امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اسب ها احساسات انسان را تشخیص می دهند

#1
اسب ها احساسات انسان را تشخیص می دهند 1


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا، محققان دانشگاه ساسکس انگلیس در یک آزمایش، تصاویر رنگی بزرگ و باکیفیتی از چهره چند داوطلب تهیه کردند. این تصاویر در واقع عکس هایی بودند که از حالات چهره داوطلبان، هنگام داشتن احساسات مثبت و منفی گرفته شده بود.
سپس محققان این تصاویر را به 82 اسب که از پنج منطقه مختلف در این آزمون شرکت می کردند، نشان دادند. در این آزمون مشخص شد اسب ها توانایی تشخیص حالات مختلف چهره انسان را دارند.
پیش از این می دانستیم که اسب ها حیوانات اجتماعی هستند؛ اما نکته جالب توجه آزمون این است که اسب ها می توانند احساسات مثبت و منفی گونه دیگری از جانداران، یعنی انسان را از حالات چهره آن شناسایی کنند.
واکنش اسب ها نسبت به عصبانیت کاملا واضح بود. اسب ها هنگام مشاهده چهره های عصبانی، سر را به عقب می کشیدند تا بتوانند با چشم چپ چهره شخص را ببینند. همچنین ضربان قلب آن ها با سرعت بیشتری افزایش می یافت.
پیش از این مشخص شده است که سگ ها هم انسان های عصبانی را با چشم چپ نگاه می کنند. نتیجه منطقی این است که قسمت راست مغز جانوران که اطلاعات به دست آمده از چشم چپ را پردازش می کند، وظیفه مواجهه با وضعیت های خطرناک و ترسناک را بر عهده دارد.
همچنین در آزمایش مشابهی معلوم شده است که گوسفندان هم با مشاهده حالات چهره گوسفندان دیگر، می توانند احساسات آن ها را تشخیص دهند و حتی چهره گوسفندان و انسان ها را به خاطر بسپارند.
اما اسب ها هنگام مشاهده این تصاویر قادرند حالات چهره خود را به گونه ای تغییر دهند که بازتابنده احساسات شخص موجود در تصویر باشد و به همین دلیل با سایر جانورانی که در این آزمون شرکت کرده اند‏، متفاوت هستند.
محققان معتقدند اسب ها در طول دوران تکامل خود توانایی تشخیص حالات چهره همنوعان خود را به دست آورده اند تا در وضعیت های مختلف بتوانند واکنش مناسبی را نشان دهند و با استفاده از همین توانایی قادرند حالات چهره انسان را نیز تشخیص دهند. احتمال دیگر این است که اسب های اهلی‏، در طول دوره زندگی خود در کنار انسان ها، معنای حالات مختلف چهره و احساسات مربوط به آن ها را آموخته اند.
به هر حال، نتایج این آزمون سوالات جدیدی را درباره ماهیت و منشا توانایی تشخیص حالات احساسی، مطرح می کند. نتیجه کامل این تحقیقات در نشریه Biology Letters منتشر شده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط *_* ، mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Photo 10 گونه جانور های عجیب و انسان هایی که درآینده وجود دارند.
Lightbulb کشف قارچی که شبیه انسان است
  وحشت ناک ترین سرگرمی جهان رابطه انسان با تمساح
  دلفین‌ها به میدان‌های مغناطیسی واکنش نشان می‌دهند
  نتایج عجیب مقایسه انسان با حیوانات!
  خفاش‌ها چگونه صدای خود را در فضاهای پرصدا تشخیص می‌دهند
  میمون‌ها از انسان‌ها وسواسی ترند
  ماجرای فیلی که به انسان ها اعتماد کرد
  عقاید بسیار جالب اما غلط انسان درباره حیوانات
Exclamation زنبور غول آسایی که براحتی انسان را می‌کشد!!!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان