امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی مهدی یراحی | خواننده

#1
مهدی یراحی در بیست و سوم آبان ماه سال یک هزار و سیصد و شصت در شهر اهواز متولد شد.

علاقه اش به آهنگسازی زمانی شکل گرفت که بین سال های 10 تا 13 سالگی ضمن شرکت در مسابقات تلاوت قرآن، نا خودآگاه مجذوب موسیقی درونی آیه ها و آهنگ چینش کلمات بود.

بعدها دوران تحصیل در مقطع راهنمائی را همراه با دوست و هم کلاسی اش بهزاد رئیسی _ که تنظیم برخی از آثارش را بر عهده داشته است _ در حالی سپری می کند که تلاش های جسته و گریخته اما صادقانه ای دارد برای حضور در دنیای موسیقی، با این همه طی کردن دوره ی آموزش تئوری تحت نظر علی کسرائی که تنها معلم موسیقی اش بود، سرآغازی می شود تا علاقه اش را به صورت جدی تری پیگیری کند.

وی هم چنان نواختن سازهای گیتار و پیانو را کاملا تجربی فراگرفته و در نوازندگی آنها مسلط است.

در سال 1379 تصمیم می گیرد تا برای همیشه به پایتخت نقل مکان کند، سالی که هم زمان می شود با خلقت آلبوم هجرت که بعدها به خاطر سخت گیری های شخصی اش برای ارائه دادن یک مجموعه ی مطلوب و تاثیر گذار از آثارش و بروز برخی مشکلات از جمله عدم اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، هرگز فرصت حضور در بازار موسیقی مجاز را پیدا نمی کند و برای همیشه نشنیده باقی می ماند.

اتفاقی که در سال 1381 و 1383 نیز مشابها برای آلبوم های تازه اش رخ می دهد کما اینکه وسواس و عقیده اش مبنی بر احترام گذاشتن به شعور شنیداری مخاطب _ بر خلاف جریان عرف _ باعث می شود سبک ارزشمند تری از موسیقی پاپ را تجربه کند، سبکی مبتنی بر ارزش ترانه و تلفیق احساسی تر کلمات با نت ها …

سر انجام در زمستان 1385 تلاش می کند تا مجوعه ای از بهترین آثارش را برای آلبوم ((منو رها کن)) آماده کند، آلبومی که بعد از گذشت سه سال و در سال 1389 به اتمام رسید.

وی در سال های دور به رشته ی کارگردانی علاقه مند بوده و هم چنین فیلم نامه نویسی را تا سطوح بالا پیگیری کرده است.ازجمله دوستان محبوب او میتوان به رضا صادقی ،احسان خواجه امیری را نام برد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی مهدی یراحی | خواننده 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان