امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاربرد انواع سقف های امروزی سقف شیشه ای

#1
کاربردها شامل:
1- عاملهای روشن سازی معمولاً برای ورود مستقیم و غیر مستقیم نور خورشید از طریق نورافکنی بالا به کار برده میشوند.
2- فراهم کردن رابطه بصری به محیط بیرون نسبت به ساکنان داخلی میباشد
3- ساختمان قابل تحمل – گرمایش غیر فعال خورشیدی با دستگاههای عملی، تهویه برای خنک سازی غیر فعال و مبادله هوای تازه
پنجره سقفی ثابت متشکل از چارچوب ساختاری محافظ یک قاب لعاب کاری میباشد (بخش انتقال دهنده نور، که عمدتاً از شیشه یا پلاستیک تشکیل میشود پنجره سقفی که عملی پنجره لعابی متصل و نگه داشته شده توسط قاب را بکار میبرد زمانیکه در دسترس ساکنَان میباشد این نوع نیز پنجره سقفی نامیده میشود.
امروزه سقفهای کاذب در ساختمانها جزئی است که نمی توان آن را نادیده گرفت . محلی برای عبور تاسیسات که دسترسی به آن نیز بسیار مهم است . گاه این سقفها محلی برای نور دهی نیز به حساب می آیند که اهمیت آنها را دو چندان می کند . معمولا سقفهای کاذب در سرویسهای بهداشتی و یا آشپزخانه وجود دارد که توجه به زیبایی آنها باعث زیباتر شدن این فضاها در منزل می شود .
بسیاری از افراد که علاقه به داشتن فضایی زیبا و متفاوت هستند علاقه ای به استفاده از متریالهای بی ارزشی چون طلقهای پلاستیکی برای این فضا ندارند از این رو برای پوشش خاص و متفاوتی که برای آنها نیاز دارند دچار مشکل و سر در گمی می شوند .
از این رو هنرمندان ما بر آن شدند تا محصولی زیبا , منحصر به فرد و مناسب برای
این سقفهای کاذب طراحی کنند . پیشنهاد ما استفاده از انواع شیشه های تزیینی است که با قابلیتهای بسیاری که دارند بسیار مناسب این فضاها می باشند
توضيح فارسي : سقف های شیشه ای ساختاری زیبا ازشیشه به جای مصالح رایج سقف ساختمان می باشند. در واقع این ساختار راه حل های زیبا و سازگار با محیط زیست برای روشن کردن ساختمان های مسکونی و یا تجاری هستند.این سیستم با استفاده از نور طبیعی به جای الکتریسیته بعنوان یک منبع نور موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.
ایجاد سازه پایدارخود ایستا با توان مقابله با نیروهای وارد از فشار برف،باران،باد و غیره همچنین مقاومت در برابر عبور گرما ،سرما،رطوبت،صدا و هوا با بهره گیری از دو فلز فولاد و آلومینیوم در کنار یکدیگر میسر می گردد.اجرای جزئیات ظریف بوسیله واشرها و چسبهای مخصوص همچنین محاسبات سازه ای و طراحی های زیبا مجموعه ای بی نظیر از لحاظ بصری را پدید می آورد.

امکان ساخت این شیشه ها در ابعاد و سایزهای مختلف وجود دارد چرا که همه مراحل ساخت آنها در داخل و توسط هنرمندان داخلی تولید می شود . از دیگر مزایای استفاده از آنها نصب ساده است که استفاده آنها را برای کلیه افراد سهل و آسان می کند . وجود طرحها و تکنیکهای مختلف در طراحی این شیشه ها باعث گشته که هر شخصی با هر سلیقه ای بتواند یک نمونه از آنها را انتخاب کند .
این شیشه ها بدلیل سکوریت بودنشان از نوع شیشه های ایمنی مخصوص سقف شیشه ای بوده و مشکلی برای استفاده ندارند . شیشه بدلیل شفافیتش قابلیت عبور نور را به راحتی در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم نور دهی مناسبی نیز در فضا داشته باشیم . در محلهایی که نیاز به پوشش کامل فضای پشتی وجود دارد می توان با مات کردن پشت شیشه از این امکان نیز برخوردار شویم .
کلیه رنگها ی کار شده بر روی این شیشه ها از دکور گرم تا دکور سرد کاملا بر روی شیشه تثبیت شده است به طوری که بر اثر بخار , خراش و یا هر نوع شستشویی مشکلی برای آنها پیش نمی آید و امکان تمیز شدن را به بهترین شکل به مصرف کننده می دهد . از این روست که استفاده از این نوع شیشه ها برای بسیاری از افراد مناسب و جالب است. توضيح فارسي : در سیستم های نورگیر سقفی قابلیت اجراء به هر دو روش نیمه سلیکونی و دو طرف در پوش دار وجود داشته و با طراحی 139 درجه در ارتفاع اجرای سقف های قوس دار را به راحتی امکان پذیر می سازد . نورگیر سقفی نورگیر سقفی توضيح فارسي : در سیستم های نورگیر سقفی قابلیت اجراء به هر دو روش نیمه سلیکونی و دو طرف در پوش دار وجود داشته و با طراحی 139 درجه در ارتفاع اجرای سقف های قوس دار را به راحتی امکان پذیر می سازد . پروفیل های این سیستم به آسانی بر روی زیر سازی آهنی و یا آلمینیومی قابل نصب بوده و به عنوان سیستمی مقرون به صرفه به لحاظ اقتصادی ٰ صرف نظر کردن از سیستم های معمول را آسان می سازد
پروفیل های این سیستم به آسانی بر روی زیر سازی آهنی و یا آلمینیومی قابل نصب بوده و به عنوان سیستمی مقرون به صرفه به لحاظ اقتصادی ٰ صرف نظر کردن از سیستم های معمول را آسان می سازد
این روزها نمای شیشه ای به عنوان عضوی ثابت از نمای شهری در شهرهای مدرن محسوب می شود. سقفها، سایبان ها و نماهای شیشه ای باید پاسخگوی نیازهای عملکردی زیادی باشند، تعدادی از آنها را میتوان به شرح ذیل مطرح نمود:

عملکردهای بصری:


- استفاده حداکثری از نور روز.
- دید به داخل و دید به خارج.
- جلوه ظاهری.

عملکردهای حرارتی:


- ممانعت از اتلاف حرارت از داخل به بیرون و عدم جذب بیش از حد گرادیان حرارتی از خارج به داخل.
- جذب حرارت.
- ایجاد تعادل حرارتی.

عملکردهای مکانیکی:


- عمر مفید بالا.
- استحکام کافی در مقابل بارهای خارجی نظیر بار ناشی از باد و زلزله.
- تحمل تنش های حرارتی.

عملکردهای دیگر:


- مقاومت در برابر آتش سوزی.
- عایق صدا.
مهمترین نیاز عملکردی در نمای شیشه ای، ایمنی است که به عنوان موضوعی مهم در حراحل نصب نمای شیشه ای در ارتفاع بالاتر از قد انسان مطرح است که دراین باره دو عامل مطرح است:
- انتخاب نوع شیشه کاری و خصوصیات آن.
- نوع طراحی سیستم نگهدارنده.
انواع مصالحی که در معماری نما و سقفهای شیشه ای کاربرد فراوان دارند عبارتند از شیشه های ساختمانی با ساختار مختلف، پلی کربنات ها و پلی متاکریلات ها یا PMMA (که دومی در زبان عامه به عنوان آکریلیک، پرسپکس یا پلکسی گلاس شناخته شده است).
ایجاد سازه پایدارخود ایستا با توان مقابله با نیروهای وارد از فشار برف،باران،باد و غیره همچنین مقاومت در برابر عبور گرما ،سرما،رطوبت،صدا و هوا با بهره گیری از دو فلز فولاد و آلومینیوم در کنار یکدیگر میسر می گردد.اجرای جزئیات ظریف بوسیله واشرها و چسبهای مخصوص همچنین محاسبات سازه ای و طراحی های زیبا مجموعه ای بی نظیر از لحاظ بصری را پدید می آورد سیستم دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سقف شیشه ای متحرک برقی سقف های متحرک یکی از تکنولوژی های جدید در این صنعت می باشد که بوسیله ریموت کنترل باز و بسته می شود .سقف متحرک شیشه ای اتوماتیک از ورود باران جلوگیری می کند. این محصول طوری طراحی شده وزن حاصل از باد و باران،برف و زلزله تحمل می کند. از مزایای استفاده از سقف شیشه ای می توان به زیبایی و فرم پذیری ، عمر طولانی،استفاده راحت و تنوع رنگ و طرح اشاره کرد. این نوع پوشش برای مکانهای مختلفی از جمله مراکز توریستی،تجاری،آموزشی و فرهنگی و پارکها استفاده می شود. این نوع سیستم ها توسط ریموت کنترل باز و بسته می شوند. تکنولوژی به کار گرفته شده در این محصول به نحوی است که سنسور هوشمند باران، آفتاب و یا برف را دارا می باشد. سنسور هوشمند باران یا برف طوری طراحی شده که در هنگام بارش ، سقف به طور اتوماتیک بسته شده و نیازی به دخالت کاربر نیست.
پاسخ
آگهی
#2
کاربرد انواع سقف های امروزی سقف شیشه ای
بلوک شیشه ای:
بلوک های شیشه ای بیشتر جنبه تزیینی دارند و در سازه ساختمان نمی توان از آنها استفاده کرد.برای اتصال آنها به یکدیگر به جای اینکه از ملات استفاده کنند از چسب یا ستون های تیر چوبی یا فلزی استفاده می کنند.
قدمت بلوک های شیشه ای به دهه 1900 باز می گردد و کاربرد این بلوک ها برای تامین نور طبیعی ساختمان است.
انواع بلوک های شیشه ای:
مات ، طرحدار،شفاف،رنگی،ضد آتش،توپر
مزایای بلوک شیشه ای:
-جداسازی فضاها در دکوراسیون داخلی البته با حفظ نور کافی
-ضخامت کم این دیوارها نسبت به دیوار آجری موجب استفاه بهینه از فضا می شود.
-از لحاظ ایزولاسیون صوتی و برودتی دارای خواص بالایی می باشد.
-نسبت به دیوارهای آجری وزنی کمتر دارند.
-در یک دیوار یک یا چند رنگ را همزمان می توان به کار برد.
-نصب آن با سرعت بالایی صورت می گیرد و دارای سادگی نیز می باشد.
-امکان استفاده از آجرهای شیشه ای در یک یا چند بخش از ساختمان.
-امکان استفاده از آجرهای شیشه ای در اپن آشپزخانه و یا سکوبندی آشپزخانه.
مشخصات فیزیکی بلوک شیشه ای:
ابعاد موجود:24*24, 19*19, 30*30 , 9*19 و قطر 8 سانتی متر که با اسپیسرهای 1 سانتی ،0.5 سانتی،0.2 میلیمتری اجرا می شود.
موارد کاربرد بلوک شیشه ای:
پارتیشن بندی داخل ساختمان - فضای بین سرویس ها- دفاتر اداری - فضای بین دوش و روشویی-نمای ساختمان-دیوار استخر-کف- سقف و ...
مقاومت آنها در از آجر 4 برابر و از سیمان 7 برابر محکم تر است.
%100 عایق سرما رطوبت و گرما %99 عایق صوت
شیشه های رنگی یکی از انواع هنر در دکوراسیون می باشد که امروزه طرفداران زیادی دارد این نوع از شیشه های نور را با رنگ های مختلفی در اتاق پخش می نمایند در زیر می توانید نمونه هایی از این طرح ها مشاهده نمایید یک توضیح کامل برای این اتاق این است که این شیشه های زیبا هماننده سر بطری های ماءالشعیر و نوشابه می مانند و نمایی بسیار زیبا را خلق نموده اند. همانطور که در این عکس مشاهده می نمایید یک قطعه شیشه رنگی زیبا در بالای درب این خانه نصب شده و از رنگ های ملایم در ان استفاده شده است این رنگ ها نمایی زیبا به بالای درب داده اند.
کابینت آشپزخانه با قسمت جلویی شیشه ای معمولا در قسمت بالایی اشپزخانه استفاده می شوند می توانند در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینجا زیبایی به اشپزخانه شما ببخشند . این کابینت ها می توانند نور را شکست دهند و دقت طراحی را نمایش دهند می توانید وسایل کارای اشپزخانه را در این قسمت نگهداری کنید . این کابینت های شیشه ای مرکز نور خانه خواهند شد می توانید در زیر مثال هایی ببینید.کابینت های شیشه از جلو . در این اشپزخانه فضای اشپزی از کابینت ها جدا شده است این گونه کابینت ها باعث ایجاد نور بیشتر در اشپزخانه خواهد شد. کابینت های شیشه ای بدون قاب این کابینت ها بدون قاب می باشند و از شیشه ساخته می شوند بدون نیاز به ابزارها و سخت افزارهای زیادی براحتی می توانید یک نمای زیبا ایجاد نمایید .وقتی شما اشپزخانه ای با نمای کامل پنجره دارید براحتی می توانید با ایجاد نمای دو طرف شیشه برای کابینت خود اقدام به استفاده از فضا نمایید و از داخل کابینت خود منظره بیرون از پنجره را بنمایش بگذارید

شیشه های کشویی در دهه 70 بسیار محبوب بوده اند این درها بسیار کاربردی می باشند و اجازه استفاده از دودر ویترین را بشما می دهند این درها براحتی می توانند جابجا شوند شیشه های دکوری نوع دیگری از شیشه های قابل استفاده می باشند این نوع از شیشه های با قاب دور خود می توانند براحتی نمای زیبایی همراه با نور به آشپزخانه شما بدهند این شیشه ها دارای افکت بوده و نمای زیباتری از شیشه های روشن دارند.در بعضی از اشپزخانه ها از مقدار کمی شیشه استفاده شده است اما بیشتر در این نما تعداد زیادی در شیشه ای استفاده شده است همچنین شیشه روی طاقچه نیز قابل توجه است البته این شیشه ممکن است باعث تصادم پا و دست شود که این باعث صدمه به اعضای خانواده خواهد شد.کابینت های بلند شیشه ای : این کابینت های شیشه ای برای دستشویی ها و محفظه های غذا استفاده می شوند با استفاده از این شیشه ها کابینت ها ظاهری زیبا پیدا خواهند کرد. این درهای کابینت ها بدون قاب می باشند و این شیشه با رنگ رنگ آمیزی شده است و نمای بسیار زیبایی پیدا کرده است برای این کابینت ها می توانید ازشیشه های قوی استفاده بنمایید این بهترین انتخاب خواهد بود

این شیشه ها برای حمام عالی هستند و می توانید براحتی از انها استفاده نمایید اما کاربرد انها در پنجره های حمام واقعا کاربردی است این بدلیل افزودن زیبایی به محیط و همچنین حفظ حریم خصوصی است این حمام از یک تم شیشه رنگی با پس زمینه درخت استفاده نموده که نمایی زیبا به خانه اعطا کرده است .این شیشه زیبا نورهارا بشکل زیبایی از خود عبور داده و همچنین حریم خصوصی پذیرایی را حفظ می نماید همچنین استفاده بجا از سبزی رنگ در پنجره و پرده ها نمایی بسیار زیباتر به محیط داده است. در این پذیرایی بزرگ و زیبا استفاده بجا از این نوع شیشه ها باعث ایجاد نمایی دل انگیز و همگونی رنگ های اتاق شده است. در این طرح برای درب های خانه از درختی زیبا استفاده شده است که نمایی زیبا به خانه ارائه می کند می توانید از هر طرحی که بخواهید برای شیشه های خانه خود استفاده نمایید و از زیبایی ان لذت ببرید.در این طرح از این نوع شیشه های برای چراغ سقفی استفاده شده که طرحی زیبا ارائه می نماید این شیشه ها نوری رنگدار به محیط پاشش می نمایند این طرح حال و هوایی ایرانی و طرح های اسیایی دارد که با دربی چوبی با شیشه های زیبا حمام را از اتاق جدا ساخته است. همچنین همانند این طرح می توانید از این شیشه ها برای تزیین درب خود استفاده نمایید.
پاسخ
#3
Huh vagan man alan bayad chi begam?
از هزاران یک نفر اهل دل اند مابقی تندیسی از آب و گل اند
پاسخ
#4
بجز سقف های شیشه ای نماهای شیشه ای هم خیلی افتاده رو دور و با قیمت مناسب و زیبایی که داره کم کم داره همه گیر میشه براتون یه چند تا عکس از نماهای شیشه ای تو ادامه میزارم

کاربرد انواع سقف های امروزی سقف شیشه ای 1

کاربرد انواع سقف های امروزی سقف شیشه ای 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  *انواع دلایل شب بیداری*
  چرخ گوشت صنعتی در انواع مختلف
  پارکینگ مکانیزه در ایران | انواع پارکینگ طبقاتی
  انواع یخچال ایستاده در اندازه ها و طرح های مختلف
  فروش انواع ماشین آلات صنعتی | ماشین سازی خدری
  فروش ویژه انواع درب ضد سرقت شرکت اتحاد درب
  انواع مختلف طعم های چای
  انواع جوجه های محلی و رام کردن(به این تاپیک پست اضافه کنید وسوالاتتون رو بپرسید)
  هدف جای گذاری نقطه سیاه در شیشه اتومبیل
  ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان