امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رژیم غذایی‌مان پس از ماه رمضان چگونه باشد؟

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رژیم غذایی‌مان پس از ماه رمضان چگونه باشد؟ 1





‌یک کارشناس تغذیه گفت: بهتر است تا یک هفته بعد از ماه رمضان شیوه‌های تغذیه‌ای روزه داری را همچنان رعایت کنیم و در وعده ناهار و صبحانه از غذاهای سبک استفاده کنیم تا دچار اضافه وزن و سوءهاضمه نشویم.
مریم شیرمستی در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به استراحت دستگاه گوارش در ایام ماه مبارک رمضان، یادآوری کرد: در مدت روزه داری بسیاری از عادت‌های غذایی نادرست مانند ناخنک زدن و استفاده از تنقلات کنار گذاشته می‌شود و دستگاه گوارش در حالت نیمه استراحت قرار دارد.
وی سم زدایی از بدن، فعالیت مناسب کبد و دور شدن از کبد چرب را از دیگر مزایای رژیم غذایی مناسب در ماه رمضان خواند و تاکید کرد: در ماه رمضان سوخت و ساز بدن نیز کمی پایین می‌آید و استفاده از غذاهای مصنوعی و پرچرب نیز کمتر می‌شود.
به گفته این کارشناس تغذیه بعد از ماه رمضان که وعده‌های غذایی صبحانه و ناهار آزاد می‌شود، چنانچه غذاهای سنگین و پرچرب استفاده شود شاهد اضافه وزن خواهیم بود.
شیرمستی معتقد است: پرخوری بلافاصله بعد از ماه رمضان علاوه بر اینکه امکان افزایش اسیداوریک و کلسترول را فراهم می‌کند، می‌تواند منجر به سوء هاضمه و آسیب دستگاه گوارش شود.
وی توصیه کرد: شیوه صحیح عادات غذایی ماه رمضان حداقل تا یک هفته بعد از پایان این ماه ادامه داشته باشد.
این کارشناس تغذیه ادامه داد: اگر قرار است میان وعده‌ها به عادات غذایی اضافه شود بهتر است میان وعده‌های سبک از جمله میوه و سبزیجات باشد و در طی روز نیز از آب و مایعات بیشتر از غذا استفاده شود.
وی یادآوری کرد: بهتر است برای وعده‌های ناهار در اولین روزهای بعد از ماه رمضان از غذاهای سبک و کم حجم و کم چرب مانند مرغ و ماهی، غذاهای آب پز و سبزیجات پخته استفاده شود تا دستگاه گوارش کم کم به شرایط جدید عادت کند.
شیرمستی دل درد، نفخ و سوءهاضمه را از پیامدهای مصرف غذاهای سنگین بلافاصله بعد از ماه رمضان دانست و افزود: پرخوری در این مدت می تواند چاقی و اضافه وزن را در پی داشته باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رژیم غذایی‌مان پس از ماه رمضان چگونه باشد؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان