امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تبدیل دوربین دیجیتال به وب‌کم

#1
در دنیای امروز، یکی از دستگاه‌های دیجیتالی که به وفور در اکثر خانه ها یافت می‌شود دوربین دیجیتال است. کاربران از این دستگاه، برای عکسبرداری و نهایتاًًً فیلم‌برداری بهره میگیرند. اما سوالی که برای بسیاری پیش آمده است این است که آیا می‌توان از این دوربین دیجیتال، به عنوان یک Webcam برای ارتباطات تصویری اینترنتی بهره برد؟ در این ترفند قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

دوربین‌های دیجیتالی را از دید کاربری می‌توان به سه نوع تقسیم کرد:
دوربینهایی که خود وب کم هستند، یعنی علاوه بر قابلیت دوربین بودن، توانایی وب‌کم شدن مستقیم را دارا میباشند که طبعاًً مشکلی ندارند.
اما مسئله‌ای که وجود دارد میان گروهی است که تنها دوربین دیجیتال هستند.
گروهی از این دوربین‌ها تنها دوربین دیجیتال عکسبرداری هستند. یعنی امکان فیلم‌برداری را دارا نیستند. این نوع دوربین‌های دیجیتال به هیچ وجه امکان وب‌کم شدن را دارا نیستند.
اما گروه آخر دوربین‌های دیجیتالی هستند که علاوه بر قابلیت عکس‌برداری، قابلیت فیلم‌برداری کوتاه مدت و یا بلند مدت را دارا هستند. این نوع دوربین‌ها را می‌توان به طریقی که به شما معرفی خواهیم کرد به عنوان یک Webcam با تمامی امکانات آن استفاده کنید.

بدین منظور شما به یک کارت Capture (کارت TV) نیاز دارید. این کارت با قیمتی حدود 50 هزار تومن در بازار موجود است. استفاده اصلی این کارت برای مشاهده تلویزیون آنالوگ از طریق کامپیوتر است. علاوه بر این موضوع این نوع کارت‌ها، پس از نصب، یک سوکت مربوط به Video نیز دارند که به منظور وصل کردن فیش ویدئو و... استفاده می‌شود. اما نکته اینجاست که این نوع کارت در داخل ویندوز، به عنوان یک وب‌کم شناخته می‌شوند. یعنی شما می‌توانید (ترفندستان) پس از نصب این کارت، تصاویر پخش شده از تلوزیون خود را به دیگران به عنوان یک وب‌کم نشان دهید.
اما به موضوع اصلی خود باز گردیم. دوربین‌های دیجیتال که قابلیت فیلم‌برداری دارند، همراه خود یک فیش مربوط به اتصال به تلوزیون و یا مانیتور را نیز دارا هستند. اکنون کافی است که یک سر این فیش را به دوربین و سر دیگر را به سوکت مربوط به ویدئو در کارت Capture وصل کنید.
اکنون نرم‌افزار مربوط به کارت TV، دوربین شما را داخل مانیتور نمایش می‌دهد.
در نتیجه به عنوان مثال در نرم‌افزار یاهو مسنجر کافی است در داخل صفحه چت، دکمه Webcam را بزنید. در نتیجه تصویر دوربین شما به عنوان وبکم برای طرف مقابل نمایان می‌شود
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  با صورت کارتونی بیا جلوی دوربین
  تبدیل اندروید به Ios14
  تبدیل دوربین آیفون به ذره بین_رفع بلاک انستا
  {تبدیل گوشی به میکروفون}
  معرفی_سایت / سایت همه‌فن‌حریف برای تبدیل فایل‌ها!
  آموزش تبدیل متن یه اموجی متنی(بیا با این پست شاخ شو)
  تبدیل هرصفحه وب سایت به سایت موبایل توسط phpMobilizer
  ارز دیجیتال فیس بوک
  تبدیل ارز در ماشین حساب ویندوز 10
  راه های حفظ امنیت زندگی دیجیتال

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان