امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استفاده از پلاک در خشکی چشم

#1
چنانچه اشک ساختگی در بیمارچشم خشک مؤثر نبود، بستن مجرای اشکی برای مدت کوتاه یا طولانی توصیه می شود...

چنانچه اشک ساختگی در بیماردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چشم خشک مؤثر نبود، بستن مجرای اشکی برای مدت کوتاه یا طولانی توصیه می شود.

علائم دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خشکی چشم در کلینیک با شکایتهای مختلفی از سوی بیمار مطرح می شود.

البته می دانیم که درمان کاملی برای این بیماری وجود ندارد و بیمار از عوامل متعددی در رنج است که ممکن است ثانویه به محیط باشد (گرما، تهویه هوا، رطوبت کم) و یا نوع فعالیت (کارها با کامپیوتر، مطالعه).

نشانه های چشم خشک به طور واضحی با مصرف مکرر اشک مصنوعی بهبود یافته و با تغییر ویسکوزیتی، بیمار احساس راحتی نموده و شکایاتش کم می شود و البته پلاک نیز در این موارد کمک می کند.

بستن مجرای اشکی به صورت عمده علائمدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چشم خشک را بر طرف نموده اما زمان استفاده و یا اینکه کدام نوع مزیت دارد و توصیف چگونگی بستن مجرا برای بیمار ضروری است. اکثر بیماران از مجاری اشکی خود بی خبرند و زمانی که پزشک از گذاشتن لوله ی سیلیکون صحبت می کند هراسان می شوند و شاید باور نکنند که این وسیله بتواند بیماری ایشان را درمان کند و یا اینکه وی را از مصرف مداوم اشک مصنوعی برهاند.

روش های متعددی برای بستن مجرا وجود دارد، موقتی، نیمه موقتی و دائمی. روش موقت استفاده از پلاک های کلاژن بوده که ظرف کمتر از یک هفته تجزیه می شوند. نیمه موقتی با استفاده از مواد قابل انعطاف مانند سیلیکون و یا پلیمرهای آکریلیک می باشد. انسداد دائمی با استفاده از کوترلیزر و یا حرارت صورت می گیرد.

در یک بیمار مرد، پلاک کلاژن که صرفه ی اقتصادی داشته و مشخص می کند که این روش بستن مفید است، انجام می شود.
درمان را ازکجا شروع کنیم:

اول از اشک مصنوعی، بیماردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چشم خشک نیاز بیشتری به سطح روغنی lubricant برای درمان و تخفیف علائم دارد. به بیمار باید تفهیم کرد که می توان از قطره ی سیکلوسپورین موضعی و یا پلاک هم استفاده کرد در صورت عدم موفقیت با موارد قبلی، می توان پلاک را پیشنهاد کرد.

مگر در مواردی که یک بیماری جدی چشمی هم در کار باشد (اولسراستریل و یا دلن) و یا در موارد قبل و بعد از عمل لیزیک باید با پلاک ۲ طرفه و از مجاری پائینی شروع کرد و پلاکهای بالایی را در صورتی که پیگیری نیاز بود، کار گذاشت. اگر با بستن موقت نتیجه گرفتیم پلاک را نصب می کنیم. بستن سرپایی موقتی جالب نیست. اگر بیمار نتیجه نگرفت می توان از پلاک نیمه موقت استفاده کرد.

اگر پلاک موقتی جواب داد مشوقی برای گذاشتن پلاک دائمی است. اگر پلاک نیمه موقت به خودی خود خارج گردید باید از بیمار پرسیده شود که آیا در خروج آن کمک کرده است.

در محل گذاشتن پلاک، ممکن است بلافاصله مشاهده نشود.

عوارض، ساده، مطمئن و مؤثر بوده اما بدون خطر هم نیست.

عوارض شامل ناراحتی چشمی و تحریک، خروج خود به خودی، گم شدن، گرانولوما و جا به جایی در مجاری اشکی ناشی از انسداد بینی مجرایی، کانالیکولیت یا داکریوسیستیت که منجر به دخالت جراحی گردد. عارضه ی شایع گم شدن پلاک است. احتباس یا گیر افتادن پلاک از ۵ تا ۶۳% در ظرف مدت ۶ ماه در پلاکهای استاندارد دیده شد. جابه جایی پلاک درصد گیرافتادن آن را کاهش می دهد.

طراحی پلاکهای جدید از نظر سهولت کارگذاری و بهبودی نسبت احتباس بوده است.

اگر بیمار با پلاک راحت بوده اما مرتباً آن را گم می کند، اسمارت پلاک های جدید مدنیوم و یا بستن دائمی با کوتر برای جلوگیری از صدمه به نسوج اطراف ضروری است.

زمان مناسب برای بستن پونکتوم چه موقع است؟ ابتدا از بستن نیمه موقت با پلاک سیلیکون در هر دو پلک تحتانی در بیماری که چشم خشک داشته و از درمان با قطره نتیجه یی نگرفته است شروع کرده، باید پونکتوم ها را زیر اسلیت لامپ از نظر اندازه بررسی کرد. بزرگترین اندازه را انتخاب می کنیم.

این مرحله ی ارزیابی است.اولین پلاک را که گذاشتیم باید به سادگی فیت شود. اندازه ی پلاک را برای چشم دیگر در حدود ۱/۰ میلیمتر بزرگتر انتخاب می کنیم. موقعی که پلاک را گذاریم بعضی توصیه می کنند با کمک اسلیت لامپ آن را دید. پس از اطمینان از فیت بودن پلاک بیمار مرخص می گردد.

انواع جدید تک سایز بوده و نیاز به اندازه گیری پونکتوم نیست فقط باید باز بودن آن کنترل شود. با اسلیت لامپ دو سوم اندازه ی اسمارت پلاک را کار گذارده و سپس در کانالیکول کاملاً جمع می شود.

قسمت پایین پلاک طوری است که نمی توان به وجود آن پی برد. به هرحال نتایج خوب و عالی با استفاده از پلاک مجاری اشکی توجه به بهبودی نشانه های خشکی چشم کاملاً مطمئن و مؤثر است.

ممکن است بیمارانی باشند با وجود حداکثر تدابیر درمانی با مواد اشکی، سیکلوسپورین، پلاک رژیم و تدابیر محیطی، علائم بیماری را ادامه دهند که نیاز به تحقیقات بیشتر در این بیماری را می طلبد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چرا زنان کمتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؟
  پارکینگ مکانیزه | مزایای استفاده از پارکینگ طبقاتی درمنازل
  واقعا انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند؟
  چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟
  اگر آب‌ها و خشکی‌ها جابه‌جا شوند، چه اتفاقی می‌افتد؟
  تولید سیمان پاک با استفاده از خاکستر آتشفشانی
Star استفاده از یک بازی کامپیوتری برای مقابله با کروناویروس
  مغز برای پیشگیری از افکار ناخواسته، از اسید استفاده می‌کند
  مزایا ومعایب استفاده از ظروف"چدنی"
  چرا استفاده از‌ طلا برای مردان مضر و خطرناک است؟!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان