امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا همه دوست دارند خوش‌تیپ باشند؟

#1
چرا همه دوست دارند خوش‌تیپ باشند؟

تصویر بدنی و ظاهری فرد با سلامت روان ارتباط تنگاتنگ دارد.
چرا همه دوست دارند خوش‌تیپ باشند؟ 1اعظم بیان‌لو روان شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با اصطلاح خوش‌تیپی یا بد تیپی و ارتباط آن با روان‌ انسان، در روانشناسی موضوع تصویر بدنی مطرح می‌شود تصویر بدنی بدین معنی است که یک فرد چه تصویری از جذابیت‌ها و زیبایی‌های ظاهری و جسمی خود دارد و فکر می‌کند دیگران او را چگونه می‌بینند. 

وی گفت: در صورتی که تصویر بدنی فرد مثبت باشد،‌ فرد احساس راحتی می‌کند و فکر می‌کند که در نظر دیگران نیز خوب به نظر می‌رسد، ولی در صورتی که تصویر بدنی فرد منفی باشد، فرد نسبت به زیبایی ظاهری و بدنی خود تردید دارد و یا از آن ناراضی است که منجر به اختلالات روان‌شناسی از جمله اختلالات خوردن،‌ افسردگی، اضطراب و غیره می‌شود؛ بنابراین تصویر بدنی و ظاهری فرد با سلامت روانی او ارتباط تنگاتنگ و دو سویه‌ای دارد، فردی که سلامت روانی دارد قطعا تصویر بدنی مثبت و متعادل نیز دارد و خود را فردی مطلوب و به اندازه کافی جذاب می‌بیند و در نتیجه از روابط اجتماعی موفق‌تری هم برخوردار است.

بیان‌لو گفت: فردی که تصویر بدنی منفی دارد، حتی ممکن است اعتماد به نفس کافی برای نشان دادن خود در اجتماع هم نداشته باشند؛ اگر فرد عزت نفس پایینی داشته و احساس کند که فرد کم‌ارزشی است و به اندازه کافی جذاب نیست، می‌تواند منجر به ناراحتی های عاطفی و هیجانی شود و در نتیجه افراد جوان برای حل این مشکل ممکن است دست به اقداماتی مانند تغییر ظاهر خود بزنند و تلاش کنند که تصویر بدنی بهتری برای خودشان بسازنند. 

این روان‌شناس بیان کرد: این افراد امکان دارد در انتخاب لباس افراطی عمل کرده و لباس‌هایی با فرم‌ها و طرح‌های خاص برای جبران نقص‌های بدنی که خودشان آن را تصور می‌کنند ناقص یا نازیبا است انتخاب کنند یا در موارد شدید افراد دست به جراحی‌ها و تغییرات بدنی می‌زنند. 

بیان‌لو خاطرنشان کرد: معمولا معیارهای خوش‌تیپ بودن چه به لحاظ لباس و چه به لحاظ فیزیکی و بدنی با توجه به فرهنگ جامع و دوره زمانی متفاوت است منتها اغلب کسانی که سعی می کنند خود را مطابق با مد روز از لحاظ انتخاب و یا شکل و فرم بدن تغییر دهند، افرادی هستند که تصویر بدنی منفی دارند و از آن ناراضی هستند و اکثرا در زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود.

پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نبشی و ناودانی چه فرقی با هم دارند؟
  5 جمله ای که دختران مجرد دوست ندارند بشنوند
  چیزهایی که متولدین هر ماه دوست ندارند بشنوند
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
  تغییرات اقلیمی شمالگان، پیامدهای جهانی دارند
  اشتباهاتی که آقایان از دنیای مد دارند
  افراد خلاق، مغز منسجم تری دارند !
  چرا بعد از خوردن غذا، دوست داریم بخوابیم؟!
  آیا زامبی ها واقعیت دارند؟؟
  ايا ادم فضايي ها وجود دارند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان