امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته

#21
خیلی خوبه که اینطوری پیشنهاد هفتگی میدید .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خرید کفش ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خرید ساعت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پرسشنامه ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانلود مداحی ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لگاره
پاسخ
آگهی
#22
تماشاخانه: نمایش «کبوتری ناگهان» نوشته ی محمد چرمشیر و به کارگردانی نگین ضیایی با بازی بازیگرانی نظیر: الهه جعفری، هدیه حسینی نژاد و..پرفورمنس هوشمندانه ای که البته همه فهم نیست و برای درکش باید کمی انرژی بگذارید و اصلا همین مساله این نمایش را در سطحی بالاتر نسبت به خیلی از آثار در حال اجرای تماشخانه ها قرار می دهد، این که زندگی زنان قاجار را روی صحنه بیاوری، کار تازه ای نیست، طی همین چند سال اخیر این تکنیک چندین بار استفاده شده، تفاوت «کبوتری ناگهان» این است که خشونت و محرومیت زندگی زنانه را عریان نشان می دهد و آن باور همیشگی را نسبت به لطافت دنیای زنانه عوض می کند، نمایش متین و موقر و البته سنگینی که دیدنش می ارزد.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 


اکران: در سینماها خبر تازه ای نیست، نه «دراکولا» خیلی موفق بوده، نه « زاپاس»، دراکولا به اصطلاح سینمایی ها درنیامده، زاپاس هم که خیلی تلویزیونی است، با خودت می گویی چه کاریست؟ وقتی مشابه اش در آی فیلم دیده می شود، «بارکد» اما به نسبت موفق تر بوده ، اما خب موفقیت اصلی از آن «دختر» است که یک میلیاردی شده و همین طور روند افزایشی مخاطبانش ادامه دارد، «دختر» دیدنی ترین فیلم روی پرده است همچنان، حالا که اکران گرد و خاک گرفته و خبر خاصی نیست، شاید بد نباشد «هنر و تجربه» را امتحان کنید، تا حالا خیلی روی این بخش مانور نداده ام، حالا که خبر خوشحال کننده افتتاح هنر و تجربه در شهر هایی مثل: بابل و تبریز می آید، در هفته های آینده بیشتر خواهم نوشت.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 


نمایش خانگی: «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی و بازیگرانی نظیر : محمدرضا فروتن، ایده یک خطی فیلم همان طور که خود نیکی کریمی هم گفته، در مورد آدم هایی است که به یکباره به زیر می روند و ...پس قصد فیلمساز ساخت فیلمی با مایه های روانی بوده، همان مساله ی خلا گفتمان و دور شدن تدرجی آدم ها از یکدیگر، پس چنین داستانی شخصیت هایی به شدت عمیق می خواهد که روند تحولی قابل باور و واقعی داشته باشند که البته این طور نیست ، فیلم در جاهایی لنگ می زند، شخصیت پردازی هایی که خیلی عمیق نشده و .. اما در مجموع برای تماشا در منزل پیشنهاد بدی نیست و اصلا این قوی ترین و داستان گوترین کار کارنامه نیکی کریمی است.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 


کیوسک: «تماشاگران امروز» هفته نامه ای پاپیولار است، هفته نامه ای که با بهره گیری از نویسندگانی خوش ذوق نظیر: هیوا یوسفی و سیامک رحمانی و با طرح جلد های آن چنانی مشتری خاص خودش را دارد، تمشاگران برای ورود به دنیای جدی تری شروع خوبی است و دریچه های جدیدی برای آن هایی که از مطالعه دورند باز می کند، شاید آرمین  و تتلو را تیتر کند اما راه خودش را هم برای باز کردن کانال های ذهنی تازه در فکر مخاطب باز می کند، اگر اهل مطالعه نیستید، با تماشاگران شروع کنید و پس از چند ماه با نشریاتی جدی تر ادامه بدهید.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 


کنسرت: سینا حجازی، زانیار خسروی ، محسن یگانه ، محمد علیزاده و امید حاجیلی و...از یک مرداد تا نیمه ی مرداد، کنسرت ها سالن میلاد تهران را تصرف می کنند، بزم کنسرت ها تا قبل از شروع محرم و صفر داغ است، اگر علاقه مند به کنسرت رفتن هستید، مرداد وقتش است از دست ندهید.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 


کتاب: کریستین بوبن نویسنده ی فرانسوی نثر خاصی دارد، خاص و البته دلچسب، از این رو پیشنهاد دادنش کار دشواری نیست. بوبن آهنگین و آوا گونه می نویسد، گاهی مرزهای شعر و متن را جا به جا می کند. اما جالب است که این گونه  نوشتن باعث نمی شود به ورطه ی لوس بازی های ادبی بیفتد. یعنی داستانهای او در عین اینکه روح نواز است، اما سرشار از معانی و مفاهیم فلسفی است و ذهن را درگیر می کند، مگر چند نویسنده داریم که این گونه فلسفه را عرضه کنند و نگاه جزئی نگر به ما هدیه بدهند، در ضمن آثار او معمولا حجم کمی دارد.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 

زن آینده، ایزابل بروژ، همه گرفتارند، دلباختگی و... از جمله آثار بوبن است که به قلم مهوش قویمی ترجمه شده است در انتشارات آشیان، بریده ای از رمان ایزابل بروژ: « خوشبختی، خوشبختی هجده سالگی است و هجده سالگی به تنهایی روی پرتگاهی رشد می کند، در خلا شکوفا می شود و خدا می داند چطور پا برجا بماند» 
پاسخ
#23
 
کیوسک: هفته نامه اقتصادی «تجارت فردا» محصولی با کیفیت و خوش خوان در حوزه نشریات اقتصادی است. در این شماره تصویر روی جلد به برانکو میلانویچ اختصاص دارد و شرح نظریه ی نابرابری اش، تولیت آستان قدس بر فعالیت های اقتصادی وبررسی شاهان و ملکه های بیکار ایرانی که به کنایه از پوشش جنجال برانگیز بانوان نگارش شده، از مقالات خواندنی صفحات ابتدایی این شماره  است.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 

چالش مالیات ستانی و شایعه عبور از روحانی در گفت و گو با جلایی پور، رشد بورس و مطالبی در مورد خودروهای ساندرو دار  و همچنین اتحاد سه جانبه ایران و روسیه و آذربایجان در کنار تاریخ تجارت اصفهان، مطالبی است که در تجارت فردای این هفته می خوانید. تجارت فردا پیشنهاد منصفانه ای است برای واکاوی لایه های زیرین مسائل اقتصادی، این که ورای تحلیل های دم دستی با مضامین درگیرکننده اقتصاد آشنا شوید. مجله ای وزین و پربار که مطالعه اش پشیمانتان نمی کند.


 
تماشاخانه: «همسایه ی آقا» کاری از حسین کیانی با بازی بازیگرانی نظیر:  فریده سپاه منصور، حبیب دهقان نسب، رویا میر علمی، شهرام حقیقت دوست، خاطره اسدی و مهدی پاکدل  که در تئاتر باران در حال اجراست
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 

 «همسایه ی آقا» شرح تراژیک خانواده ای است که در چنبره ی اعتقادات کهنه اسیر شده اند، نکته ی قابل ذکر در مورد این کار بیش از هر چیز این است که وفادار به ماهیت اثر می ماند و در واقع موقعیت تراژیک را به درستی و در جایگاه خودش پرداخت می کند(بر خلاف بسیاری از اجراها که موقعیت تراژیک را برای جلب مخاطب عام تبدیل به کمیک می کنند و با ماهیت اثر قطع ارتباط می کنند)، «همسایه ی آقا» در ضمن می تواند استعاره ای از کل جامعه باشد، جامعه که جایگاه های آن از دست رفته و موقعیت ها متزلزل شده و احساس بی پناهی و بی اعتمادی در آن موج می زند.

نمایشی که به تبلیغات خاصی مجهز نیست و راه خودش را می رود گرچه که کمی گران است اما متین و موقر نشان می دهد و به هر قیمتی جذب نمی کند.


 
اکران: «من» اولین کار سهیل بیرقی است،  در «من» با روایت یک زن بزهکار خونسرد و تیز هوش طرفیم که به نوعی ضد قهرمانی است که ساده انگارانه طراحی نشده، از همین جهت لیلا حاتمی با قدرت در شخصیتی که بیرقی نوشته فرو رفته و اتفاقا به خوبی هم از عهده ی کار بر آمده، روایت فیلم تشکیل شده از چند خرده روایت است و در واقع خط اصلی کار کم رنگ و خلوت است.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 

باز خورد فیلم در ایام جشنواره هم در مجموع مثبت بود، به هر حال یک کارگردان فیلم اولی جسارت به خرج داده از دو بازیگر مطرح سینمای ایران بازی های متفاوتی گرفته، بهنوش بختیاری را هم به گونه ای می بینید که تا حالا ندیده اید. البته لازم به ذکر است مشکلات فیلمنامه به قوت خودش باقیست و احتمالا برای آن هایی که کم حوصله ترند «من» از جایی به بعد فیلمی حوصله سر بر خواهد بود.


 
کتاب: «در خلوت مصدق» نوشته شیرین سمیعی برای ششمین بار تجدید چاپ شده، در بیست و هشت مرداد چه پیشنهادی بهتر از مصدق خوانی، به هر حال حدیث حال نخست وزیر پر آوازه ایران را چه کسی بهتر از عروسش می تواند روایت کند، سمیعی به واسطه ارتباط نزدیکی که با مصدق داشته گر چه نگاه تحلیلی ای هم دارد اما چیز هایی را از دوران عزلت مصدق بیان می کند که کمتر شنیده شده است.
 
 پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3

کودتای آن سال و چهره ی مصدق در تمام این سال ها آن قدر محل بحث و جدل و تبیین و تفسیر شده که انگار کلمات هر روز بیشتر از دیروز به کاراکتر مصدق ماهیتی اسرار آمیز می دهند و این راز آلودکی و ابهام را شاید شخصی نزدیک به خانواده مصدق به خانواده مصدق بهتر بتواند شفاف کند، سمیعی همسر سابق محمود مصدق نوه ی محمد مصدق است. در مورد کتاب نکته ی جالب توجه این که حاشیه هایی بر متن دارد که اطلاعات جالبی در مورد خانوده مصدق به خواننده عرضه می کند.


 
نمایش خانگی: «ماهی و گربه» ساخته ی شهرام مکری، پر فروش ترین و طولانی ترین اکران گروه هنر و تجربه، عناوینی که به کار بکر و خلاقانه مکری رسیده، فیلمی اعجاب برانگیز و وسوسه کننده، داستانی که از ترس، ترس می ترساند و با الهام از داستانی واقعی و وحشتناک در فرمی کاملا جسورانه و متفاوت عرضه شده.
 
پیشنَهادات فَرهنگـی »فیـلم و سینـما« در آخَر هفته 3 

ماهی و گربه  داستان سفر چند جوان دانشجو به شمال کشور برای شرکت در جشن بادبادک بازی است ، در میانه ی سفر اتفاقی غیر قابل تصور برای یکی از دانشجویان می افتد و... بعد از این اتفاق در فرمی دوار  و در اثری که به قولی تک شات بوده با روایتی مواجه می شویم که دائما می چرخد و به زمان آغازین بر می گردد. مکری بازیگوشانه ما را با خودش همراه می کند و ما بهت زده آدم هایش را باور می کنیم وقتی که وهم جنگل و موسیقی سرحال هم چاشنی کار می شود و ماهی و گربه توصیه ای عاقلانه برای تماشای خانگی در یک آخر هفته تابستانی است. 
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نمایش فیلم چرک و مبتذل در هفته دفاع مقدس با هدف حمایت از روشندلان!
  اولین تیزر تریلر فیلم Dune فاش شد؛ تریلر اصلی چهارشنبه هفته آینده
Video فیلم‌ها در آخرین هفته گیشه آمریکا در ماه مارس تنها ۵ هزار دلار فروش کرده‌اند
Video فصل سوم سریال Killing Eve دو هفته زودتر پخش خواهد شد
Video فیلمبرداری فیلم The Batman بخاطر ویروس کرونا به مدت دو هفته متوقف شد
  کرونا هم حریف « مرد نامرئی » نشد! / گزارش باکس آفیس هفته
  گزارش باکس آفیس هفته / قهرمان مارول همچنان پیشتاز گیشه هاست
  جیسون استاتم سرانجام بر تام کروز غلبه کرد! / گزارش باکس آفیس هفته
  اپرا وینفری حریف « پلنگ سیاه » در گیشه نشد! / گزارش باکس آفیس هفته
  استقبال گرم گیشه ها از « مرد نامرئی » / گزارش باکس آفیس هفته

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان