امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نگاهی به حضور خوانندگان در سینمای ایران

#1
آزمودن هنرهاي ديگر اتفاق جديدي براي هنرمندان نيست. آنها معمولا علاقمند هستند هنرهاي ديگر را به شكل حرفه اي يا غير حرفه اي تجربه كنند.

شايد براي همين است كه اغلب گامي فراتر مي گذارند و به صورت حرفه اي عرصه هاي ديگر را تجربه مي كنند، خصوصا كه شهرت به دست آمده از موقعيت قبلي حضورشان در فضاي ديگر را راحت تر و در دسترس بيشتري قرار مي دهد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به حضور خوانندگان در سینمای ایران 1
 اما هميشه اين تجربه ها راه به موفقيت ندارد، مانند حضور خوانندگان در سينما كه در اكثر مواقع نه بر فروش فيلم تاثير مي گذارند و نه بر جذاب تر شدن شكل ساختاري آن. به همين دليل است كه اكثرا بعد از یکی دو تجربه سینمایی آنها از بازی در سینما کنار گذاشته می شوند. در قسمت دوم این گزارش با حمید عسگری که این روزها فیلم«دو دوست» با بازی او اکران شده و محمد نشاط، تهیه کننده فیلم«بی خداحافظی» درباره حضور خوانندگان در سینمای ایران گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به حضور خوانندگان در سینمای ایران 1
از «کما» تا «دو دوست»

حمید عسکـــــــری خواننـــــده پاپی است که به خاطر شــــباهت صدایــــش به شادمهر عقیلی معروف شد. پس از انتشار اولین آلبومش «کما»، بلافاصله قطعاتی از آن؛ مثل «قسمت»، «میخوام تلافی بکنم» و «به دلم مونده یه بار» در سایتهای اینترنتی  به عنوان قطعات جدید شادمهر عقیلی پخش شد و «کما» آلبوم جدید شادمهر لقب گرفت و در میدانهای بزرگ شهر به بساط سی دی فروش ها راه یافت که البته فروش قابل توجهی هم پیدا کرد.

 کار به جایی رسید که شبکه های آن ور آبی هم به انتشار اینترنتی آثار جدید شادمهر واکنش نشان دادند تا این که بالاخره شادمهردر یک مصاحبه زنده از خواندن این قطعات اظهار بیاطلاعی کرد. آن زمان بود که نام واقعی خواننده این آثار فاش شد و او به انتخاب اول آن نسل تبدیل شد.

عسگری تاکنون تیتراژ ابتدایی و پایانی سریال «دختران حوا» ساخته حسین سهیلی زاده (سال91) بهنام «بن بست» و «برای خونه دلتنگم» و فیلم «ساعت شلوغی» به کارگردانی آرش معیریان را خوانده است.

 او با فیلم «شانس، عشق، تصادف» ساخته آرش معیریان برای اولین بار بازیگری را تجربه کرد. عسگری همچنین در سومین فیلمسینمایی محمد بانکی «دو دوست» بازی کرده.این فیلم به تازگی به روی پرده سینما رفته است.

البته او علاوه بر بازی آهنگهای تیتراژ این فیلم را نیز خودش خوانده. الهام حمیدی و سحر قریشی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به حضور خوانندگان در سینمای ایران 1
«پر پرواز»، پرفروشترین فیلم سال 79

شادمهـــــر عقیلــی از ۱۳۷۶ وارد واحد موســیقی صدا و سیما شد و در آنجا مشغول به کار شد ولی کارهایش برای کسب مجوز مشکل داشتند. به‌عنوان اولین کار «معبود» و سپس «فصل آشنایی» را اجرا کرد و بعد از آن آلبوم «بهار من» اولین کاست او بود که کاستی بدون کلام شامل ترانه‌های قدیمی مانند «گل گندم» و «بهار من»، «جان مریم» و... بود که شادمهر نوازندگی پیانو، گیتار و ویلون را در آن بهعهده داشت.

اما تغییر و تحولات شهرت او با کاست دومش بهنام«مسافر» شروع شد که با استقبال زیادی رو به رو شد. پس از آن آلبوم «دهاتی» منتشر شد، اما این انتشار جنجال بسیاری همراه بود.

شرکت پخش کننده آلبوم دهاتی برای گرفتن مجوز با موانعی از سوی وزارت ارشاد روبه رو شد به طوری که شادمهر بارها مجبور شد ترانه‌های این کار را بازخوانی و اصلاح کند. این آلبوم موفق شد تحولی بزرگ در موسیقی پاپ ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایجاد کند.

بازیگری او از آنجا آغاز شد که او در دو فیلم سینمایی «پر پرواز» به کارگردانی خسرو معصومی (سال 79) در کنار زیبا بروفه و مرجان شیرمحمدی بازی کرد و  پس از آن در فیلم«شب برهنه» به کارگردانی سهید سهیلی (سال80) با علی قربانزاده همبازی شد.

فیلم سینمایی پر پرواز پر فروش ترین فیلم سینمایی سال در سال ۱۳۷۹ شد. بازی در این فیلم‌ها باعث افزایش حساسیت روی کارهای او شد. گرفتن مجوز برای کاست بعدی یعنی آلبوم «آدم و حوا» دو سال ادامه پیدا کرد و آلبوم به طور غیر رسمی در ایران پخش شد.

 در همین حین فشار و محدودیت این قدر روی شادمهر زیاد شد که حتی او اجازهی ورود به استودیوهای رسمی موسیقی را هم نداشت و نوازندگی او برای سایر هنرمندان هم ممنوع شد. شادمهر که عرصه را برای کار تنگ می‌دید به کانادا مهاجرت کرد و در آنجا فعالیت‌هایش را ادامه داد.

البته چندی پیش شرکت«ایران‌گام» اعلام کرد پس از سال‌ها آلبوم «دهاتی» را با طراحی جلد متفاوت دوباره به بازار فرستاده است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به حضور خوانندگان در سینمای ایران 1
دیگه مشکی نمی پوشم

رضا صادقی، خواننده پاپ اهل بندرعبـاس است. اولین تجربه او در موسیقی به آهنگ راز عشق در سال ۷۱ باز می‌گردد. او در سال ۷۲ اولین آلبوم خود را به همین نام ارائه کرد. بعد از آن همکاری خود را با گروه هنری کیمیا آغاز کرد و آلبوم‌های «گل لاله»، «رویای شیرین» و «مستانه و دیوانه» را عرضه کرد.

بعد از آلبوم «گل لاله» بود که همکاری خود را با گروه کیمیا قطع کرد و برای پیشرفت در کار به تهران آمد. او که به مشکیپوش معروف است، شروع شهرتش هم با ترانه« مشکی رنگ عشقه» در آلبومی به همین نام باز میگردد، که اولین آلبوم مستقل رسمی اش هم محسوب میشود.

صـــــادقی تاکنون تیتـــــراژ سریالهای«ارث بابام» ساخته جواد رضویان (سال 84)، «سرنوشت» ساخته محمدرضا زهتابی (سال 87)، «ملکوت» ساخته محمدرضا آهنـــــج (سال 89)، «موج و صخــره» ساخته مجید صالحی (سال 90)، «دودکـــش» ساخته محمدحسین لطیفی (سال 92)، برنامههای «صبحی دیگر» سری اول شبکه‌آموزش سیما، «جشن رمضان» (سال 90) از شبکه تهران و «خاطرات مشترک» را خوانده است.

اما حضور او در دنیای تصویر فقط به تیتراژ خوانی ختم نمیشود. او پیش از این یک مستند بهنام «رمز شب» را وارد بازار کرده که در آن حقایقی را در مورد کار و زندگی خودش گفته است.

پس از آن هم در فیلم «بی خداحافظی» که درباره زندگی خودش بود به کارگردانی احمد امینی در سال 90 و با بازی محمدرضا فروتن، افشین هاشمی، پگاه آهنگرانی و شقایق فراهانی هم بازی کرد و هم خواند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نگاهی به حضور خوانندگان در سینمای ایران 1
مثل یک رنگین کمون هفت رنگ

محمد عیوضی، در سال 77 با رواج موسيقي پاپ در ايران وارد عرصه‌ي موسيقي پاپ گردید، او از اولین خوانندگان این سبک محســــوب می‌شــود. «ســـرزمين عشق»، ساخته‌ ناصر چشم آذر اولين ترانه‌اي بود كه یک شبِ توانست برای او شهرت و محبوبیت به خاطر اجرای خوبش به بار آورد، این ترانه مربوط به ورود تیم ملی ایران به جام جهانی 1998 بود.

ترانه «رنگین کمون» جز ترانه‌های معروف و محبوب اوست که باعث شناخته شدنش شد. او سابقه بازی در سریال«کژدم 33» را هم دارد و آلبوم «دختر شاه پریون» شامل ترانه‌هایی است که در این سریال خوانده بود.

بعد از آن او در تله فیلم«عطش» در سال 86، سریال«گمشده» در سال 89، یک اپیزود از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» در سال 90 و سریال«یک لحظه دیرتر» در سال 91 بازی کرد.

 به غير از بازيگري عيوضي سابقه‌ مجري‌گري در چند برنامه‌ مختلف كه از شبكه‌ تهران، جام جم و شبكه سوم پخش شد را دارد. در سال‌های اخیر نیز او با همیاری و تلاش دوستان، موفق به دریافت مجوز تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی «هنرمندان نوین» گردید.

 از جمله اهداف شکل‌گیری باشگاه، سازماندهی و حمایت از هنرمندان در کلیه زمینه های هنری، از جمله موسیقی، تاتر، سینما، تلویزیون، هنرهای تجسمی، آهنگ‌سازی و .... است.در حال حاضر عیوضی به عنوان مدیریت عامل و بالاترین مرجع تصمیم‌گیری این باشگاه در حال کار است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نگاهی دیگر به کرونا به بهانه مستند"لمس مرگ"/کسانی که "مرگ"برایشان عدد نشد!
  حضور پررنگ زنان و کودکان در تبلیغات تلویزیون !
  بهترین‌های سینمای روسیه؛ سرد و فلسفی
  لوری لافین بازیگر زن سینمای هالیوود به زندان می‌رود!
  مهران مدیری در فیلم جدید مسعود کیمیایی حضور خواهد داشت
  سونی به شایعه حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم Spider-Man 3 واکنش نشان داد
  محمدرضا گلزار در فیلم جدید حمید نعمت الله حضور خواهد داشت
  بیلی کروداپ در حال مذاکره برای حضور در فیلم The Flash است
  متاسفانه برای حضور در سینما باید به محفل‌های خصوصی و شبانه بروید
  نوید محمدزاده در فیلم جدید رضا میرکریمی حضور خواهد داشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان