امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زنان بانکدار می توانند بر این عرصه نابرابری غلبه کنند

#1
مطالعات متعدد نشان داده است شرکت هائی که دارای کارمندان زن و مرد می باشند بهتر از شرکت های عمل می کنند که از یک جنس تشکیل شده اند.

مطالعات متعدد نشان داده است شرکت هائی که دارای کارمندان زن و مرد می باشند بهتر از شرکت های عمل می کنند که از یک جنس تشکیل شده اند. از این رو نه تنها کمبود زنان مدیر اجرایی در بانکها برای زنان یک مشکل است بلکه برای کل صنعت نیز یک مشکل به شمار می رود. ولی نابرابری جنسیتی یک واقعیت است ؛ من مطمئن هستم که زنان می توانند تاثیرآن را حداقل تا اندازه ائی در شغل شان کاهش دهند. ما می توانیم انتخابی در خور موفقیتمان رقم بزنیم.

در طول دوره شغلم من سه اصل را پذیرفتم که به من کمک کرد عملکرد موثری داشته باشم ؛ برموانع غلبه کنم و توانایی انجام وظایف سخت در صنعتی که هنوز عمدتاً توسط مردان اداره می شود را داشته باشم.

اولا ، زندگی همیشه عادلانه نیست. مادرم وقتی من نه سال داشتم فوت کرد. چندی نگذشت که کار من آشپزی و نظافت برای پدر و برادرم شد فقط به این علت که من دختر بودم . این تجارب اولیه و خیلی از آنها که بعدها نصیبم شد آگاهی های فزاینده ام را درمورد نابرابری جنسیتی تقویت کرد . چندین بار شاهد ایجاد فرصت های شغلی بیشتری برای مردان بودم . من مدیون و قدردان مربی مَردَم هستم که من را به عنوان یک حسابدار جوان عمومی برگزید وخیلی رک و راست به من گفت هرگز به این فکر نکن که زندگی عادلانه خواهد بود بلکه در مورد این فکر کن که چگونه با این واقعیت که زندگی عادلانه نیست باید کنار بیایی.

کلمات این مربی برای من طنین انداز شد. من توانستم از ناامیدی ها و نگرشی هایی که برای بسیاری از زنان و حتی در برخی از همکاران موفقم ، مانع ایجاد کرده بود خلاص شوم . موضع گرفتن در برابر این نگرش، کاری را از پیش نمی برد و بی فایده است . در عوض ، من تمام تمرکزم را براین گذاشتم که چه می توانم انجام دهم تا در این عرصه نابرابری پیروز شوم : کمک بخواه و بازخورد داشته باش ، همیشه یاد بگیر و رشد کن ، به خصوص در خارج از حیطه کاری خودم بتوانم آزادانه عقایدم را بیان کنم. من با این خصوصیات آنقدر کار کردم تا جزئی از وجود من شدند.

دوما ، مردان و زنان از نظر رفتاری متفاوت هستند. تحقیقات زیادی صرفنظر از تجارب روزانه زنان و مردان این تفاوت ها را تائید می کند. در خدمات مالی ، ۸۸ درصد از مشاغل مدیریتی اجرایی به مردان تعلق دارد. با توجه به این موضوع ، برای اینکه بتوانم در دنیای مردان موفق باشم تصمیم گرفتم نظرات و رفتار مدیران مرد را درموقعیت های مختلف شغلی ام درک کنم.

درک قواعد کاری در محل کار به من کمک کرد تا یک سری مسائل را در رفتارهای شخصی خودم انتخاب کنم . به عنوان مثال ، متوجه شدم که بسیاری از زنان برای هر چیزی عذر خواهی می کنند در حالی که مردان به ندرت این کار را انجام می دهند . زنان بارها برای شروع صحبت درجلسات از جملات توصیفی استفاده می کنند: مانند "سئوالی دارم" یا " شاید این سئوال فقط مربوط به من باشد". مردان فقط سوال می پرسند و یا نظر خودشان را بیان می کنند. با درک این تفاوت ها می توانم قواعد کاری را انتخاب و قبول کنم و آگاهانه از موضع قدرت این کار را انجام دهم.

در آخر و مهمتر از همه، مشاهده وضعیت از دیدگاه های مختلف می تواند یک دورنمای تازه ای را ارائه دهد. میتوانم درک از موقعیت ها را کنترل کنم و طبق آن عکس العمل نشان دهم وتجربه کاری را در محیط تغییر دهم.

به عنوان مثال ، در طول مکالمات خودمانی ، همکاران ممکن است از همکاران خانم در مورد خانواده و یا مسافرت سئوال کنند اما از همکاران مرد درمورد منحنی بازده سئوال کنند و نظرشان را می پرسند . اگر چه مطمئن هستم که این گرایش ها بازتاب تصورات جنسیتی در مورد ناحیه امن خانمها است تا اینکه بخواهد عامدانه به من توهین بشود . با این حال مواقعی پیش آمده که من خشمگین شدم . با تغییر دیدگاهم ، به این نتیجه رسیدم که این تبادلات شخصی فرصت های ارزشمندی برای یافتن زمینه های مشترک و ایجاد روابطی می تواند باشد تا بتوانم در سایر مسائل از آنها استفاده کنم.

این اصل در مورد قدرت و انتخاب است. همانطور که من می توانم تصمیم بگیرم کدام یک از قواعد مدیران را قبول کنم به همین ترتیب می توانم نوع دیدگاهم را درمورد جلسه بعدی ، ماموریت و تمام مسیر شغلی ام تعیین کنم .

موفقیت برای زنان در محل کار سخت تر است و این عادلانه نیست. بیائید اینقدر از این موضوع شکایت نکنیم. زنان پیشنهادات زیادی به موسسات مالی ارائه می دهند ، و این پیشرفت هرروز اتفاق می افتد – بسیار و برای این امر عمدتاً قدردان و مرهون پیشگامان و حامیانی هستم که سعی دارند این عرصه نابرابر را یکبار برای همیشه برابر کنند. درحالیکه زنان برای برابری در محل کار مبارزه می کنند، ما نیز باید بر روی زندگی شغلی مان، فرصت هایی که می توانیم ایجاد کنیم و تفاوت های مثبتی که می توانیم بوجود آوریم تمرکز کنیم.

الهام اصلاحچی

کریستینا کی ویلیامز مدیر ارشد اجرایی بانک مسکن در فدرال پیتسبورگ

پانوشت:

۱- مترجم: الهام اصلاح چی کارشناس اداره کل عملیات ارزی بانک کشاورزی

۲- برگرفته از نشریه American Banker ۲۰۱۵ مقاله Women Bankers Can Overcome Uneven Playing Field
پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان