امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تفاوت خرید مموری کارت و مواردی که باید در نظر گرفته شود

#1
مموری کارت ها کاربردهای زیادی در ابزارهای دیجیتال امروزی پیدا کرده‌اند و روز به روز بهتر و باکیفیت‌تر می‌شوند. مموری کارت های SD در ادامه‌ی پیشرفت مموری کارت‌های MMC یا مالتی‌مدیا مموری کارت معرفی شدند؛ باریک‌تر، سریع‌تر و با ظرفیت بیشتر.مموری کارت میکرو اس دی در حال حاضر کوچکترین مموری تجاری است که بیشترین استفاده را دارد. اندازه این مموری 11 در 15 میلی متر بوده و همین اندازه کوچک، این مموری را برای انواع وسایل پرتابل نظیر موبایل و تبلت ایده‌آل می‌سازد. البته SD یک تفاوت دیگر هم دارد و آن نحوه‌ی قرارگیری در شکاف مموری کارت است. MMC در هر دو جهت وارد شکاف می‌شود ولیکن تنها در صورتی که جهت درست باشد کار می‌کند. اما SD تنها به یک شکل وارد شکاف می‌شود و احتمال اشتباه صفر است.
رم‌های میکرو اس دی را می‌توان پیشرفته ترین تحول در سری حافظه‌های فلش مموری دانست که در سال 1980 توسط توشیبا اختراع شد. حافظه‌های فلش واقعا مفید هستند، زیرا شما به وسیله آن‌ها به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را جابه‌جا کنید. شما میزان زیادی از اطلاعات را می‌توانید در حافظه‌ای به اندازه ناخن انگشت کوچک خود ذخیره کنید.کمپانی سامسونگ عضو جدیدی را به خانواده مموری کارت های سری Pro Plus خود اضافه کرد که در حال حاضر به عنوان سریع ترین مموری کارت ۱۲۸ گیگابایتی جهان شناخته می شود.سامسونگ که پیشتر نیز سابقه تولید کارت های حافظه میکرو اس‌دی را در کارنامه دارد در این خصوص ادعا می کند که این کارت حافظه از بیشترین سرعت در میان محصولات مشابه موجود در بازار برخوردار است به طوری از سرعت Read (خواندن) ۹۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت Write (نوشتن) ۹۰ مگابایت برثانیه بهره می برد.
سان دیسک برای اولین بار کارت حافظه با ظرفیت 512 گیگابایتی را در جهان تولید کرده است.این یعنی نیم ترابایت در یک تراشه به اندازه یک تمبر پستی قرار داده شده است.اگر فضای دوربین شما دارای دو شیار کارت حافظه باشد شما می توانید فضای ذخیره سازی فیلم و عکستان را تا 1 ترابایت ارتقا دهید و این واقعا عالیست.سرعت نوشتن این کارت حافظه 90MB/s و سرعت خواندن آن 95MB/s است که برای ذخیره ضبط 4k با فریم بالا کاملا مناسب است.مموری کارت های میکرو کلاس 2 سرعت 2MB/s را به شما خواهند داد که امروزه این سرعت عملا بی‌فایده و ملال آور است! و صرفا برای دستگاه‌های قدیمی عکاسی شاید مناسب باشد؛ آن هم با رزولیشن‌های معمولی و پایین.
کارت‌های حافظه یا مموری کارت در دوربین‌های دیجیتال، موزیک پلیرها، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، و حتی لپتاپ‌ها استفاده می‌شوند. اما همه کارت‌های SD یکسان نیستند، کلاس‌های سرعت مختلف، اندازه‌های فیزیکی متفاوت، و ظرفیت‌های متنوعی وجود دارد.یکی از معضلات کارت حافظه انتقال یا عدم انتقال برنامه ها بر روی کارت حافظه است و به طور مثال در محصولات نوکیا اگر شما بخواهید کارت حافظه را خارج کنید دیگر تمامی برنامه‌های موجود بر روی آن را از دست می‌دهید که این می‌تواند در کارایی گوشی شما تاثیر فراوانی داشته باشد و حتی ممکن است تمامی اطلاعات مخاطبین و یا اطلاعات حساس را در صورت مشکل دار شدن کارت حافظه از دست بدهید.به هر حال اینکه تلفن همراه شما دارای قابلیت‌های کارت حافظه و هم حافظه داخلی باشد بحث کاملا سلیقه‌ای است ولی با جمیع این نکات خودم گوشی لومیا 620 را خریداری کردم که دارای 8 گیگابایت حافظه داخلی برای نصب برنامه و درگاه کارت حافظه برای ذخیره سازی فیلم و موزیک است و دیگر نگران از دست دادن برنامه و اطلاعات با مشکل احتمالی کارت حافظه نخواهم بود. اگر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مموری کارت شما خراب شده و هیچ فایلی درون آن قابل مشاهده نیست، کافیست که ابتدا وارد Folder Option شده و مطابق تصویر زیر، گزینه Show hidden files and folder را انتخاب کنید. پس از آن، با ورود به محیط Command Prompt (وارد Run شده و عبارت CMD را تایپ کنید) دستور زیر را نوشته و کمی صبر کنید. دقت داشته باشید که بجای حرف H، حرف درایو مموری کارت خودتان را قرار دهید.به طور خلاصه، همه کارت‌های SD سرعت یکسانی ارائه نمی‌کنند. این موضوع برای بعضی کارها مهم‌تر از کارهای دیگر است. یک راه سریع برای فهمیدن تفاوت میان سرعت های کارت های CF ویژگی پروفایل VPG (یا Video Performance Guarantee یا گارانتی عملکرد فیلمبرداری یا ضبط فیلم) آنهاست. انجمن CompactFlash Association این الزامات و ضوابط را برای اولین بار در سال 2011 برای اطمینان حصول از این امر ایجاد کرد که کارت های حافظه با الزامات فیلمبرداری حرفه ای سازگار باشند و مصرف کنندگان به راحتی بتوانند این قابلیت را تشخیص بدهند. کارت هایی که پروفایل VPG آنها 20 است (که بصورت VPG-20 بیان می شود) قادر به فراهم کردن سرعت ضبط پایداری حداکثر تا 20 مگابایت در ثانیه هستند، که این میزان سرعت برای ضبط فیلم های HD1080p یا همان فول HD بدون افت فریم یا فریم ریت (منظور تعداد فریم ضبط شده در ثانیه) مناسب است. پس از پروفایل VPG-20، پروفایل VPG-65 با حداکثر سرعت ضبط پایدار 65 مگابایت در ثانیه معرفی شد، که به ضبط فیلم های 4K اختصاص دارد. در خصوص کارت های CF، عکاسانی که به استفاده چند منظوره بیشتر کارت حافظه خود برای عکاسی و فیلمبرداری علاقه دارند باید به دنبال کارت هایی با سرعت های رایت بالا و جدید ترین فاصل UDMA (مخفف Ultra Direct Memory Access یا دسترسی حافظه فوق مستقیم) باشند، که جدیدترین نسخه این فاصل در حال حاضر UDMA7 است و سرعت رایتی حداکثر تا 167 مگابایت در ثانیه را تامین می کند. شرکت SanDisk در حال حاضر فلش کارت های مدل Extreme Pro CompactFlash خود را با ضرفیت های ذخیره سازی 16-256GB عرضه می کند. مثلا، اگر شما یک عکاس حرفه‌ای هستید که با سرعت بالا، با دوربین DSLR عکس‌های پیاپی می‌گیرید و آن‌ها را در فرمت RAW ذخیره می‌کنید،کارت‌های حافظه کاربردهای زیادی در ابزارهای دیجیتال امروزی پیدا کرده‌اند و روز به روز بهتر و باکیفیت‌تر می‌شوند. کارت‌های SD در ادامه‌ی پیشرفت کارت‌های MMC یا مالتی‌مدیا کارت معرفی شدند؛ باریک‌تر، سریع‌تر و با ظرفیت بیشتر. البته SD یک تفاوت دیگر هم دارد و آن نحوه‌ی قرارگیری در شکاف کارت حافظه است. MMC در هر دو جهت وارد شکاف می‌شود ولیکن تنها در صورتی که جهت درست باشد کار می‌کند. اما SD تنها به یک شکل وارد شکاف می‌شود و احتمال اشتباه صفر است. به یک کارت SD پرسرعت نیاز دارید تا دوربینتان با سرعت بالایی عکس‌ها را ذخیره کند.همانند فلش درایوها، درایوهای SSD، و دیگر منابع ذخیره‌سازی، کارت‌های SD هم ظرفیت‌های ذخیره‌سازی متفاوتی دارند.اما تفاوت در ظرفیت کارت‌های SD به همین جا ختم نمی‌شود. کارت‌های استاندارد SD یا SDSC بین ۱ مگابایت تا ۲ گیگابایت و در مواردی ۴ گیگابایت ظرفیت دارند. کارت‌های SDHC که بعدها طراحی شدند، بین ۲ تا ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارند. و کارت‌های SDXC که جدیدترین استاندارد این کارت‌ها هستند بین ۳۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت ظرفیت دارند. برای اینکه از کارت‌های SDHC یا SDXC استفاده کنید، باید دستگاهی داشته باشید که از آن‌ها پشتیبانی کنند.1) SecureDigital یا SD
این کارتها دراصل برای نگهداری فایلهای موزیک با حفظ حق کپی رایت درست شده اما بسرعت در زمینه عکاسی موردتوجه قرارگرفت زیرا بسیارکم مصرف وکوچک بود.هم اکنون چندین نوع کارت SD وجود دارد که دارای ظرفیت وسرعت انتقال متفاوتی هستند وکم کم کارتهای کمپت فلاشCompact flashرااز دوربینها بیرون میرانند.
2)Mini SD Card
این مدل ازنظر کارکرد بسیار شبیه برادربزگتر خود یعنی نمونهSDاست فقط از نظر اندازه نصف آن است ومعمولآ با تلفنهای سلولی پخش کننده های و MP3دوربینهای دیجیتالی که نیازبه اندازه کوچکتر کارت دارند مصرف بیشتر میشود.آداپتوری هم برای استفاده این کارتها با دستگاههای کارت SDوجود دارد.
3)MultiMedia card یا MMC : این کارتها که ازنظر ظاهر بسیار شبیه کارتهایSD و .مموری کارت است ازنظر کارکرد داخلی متفاوت است.در بعضی دستگاهها میتوان آنهارابا هم عوض کرداما این مسئله همیشه صادق نیست.کارتهای SDدر مقابلMMCبسیار سریعتر هستند. )Compactflashi یاCFI این کارتها اندازه ای مانند کبریت بغلی دارندواز جمله اولین نمونه هایی هستند که دردنیای دوربینهای استاندارشدند وظرفیتی بین8مگابایت تا8گیگابات دارند.این کارت حاوی چیپهای حافظه وکنترلراست ودردنیای دیجیتال بعنوان عمومیترین نوع ذخیره انبوه شناخته میشود. Compactflashii یا CFii کارتهای فوق معادل نمونه CFi هستند با این تفاوت که ضخامت آنها معادل1.7میلیمتر بیشتر از نمونه قبلی است.درضمن دستگهایی که دارای اسلات CFii هستند میتوانند نمونههای CFi را بخوانند اما عکس آن صادق نیست. این کارتها با ظرفیت تا1 گیگابایت فروخته میشوند.مدلهای 2 گیگابایت فقط با دستگاههای حاوی FAT32 کار میکند.
پاسخ
آگهی
#2
معرفی فلش مموری otg و تست دستی سرعت

بارها و بارها در صفحات بازار با اصطلاح Flash Memory برخورد نزدیک از نوع سوم داشته‌اید و ممکن است این سؤال در ذهن شما شکل گیرد که این Flash Memory که می‌گویند یعنی چه؟حقیقت امر این است که Flash Memory نام دسته جدیدی از قطعات حافظه‌ است. برمبنای قابلیت نگهداری داده‌ها نوعی دسته‌بندی وجود دارد که قطعات حافظه را در دو دسته کلی حافظه با توانایی نگهداری داده‌ها با کمک الکتریسیته و بدون کمک الکتریسیته قرار می‌دهد.قطعات حافظه Flash Memory در دسته دوم قرار می‌گیرند و برای نگهداری داده‌های ذخیره شده نیازی به پشتیبانی نیروی الکتریکی ندارند. توجه داشته باشید که نگهداری داده‌ها با انجام عملیات روی آن‌ها که شامل خواندن، پاک‌ کردن یا نوشتن می‌شود تفاوت دارد. تمامی انواع قطعات حافظه موجود در عالم هستی برای انجام عملیات نیازمند نیروی الکتریکی یا مغناطیسی خواهند بود.فلش مموری OTG چیست ؟ USB OTG مخفف عبارت USB On The Go است و استفاده از آن به دستگاه هایی همچون موبایل ها و تبلت ها اجازه می دهد تا نقش میزبان را ایفا کنند و از این طریق دیگر دستگاه ها نیز به آنها متصل شوند. این ویژگی را شرکت های سازنده به صورت پیش فرض در برخی از محصولات خود قرار می دهند و شما برای بهره برداری از آن دیگر نیازی به کابل ندارید. فلش مموری OTG دارای دوسر میباشد و بدون نیاز به کابل میتواند از طریق ورودی Mini-USB به موبایل یا تبلت وصل نمود. این نوع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فلش مموری به عنوان حافظه جانبی توسط موبایل یا تبلت شناسایی میشوند ،به این ترتیب شما می توانید به راحتی اطلاعات خود را در هر حجمی و با سرعت بالا از موبایل و یا تبلت خود به کامپیوتر ، موبایل و یا تبلت دیگر انتقال دهید .شیوه ذخیره اطلاعات در این نوع از حافظه بسیار شبیه به ذخیره اطلاعات در RAM می باشد . در حقیقت حافظه های فلش در نحوه فعالیت مشابه یک منبع ذخیره اطلاعات ثابت عمل می کند . به این معنی که در آنها هیچ قطعه متحرکی به کار نرفته و تمام کارها توسط مدارات الکترونیکی انجام می شود . در مقابل درون دیسک های سخت چندین قسمت متحرک وجود دارد که این وضع خود آسیب پذیر بودن این گونه حافظه را نسبت به حافظه های فلش نشان می دهد. امکان به اشتراک گذاشتن فلش دیسک ها در یک شبکه وجود داشته و تمامی عملیات آنان مشابه یک هارد درایو می باشد. در زمان انتقال داده بر روی یک فلش مموری ، چراغ LED آن روشن می گردد (فلش دیسک در حال استفاده برای عملیات خواندن و یا نوشتن است ). با توجه به این که برخی از سیستم های عامل از cache در زمان نوشتن استفاده می نمایند ، می بایست قبل از جدا نمودن فلش دیسک از پورت USB از غیرفعال بودن چراغ LED آنان اطمینان حاصل گردد . خارج نمودن فلش دیسک از کامپیوتر در حین عملیات نوشتن و خواندن علاوه بر این که داده ها را در معرض آسیب قرار می دهد می تواند به کامپیوتر و فلش دیسک نیز آسیب برساند.
تست دستی سرعت فلش
برای تست سرعت فلش به صورت دستی و بدون نرم افزار ابتدا باید فلش مموری خود را به کامپیوتر وصل کنید و تمام نرم افزار های اضافی را که در حال اجرا هستند را ببندید تا سرعت کاسته نشود. سپس یک فایل 200 مگابیتی را برای کپی در فلش آماده کنید.سپس بر روی درایو فلش مموری بروید و آن را روی فلش کپی کنید ، بلافاصله خودتان زمان بگیرید که چقدر طول کشید تا این فایل 200 مگابایتی در داخل فلش کپی شد. سپس 200 را تقسیم بر زمان کپی شدن کنید. به طور مثال اگر 1 دقیقه طول کشید باید عدد 60 را به عنوان زمان کپی تعیین کنید. 200 تقسیم بر 60 میشود 3.3 که یعنی 3.3 مگابایت بر ثانیه.حال برای تست سرعت خواندن فلش هم میتوانید از این روش استفاده کنید به طور مثال اگر 40 ثانیه طول کشید که یک فایل 150 مگابایتی از فلش مموری در هارد شما کپی شود باید عدد 150 را تقسیم بر 40 کنید که میشود 3.75 که یعنی 3.75 مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن فلش مموری شما هست.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  از کجا بفهمیم واتساپ Hک شده؟_ گوشی کنار کارت های بانکی
  ۶ برنامه مخرب اندروید که باید همین الان از روی گوشی حذف کنید!
  چند کد مخفی گوشی که باید بدانید،عالیه ^^،کاربردی برای همه
  اموزش خرید بسته مودم آسیاتک
  نکات مهم هنگام خرید کیبورد مخصوص بازی
  رفع ارور فرمت کردن فلش مموری
  تفاوت میان تترینگ و هات‌اسپات
  10 تکنیک کد نوشتن که هر کدنویسی باید بداند
  تفاوت کامپایلر و مفسر (Compiler vs Interpreter)
  خرید لایت کوین ارزان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان