امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توقع جایزه در جشنواره‌ها را نداریم

#1
توقع جایزه در جشنواره‌ها را نداریم 1

امروزه هنر پویا‌نمایی، یکی از شاخه‌های مهم درسینماست که جذابیت‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد.

امروزه در ایران، جوانان زیادی در این بخش، حضور پیدا کرده‌اند و با تلاش فراوان، آثار موفقی را تولید می‌کنند.

محمد همدانی، یکی از کارگردان‌های جوان این عرصه است که به تازگی با همکاری فعالان این حوزه، انیمیشن «بازگشت» را ساخته‌اند و قرار است که این پویانمایی در جشنواره فیلم فجر امسال، حضور داشته باشد.

این کارگردان، در رشته علوم انسانی، فارغ‌‌التحصیل رشته فرهنگ و ارتباطات، گرایش سیاست‌گذاری فرهنگی از دانشگاه امام صادق است، همدانی که 29 سال سن دارد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد ساخت انیمیشن «بازگشت» گفت: این پروژه در حدود دو سال ساخته شد و تلاش کردیم که در این پروژه، از بهترین تکنیک‌ها در تولید این پویانمایی استفاده شود.

در «بازگشت» فارغ از گروه دوبله و صدا و موسیقی، حدود 60 نفر به طور مستقیم، فعالیت داشتند و برآورد اولیه هزینه در این پروژه 500 میلیون تومان بوده است.

همدانی در ادامه، در مورد انیمیشن گفت: این پویانمایی قرار است در جشنواره‌های خارجی نیز دیده شود و ما در این عرصه نیز حضور داشته باشیم، اما توقع گرفتن جایزه از جشنواره را نداریم. این بحث مثل آن است که ما برای اولین بار به جام جهانی فوتبال برویم و انتظار قهرمانی داشته باشیم، در واقع اولین گام‌ها، لزوماً بهترین گام‌ها نیست. درکشور ما، باید از این دست انیمیشن‌ها ساخته شود تا کار روز به روز بهتر شود و بتوانیم مخاطب را از خود راضی کنیم.

کارگردان «نه و بیست دقیقه در بوشهر» در مورد مهمترین زیرساخت انیمیشن بیان کرد: مهمترین زیرساخت پویانمایی، موضوع منابع انسانی است. در تمام دنیا، وقتی پروژه‌ای ساخته می‌شود، قسمتی از نیروی انسانی آن، بخش متخصص و کارشناسان آن پروژه است که ما در این بخش، نیروی متخصص، کم نداریم و قسمتی از این نیروی انسانی، بدنه آن پروژه است که ما در این بخش، مشکل و کمبود داریم، ما باید کار کردن به صورت گروهی را یاد بگیریم.

همدانی، مشکل دیگر پویانمایی در کشور را، دور بودن فضای دانشگاه با صنعت دانست و خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا فضای نظری و آکادمیک، به فضای تولید نزدیک شود. در دانشگاه‌ها افراد زیادی هستند که تا به حال، تولید حرفه‌ای نداشته‌اند و باید مدت زیادی بگذرد تا با واقعیت تولید آشنا شوند، ولی در کشورهای پیشگام در این عرصه، اتصال بین دانشگاه و صنعت وجود دارد.

همدانی در قسمت دیگری از صحبت‌هایش، در مورد بخش سخت‌افزاری در تولید فیلم‌های پویانمایی خاطرنشان کرد: سازمان اوج در این پروژه به ما، کمک‌های فراوانی کرد و رندرفارم که یکی از مهمترین سخت‌افزارهای ساخت انیمیشن است و حدود صد گره دارد، در اختیار ما قرار داد، اما در کشورهای توسعه یافته، برای یکی از پروژه‌های بزرگ انیمیشن، حدود 5 هزار و 500 گره در اختیار تیم سازنده آن پروژه بود که همین موضوع تفاوت ما و آن کشورها را به طور کامل نشان می‌دهد.

وی در مورد اهمیت آموزش و پرورش و مدارس در کشف استعدادها در این زمینه بیان کرد: یکی از مسائل مهم، بحث استعدادیابی در این زمینه توسط آموزش و پرورش است. متأسفانه در ذهن فرزندان این کشور فرو کرده‌اند که اگر مهندس یا دکتر شوی، فرد موفقی هستی، در حالی که ما در حوزه علوم انسانی، مشکلات فراوانی داریم و به این بخش توجهی نمی‌شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  دبیر دومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» منصوب شد
  هیدئو کوجیما و سم لیک از اعضای تیم مشاوره جشنواره Tribeca Games خواهند بود
  نتفلیکس سریال برنده جایزه اِمی The Dark Crystal را لغو کرد
  مستند The Last Dance درباره مایکل جردن برنده جایزه امی شد
  چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با افزایش جوایز نقدی همراه شده است!
  برنده جایزه امی بهترین آلبوم موسیقی متن اورجینال سال در تلویزیون: سریال The Mandalori
  «فرزندان شب» و «نهنگ سفید» در ۲ جشنواره خارجی اکران می‌شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان