امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قدرت نظامی ایران از نگاه سایت هریتیج آمریکا

#1
قدرت نظامی ایران از نگاه سایت هریتیج آمریکا 1
 


*برتری خاورمیانه‌ای ایرانایران کشوری انقلابی و ضد غرب که در پی از بین بردن توازن قوای موجود در خاورمیانه ،  مخالف حضور نظامی غرب در منطقه و اعمال سلطه خود در منطقه نفت خیز غرب آسیا (خاورمیانه) است. به لحاظ توان متعارف نیروی زمینی ایران در قیاس با نیروی زمینی کوچک کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیروی موشکی توانمندش، این کشور تهدید می‌باشد. 
*نبردهای نامتقارن ایران
در بخش دیگر این گزارش از ایران به عنوان سردمدار بکارگیری جنگ‌های نامنظم و غیر متقارن و استفاده گسترده از نبردهای نیابتی نام برده شده است.بر این اساس، سپاه پاسداران ایران دارای نیروهای ماهر با طیف گسترده‌ای  همکاری با گروه‌های تروریستی( جهادی)  شیعه، سنی،کرد، افغان که حتی از لحاظ عقیدتی قرابتی با هم ندارند، می‌باشد. نیروی قدس سپاه پاسداران ایران همچنین مجهز به نفرات ماهری است و از نبردهای نیابتی به ویژه در لبنان ، عراق ، فلسطین و گروه‌هایی چون «حماس» لبنان و «جهاد اسلامی» فلسطین که علیه بحرین، مصر، اسرائیل، اردن، کویت، عربستان سعودی، ترکیه و یمن می‌جنگند، حمایت می‌کند. 
*قدرت سلاح‌های کشتار جمعی ایران

در ادامه این گزارش اندیشکده هریتیج با بررسی سلاح‌های کشتار جمعی ایران مدعی شد: ایران یک قدرت دارای جنگ افزارهای شیمیایی اعلام شده و مدعی است که تمامی ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود را نابود ساخته است. دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در این زمینه ارزیابی کردند ایران قدرت تولید جنگ افزار شیمیایی و شاید سلاح‌های بیولوژیکی با اهداف تهاجمی را در صورت لزوم دارد. 
*توان دریایی ایران
اندیشکده هریتیج سپس با اشاره به اهمیت شاهراه‌های حیاتی جهان منجمله خلیج فارس و تنگه هرمز و سوابق تهدیدهای ایران در بستن تنگه هرمز نوشت: ایران امروزه با خودستایی از زرادخانه موشکی ساخت خود که از نمونه‌های چینی و روسی طراحی شده است تهدیدی آشکار علیه نفتکش‌ها و نیز کشتی‌های جنگی دشمنانش می‌باشد. ایران مجموعه‌ای از موشک‌های «سییر ساکر» (HY-2)، «ساردین» (CSS-N-4) و نیز «ساکید» (CSS-N-8) دارد. این کشور با کمک مهندسی معکوس موشک‌های ضد کشتی «رعد» و «نور» را تولید کرده و در کنار آن‌ها البته بمب‌های هدایت شونده لیزری نیز وجود دارند. جمهوری اسلامی دارای مجموعه عظیمی از مین‌های ضد کشتی پیشرفته است که برخی‌ آن‌ها از نمونه مین‌های چینی (EM-52) ساخته شده‌اند. ایران همچنین می‌تواند مین‌ها یا اژدرهای خود را با 3 زیردریایی «کلاس کیلو» که غیر قابل رصد هستند و بی صدا حرکت می‌کنند و یا بالگرد‌ها، زیر دریایی‌ها و قایق‌های کوچک در تنگه هرمز کار گذارد. 
نمایی از حضور قایق‌های تندروی ایران در خلیج فارس
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با شیوه‌ حملات انبوه با قایق‌های سریع می‌تواند از کماندوهای آموزش دیده و نیز زیر دریایی‌های کوچک و حتی جت اسکی استفاده نماید. نیروی دریایی سپاه ایران دارای افرادی است که قادرند با انجام عملیات در زیر آب‌ به سکوهای نفتی و دیگر تاسیسات حمله کنند  و  سرانجام این  کشور قادر است با کمک شبکه نیروهای جهادی خود  عملیات خرابکارانه را علیه خطوط لوله‌های انتقال نفت دشمنانش در منطقه و دیگر زیر ساخت‌ها یا نفتکش‌های حاضر در آب‌های خاورمیانه اجرا کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -موشک‌های هوا به هوا جنگ سرد ایالات متحده آمریکا-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  -سه مدل از برترین جنگنده های آمریکا در دهه 1990-
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان