امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شبکه های ارتباطی محبوب

#1
شبکه های ارتباطی محبوب 1



قصد داریم در این تایپینگ  برای شما به معرفی مسنجر ها و شبکه های ارتباطی پرکاربرد در ایران بپردازیم. باتوجه به داغ شدن ارتباط های اینترنتی و تماس های صوتی و متنی مبتنی بر تکنولوژی ۳g و ۴g شاید خیلی از شما دوستان علاقه مند به کار کردن با اینگونه نرم افزار ها در گوشی های اندرویدی خود باشید. در این مطلب با تمامی این شبکه ها و نرم افزار های آنها آشنا خواهیم شد که امکان ارتباط سریع با کمترین هزینه را برای شما فراهم می کنند. پس با ما همراه باشید.


شبکه های ارتباطی محبوب 1
تلگرام
امروزه پر طرافدارترین شبکه ارتباطی گوشی های اندروید تلگرام است.
تلگرام یک برنامه پیام‌رسان است که تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است. این برنامه بسیار ساده و استفاده از آن رایگان است.
با تلگرام شما می‌توانید عکس، ویدئو، متن و هر نوع فایلی را ارسال کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ نفر ایجاد کنید. شما می‌توانید شماره تلفن خود را بنویسید یا افراد را با نام کاربری جست‌وجو کنید. به عبارت دیگر تلگرام ترکیبی از پیام‌ کوتاه و ای‌میل است.
تلگرام از هشتگ و منشن (ذکر نام یک فرد) نیز پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال بالاتر بردن امنیت هستید می‌توانید به تنظیمات برنامه رفته و امنیت را بالا ببرید. شما می‌توانید گفت‌وگوهای خصوصی داشته باشید و قابلیت از بین رفتن خود به خودی در آن را فعال کنید و همچنین برای برنامه خود رمز عبور قرار دهید.
در سایت خود تلگرام نوشته شده است که یک برنامه غیرتجاری است و به کشور خاصی تعلق ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.



چه کسانی پشت تلگرام هستند؟
تلگرام توسط پاول و نیکلای دوروف دو برادر روس پشتیبانی می‌شود. پاول پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک و نیکلای مسوولیت بخش تکنولوژی در تلگرام را بر عهده دارد. نیکلای بر روی پروتکل‌های باز، ایمن و بهینه روی چندین مرکز داده کار می‌کند و در نتیجه تلگرام بسیار سریع و ایمن است. در عین حال که موسسان این برنامه روسی هستند اما مقر اصلی آنان شهر برلین در آلمان است.

آنها چگونه پول درمی‌آورند؟
خود برادران دوروف می‌گویند این برنامه را برای مردم ساخته‌اند و قصد کسب درآمد از آن ندارند. آنها همچنین می‌گویند هیچ‌گونه آگهی و تبلیغ تجاری نمی‌پذیرند و قصد فروش برنامه را نیز ندارند. حتی می‌گویند قصد فروش سهام هم ندارند و پول به اندازه راه‌اندازی تلگرام را داشته‌اند و اگر نیازمند پول شوند از کاربران می‌خواهند تا به صورت غیراجباری به آنها اهدا کنند. اما به‌هیچ‌وجه قصد کسب درآمد از این راه را ندارند.


تلگرام کی متولد شد؟
برنامه پیام‌رسان تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ برای آیفون راه‌اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ بیرون داد. می‌توانید از تلگرام در تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت‌ها، ویندوز، ویندوزفون و لینوکس استفاده کنید. همچنین می‌توانید به طور همزمان از تلگرام روی چندین وسیله استفاده کنید و تنها به یک شماره تلفن منحصربه‌فرد در تمام آنها نیاز دارید. شما می‌توانید یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید و سایرین می‌توانند نام شما را جست‌وجو و شما را پیدا کنند و به شما پیام بدهند. حتی در صورتی که شماره تلفن شما را نیز نداشته باشند با نام کاربری نیز می‌توانند به شما پیام دهند.
موسسان تلگرام برنامه خود را ایمن‌تر از واتس‌اپ و لاین می‌دانند. آنان می‌گویند اگر از گفت‌وگوی خصوصی استفاده کنید، پیام شما در مبدأ و مقصد رمزگذاری می‌شود و به هیچ عنوان پیام‌ها در فضاهای ابری ذخیره نمی‌شوند و تنها در مبدأ و مقصد در دسترس خواهند بود. البته باید بگوییم احتمالاً این موسسان نمی‌دانند که پیام‌ها در واتس‌اپ نیز به هشت روش رمزگذاری می‌شوند.
آنها به کار و امنیت خود اطمینان بالایی دارند و به کسی که بتواند پیام‌های رمزگذاری‌شده را رمزگشایی کند ۳۰۰ هزار دلار جایزه می‌دهند. آنها می‌گویند سرویس‌دهنده اینترنت شما هر شرکتی که باشد نمی‌تواند به محتوای پیام شما دسترسی داشته باشد.
شاید برایتان این سوال پیش آید که تفاوت پیام خصوصی با پیام‌های معمولی در چیست؟ آیا پیام‌های معمولی رمزگذاری نمی‌شوند؟ در ابتدا باید بدانید در هر صورت رمزگذاری انجام خواهد شد. اما نوع رمزگذاری‌ها متفاوت خواهد بود. هنگام استفاده از پیام خصوصی، پیام‌ها از رمزگذاری کاربر به کاربر استفاده می‌کنند اما در حالت معمول رمزگذاری کاربر-سرور و سرور-کاربر استفاده می‌شود. همچنین باید بدانید که پیام‌ها از گفت‌وگوهای خصوصی امکان باز‌ارسال به دیگران را ندارند (فوروارد نمی‌شوند)، همچنین اگر پیامی در یک طرف پاک شود در طرف دیگر نیز پاک خواهد شد.

نگاه کلی به برنامه پیام‌رسان تلگرام
تلگرام نیز یک برنامه پیام‌رسان از طریق اینترنت است که مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان عمل می‌کند. در ابتدا شما آن را روی ابزار هوشمند خود نصب و سپس شماره تلفن خود را وارد می‌کنید. بلافاصله یک پیام تایید برای شما ارسال می‌شود و حساب کاربری خود را فعال می‌کنید. از آن لحظه به بعد می‌توانید با افراد دیگری که این برنامه را روی ابزار هوشمند خود دارند، از طریق اینترنت و بدون پرداخت اپراتوری ارتباط برقرار کنید. حال در برخی از برنامه‌ها امکان برقراری تماس صوتی و تصویری نیز اضافه شده است که در مورد تلگرام باید بگوییم هنوز این امکانات در آن وجود ندارد. موسسان تلگرام می‌گویند ما فعلاً تمرکزمان را روی سرعت انتقال پیام و امنیت آن گذاشته‌ایم و به مرور زمان سرویس‌های دیگر را نیز در این برنامه فعال می‌کنیم. آنها بسیار به امنیت برنامه خود می‌بالند. البته برخی برنامه‌های دیگر نظیر واتس‌اپ نیز بسیار ایمن هستند و امکانات بیشتری نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند یا وایبر تماس تصویری را نیز به برنامه خود اضافه کرده است. مانند تمامی برنامه‌های پیام‌رسان دیگر شما می‌توانید گروه بسازید و در گروه‌ها گفت‌وگو کنید. در این برنامه شما می‌توانید گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ نفر بسازید که در مقایسه با وایبر این ظرفیت دو برابر است. شما همچنین در تلگرام می‌توانید به غیر از ارسال متن، عکس و ویدئو، فایل نیز ارسال کنید و این از ویژگی‌های خوب این برنامه به شمار می‌رود. نکته بسیار قابل توجه در این برنامه این است که به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های در اندازه حداکثر ۵/۱ گیگابایت را از طریق این برنامه ارسال کنید. در این برنامه نیز مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی شما می‌توانید کاربران دیگر را که نمی‌خواهید با آنان ارتباط برقرار کنید، بلاک کنید.
باید بگوییم تلگرام در ارسال و دریافت پیام همان‌طور که موسسان آن می‌گویند، بسیار سریع است و همین سرعت بالا موجب شده است روز به روز بر تعداد کاربران این برنامه افزوده شود. در کشور خودمان قبل از اینکه وایبر با اختلالاتی مواجه شود این شبکه پیام‌رسان خیلی مورد استقبال نبود اما هنگامی که اختلالاتی در دریافت و ارسال پیام در وایبر در یک دوره اتفاق افتاد، حجم زیادی از کاربران به استفاده از تلگرام سوق داده شدند و تاکنون کاربران از استفاده از آن رضایت داشته‌اند. در حال حاضر این برنامه ۵۰ میلیون کاربر دارد و خود موسسان می‌گویند هر هفته یک میلیون کاربر به تعداد کاربران این شبکه اجتماعی پیام‌رسان اضافه می‌شود. آنها همچنین می‌گویند روزانه یک میلیارد پیام از طریق این شبکه پیام‌رسان ارسال می‌شود.
در ۱۷ فوریه ۲۰۱۵ بنیاد مرزهای الکترونیکی، که یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکاست، این برنامه را به لحاظ امنیت مورد بررسی قرار داده و به آن نمره چهار از هفت داده است. البته باید یادآور شویم در بررسی امنیت در گفت‌وگوی خصوصی، تلگرام نمره هفت از هفت را از آن خود کرده است.
این برنامه در حال حاضر به زبان‌های انگلیسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و کره‌ای در دسترس است.
باید بدانید کاربران در کشور ما از پرمصرف‌ترین کاربران شبکه‌های اجتماعی موبایلی و پیام‌رسان هستند و این حجم عظیم کاربران تا قبل از اختلالات وایبر از این شبکه استفاده می‌کردند و حال به تلگرام روی آورده‌اند و مسلماً بخش عمده و قابل توجهی از کاربران این برنامه را به خود اختصاص می‌دهند.



ویژگی های مسنجر Telegram اندروید :
– امکان برقراری ارتباط با دوستان با سرعت بسیار بالا (به دلیل اتصال به نزدیکترین سرور)
– امکان ارسال عکس و کلیپ و فایل تا سقف ۱۰۰۰ مگابایت
– ایجاد اتاق های چت گروهی با تعداد افراد ۲۰۰ نفر
– بهره مندی از فضای ابری نامحدود و دسترسی دائمی به اطلاعات
– رمزنگاری حرفه ای و قدرتمند برای افزایش حریم خصوصی پیامها
– امکان ارسال (forward) پیام ها و رسانه ها بلافاصله پس از دریافت
– استفاده بسیار کم از پهنای باند اینترنت و اتصال حتی با اینترنت ضعیف
– دارا بودن انواع شکلک های گوناگون و متنوع برای استفاده در محیط چت
– کاملا رایگان و بدون تبلیغات با در اختیار گذاشتن تمامی امکانات و قابلیت ها

تغییرات نسخه جدید (ورژن ۳.۳.۲)  :
* افزوده شدن Sticker management : مدیریت و ارنج بندی استیکر ها و همچنین قابلیت سینک شدن استیکر ها در تمامی دستگاه های شما
*اضافه شدن Cache management : کنترل میزان حجمی از حاففظه که برنامه تلگرام اشغال می کند
* بهبود کارایی و رفع مشکلات قبلی


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانلود فایل نصبی با لینک مستقیم
 
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، *VENUS* ، *TaNiA* ، ÆҐÆŠĦ ، ραяα∂ιѕє- ، Thyme ، # αпGεʟ ، alireza_75 ، ▲ℐяυηℐє ҡι∂ƨ▲ ، Dead Silence ، Spell † ، Berserk ، L²evi ، Apathetic ، Faust ، an idiot ، fafa23 ، ғαறØᴜs_ραѕѕeя_βყ ، موناجون خوشگل ، mashroom ، ( lιεβ )
آگهی
#2
برخی از امکانات و قابلیت های کلیدی اپلیکیشن تلگرام Telegram اندروید :
* دارا بودن رمزنگاری فوق العاده قدرتمند برای حفظ حریم خصوصی کاربران که همتا ندارد!
* امکان ارسال عکس ها، ویدئوها و فایل ها تا حجم حداکثر ۱۰۰۰ مگابایت (۱ گیگ)
* ذخیره تمامی مکالمه های شما در سرورهای ابری برنامه برای دسترسی با دستگاه های دیگر
* امکان ایجاد و چت به صورت گروهی با اتاق های گفتگوی تا حداکثر ۲۰۰ نفر
* در اختیار قرار دادن انواع شکلک های فوق العاده زیبا برای استفاده در محیط چت توسط کاربر
* صد درصد رایگان (برخلاف مسنجرهایی همچون واتس آپ که پس از مدتی باید هزینه ای پرداخت شود)
 
آموزش ثبت نام در تلگرام Telegram:

۱- برنامه تلگرام Telegram را نصب کنید.
۲-بعد از اجرای برنامه start messaging  را بزنید.

 

شبکه های ارتباطی محبوب 1


تلگرام Telegram یکی از امن ترین شبکه های گفتگو می باشد
۳-در قسمت بعد شماره تلفن خود را وارد کنید.
۴-منتظر بمانید تا پیامک فعال سازی ارسال شود.(در صورتی که خط شما ایرانسل باشد ممکن است پیامک ارسال نشود برای همین بعد ار پایان زمان معکوس گزینه call را فشار دهید.)

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1


زدن ۳ نقطه سمت چپ می توانید یک گروه در تلگرام Telegram بسازید
ثبت نام شما در تلگرام Telegram به پایان رسید.
تنظیمات تلگرام Telegram و نحوه ی کار با ان
همانطور که در شکل بالا می بینید در صفحه اصلی گفت گو های خود را می بینید.
با زدن ۳ نقطه سمت چپ می توانید یک گروه در تلگرام Telegram بسازید و یا مکالمه رمز گذاری شده ایجاد کنید و همچنین به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.


 
شبکه های ارتباطی محبوب 1


در این قسمت شما مشخصات کامل خود را وارد می کنید
در گروه شما می توانید تا ۱۰۰ نفر را اضافه کنید ومی توانید افراد انلاین را ببینید.
در تنظیمات تلگرام Telegram در قسمت بالا کنار عکس می توانید اسم خود را عوض کنید و با لمس عکس می توانید عکی خود را اپلود کنید.
در زیر بخش settings  شما می توانید افراد را بلاک کنید که برای این کار از “blocked users” استفاده کنید.
برای تنظیم صدا “notifications andsounds” استفاده کنید.
برای تنظیم عکس پس زمینه در تلگرام Telegram هم “chat background” را انتخاب کنید.
تنظیمات دیگر تلگرام هم بسیار ساده است و با سعی و خطا می توانید یاد بگیرید.

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
در تنظیمات تلگرام Telegram می توانید اسم خود را عوض کنید
در چت هم برای اضافه کردن موقعیت و فایل از گیره کنار عکس خود استفاده کنید.
همچنین برای اختصاصی کردن اهنگ چت برای مخاطبین بر روی عکس بالای صفحه کلیک کنید.از Sound  گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
صفحه کاربری دوست شما که امکان پیام دادن را برای شما ایجاد می کند

ــــــ

آموزش نصب تلگرام Telegram روی کامپیوتر
نکته مهم اینکه شما حتی بدون نصب روی گوشی قادر به اجرای مستقیم این نرم افزار روی ویندوز خواهید بود و این خبر بسیار خوبی می باشد.
 

شبکه های ارتباطی محبوب 1
آموزش نصب تلگرام Telegram بر روی کامپیوتر
۱- شما باید اول نرم افزار تلگرام Telegram برای کامپیوتر را دانلود کنید سپس از حالت زیپ خارج نمایید و با کلیک روی فایل اجرایی به نصب نرم افزار بپردازید.
۲- با صفحه ای مانند زیر مواجه می شوید که باید روی Ok کلیک کنید.
 
شبکه های ارتباطی محبوب 1

شما باید اول نرم افزار تلگرام Telegram برای کامپیوتر را دانلود کنید
۳ – مانند عکس زیر روی Next کلیک کنید.

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۴ – مانند تصویر زیر دوباره روی Next کلیک کنید.
 

شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۵ – و باز هم مانند عکس زیر روی Next کلیک کنید.

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۶ – در این صفحه نیز بدون انجام هیچ تغییری روی Next کلیک کنید.
 

شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۷ – در پنجره بعدی روی Install کلیک کنید. مانند تصویر زیر

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۸ – خوب کمی صبر کنید تا مراحل نصب به پایان برسد و پنجره زیر ظاهر شود اکنون روی Finish کلیک کنید تا نرم افزار تلگرام اجرا شود. ( عکس زیر )

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۹ – خوب اکنون مانند عکس زیر روی Start Messeging کلیک کنید.
 

شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۱۰ – مانند عکس زیر اول کشور ایران را از لیست انتخاب کنید ، سپس شماره موبایل خودتان را بدون وارد کردن ۰ وارد کنید و سپس روی Start کلیک کنید.

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۱۱ – خوب بخش مهم کار اینجاست خواهشا دقت کنید اگه گوشی اندروید یا آیفون ندارید و اگه در کل تلگرام Telegram فعال شدده ندارید مانند عکس زیر روی here که با کادر مشخص کرده ایم کلیک کنید.

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۱۲ – کدی به گوشی شما SMS می شود کد را در بخش CODE وارد کرده و سپس روی NEXT کلیک کنید.
۱۳ – مانند عکس زیر یک نام ، نام خانوادگی و عکس پروفایلتان را انتخاب کنید و روی Sign Up کلیک کنید.

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۱۴ – تلگرام Telegram رو ویندوز شما نصب شد به همین سادگی !!

ــــــــــــــــــــــــ



آموزش شبکه تلگرام Telegram روی ویندوز:
۱ – تعویض عکس و نام پروفایل شما : مانند عکس زیر روی Setting بالای نرم افزار کلیک کنید ، مانند تصویر زیر طبق فلش ها برای تعویض نام و عکس پروفایل کلیک نمایید.

 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
۲ – اضافه کردن افراد به نرم افزار : از بالای نرم افزار تلگرام Telegram روی Contacts کلیک کنید ، اکنون روی Add Contact کلیک کنید نام دلخواه ، نام خواندادگی دلخواه و شماره فرد مورد نظرا را وارد کرده و سپس روی Creat کلیک کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، ÆҐÆŠĦ ، # αпGεʟ ، Dead Silence ، sober ، Faust ، an idiot ، ғαறØᴜs_ραѕѕeя_βყ ، # αпGεʟ
#3
وارد صفحه اصلی نرم افزار می شویم و قسمت های سازنده آن را بررسی می کنیم :



شبکه های ارتباطی محبوب 1


۱- علامت ذره بین برای جستجو و یافتن افرادی است که شماره موبایل آن ها را ندارید و از طریق یوزرنیم با آن ها در ارتباط هستید .
۲- قسمت قرمز رنگ مشخص شده برای ایجاد سریع یک پیام ( چه به صورت رمزنگاری و یا معمولی و … ) است :
۳- قسمت بالا گوشه سمت چپ جهت آوردن منو اصلی نرم افزار است .
 

– New Group : با رفتن به این بخش ، ابتدا اعضای گروه خود را از لیست مخاطبین انتخاب کنید و سپس در مرحله بعدی نام گروه را انتخاب کنید و تنظیمات را تایید کنید . حداکثر ظرفیت یک گروه در نسخه فعلی ، ۲۰۰ کاربر می باشد .


– New Secret Chat : توسط این بخش می توانید با مخاطب موردنظرتان چت خصوصی و رمزنگاری شده کنید . برای تایید این نوع چت ، شما باید از طریق این گزینه مخاطب را انتخاب کنید و هنگامی که او آنلاین شد ، ارتباط میان شما برقرار می شود . چت رمزنگاری شده امنیت پیام شما را بالا می برد و حریم خصوصی شما نیز در آن رعایت می شود .


– New Broadcast List : در این بخش می توانید یک لیست از مخاطبین موردعلاقه خود یا کسانی که با آنان ارتباط بیش تری دارید ، ایجاد کنید .


– Contacts : در این بخش شما می توانید به تمام مخاطبین گوشی خود یعنی کسانی که تلگرام دارند و کسانی که تلگرام را ندارند را به صورت دسته بندی شده براساس حروف الفبا ببینید و حتی به کسانی که تلگرام را نصب نکرده اند پیغام دعوت ارسال کنید .


– هم چنین می توانید از طریق گزینه Invite Friends دوستان خود را برای حضور در تلگرام دعوت کنید .


– Settings : این بخش برای تنظیمات شخصی تلگرام است ؛ بنابراین ما توضیحاتی درباره ی کار با قسمت Settings به شما می دهیم :


شبکه های ارتباطی محبوب 1


— برای انتخاب نام کاربری کافیست از بخش Settings روی گزینه Username بروید و نام کاربری تاکنون ثبت نشده ای را با ترکیب اعداد و حروف انگلیسی بسازید . سپس تیک بالای صفحه گوشیتان را لمس کنید .


— برای تغییر زبان نرم افزار ، از قسمت Settings به بخش Language بروید و زبان موردنظر خود را انتخاب کنید . در ورژن های فعلی Telegram زبان فارسی وجود ندارد .


— برای تغییر زنگ پیام تلگرام از بخش Settings به قسمت Notifications and Sounds بروید و صدای موردنظر خود را که هنگام دریافت اس ام اس بلند می شود ، انتخاب کنید .


— برای بلاک کردن شماره مزاحمان در تلگرام کافیست از بخش Settings به قسمت Privacy and Security و از آنجا به بخش Blocked Users رفته و روی علامت + گوشه صفحه ضربه زده و کاربر موردنظر خود را بلاک کنید . برای Unblock ( خارج کردن از بلاک ) کافیست انگشت خود را روی نام کاربر بلاک شده نگه دارید و سپس گزینه Unblock را که ظاهر می شود انتخاب نمایید .


— برای تغییر پس زمینه چت هایتان کافیست از بخش Settings به قسمت Chat Background بروید و تصویر موردنظرتان را انتخاب کنید . انتخاب تصویر بکگراند از گالری گوشی شما نیز ممکن است .


— در قسمت Automatic Media Download از بخش Settings ، شما می توانید به مسنجر Telegram فرمان دهید تا فقط با اتصال به وای فای ویدئوهای اشتراکی ،عکس ها و صداها را دانلود کند و با اتصال از طریق Mobile Data هیچگونه ویدئو ، صدا و تصویری دانلود نشود که این گزینه در افزایش سرعت دریافت اطلاعات تاثیر فوق العاده ای دارد . پس آن را مطابق میلتان برای اتصال WiFi یا ۳G تنظیم کنید .


— برای این که تصاویر و ویدئو هایتان در گالری موبایلتان ذخیره شود ، از بخش Settings گزینه Save To Gallery را پیدا کنید و آن را فعال کنید .


— برای تغییر اندازه فونت پیام هایی که برایتان نمایش داده می شود کافیست از قسمت Settings به بخش Messages Text Size بروید و اندازه آن را مشخص نمایید .

حذف کامل اکانت تلگرام  ) برای حذف اکانت تلگرام کافیست به آدرس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://my.telegram.org/deactivate رفته و شماره موبایل خود را ( ۹۸۰۹XXXXXXXXX+ ) وارد کنید و روی Next

کلیک کنید . در همین لحظه پیامی به تلگرام شما فرستاده می شود که حاوی یک پسورد است . اکنون کافیست پسوردی را که دریافت کرده اید در قسمت Passwords وارد کرده و روی Sign In کلیک کنید .

اکنون در به صفحه ای منتقل می شوید که در آن علت حذف اکانت تلگرام از شما پرسیده می شود . کافیست در بخش  ? Why are you leaving عبارت I don’t use Telegram sometimes را
وارد کرده و روی گزینه Done کلیک کنید . حالا یک سوال از شما پرسیده می شود که باید گزینه Yes ,delete my account را انتخاب کنید . ( در صورتی که از حذف اکانت خود منصرف شدید گزینه ی
 دیگری را انتخاب کنید زیرا تمام اطلاعات شما بعد از حذف از بین خواهد رفت ) . اکنون اکانت و سابقه فعالیت شما در تلگرام پاک خواهد شد .

مخفی کردن حالت آنلاین بودن شما ) برای این که حالت آخرین وضعیت آنلاین بودن خود را مخفی کنید کافیست به قسمت Settings و سپس Privacy and Security رفته و روی گزینه Last Seen
ضربه زده و سپس گزینه های Everybody ( نمایش آنلاین بودن شما برای همه ) یا My Contacts ( نمایش آنلاین بودن شما برای مخاطبانتان ) یا Nobody ( مخفی کردن وضعیت آنلاین بودن شما از
همه ) را انتخاب کنید .

همچنین می توانید از قسمت Never Share With کاربرانی را که می خواهید از وضعیت شما با خبر نشوند را انتخاب کنید . ( یعنی اگر وضعیت آنلاین بودنتان برای همه فعال باشد می توانید از طریق این
قسمت وضعیت خود را از دید برخی مخاطبانتان پنهان کنید هرچند که این مورد را چندان توصیه نمی کنم و بهترین گزینه برای مخفی شدن از نظر من همان Nobody است ) .

آموزش حذف یک مخاطب یا Contact ) برای پاک کردن مخاطب مورد نظر ابتدا مخاطب را بلاک کنید . سپس در همان صفحه Blocked users روی مخاطب بلاک شده خود بزنید سپس هنگامی که اطلاعات شخصی مخاطب باز شد روی علامت سه نقطه در بالای سمت راست صفحه ضربه زده و سپس Delete را بزنید تا مخاطب برای همیشه از فرند های شما حذف شود …..
 

نکته : کسانی که مشکل هنگ ، لودینگ با سرعت پایین ، فرستاده نشدن کد تایید ، نصب نشدن نرم افزار ، کانکتینگ و … را دارند تلگرام را دارند ، کافیست یک بار اکانت خود را به روش توضیح داده شده حذف کنید سپس به قسمت حذف برنامه های گوشی خود رفته و Telegram را انتخاب کنید . اکنون یک بار گزینه Clear Data را انتخاب و سپس نرم افزار را حذف کنید . اکنون آخرین ورژن تلگرام را دانلود نموده و دوباره اکانت جدید بسازید . با انجام این مراحل مشکلات ۹۹% کاربران حل شده است
پاسخ
 سپاس شده توسط omidkaqaz ، Dead Silence ، sober ، Faust ، an idiot ، ғαறØᴜs_ραѕѕeя_βყ ، sober
#4
شبکه های ارتباطی محبوب 1

تلگرام در جدید ترین نسخه از نرم افزار خود تغییرات جدیدی در گروه ها اعمال کرده است. با این تغییرات شما میتوانید در گروه های خود تا ۱۰۰۰ عضو داشته باشید و همچنین افراد دیگری را ادمین کنید.

 
ادمین‌ها
در نسخه‌های قدیمی تلگرام، هر کسی می‌توانست نام و تصویر گروه را تغییر دهد. این قابلیت برای گروه‌های دوستانه مناسب بود. اما برای برقراری ارتباطی عظیم بین کاربران نیازمند تغییری در این مورد بود. با این کار، نظم بهتری در گروه‌ها وجود خواهد داشت.

از این پس، شما می‌توانید تعیین کنید که گروه شما از چه نوعی باشد. در حالت دوستانه (All Members are Admins)دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
، تمام افراد گروه می‌توانند بر گروه مدیریت داشته باشند. اما اگر این قابلیت را غیر فعال کنید، می‌توانید ادمین‌های گروه را مشخص کنید.


گروه‌های بزرگ
همیشه در گروه‌های خوب، محدودیت ۲۰۰ نفری تعداد اعضای گروه یک مشکل بزرگ بوده‌ است. در نسخه جدید تلگرام، زمانی که تعداد افراد گروه شما به ۲۰۰ نفر برسد، می‌توانید آن را به گروه بزرگتر ارتقا دهید. با این کار، گروه شما قابلیت پشتیبانی ۱۰۰۰ نفر را خواهد داشت.

قابلیت‌های منحصر به فردی که این گروه‌ها پس از ارتقا خواهند داشت:
– افرادی که عضو گروه می‌شوند می‌توانند تمام پیام‌های قبلی را ببینند.
– پیام‌های حذف شده از تاریخچه پیام‌ها، از تاریخچه پیام‌های تمام افراد گروه حذف خواهند شد.
– اعضای عادی گروه فقط می‌توانند پیام‌های خودشان را حذف کنند.
– گروه‌های بزرگ به صورت پیش‌فرض در حالت بی‌صدا (Mute) قرار دارند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Faust ، an idiot ، ғαறØᴜs_ραѕѕeя_βყ ، # αпGεʟ
#5
اینستاگرام

حتی اگر تاکنون از سرویس مشهور اشتراک عکس اینستاگرام استفاده نکرده‌اید حتماً نام آن را شنیده‌اید و یا تصاویر آن را در سراسر اینترنت مشاهده کرده‌اید. در این مطلب قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این سرویس آموزشی جامع را در اختیارتان بگذاریم.
جذابیت ابتدایی سرویس اینستاگرام برای کاربران افکت‌ها و فیلترهای جذاب تصاویر بود. بعضی از این افکت‌ها قابلیت‌هایی مانند Tilt-Shift را برای ایجاد عمق میدان مصنوعی به تصاویر اضافه می‌کنند و برخی هم به صورت جالبی رنگ و نور و کنتراست تصاویر را تغییر می‌دهند تا حالتی قدیمی به آن‌ها بدهند.
 
اما حالا که افکت‌های اینستاگرامی را در اپلیکیشن‌های فراوانی می‌بینیم و برخی از آن‌ها مانند Aviary یا Pixlr حتی افکت‌های بیشتر و بهتری دارند چه عاملی باعث محبوبیت بیشتر اینستاگرام است؟ جواب این سوال ۵۰ میلیون کاربر اندروید و iOS است که یک شبکه اجتماعی را به وجود آورده‌اند. اینستاگرام سال گذشته برای اندروید عرضه شد و طی مدت هفت روز ۱۰ میلیون بار دانلود شد و به قدری محبوب شد که کمپانی فیس‌بوک را مجاب کرد تا آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.
جذابیت ابتدایی سرویس اینستاگرام برای کاربران افکت‌ها و فیلترهای جذاب تصاویر بود. بعضی از این افکت‌ها قابلیت‌هایی مانند Tilt-Shift را برای ایجاد عمق میدان مصنوعی به تصاویر اضافه می‌کنند و برخی هم به صورت جالبی رنگ و نور و کنتراست تصاویر را تغییر می‌دهند تا حالتی قدیمی به آن‌ها بدهند.


شبکه های ارتباطی محبوب 1

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.

 
یک – نصب و ثبت‌نام
ابتدا برای استفاده از این سرویس به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپادتاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.
 
حالا برای استفاده از اینستاگرام باید از طریق گوشی در این سرویس عضو شوید. پس از عضویت می‌توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا ۱۵۰ کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب‌سایت بنویسید.
 
پروفایل‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی‌خواهید به همه این اجازه را بدهید می‌توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب Edit your profile و سپس تیک زدن Posts are Private تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت‌تان را دنبال می‌کنند (Followerها) می‌توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال‌کنندگان فعلی شما ندارد.

 
دو – به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها
 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می‌توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه به شکل قاب تصویر می‌توانید تصاویری را که قبلاً گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای صفحه برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.
 
وقتی عکس مورد نظرتان را گرفتید وارد صفحه افکت‌ها می‌شوید و می‌توانید در پایین صفحه افکت مورد نظرتان را انتخاب کنید و از دکمه‌های بالای صفحه برای افزودن قاب، قابلیت Tilt-shift، چرخاندن تصویر و … استفاده کنید.
 
اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا ۱۵ ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.
 
در صفحه بعد می‌توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش‌تگ‌ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می‌شود و اگر کسی در اینستاگرام هش‌تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش‌تگ‌ها هنگام مرور تصاویر به صفحه‌ای با تمامی عکس‌های آن هش‌تگ خاص راهنمایی می‌شوید.
 
همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می‌توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.
 
اگر تصویر شما یک عکس دسته‌جمعی است می‌توانید با انتخاب Add people و لمس چهره‌های اشخاص آن‌ها را تگ کنید. سپس می‌توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.
 
گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می‌کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس‌هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته‌اید مشاهده کنند.
 
در آخر هم می‌توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه‌های احتماعی مانند فیس‌بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

 
سه – قابلیت Tilt-shift
 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
دوربین‌های حرفه‌ای با سنسورها و لنزهای بزرگ و گشادگی بالا قادر هستند تصاویری با عمق میدان کم بگیرند به صورتی که قسمتی از تصویر با فاصله خاصی از دوربین واضح بوده و بقیه تصویر تار باشد. این کار علاوه بر این‌که به جذابیت تصویر اضافه می‌کند توجه بیننده را نیز به سوژه‌ای خاص معطوف می‌کند. از آن‌جایی که دوربین گوشی‌هایمان چنین قابلیتی ندارد امکان Tilt Shift می‌تواند برای تصاویر ثابت به صورت مصنوعی تقریباً چنین افکتی را ایجاد کند.
 
برای این‌کار پس از گرفتن عکس و یا انتخاب آن از گالری روی دکمه به شکل قطره لمس کرده و دایره یا مستطیل را انتخاب کنید. حالا می‌توانید مکان مورد نظرتان را انتخاب کنید و دایره یا مستطیل فوکوس را با دو انگشت بزرگتر کرده و یا بچرخانید. اگر از این‌کار منصرف شدید هم می‌توانید دکمه ضربدر را برای بازگشت به حالت عادی لمس کنید.

 
چهار – مرور و یافتن تصاویر و دوستان
 
شبکه های ارتباطی محبوب 1
 
اگر دکمه قطب‌نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می‌توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره‌بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می‌توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.
 
اگر به موضوع خاصی علاقه‌مند هستید در زبانه Tags می‌توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش‌تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید.
 
همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن‌ها را در اینستاگرام ندارید می‌توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن‌جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس‌بوک پیدا کنید.
 

پنج – اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها
از آن‌جایی که اینستاگرام را می‌توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان‌هایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می‌توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می‌کند، نظری می‌نویسد، شما را دنبال می‌کند و یا در عکسی تگ می‌شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می‌توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده‌اند و یا چه کسانی را دنبال کرده‌اند.
 

شش – ارسال به شبکه‌های اجتماعی
اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می‌تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.


منبع:farnet.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط an idiot ، ғαறØᴜs_ραѕѕeя_βყ ، sober ، ჩяσOσкєη ժяєαм
#6
فیسبوک  (Facebook)


شبکه های ارتباطی محبوب 1




مدتی است شبکه اجتماعی فیس بوک به دلیل رقابت با گوگل و بدون توجه به فرهنگ و محدودیت های بسیار مخاطبین خود در تمام دنیا، به صورت گسترده و سریع اقدام به تغییر وسیع در سطوح دسترسی ها، امنیت، نحوه انتشار و تغییرات در تنظیمات پروفایل کاربران خود نموده است که مشکلاتی را در این زمینه برای کاربران ایجاد کرده و باعث سردرگمی آنان شده است. در ادامه به بعضی از تغییرات و نحوه تنظیم صحیح آنها اشاره خواهیم کرد.

در فرایند انتشار یک پست، یا یک عکس یا … در فیس بوک تعیین گروه مخاطب نقش اساسی را در چگونگی دریافت اطلاعات به عهده دارد به طوریکه آشنایی با گروهای اصلی از اولویتهای صحیح کار با این سایت است دو تا از مهمترین گروهای از قبل تعریف شده عبارتند از:
 گروه Friends: شامل تمامی دوستان شما هستند (کسانی که به طریقی با مجوز به صفحه شما دسترسی دارند)
– گروه Public: به همه افرادی که به اینترنت دسترسی دارند اطلاق میشود.

شما در هر بار انتشار میتوانید گروههای مخاطب خود را انتخاب نمائید و به افراد یا گروه خاصی دسترسی دهید،توجه به این امر می تواند دیدگاه شما را نسبت به هر پست و افراد مختلف اختصاص داده شده به آن مشخص نموده و هویت اطلاعات به اشتراک گذاشته شما را برای مخاطبین هویدا نماید.
اگر تا کنون به این امر توجه نداشته اید و احتمال انتشار اطلاعات را به افرادی غیر از دوستان خود داده اید بهتر است موارد زیر را دنبال کنید:

جلوگیری از دیدن پستهای قدیمی Public شده:
با این کار شما تمامی پستهای قدیمی خود را که سهواٌ یا عمدا بصورت عمومی (public) به اشتراک گذاشته شده اند را از دید عموم(افرادی که با شما دوست نیستند) خارج خواهید کرد و در اینحالت فقط دوستان شما به این پستها یا عکسها یا… دسترسی خواهند داشت.برای اینکار :
۱- وارد قسمت Privacy Setting شوید
۲- در بخش Limit the Audience for Past Posts کلیدManage Past Post Visibility را زده و سپس در پنجره باز شده Limit Old post را کلیک کنید.

جلوگیری از انتشار پست های جدید به صورت Public
شما با اینکار قادر خواهید بود از انتشار اطلاعات خود در آینده بصورت عمومی(public)مطمئن شوید و فقط در صورت صلاحدید خود ،Public را برای اشتراک اطلاعات خود انتخاب کنید.
۱- وارد قسمت Privacy Setting شوید
۲- در قسمت Control Your Default Privacy با انتخاب Friends یا Custom از اینکار مطمئن شوید:

شبکه های ارتباطی محبوب 1
مدیریت انتشارات پست ها
۱- وارد قسمت Privacy Setting شوید
۲- در قسمت How you connect بعد از زدن Edit Setting، پیشنهاد میشود آیتمهای مختلف را براساس شکل زیر تنظیم نمائید

شبکه های ارتباطی محبوب 1
شما قادر خواهید بود برای هر کدام از آیتمهای زیر گروه مخاطب خود را مشخص نمائیدو تعیین کنید که آنها با شما چگونه در ارتباط باشند:
Who can lookup your profile by name or contact info?
چه افرادی دسترسی به پروفایل شما با نام یا اطلاعات تماس شما داشته باشند
Who can send you friend requests?
چه کسانی برای شما درخواست دوستی بفرستند
Who can send you Facebook messages?
چه کسانی قادر باشند که برای شما پیام الکترونیکی بفرستند
Who can post on your Wall?
چه گروهی بتوانند بر روی صفحه شما مطلب نوشته یا پستی اضافه کنند
Who can see Wall posts by others on your profile?
چه افرادی قادر باشند تا مطالب فرستاده شده توسط دوستان یا دیگران را بر روی صفحه شما ببینند
در قسمت آخر شما قادرید که نام یک یا چند نفر را با زدن coustom حذف یا اضافه کنید

جلوگیری از انتشار پست ها و عکس ها توسط افراد مختلف در صفحه شما
همانطوریکه می دانید افراد مختلف از جمله دوستان شما می توانند به راحتی با مراجعه به صفحه شما ،یک پست یا یک مطلب اضافه کنند، یا عکسی را که شما در آن حضور دارید را به صفحه شما اضافه(Tag) کنند.شما در اینحالت می توانید لیست افراد یا گروهی که می توانند اینکار را بکنند را محدود کنید:
۱- وارد قسمت Privacy Setting شوید
۲- در قسمت How tags work بعد از زدن Edit setting ،پیشنهاد میشود آیتم های مختلف را بر اساس شکل زیر تنظیم نمائید

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شبکه های ارتباطی محبوب 1
هر کدام از آیتم ها در زیر توضیح داده شده است:
Profile review of posts friends tag you in before they go on your profile (note: tags may still appear elsewhere on Facebook)
با on کردن این قسمت شما قادرید پستهای افرادی را که شما را با هر عنوان Tag کرده اند قبل از انتشار بر روی صفحه خود ببینید و تایید کنید. در این حالت Tab، Pending Post در صفحه شما ظاهر خواهد شد و شما قادرید هر کدام از این پست ها را قبول یا رد کنید
شبکه های ارتباطی محبوب 1
Tag review of tags that friends want to add to your posts
با on کردن این قسمت اگر هر پست، عکس یا متنی ، توسط افرادی که جزو دوستان شما نیستند بر روی صفحه شما فرستاده شود(Tag)، برای دیدن توسط بقیه باید از جانب شما تایید گردد و در اینحال هیچیک از این مطالب بصورت اتوماتیک بر روی صفحه شما ظاهر نخواهد شد.
Maximum Profile Visibility of posts you’re tagged in once they’re on your profile
در این آیتم شما می توانید گروهی را که بدون نیاز به تایید شما قادرند پستهایشان را بر روی صفحه شما بفرستند مشخص نمائید
Tag suggestions when friends upload photos that look like you
در این حالت شما میتوانید مشخص کنید که آیا پیشنهاد نام شما در لیست افرادی که شبیه به شما در عکسهای اضافه شده توسط دوستانتان هستند برای Tag داده شود یا نه
Friends can check you into Places using the mobile Places app
در اینحالت شما قادرید تعیین کنید که آیا دوستان شما با استفاده از ابزارهای موبایلی جا و حضور شما را مشخص کنند یا نه.
مخفی کردن فعالیت ها(شامل Like یا اشتراک اطلاعات دوستان) شما از دید افراد مختلف(عمومی) در صفحه شما
۱- وارد صفحه پروفایل خود شوید(بر روی نام خود در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید)
۲- در قسمت Recent Activity در کنار یکی از فعالیتهایی که انجام داده اید کلیک کرده و گزینه Hide all comment activity را بزنید

شبکه های ارتباطی محبوب 1
شبکه های ارتباطی محبوب 1
مدیریت پروفایل – (پنهان کردن لیست دوستان از پروفایل):
همانطور که می دانید صفحه Info شامل اطلاعات شما می باشد که در صورت ورود به آن صفحه قابلیت دسترسی توسط عموم را دارد شما میتوانید هر کدام از این آیتم ها مانند محل کار،محل تولد،علایق، زبان هایی که می توانید با آن صحبت کنید و … را برای افراد خاصی به نمایش در آورید برای اینکار:
۱- وارد قسمت Account Setting شوید
۲- بر روی Your profile در قسمت سمت راست منو(شکل زیر) کلیک کنید

شبکه های ارتباطی محبوب 1
۳- در صفحه باز شده هر کدام از آیتمها می تواند قابل تعریف برای دیدن توسط عموم،دوستان یا یک یا چند دوست خاص و یا هیچکس به غیر از خود شما باشد کافیست بر روی آیکون کنار هر آپشن کلیک کنید تا منوی مانند شکل زیر باز شود و شما را قادر به انتخاب لیست خاص برای تعریف کند.
شبکه های ارتباطی محبوب 1
به عنوان نمونه در قسمت Friends and family، شما قابلیت حذف نمایش لیست خانواده یا دوستان خود را از دید عموم یا یک گروه خاص خواهید داشت، به طوریکه با انتخاب Only me از منوی باز شده سمت راست کنار هر آیتم، هیچکس به غیر از خود شما قابلیت دسترسی به لیست دوستان شما را نخواهد داشت(حذف لیست دوستان از دید بقیه).
شبکه های ارتباطی محبوب 1
دیدن پروفایل شما از نگاه دوستان:
شما در هر لحظه می توانید پروفایل و صفحه خود را از نگاه دوستانتان ببینید یعنی می توانید تشخیص دهید که هر کدام از آنها اطلاعات شما را چگونه می بینند.برای اینکار کافیست بعد از رفتن داخل صفحه خود (کلیک بر روی اسم خود در بالای صفحه) و زدن View As …
شبکه های ارتباطی محبوب 1
و سپس با زدن نام دوست خود در صفحه باز شده صفحه خود را از دیدگاه ایشان مشاهده فرمائید:
شبکه های ارتباطی محبوب 1
لیست ها:
لیستها یک راه سریع برای سازماندهی و مدیریت نمایش پست ها، فیدها و… از دوستان عضو این گروه است.با تقسیم بندی دوستانتان در این گروها شما قادر خواهید بود با اضافه کردن هر پست ،گروه مخاطب خود را از طریق این لیستها تعریف کرده و به آنها دسترسی دیدن پست را بدهید در عین حال بتوانید مشخص کنید که پستهای انتشار داده شده کدام گروه از دوستانتان در صفحه اصلی شما نشان داده شود یا به کلی حذف گردد.
شبکه های ارتباطی محبوب 1
لیست ها این قابلیت را دارند که توسط خود کاربر تعریف شوند اما چند نوع اصلی آن که توسط سیستم به صورت اتوماتیک برای شما تعریف می شود به صورت زیر می باشند:
شبکه های ارتباطی محبوب 1
Close Friends:
بهترین دوستان شما که می خواهید آنها را بیشتر در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فیس بوک  ببینید. دوستان عضو این لیست در صورت اضافه کردن هر نوع پست توسط شما داخل فیس بوک پیامی در اینخصوص دریافت خواهند کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط sober ، sober
آگهی
#7
فهرست بهترین برنامه‌ها برای تماس تصویری آنلاین
ترتیب قرار گرفتن اپلیکیشن‌ها در این لیست، کاملا تصادفی است و نمی‌توان به راحتی گفت کدام‌یک برترین و بهترین برنامه چت تصویری است. بر اساس نیاز خود و سرعت اینترنت شبکه‌ای که استفاده می‌کنید، هر یک را می‌توانید انتخاب و امتحان نمایید. مطمئنیم همین الان حداقل یک تا سه برنامه را بر روی گوشی خود دارید! شاید پس از خواندن این مقاله، علاقمند به نصب تعداد دیگری از آنها شوید و از پیشرفت تکنولوژی بیشتر لذت ببرید. چرا که نه؟!

Wechat
Hangouts
ooVoo
Face Time
Tango
Skype
Googl Duo
Viber
imo
Facebook Messenger
WhatsApp
Instagram
Line
ICQ
Camfrog
Kakao Talk
Just Talk
Hala
Zalo
Wire
VSee
Zoom
Nimbuzz
Snapchat
منبع : plaza.ir/mag
پاسخ
 سپاس شده توسط موناجون خوشگل ، sober
#8
معرفی ۱۴ تا از بهترین برنامه چت و گفتگو برای گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۰
۱- معرفی برنامه تلگرام – Telegram
۲- معرفی برنامه تلگرام ایکس – Telegram X
۳- معرفی برنامه اینستاگرام – Instagram
۴- معرفی برنامه واتس اپ – Whatsapp
۵- معرفی برنامه گوگل الو – Google Allo
۶- معرفی برنامه گوگل دو – Google Duo
۷- معرفی برنامه ایمو – IMO
۸- معرفی برنامه لاین – Line
۹- معرفی وی چت – Wechat
۱۰- معرفی وایبر – Viber
۱۱- معرفی هایک- Hike
۱۲- معرفی تلگرام طلایی – Telegram Talaei
۱۳- معرفی نزدیکا، برنامه و شبکه اجتماعی چت با افراد نزدیک
۱۴- معرفی برنامه توسط شما
پاسخ
 سپاس شده توسط sober
#9
فیسبوک – Facebook
این بزرگترین شبکه اجتماعی موجود در اینترنت است! هم از لحاظ تعداد کاربر و هم از لحاظ اسم و رسم! در فوریه 2004 تاسیس شد، و در بیش از 12 سال اداره و پشتیبانی مستمر، نزدیک به 1.6 میلیارد نفر کاربر فعال درماه را جمع آوری کرده است ، و همین امر بصورت خودکار این شبکه را تبدیل به یکی از بهترین شبکه ها برای اتصال مردم از سراسر جهان به کسب و کار شما می‌کند. تخمین زده می‌شود که بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این پلتفرم برای تبلیغ بیزنس خود استفاده می‌کنند.

توییتر – Twitter
شاید فکر کنید که محدود کردن پست های شما به 140 کاراکتر هیچ راهی برای تبلیغ کسب و کار شما نمیگذارد ، اما شکه می‌شوید اگر بدانید که توییتر بیش از 320 میلیون کاربرا فعال ماهانه دارد! که با وجود محدودیت 140 کاراکتری پستهای آن ، کاربران باز هم درآن فعالیت می‌کنند و به اشتراک گذاری اطلاعات مشغول ند. کسب و کارها میتواند بوسیله توییتر با مشتری ها آینده نگر در ارتباط باشند ، به سوالات پاسخ کوتاه دهند ، آخرین اخبرا خود را منتشر کنند، از اسپمرها در امان باشند و همزمان تبلیغات خود را باتوجه به کشور کاربران و بدلخواه نمایش دهند. توییتر در مارچ سال 2006 در سانفرانسیسکو تاسیس شد.

لینکدین – LinkedIn
لینکدین linkedinاین شبکه در دسامبر سال 2002 تاسیس و در ماه می سال 2003 راه اندازی شد، در ماه جون 2016 مایکروسافت پیشنهاد خرید این شبکه را به قیمت 26.2 میلیارد دلار مطرح کرد . لیندکین براحتی محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تبلیغ حرفه ای کسب و کارهاست.این سایت با 24 زبان زنده دنیا و با بیش از 400 میلیون کاربر عضو شده در دسترس است. LinkedIn بسیار مناسب برای کسانی ست که بدنبال ارتباط با شرکت ها ، صنایع و کسب و کارهای مشابه با کار خود هستند.

یوتیوب – YouTube
یوتیوب بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی برای تماشا و به اشتراک گذاری ویدئو می باشد، این شبکه در فوریه 2005 توسط سه نفر از مدیران پیپال راه اندازی شد و در سال بعد به قیمت 1.6 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد. یوتیوب بیش از 1 میلیارد بازدید ماهانه دارد و دومین موتور جست و جوی پرطرفدار اینترنت پس از گوگل محسوب میشود

اینستاگرام – Instagram
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به فیسبوک ست. سایت در اکتبر 2010 راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد. بیشتر کاربران از این شبکه برای ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. همچنین خاصیت منحصربفرد این پلتفرم وجود فیلترهایی خاص برای ادیت تصاویر و ویدئوه است. تقریبا بیشاز 95 درصد کاربران اینستاگرام از فیسبوک نیز استفاده می‌کنند.(اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و شاید محبوب ترین است!)

پینترست – Pinterest
پینترست pinterestشبیه به اینستاگرام یک تابلوی اشتراک گذاری تصویری ست. پینترست در مارچ 2010 راه اندازی شد، این شبکه تقریبا یک تازه وارد در بین رقبا محسوب می‌شود اما یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی ست. این پلتفرم یک تابلو اعلانات دیجیتال است جایی که کسب و کارها می‌توانند محصولات و داشته های خود را سنجاق کنند ، پینترست در سپتامبر 2015 اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر دارد. کسب و کارهای کوچکی که نیاز به مخاطب خانم دارند مسلما باید در Pinterest سرمایه گذاری کنند زیرا بیش از نیمی از کاربران این شبکه را خانم ها تشکیل می‌دهند.

گوگل پلاس – Google+
پس از توییتر، فیسبوک و لیندکین شبکه اجتماعی Google+ محبوب ترین شبکه محسوب می‌شود، ارزش سئو و بهینه سازی این شبکه برای سایتها ، آنرا تبدیل به یک شبکه متفاوت و ضروری برای هر کسب و کار می‌کند. در دسامبر 2011 راه اندازی شد و تا کنون بیش از 420 میلیون کاربر جذب کرده است.

تلگرام – Telegram
در آگوست 2013 در روسیه راه اندازی شد اما در حال حاضر مقر اصلی آن در آلمان است. این شبکه در ابتدا بیشتر و فقط یک پیام رسان ساده بود و به تدریج با پدیدار شدن امکاناتی همچون گروه ها و کانال ها میتوان آن را یک شبکه اجتماعی تلقی کرد.
در فوریه 2016 تلگرام اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه در این شبکه هستند و روزانه 350 هزار به این عدد اضافه میشود ، همچنین در سال جاری دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ که هر دو در مالکیت فیسبوک هستند اقدام به فیلتر و مسدودسازی لینک های تلگرام نمودند.

Tumblr
تامبلر tumblrتامبلر یکی از سخت ترین شبکه ها برای کارکردن می‌باشد اما در عین حال یکی از جذاب ترین ها نیز است ، این پلتفرم نوعی میکروبلاگ توام با سوشیال مدیا ست و به شما اجازه میدهد که در چندین فرمت مختلف مطالب خود را منتشر کنید ، همچون پست نقل قول ، چت ، پست های تصویری و ویدئویی ، بنابراین شما برای انتشار پستهای خود هیچ نوع محدودیتی ندارید. شبیه به توییت کردن در توییتر ، reblogging در Tumblr بسیار ساده ست، این شبکه اجتماعی در فوریه 2007 توسط David Karp راه اندازی شد و هم اکنون بیش از 200 میلیون بلاگ دارد.

Flickr
فلیکر یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و ویدئوست که توسط شرکت کانادایی Ludicorp در فوریه 2004 تاسیس شد و بعدا در سال 2005 توسط یاهو خریداری شد ، این شبکه بیشتر برای عکاسان و کسانی که به اشتراک گذاری عکس علاقه مندند مناسب است. طبق آمار اعلام شده در اکتبر 2015 فلیکر بیش از 112 میلیون کاربر از بیش از 63 کشور جهان داشته است. و بطور میانگین روزانه 1 میلیون تصویر در Flickr به اشتراک گذاشته می شود.

Reddit
این یک شبکه اخبار و سرگرمی اجتماعی ست که کاربران درآن قادر به اشتراک لینک ها و متون خود هستند ، همچنین به واسطه سیستم رای گیری برای پست ها کاربران قادر هستند رتبه مطلب خود را در بین دیگر پست های همرده مشاهده کنند ، مطالب با بیشترین امتیاز مثبت در بالای صفحه اصلی هر بخش نمایش داده می‌شود . ردیت در ماه جون 2005 توسط دو همکلاسی از دانشگاه Virginia تاسیس شد و اکنون بیش از 36 میلیون کاربر عضو شده و 231 میلیون بازدیدکننده ماهانه دارد.

Snapchat
اسنپ چت یک اپلیکیشن پیام رسان تصویری ست که توسط سه دانشجوی دانشگاه استفورد Reggie Brown, Evan Spiegel و Bobby Murphy در سپتامبر سال 2011 راه اندازی شد و در مدت زمان اندکی و بر طبق آمار می 2015 ، تا کنون موفق به جذب 100 میلیون کاربر شدند ، بیش از 18 درصد کاربران تمام شبکه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می‌کنند.

WhatsApp
واتس اپ WhatsAppواتس اپ یک نرم افزار پیام رسان برای تلفن های هوشمند ، رایانه ها و تبلت هاست ، این اپلیکیشن برای ارسال تصاویر ، متون ، صدا ، ویدئو و اسناد به دیگر کاربرانی که نرم افزار را بر روی سیستم شان دارند ، متکی به اینترنت است. این شرکت در ژانویه 2010 تاسیس شد و در فوریه 2014 به قیمت 19.3 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد. امروزه بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان برای ارتباط با دیگران از این نرم افزار استفاده می‌کنند.

Quora
سرمایه گذاری بر روی کنجکاوی بشر یک ایده هوشمندانه است که منجر به خلق و تاسیس Quora در جون 2009 شد . این وبسایت توسط دو تن از کارکنان سابق فیسبوک Charlie Cheever و Adam D’Angelo راه اندازی شد ، و حال مدعی ست که بیش از 80 میلیون کاربر یکتا در ماه دارد که بیش از نیمی از آنها از کشور آمریکا هستند. کورا که یک شبکه اجتماعی براساس پرسش و پاسخ است بودجه سرمایه گذاری خود را به 141 میلیون دلار رسانده و در حالی که هنوز عمومی نشده ، اما مسلما آینده دار و تماشایی خواهد بود.

Vine
با بیش از 40 میلیون کاربر ، Vine یکی از شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری ویدئوست که با سرعت در حال پیشرفت و رشد است. این شبکه به کاربران اجازه اشتراک گذاری ویدئوهای 6 ثانیه ای با فالورهایشان می‌دهد، در حالیکه بنظر 6 ثانیه مدت کوتاهی برای یک ویدئوست ، کسب و کارهای مختلف در هر سایزی نتیجه شگرفی از این سرویس گرفته اند! شاید یکی از دلایل این موهم اینست که مردم تمایل و وقت کافی به تماشای ویدئوهای طولانی ندارند ، Vine در جون 2012 تاسیس و در اکتبر 2012 توسط توییتر خریداری شد! (قبل از راه اندازی رسمی)

Periscope
پریسکوپ Periscopeپریسکوپ یک اپلیکیشن موبایلی برای تماشای آنلاین ویدئو ست که در فوریه 2014 توسط Joe Bernstein و Kayvon Beykpour. تاسیس شد و در مارچ 2015 به قیمت 100 میلیون دلار توسط توییتر خریداری شد. 4 ماه بعد پریسکوپ اعلام کرد که که از مرز 10 میلیون کاربر رد شده است و در ماه دسامبر همان سال بعنوان اپلیکیشن برتر سال توسط شرکت اپل انتخاب شد.

BizSugar
یک شبکه اجتماعی و یک منبع مناسب برای صاحبان کسب و کار های کوچک ، کارآفرینان و مدیران است. سایت در سال 2007 توسط شرکت DBH Communications (ارائه دهنده نشریات برگزیده کسب و کار) تاسیس شد و در سال 2009 توسط Small Business Trends LLC خریداری شد. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد به اشتراک ویدئوها ، مقالات ، پست های بلاگی و .. با دیگر کاربران بپردازند. همچنین به کاربران اجازه میدهد که مطالب دیگر کاربران را ببینند و به آنها امتیاز دهند.

StumbleUpon
استامبلآپان یک موتور جستوجو برای یافتن و پیشنهاد مطالب برای کاربرانش است. بیش از 25 میلیون کاربر از StumbleUpon برای اطلاعات و سرگرمی استفاده میکنند. علاوه بر آن بیش از 80 هزار ناشر ، برند و دیگر بازاریابان از سرویس تبلیغاتی پولی StumbleUpon برای تبلیغ کسب و کارشان استفاده کرده اند. استامبلآپان از می 2007 تا آپریل 2009 در مالکیت eBay بود که پس از آن Garrett Camp, Geoff Smith و چند سرمایه گذار دیگر اقدام به خرید آن کردند ، و در حال حاضر یک شرکت مستقل با پشتیبانی سرمایه گذاران است.

Delicious
این یک سرویس اجتماعی بوکمارک (نشان کردن صفحات) برای جست و جو و اشتراک گذاری و ذخیره ، بوکمارک های وب است. این سایت در سال 2003 توسط Peter Gadjokov and Joshua Schachter تاسیس شد و در 2005 توسط یاهو خریداری شد. در پایان 2008 دلیشز اعلام کرد که بیش از 180 میلیون لینک در آن بوکمارک شده و بیش از 3.5 میلیون کاربر در آن عضو شده است. در آپریل 2011 این شبکه به AVOS Systems فروخته شد که پس از آن دوباره به Science Inc فروخته شد. و سرانجام در ژانویه سال جاری Delicious Media اعلام کرد که مالکیت مجموعه را بدست گرفته است.

Digg
بیش از ده سال قبل در نوامبر 2004 تاسیس شد. Digg یک جمع آوری کننده خبرها ست که خبر های انتخابی و مهم را در برای مخاطبان صفحه اصلی نشان میدهد. این خبرها موضوعات مختلفی همجون مسائل سیاسی و علمی و یا مسائل مربوط به رایانه و اینترنت و هر چیزی مابین اینها را شامل می‌شود. Digg قبلیت به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های دیگری همچون فیسبوک و توییتر را داراست. شرکت در سال 2015 اعلام کرد که سایت بیش از 11 میلیون کاربر فعال دارد.

Viber
وایبر یک اپلیکیشن پیام رسان اینترنتی و یک VoIP برای گوشی های هوشمند است که توسط Viber Media در دسامبر 2010 تاسیس و منتشر شد. این نرم افزار همچین اجازه می‌دهد که صدا، متون، تصویر و ویدئو در بین کاربران به اشتراک گذاشته شود. در آپریل 2014 وایبر اعلام کرد که 600 میلیون کاربر عضو شده و 230 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

نظر شما راجع به محبوب ترین شبکه های اجتماعی چیست ؟شما از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید ؟ اگر شبکه پربازدید دیگری می‌شناسید که در لیست نیامده به ما اعلام کنید .

منبع : مجله فناوری تک میکس
پاسخ
 سپاس شده توسط موناجون خوشگل
#10
Earth 
با وجود روند فیلترینگ و اشباع شدن هنوز هم به امکانات و دسترسی خاص آن میتوان باور داشت
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه بفهمیم اکانت شبکه اجتماعی ما هــک شده است؟!
Wink دانلود داب اسمش Dubsmash 4.4.1 برنامه ضبط ویدئو با صدای کاراکترهای محبوب اندروید !
  بازی پازل محبوب کیک ها Crazy Cake Swap اندروید !
  سهم شبکه های اجتماعی در تجارت ها
  دانلود بازی زیبا و محبوب Jetpack Joyride v1.8.5 اندروید
  محبوب‌‌ترین اپلیکیشن چت اندروید کدام است؟
  کورتانا، دستیار شخصی محبوب مایکروسافت، دو ساله شد
  مقایسه محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان اینترنتی
  دانلود Network Scanner Full 1.6.0 برنامه اسکنر شبکه اندروید
  میانبر محبوب و شناور آیفون برای گوشی های اندروید با Assistive touch

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان