امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نانوپوشش‌هایی برای محافظت از سازه‌های صنعت نفت و گاز

#1
نانوپوشش‌هایی برای محافظت از سازه‌های صنعت نفت و گاز 1
شرکت اینداستریال نانوتک موفق به استفاده از فناوری نانوپوشش عایق خود در دو پروژه جدید در صنعت نفت و گاز شده‌ است. پیش از این، این شرکت در آرژانتین و چین محصولات خود را به شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز ارائه کرده بود.
شرکت اینداستریال نانوتک (Industrial Nanotech) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه انرژی است که با استفاده از فناوری‌ نانو اقدام به حل مشکلات صنعت نفت و گاز می‌کند. این شرکت به دنبال استفاده از پتنت خود موسوم به Heat Shield EPX4 و پوشش کنترل دمای بالا است. در یکی از پروژه‌های این شرکت، از پوشش دمای بالا برای عایق کردن و ایجاد خاصیت ضدخوردگی استفاده شده‌ است. در پروژه دیگری، این شرکت از فناوری پوشش EPX4 برای عایق کردن و کاهش مصرف انرژی در لوله‌ها استفاده کرده است.
این شرکت اخیراً دو پروژه دیگر را در حوزه نفت و گاز با موفقیت به اتمام رسانده است. این شرکت در سکوهای نفتی موجود در سواحل آرژانتین موفق شده‌ است تنها با استفاده از یک پوشش 6.0 میلیمتری، موسوم به Nanosulate دما را در لوله‌ها از 60 درجه سانتیگراد به 42 درجه برساند. در پروژه دیگری که در چین انجام شده‌ است، این شرکت نشان داد که پوشش 6.0 میلیمتری می‌تواند عملکرد بالایی داشته باشد و همچنین طول عمر لوله‌ها افزایش یافته و هزینه جایگزینی آن‌ها کاهش یافته است.
فرانچسکا کرولی از مدیران شرکت نانوتک می‌گوید: «تأمین نیازهای شرکت‌های نفت و گاز همیشه اولویت اول ما بوده است. نیازهای آن‌ها هم روی سکوهای نفتی و هم در پالایشگاه‌هاست. در هر دو حالت، محیط کاری بسیار خشن بوده و خوردگی و گرما همیشه جزئی از کار است. این پوشش‌های جدید می‌توانند راهکار مناسبی برای حل این مشکلات باشند. این فناوری جدید علاوه بر عایق بودن، در برابر رطوبت مقاوم بوده و سازه را در برابر پرتوهای فرابنفش حفظ می‌کند. این فناوری می‌تواند هزینه استخراج نفت و گاز را کاهش دهد.»
شرکت نانوتک با استفاده از فناوری‌ نانو محصولات مختلفی برای صنعت نفت و گاز ارائه می‌کند. محصولات این شرکت نظیر Nansulate و Heat Shield در سراسر جهان به فروش می‌رسد. این پوشش‌ها عایق حرارت و خوردگی بوده و سازه‌ها را از گزند رطوبت مصون می‌دارند.


منبع : خبرگزاري ايسنا
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نشانه هایی که میگوید شما فردی جذاب هستید
  حقیقت هایی که نمیدونستید
Lightbulb دانستنی هایی جالب و شگفت انگیز درمورد برج ایفل !
  مکان هایی که در آن UFO دیده شده است
  انگل های درون بدن از شما محافظت می کنند
  واقعیت هایی درباره الکتریسیته
  دانستنی هایی جالب درباره هواپیما
  لباس‌هایی که نمی‌توانید در دنیای واقعی بپوشید
  دانستنی هایی درباره پشه ها
  دانستنی هایی در خصوص گیاه بامبو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان