امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرفروش‌های هفته‌

#1
در این گزارش کتاب های پرفروش هفته ای که گذشت مورد بررسی قرار گرفته است.



چرا سیاستمداران دروغ می‌گویند؟

یکی از معضلاتی که ملل مختلف با آن خو گرفته‌اند، دروغگویی سیاستمداران است. دروغ‌پردازی چیزی جدا از انکار و سیاهکاری است که اغلب در عالم سیاست، مشروع و بایسته قلمداد می‌شود. «آیزایا برلین» در یکی از مقالاتش می‌نویسد که انتظار رفتار اخلاقی داشتن در عالم سیاست، مثل آن است که از فن کشتیرانی انتظار اخلاقی‌بودن داشته باشید. کتاب حاضر، مملو از حقایقی تاریخی درباره دروغ‌های تاریخی سیاستمداران است؛ چه در فضای سیاست داخلی و چه در عرصه سیاست بین‌الملل. البته در این‌باره کتاب‌های متعددی توسط مورخان سیاسی، طنزپردازان و حتی روانشناسان نوشته شده است اما این کتاب که با زبانی ساده و روان نوشته شده، سعی دارد مخاطبان عام را نیز با مقوله دروغگویی در سیاست آشنا کند و بدیهی‌ترین و سرنوشت‌سازترین دروغ‌های سیاستمداران را به یاد مردم بیاورد. کتاب صرفا به گزارش دروغگویی‌ها اختصاص ندارد و می‌تواند منبعی موجز و قابل مطالعه برای افزایش آگاهی‌های سیاسی و شناخت برخی اصول روابط بین‌الملل نیز باشد.

«چرا سیاستمداران دروغ می‌گویند؟» نوشته جان‌جی مرشایمر، ترجمه آرش فرزاد و محمد حیدری در 286 صفحه (قطع جیبی) از سوی نشر فرزان‌روز منتشر شده است.
رمان ناتالیا گینزبورگ، نویسنده ایتالیایی، که یک‌بار در دهه 1360 در ایران منتشر شده بود، این روزها با تجدیدنظر مترجم وارد بازار کتاب شده و دوستداران ادبیات که تجربه خوبی از خواندن داستان‌های گینزبورگ دارند، از آن استقبال کرده‌اند. این رمان را شرحی از زندگی نویسنده‌اش می‌دانند که در روایت وقایع زندگی خود، کاملا پایبند واقعیت بوده
زندگینامه خودنوشت نلسون ماندلا

زندگینامه خودنوشت نلسون ماندلا

این کتاب، مجموعه‌ای است از دستنوشته‌ها، گفت‌وگوها و خودگویه‌های مردی که سال‌های پیکار، زندگی زیرزمینی و زندانی‌بودنش، از او انسانی بی‌نظیر در تاریخ سیاسی جهان ساخته است. ماندلا در گذر دهه‌هایی که به مبارزه و ایستادگی پرداخت، یادداشت‌ها و خودگویه‌هایی داشته که برخی را در طول این سال‌ها پنهان می‌کرده و برخی را به دیگران می‌سپرده است. خیلی از نوشته‌های او گم شده و مقداری از آنها نیز توسط دولت وقت ضبط شده و از بین رفته است. اما آنچه از او در قالب گفتار، یادداشت، دل‌نوشته و... باقی‌مانده، کماکان برای شناخت این اسطوره مقاومت و آزادگی کافی است. این کتاب دریچه‌ای است به درون شخصیت نلسون ماندلا، سندی تاریخی است برای فهم واقعیت‌های فاجعه‌بار و درس مقاومت است در برابر بی‌عدالتی و جهالت تا روز دستیابی به آزادی. تقریبا تمام یادداشت‌های ماندلا در این کتاب با ذکر تاریخ و نام مکان آمده و ازاین‌رو دنبال‌کردن تحولات درونی و حول‌وحوش این شخصیت سیاسی را برای خواننده آسان می‌کند. شخصیت‌ها، نام‌ها، مکان‌ها و حوادث درون کتاب پرشمارند و به طور حتم بخش یادداشت‌های زندان او جزو جذاب‌ترین فصل‌های اثر است.

پیشگفتار کتاب را هم باراک اوباما نوشته است. این اثر در 560 صفحه با ترجمه علیرضا جباری از سوی نشر قطره منتشر شده است.




الفبای خانواده

رمان ناتالیا گینزبورگ، نویسنده ایتالیایی، که یک‌بار در دهه 1360 در ایران منتشر شده بود، این روزها با تجدیدنظر مترجم وارد بازار کتاب شده و دوستداران ادبیات که تجربه خوبی از خواندن داستان‌های گینزبورگ دارند، از آن استقبال کرده‌اند. این رمان را شرحی از زندگی نویسنده‌اش می‌دانند که در روایت وقایع زندگی خود، کاملا پایبند واقعیت بوده و حتی اسامی را هم مطابق با واقعیت انتخاب کرده است. البته کتاب یک رمان کامل است و به زندگینامه شبیه نیست ولی نوع داستان‌گویی و شکل‌دهی به روابط آدم‌ها در داستان به قدری واقعی است که خواننده نمی‌داند آن را به تسلط نویسنده به رئالیسم نسبت دهد یا شوقش به بازگویی خاطرات و دلبستگی به گذشته. گینزبورگ همواره به‌خاطر توجه به زندگی و روحیات زنان و پرداختن به دوره حاکمیت فاشیسم در ایتالیا، مورد ستایش خوانندگان و منتقدان قرار داشته است.

این کتاب نیز سرشار از واقعیت‌های زندگی و سیاسی دوران اوست که به صورت رمان درآمده است. ترجمه فیرزه مهاجر از «الفبای خانواده» در 261 صفحه از سوی کتاب خورشید عرضه شده است.


شیوه عاشقی



اندرو هاروی، نویسنده و پژوهشگر دینی و یکی از استادان عرفان است که سال‌ها در مباحث مختلف عرفانی و دینی کار کرده و درباره مولانا جلال‌الدین نیز مطالعات بسیاری داشته است. یکی از دلایل توجه به مولانا در جهان غرب، به کوشش‌های معنوی برای برون‌رفت از بحران‌های معنایی انسان مدرن و درواقع معنازایی برای زندگی و مرگ در دنیای مادی‌گرا برمی‌گردد. قضاوت درباره زندگی و اندیشه‌های مولانا هیچ‌گاه قطعی نبوده و نمی‌توان تفسیر واحدی از آن ارایه داد. بی‌تردید نگاه اندرو هاروی به مولانا نیز مستثنا نیست و او تلاش کرده است تا تحلیل‌های روانشناختی و جهانشمولی از زندگی و نظرگاه مولانا به دست دهد. نویسنده در طول کتاب به مسایل و مصایب ریز و درشت دنیای معاصر گریز می‌زند تا ارزش پیام‌ها و تفکرات عرفانی این شاعر عارف را مورد تاکید قرار دهد.

«شیوه عاشقی» (کتابی در ستایش مولانا) اثری ادبی نیست و بیشتر واجد جنبه‌های عارفانه و روانشناسانه است. آن را فیروزان زهادی ترجمه و نشر هیرمند منتشر کرده و این روزها جزو پرفروش‌های شهرکتاب مرکزی بوده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موضوع نژاد پرستی در صدر کتابهای پرفروش آمازون
  کتابهای پرفروش نیویورک تایمز در سالهای اخیر
  پرفروش های ادبیات فرانسه در سال ۲۰۱۸
  چگونه نویسنده رمان طنز های پرفروش شوم؟
Big Grin حضور دوباره «دانیل استیل» ‌در بین پرفروش‌ها!
Thumbs Up از مطالعه درباره حیوانات تا نویسنده پرفروش شدن!
Big Grin رمان جدید نویسنده «بانوی پستچی» پرفروش شد !
Smile نویسنده ده‌ساله در فهرست پرفروش‌ها
Smile نام «‌ریچل هالیس» بار دیگر در بین پرفروش‌ها
Thumbs Up یک کتاب‌اولی در لیست پرفروش‌های آمازون

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان