امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هدیه گیگابایت به دارندگان مادربردهای Z170

#1
همانطور که می‌دانید، سازندگان مادربرد راهی برای اورکلاک پردازنده‌های ضریب بسته Skylake اینتل یافته‌اند. کمپانی پیشگام گیگابایت نیز از قافله عقب نمانده و سرگرم آماده کردن بروزرسانی بایوس جدیدی برای مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست Z170 خود است تا امکان اورکلاک تمامی پردازنده‌های ضریب بسته Skylake را برای دارندگان این مادربردهای محبوب فراهم کند. در ادامه می‌توانید نسخه آزمایشی این بایوس جدید را دانلود و تست کنید.

هدیه گیگابایت به دارندگان مادربردهای Z170 1
در چند نسل اخیر از پردازنده‎های اینتل، این کمپانی امکان اورکلاک کامل و بدون محدودیت را تنها به تعداد محدودی از پردازنده‌های خود با پسوند K اختصاص داده و همین مسئله مانع از امکان اورکلاک پردازنده برای اغلب کاربران شده است. همانطور که احتمالاً می‌دانید، فرکانس پردازشی پردازنده از حاصل ضرب فرکانس پایه (BCLK) در مالتی پلیر به دست می‌آید. برای نمونه اگر فرکانس BCLKا100 مگاهرتز (مقدار معمول در اغلب پردازنده ها) و مالتی پلیر 39 باشد، فرکانس پردازنده 3900 مگاهرتز خواهد بود، بنابراین با افزایش فرکانس BCLK، فرکانس نهایی پردازنده نیز افزایش خواهد یافت. این امکان برای پردازنده‌های ضریب بسته که امکان افزایش مالتی پلیر در آن‌ها وجود ندراد، بسیار بر انگیزنده به نظر می‌رسد. با اینکه BCLK همواره در پردازنده‌های اینتل قابل تغییر بوده و اینتل محدودیت مستقیمی را اعمال نکرده است، اما به دلیل پیوند میان فرکانس BCLK با دیگر اجزای سیستم نظیر درگاه‌های وسائل ذخیره سازی و خطوط PCIe، افزایش فرکانس BCLK و عبور آن از 103 تا 105 مگاهرتز، باعث ناپایداری سیستم می‌شود.
هدیه گیگابایت به دارندگان مادربردهای Z170 1
با پلتفرم Skylake، مشکل مورد اشاره بر طرف شده و چیپ‎ست اصلی و دیگر اجزا، هریک دامنه فرکانسی ویژه خود را دارند، بنابراین افزایش فرکانس BCLK تنها بر روی اجزای خود پردازنده (متشکل از core ،uncore و cache) و حافظه رم و پردازنده گرافیکی مجتمع تاثیر می‌گذارد. از این رو با افزایش فرکانس BCLK، بدون هیچ گونه مشکل خاصی، امکان اورکلاک پردازنده های ضریب بسته نیز وجود دارد.
آپدیت مورد بحث گیگابایت هنوز به صورت رسمی در دسترس دارندگان مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست Z170 این کمپانی قرار نگرفته اما خوشبختانه نسخه آزمایشی آن در دسترس است و می‌توانید با پردازنده‌های ضریب بسته Skylake، به ماجراجویی و حتی رکورد آفرینی بپردازید. با این حال فراموش نکنید که این نگارش آزمایشی بوده و می‌تواند مشکلات و ناسازگاری‌هایی را با خود داشته باشد، البته همیشه امکان بازگشت به نگارش پایدار وجود خواهد داشت.

همانطور که گفته شد، این بایوس‌ها آزمایشی هستند و می‌توانند باگ‌ها و برخی از مشکلات را با خود داشته باشد، تا کنون مشکلات زیر شناسایی شده‌اند:
  • عدم پشتیبانی از اینستراکشن AVX
  • دمای Die پردازنده به درستی خوانده نمی‌شود
  • پردازنده گرافیکی مجتمع قابل استفاده نیست
  • قابلیت C state و پیرو آن Power management ویندوز به درستی عمل نمی‌کند
برای استفاده از قابلیت های این بایوس جدید در محیط ویندوز، برنامه GIGABYTE Tweak Launcher  را به آخرین نگارش موجود ارتقا دهید.

منبع : شهرسخت افزار
پاسخ
 سپاس شده توسط Faust ، ρυяρℓє_ѕку
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اژدهای سرخ MSI مادربردهای B550 خود را معرفی کرد
  مادربردهای B150 مخصوص گیمینگ جدید MSI
  ECS Elitegroup از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد، با مادربرد Z170-Lightsaber آشنا شوید
  کارت گرافیک جدید و قدرتمند برای سیستم قدیمی می‎خواهید؟ GTX 950 OC گیگابایت!
  با کارت گرافیک R9 380X WindForce 2X گیگابایت، بازی‌ها را ارزان‌تر و روان‌
  ماوس Xtreme Gaming XM300 گیگابایت؛ تیزبینی چشم عقاب، به چابکی خرگوش!
  رژه باشکوه ارتشی‌های گیگابایت!
  اورکلاک پردازنده‌های Skylake بر روی مادربردهای غیر Z170 مشکلاتی را به وجود می‌آورد
  با مادربردهای سری RACING بایوستار، لذت سرعت را در پیست مسابقات تجربه کنید!
  مادربردهای گیمینگ و تفاوت آن‌ها با مدل‌های معمولی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان