیز پشتیبانی می‌کند. البته بر خلاف نسخه‌های پیشین، خبری از همکاری چند نفره محلی نیست و برای تجربه این بخش باید از اعضای Gold ایکس‌باکس لایو باشید. همچنین تمام اعضای گروه در این حالت ویژگی‌های منحصر به فردی مثل سرعت حرکت متفاوت و میزان درجه سلامتی متمایز خواهند داشت.
با تغییرات Halo 5: Guardians نسبت به نسخه‌های پیشین آشنا شوید 1سیستم تیر‌اندازی بازی دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده و از سیستم جدیدی به نام Smart-Link Aiming System بهره می‌برد که امکان زوم کردن با تمام سلاح‌های بازی را از طریق مگسک اسلحه فراهم می‌کند. البته سلاح‌های دوربین دار مثل اسلحه تک‌تیرانداز کماکان به شکل پیشین خود خواهند بود. اگر در حین نشانه‌گیری از طریق سیستم جدید و یا دوربین اسلحه تیر نیرو‌های دشمن به شما اصابت کند، بلافاصله از حالت زوم خارج خواهید شد تا دید بهتری از موقعیت دشمن داشته باشید و بتوانید راحت‌تر برای نابودی آن‌ها اقدام کنید. یکی دیگر از تغییرات بازی، دگرگونی سیستم حرکت شخصیت‌ها است. در این نسخه امکان استفاده از پک‌های حرکت رانشی فراهم شده که حرکت سریع در جهت‌ دلخواه را ممکن می‌کند. همچنین امکان پرش از روی لبه‌ها، سُر خوردن بر روی زمین در حین تیراندازی و دویدن‌های سریع برای سنگرگیری نیز در بازی وجود دارند. یکی از قابلیت‌های جدید اضافه شده در این بخش، امکان پرش و معلق ماندن چند ثانیه‌ای در هوا و نشانه‌گیری با استفاده از سیستم Smart Link است.
با تغییرات Halo 5: Guardians نسبت به نسخه‌های پیشین آشنا شوید 1
سیستم جوایزی که برای این نسخه در نظر گرفته شده REQ نام دارد و پس از اتمام هر نبرد در بخش چند‌نفره، مقداری امتیاز به بازیکن می‌دهد که با استفاده از آن‌ها امکان خرید کارت‌های REQ فراهم می‌شود. این کارت‌ها به منظور دسترسی به سلاح‌ها، زره، وسایل نقلیه و بهبود توانایی‌های شخصیت اصلی استفاده می‌شوند و بیش از هزار کارت مختلف در بازی وجود دارند. این سیستم همچنین در حالت کاملا جدید Warzone نیز وجود دارد و قادر خواهید بود با استفاده از ایستگاه‌های REQ در بخش‌های مختلف نقشه، کارت‌های جدید خریداری کنید و یا با کارت‌های قبلی خودتان سلاح‌ها و تجهیزات جدید را باز کنید.
بخش چند نفره بازی نیز تغییرات اساسی نسبت به قبل دارد و هیجان‌انگیز‌ترین بخش اضافه شده نیز همان Warzone است که با الهام از بازی‌های سبک MOBA ساخته شده و گیمر را در جریان یک نبرد ۲۴ نفره از نوع PvP (بازیکن علیه بازیکن) و PvE (بازیکن علیه محیط) قرار می‌دهد. دو تیم ۱۲ نفره از بازیکنان واقعی در نقشه‌های عظیم و در کنار نیرو‌های کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی به رقابت با یکدیگر مشغول شده و هدف هریک از آن‌ها رسیدن به امتیاز ۱۰۰۰ و پیروزی است. این امتیازات از طریق کشتن نیرو‌ها و مینیون‌های (نیرو‌های کنترل شده توسط هوش مصنوعی) تیم مقابل و یا تسخیر پایگاه‌های دشمن به دست می‌آید. همچنین اگر یکی از تیم‌ها بتواند پایگاه مادر و مرکزی حریف را نابود کند، بلافاصله به عنوان پیروز نبرد انتخاب خواهد شد. نبرد‌های Warzone معمولا به مدت ۳۰ دقیقه و یا حتی بیش‌تر از آن جریان دارند که در ادامه می‌توانید ویدیویی از روند آن را تماشا کنید:


در حالت چند‌نفره جدید Warzone شاهد نبرد‌های طولانی ۲۴ نفره هستیم

البته بخش چند نفره بازی فقط محدود به Warzone نیست و حالت Arena نیز با پیروی از نسخه‌های پیشین بازی حضور دارد که خود شامل ۴ زیر‌شاخه است و گیمر‌ها را در نبرد‌های ۴ در برابر ۴ قرار می‌دهد که روند کلی آن بر اساس زیر شاخه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. در حالت Breakout، اولین تیمی که بتواند پیروزی‌های خود را به ۵ راند برساند، برنده رقابت خواهد بود و به دلیل میزان سلامتی پایین و ضعیف بودن سپر‌ها، مسابقات این بخش بسیار سریع تمام می‌شوند. زیر‌شاخه بعدی Slayer است و تیمی برنده است که پیش از اتمام وقت، نیرو‌های بیش‌تری از حریف کشته باشد. مورد بعدی Strongholds است که گیمر‌ها باید سعی کنند تا ۳ منطقه کلیدی بر روی نقشه را تصرف و حفظ کنند. پس از کنترل حداقل ۲ منطقه، روند امتیاز گیری آغاز شده و تیمی که به ۱۰۰ امتیاز برسد، برنده مسابقه خواهد بود. آخرین زیر شاخه در حالت Arena نیز همان بخش قدیمی قسمت چند‌نفره بازی‌های سبک تیر‌اندازی یعنی Capture the Flag است و باید سعی کنید تا پرچم تیم حریف را تصاحب کرده و به مقر خودتان انتقال دهید.
حالت ساخت و ساز (Forge Mode) نیز بازگشتی شکوهمند در Halo 5 داشته و البته دو ماه پس از خود بازی در دسترس خواهد بود. با استفاده از این ابزار، گیمر‌ها می‌توانند نقشه‌های مختلفی برای بخش چند نفره بازی طراحی کنند که برای این منظور بیش از ۱۶۰۰ ابزار و اشیا مختلف در اختیار آن‌ها قرار خواهد داشت و همچنین شیوه کنترل و ساخت اشیا نسبت به قبل بهبود داشته و برای اولین بار می‌توانید اشیا ترکیبی نیز طراحی کنید. برای به دست آوردن ایده مناسبی از چگونگی این بخش، ویدیوی زیر را تماشا کنید:


به هر حال Halo 5: Guardians یکی از بزرگترین انحصاری‌های کنسول ایکس‌باکس وان است و مایکروسافت نیز برنامه‌های زیادی برای این اثر دارد. از این روشاهد برگزاری بزرگترین کمپین تبلیغاتی ایکس‌باکس وان در مورد این بازی بودیم که در تاریخ این کنسول بی‌نظیر است. همچنین چندی پیش اخباری مبنی براحتمال انتشار نسخه رایانه‌های شخصی بازی نیز منتشر شده بود که سازندگان بازی در استودیو 343 اینداستریز، بلافاصله با رد این شایعات خبر از انحصاریماندن Halo 5 دادند. این بازی امروز (۵ آبان) به صورت رسمی منتشر می‌شود و باید منتظر بازخورد‌های طرفداران و منتقدان از بازی باشیم.

با تغییرات Halo 5: Guardians نسبت به نسخه‌های پیشین آشنا شوید 1


پاسخ
 سپاس شده توسط Δ.н.ο.υ.я.Δ ، omidkaqaz ، ✘Nina✘ ، Tɪɢʜᴛ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 5|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 4|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 3|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 2|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 1|WUNDER-GUG-GAMERS
  دوست دارین تو کدوم دنیای بازی ویدیویی باشید؟نسخه 1
  نسخه 2 چیز هایی که باید در مبارزه،بازی کردن بهتر و پول در اوردن در GTA V بدانید.
  با زیباترین بازی های رایانه ای تاریخ آشنا شوید
  Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition نسخه کامل و نهایی بازی Injustice: Gods Amon
  بازی Halo Wars Definitive Edition

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان