امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین

#1
در آخرین روزهای فصل سرما هستیم و با آمدن بهار و تابستانِ گرم در پس آن، هیچ چیزی مثل یک بستنی خوشمزه یا یک آبمیوه خنک نمیتواند خاموش کننده آتشِ گرمای هوا باشد. لذا در این ایستگاه از تور شکم گردی مان قصد داریم شما را با بهترین مراکز آبمیوه فروشی و بستنی فروشی در سرتاسر تهران آشنا کنیم.

 مراکزی که با ارائه بهترین و متنوع ترین آبمیوه ها و بستنی ها و یا ترکیب آن ها، با خلاقیتی خوشمزه، گرمای تابستان را برای همشهریانِ پایتخت نشین آسان تر کرده اند و روز به روز در حال پیشرفت و گسترش خدمات خود هستند. این مراکز که اکثراً با نام «ویتامینه» فعالیت میکنند، کار سختی برای رقابت با هم صنفان خود دارند، چون کوچک ترین کم دقتی در نوع بستنی ها و یا کیفیت میوه ها، میتواند راه مشتریان را به سمت رقیب کج کند، لذا از تعداد ویتامینه های بسیار زیادی که در سرتاسر تهران وجود دارد، تعداد اندکی سزاوار معرفی در این مطلبمان هستند. با ما همراه باشید تا به سرزمین خوشمزه بستنی ها و آبمیوه ها سفر کنیم.
بستنى ناصر

یک بستنی فروشی نسبتاً قدیمی و اسم و رسم دار در منطقه نوبنیاد تهران که یکی از قطب های بستنی شمال شرق تهران است. ناصر فضای بزرگ و دل بازی دارد و متد پذیرایی آن خیلی معمولی و دکوراسیون آن قدیمی است، ولی از لحاظ کیفیت خیلی کم پیدا میشود کسی توان رقابت با آن را داشته باشد، مخصوصاً بستنی های عسلیِ این فروشگاه که در هیچ جای تهران لنگه ندارد. با این فرمول که ناصر در این بستنی هایش به جای شکر از عسل طبیعی استفاده میکند که واقعاً یک بستنی منحصر به فرد و خارق العاده تحویل مشتری میدهد.


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

 جدا از این ها آب هویچ بستنی، فالوده، بستنی مخصوص و بستنی شکلاتیِ ناصر هم مشتری های فراوانی دارد و میتوانید در انتخاب های خود قرارشان دهید. آبمیوه ها و نوشیدنی های گرمِ ناصر هم از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و میتوانند شما را مشتری دائمی خود کنند. خلاصه اگر در حیت گشت و گذارتان به حوالی فرمانیه و نوبنیاد رسیدید، بستنی ناصر میتواند روز خوبتان را تکمیل کند.  


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

آدرس: پاسداران، بالاتر از نوبنیاد، نبش بلوار دستواره


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1



بستنی نعمت

نعمت، نامی آشنا برای همه عاشقان بستنی در سرتاسر ایران است و میتوان گفت به برند بستنی سطح متوسط جامعه تبدیل شده است و از سال های دور با بهترین بستنی ها کام کوچک و بزرگ و پیر و جوان را شیرین کرده است. 


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

اولین شعبه‌ی بستنی نعمت در کرج افتتاح شده بود که به مرور مسیر خود را به سمت تهران کج کرد و با درست کردن نامی برای خود در بین دیگر بستنی ها، با موفقیتی چشمگیر رو به رو شد و شعبات خود را در سرتاسر تهران و سپس به شهرستان های دیگر و به مرور تمامی کشور گسترش داد. جالب است بدانید که امروزه بستنی نعمت در تهران دارای 31 شعبه است که این عدد در سرتاسر کشور عددی غیر قابل تشخیص است، شاید در حین گردآوری همین مطلب یک شعبه ی جدید در حال افتتاح است!


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

 بستنی سنتی زعفرانی و بستنی فالوده شیرازی دو رکن اصلی محبوبیت و موفقیت شعبات نعمت در طول این سال ها هستند. بستنی هایی واقعاً لذیذ و خوش حجم با قیمتی مناسب که با حفظ کردن اصالت طعم کلاسیک بستنی های ایرانی، یکی از نوستالژیک ترین انتخاب های عاشقان بستنی برای مرور خاطرات خوب و همچنین جذب سلیقه های عامه پسند است. نعمت و گروه بستنی نعمت کارشان را خوب بلدند و همین روز هاست که شعبه سی و دوم در سر کوچه محل سکونتتان افتتاح شود! اصلاً بعید نیست!


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1



آب انار محمد و پسران

تهراني ها با آب انارفروشي هايي كه در پشت شيشه هاي قدي، هزاران انار را روي هم چيده و انحصارا آب انار و لواشك انار و ژله انار و ساير مشتقات خوراكي اين ميوه سرخ را مي فروشند، آشنايند. اين مشخصات مغازه هايي است كه اولين شعبه آن در حدود 10 سال پيش در منطقه نياوران تهران با نام ايستگاه تصفيه خون افتتاح و بلافاصله با استقبال مردم در مناطق ديگر تهران تكثير شد. مالك اين آب اناري ها، فردي بود به نام «محمد پيامي». اهل آبادان كه مغازه سلماني خود را فروخته و به اين شغل روي آورده بود. او كه در خانواده اي بسيار فقير متولد شد به گفته خودش براي پيدا كردن مادر به تهران آمد اما با شم كاسبي خوبي كه داشت پس از چند صباح كارگري دست آخر در تهران پاگير شد و ماند.


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

 او در اواخر دهه هفتاد در كار براي خود يلي شد و آرام آرام رقبا را كنار زد و اين درست همان زماني است كه لقب اناري به پشت نام او چسبيد. این روز ها آب انار محمد و پسران و شعبه های متعددی در سرتاسر تهران دارد، یادگار ممد اناری و پسرانش است که هنوز هم با ترش ترین و لذیذترین آبمیوه های دنیا شما را سورپرایز میکند و با ترکیبات هیجان انگیز انار با لواشک و الوچه و قره قوروت، نیاز شما به هر طعمِ ترش و ملسی را به بهترین نحو تامین می‌کند! ممد اناری چند سال پیش در یک تصادف شدید با ماشین گران قیمتش درگذشت، ولی یادگار ماندگارش همچنان تصفیه کننده خونِ تهرانی هاست. روحش شاد. 


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

آدرس ها:



 نیاوران، ایستگاه قنات، جنب کوچه قنات شمالی

خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، پائین تر از پمپ بنزین

سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، روبروی بیمارستان مدرس



تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1



شیر پسته مملی

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین ویتامینه های تهران که کارش را با شیر پسته های مدرن و امروزی که در همه ویتامینه ها یافت میشوند شروع کرد و خیلی زود به بهترین مرکز شیر پسته تهران تبدیل شد و در کنار آن انواع آبمیوه، بستنی و نوشیدنی های دیگر را هم به منو اضافه کرد. ولی همچنان با شیر پسته های منحصر به فردش ‌میدرخشد و هر علاقه مندی را برای چشیدن طعم فوق العاده آن به نیاوران میکشاند. یک مغازه کوچک و پر مشتری که با همان سبک و سیاقِ قدیمی کار مشتری را راه می‌اندازد و علاقه ای به آپدیت شدن و گسترش خود در قالب شعبات دیگر ندارد. 


تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

یکی از ویژگی های اصلیِ نوشیدنی های مملی، حجم خیلی زیاد آن در مقایسه با کیفیت متوسط آن است که در محبوبیت آن بی تاثیر نبوده است. تازگی میوه ها و عدم استفاده و یا استفاده کم از شکر یکی دیگر از ویژگی های مثبت مملی است که باعث میشود طعم واقعی میوه را در آبمیوه های آن لمس کنید و لذت ببرید.
تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

آدرس: نیاوران، روبروی پمپ بنزین 
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ○°łåmýå°○
آگهی
#2
بستنی بسکین رابینز

بسکین رابینز (Baskin Robbins) یکی از معروف ترین برند های بستنی در دنیاست که در سال ١٩٤٥ توسط برادران بورت بسکین و ایرو رابینز در راستای ادغام نقطه نظرهای مشترکشان برای راه‌اندازی یه مغازه ی منحصراً بستنی‌فروشی در Glrndale کالیفرنیا تأسیس شد. ادعا می‌شود بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای بستنی فروشی تخصصی در جهان است که بیش از ٧٠٠٠ شعبه دارد. که ٢٥٠٠ فروشگاه آن فقط در خود آمریکا می‌باشد. همین طور بیش از ٤٦٠٠ شعبه‌ی بین المللی دارد و بسکین و رابینز در حال حاضر در حدود ٥٠ کشور فروش بستنی دارند. بسكين-رابينز اولین برندی بود که کیک بستنی‌ها را به عموم معرفی کرد. در سال ٢٠٠٨ بسکین- رابینز اولین منوی کامل خود را  به نام BRight Choices (انتخاب‌های درست) ارائه کرد و تمام چربی‌های مصنوعی را از بستنی‌ها حذف کرد. این منو برای افرادی که به دنبال بستنی های سالم بودند بسیار جذاب بود. این کارخانه برای ٣١ طعمی که ارائه می‌دهد و به مشتری این امکان را می‌دهد تا تجربه متفاوتی را در هرروز از ماه داشته باشد، شهرت بسیار دارد.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

چندسالی است که این بستنی وارد ایران شده و توانسته بازار خودش را هم ایجاد کند و طرفدارانی را هم برای خودش دست و پا کند. یکی از شعبات این بستنی در ایران است. شعبه میرداماد بسکین رابینز یکی از شلوغ ترین شعبه هایش در سرتاسر دنیا محسوب می شود. وقتی وارد این شعبه می شوید، اولین چیزی که توجه را به خود جلب می کند رنگ های بامزه بستنی هاست. رنگ هایی که شاید تا قبل از آن برای بستنی ندیده باشید. سبز، آبی، قرمز، قهوه ای پررنگ و. . . حالا نوبت این است که هرکدام از رنگ ها که بیشتر به نظر عجیب می آید یک قاشق کوچک تست کنید. اسم های بستنی ها هم عجیب تر از رنگ هاست. اسم هایی که شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد، با رنگ های متفاوت این بستنی ها را بیش از پیش پر رمز و راز کرده و ذهن حس چشایی را ترغیب به لذت بردن می کند. دکور داخلی فروشگاه هم یکی از جذابیت ها برای جلب مشتری است. دکور مدرن و بسیار ساده می تواند چشم رهگذران را طوری بنوازد که فرد را وارد مغازه کند و بعد از آن دیگر نوبت رنگ ها و مزه های عجیب و غریب است که مشتری را سرگرم کنند. خلاصه اگر عاشق بستنی هستید، به هیچ وجه نباید بسکین رابینز را فراموش کنید!

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

آدرس: میرداماد، میدان محسنی (مادر)، خیابان شاه نظری

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1



بستنی اکبر مشتی

اکبر مشتی نخستین ایرانی بود که به تجارت بستنی روی آورد. نام واقعی او اکبر مشهدی ملایری بود. اکبر ملایری در سال 1868 میلادی در روستایی در ملایر به دنیا آمد. برای پیدا کردن کار مجبور شد به همراه برادرش، روستای محل تولد خود را به سوی شهر ترک کند. اما برادرش به دست راهزنان کشته شد. اکبر پیش از بستنی فروشی مشاغل متعددی را آزمود. مدتی شکر و چای از تهران به شهرهای شمالی می برد و از آنجا هیزم به تهران می آورد تا بتواند روزگارش را بگذراند.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

در سن 20 سالگی با «ممد ریش» آشنا شد. ممد ریش با درباریان مظفرالدین شاه آشنایی داشت و از این طریق او هم توانست با بستنی آشنا شود. زمانی که رضا شاه به قدرت رسید، اکبر ملایری و ممد ریش زمان را برای گشایش نخستین بستنی فروشی ایران مناسب دیدند و نخستین بستنی فروشی خود را در تهران افتتاح کردند. دو سال بعد ممد ریش از این کار دست کشید اما اکبر کماکان مصمم به ادامه این راه بود.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

محمد ملایری تنها وارث اکبر مشتی می گوید: «بستنی ایرانی که اکبر مشتی درست کرد با نوع خارجی آن کاملاً متفاوت بود. ایرانیان سرشیر، گلاب و زعفران را بیشتر می پسندیدند. اکبر مشتی از برخی گیاهان به جای افزودنی‌های غذایی استفاده کرد.» او اضافه می کند، اکبر مشتی زحمت زیادی کشید. او مجبور بود زمستانها را در کوههای اطراف تهران به دنبال تهیه یخ باشد. در آن زمان هنوز یخچال در کشور وجود نداشت و مردم از یخچال طبیعی استفاده می کردند؛ آنها گودالهای عمیق گاه تا 60 متر حفر و در آنها برای تابستان یخ انبار می کردند. درباریان، سفرا و مردم عادی مشتریان اکبر مشتی بودند. محمد می گوید: «یکبار فخرالدوله - مادر علی امینی - اکبر مشتی را با خودش به فرانسه برد تا آنجا برایشان بستنی سرو کند.»

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

اکبر مشتی بیش از نود سال عمر کرد و در نود و دو سالگی بر اثر بیماری کلیه درگذشت. اکبر مشتی به علت مشغله کاری هیچگاه ازدواج نکرد تا فرزندی داشته باشد. روحش شاد. این بستنی فروشی قدیمی با همت شاگرد اکبر مشتی به کار خود ادامه داد و هنوز بسیاری از مردم تهران و ایران، این بستنی فروشی را به نام اکبرمشتی می شناسند و روزی نیست که خانواده ها از اقصی نقاط تهران برای خرید بستنی به این محل مراجعه نکنند.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

آدرس: تجریش، خیابان شهرداری، نرسیده به خیابان ناهید، جنب سینما آستارا

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1



بستنی شاد

شركت لبنيات و بستني شاد عباس آباد براي اولين بار فعاليت خود را در سال 1361 با توليد محصول بستني در فروشگاهي واقع در چهارراه ولي عصر تهران آغاز و پس از گذشت چند سال به دليل موفقيت در توليد محصول كيفي و روند رو به رشد تقاضا ازسوي فروشگاه هاي مختلف تصميم به گسترش فضا و افزايش ظرفيت توليدي خود نمود و به یکی از موفق ترین تولیدی های بستنی و فرآورده های لبنی پایتخت تبدیل شد، با این حال محویت اصلی فعالیت خود را از بستنی تغییر نداد و با افتتاح شعبه های مختلف در سرتاسر کشور، نام خود را با بستنی های اسکوپی لذیذ و متنوع عجین کرد.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

 کیفیت بالای مواد اولیه و استفاده از شیرِ تازه در این بستنی ها، شاد را از رفبای سنتی خود جلو انداخته است که این موضوع با خلاقیت و تنوع بسیار بالای بستنی ها از لحاظ طعم (بیش از 70 طعم) شاد را بی رقیب و غول بستنیِ تهران کرده است. همانطور که گفتیم شاد شعبه های زیادی در سرتاسر تهران دارد، ولی شعبه ی مد نظر ما که قصد معرفی ان را داریم، شعبه اصلی و سنتی آن در چهار راه ولیعصر است که کماکان با همان رونق روزهای اوجِ خود در حال ارائه خدمات به علاقه مندان به بستنی های ایرانی است.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1



بستنی ایتالیایی سام سی

یک بستنی فروشیِ تازه تاسیس در محله قُبا که خیلی زود توانست محبوبیت چشمگیری به دست بیاورد و پرچمدار بستنی های ایتالیایی در تهران بشود. بستنی قیفیِ ماشینی و بستنی های اسکوپی در کنار بستنی های شکلیِ و فانتزیِ آماده که همگی با مواد اولیه ایتالیایی تهیه میشوند و منطبق بر سلیقه مدرن جوانان هستند. تنوعِ دوست داشتنی اسکوپی ها و اشکالِ جالب و خواستنیِ بستنی ها آماده ی سام سی (Sam30) نقش چشمگیری در موفقیت این فروشگاه داشته است. 

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

در کنار این ها بستنی های قیفی ماشینی که یکی از محبوب ترین انواع بستنی در میان ایرانیان هستند، در این بستنی فروشی به وفور یافت میشود. بستنی فروشی های زیادی در تهران هستند که پسوند ایتالیایی را یدک میکشند، ولی این فقط سام سی و نهایت یکی دو فروشگاهِ دیگر هستند که این موضوع را با طعم متفاوت و خلاقیت خود اثبات کرده اند و این ایتالیایی بودن فقط در نام فروشگاه خلاصه نمیشود. همین هم دلیلی بر موفقیت آن ها شده است.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از حسینیه ارشاد، خ قبا، پلاک 40

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1



امیر چاکلت

امیرچاکلت که این روزها به امیرشکلات تغییر نام داده یک برند کاملا داخلی است. امیر ناهید این برند را راه اندازی کرده و بعد از چندسال هم توانسته چندین شعبه در تهران و شهرهای دیگر راه اندازی کند و موفقیت های زیادی هم کسب کند. امیرچاکلت در بلوار اندرزگو و فرمانیه تهران یکی از شلوغ ترین شعب این مجموعه را دارا است.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

امیرچاکلت بیشتر به خاطر نوشیدنی هایش معروف است، ولی نمی توان بستنی های متفاوتش را نادیده گرفت. وقتی وارد امیرچاکلت فرمانیه می شوید با یک مغازه شیک و مدرن مواجه می شوید، با یک عالمه لوازم تزئینی و بامزه. یخچال بستنی هایش رنگارنگ است و فرصت چشیدن آنها را با یک قاشق کوچک به مشتری می دهند تا بهتر بتواند به ذائقه اش احترام بگذارد و آنچه را بیشتر می پسندد انتخاب کند. از عروسک و ماگ گرفته تا آویز گوشی موبایل را هم در فروشگاه این مغازه می توانید پیدا کنید و هنگام بستنی خوردن بهترین فرصت برای دیدن و لذت بردن و گاهی خرید کردن از این لوازم است. بستنی های شکلاتی و تمشکی امیرچاکلت را به شما پیشنهاد می کنیم تا مزه خوبی را برای دقایقتان هدیه کنیم.

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1

آدرس شعبه اصلی: بلوار کاوه، ابتدای بلوار اندرزگو

تهران گردی؛ ایستگاه ویتامین 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  با موزه های تهران آشنا شوید
  10 جاذبه گردشگری پنهان در تهران
  گردشگری در تهران،زره و پول میخواهد!
  مرموزترین روستای ایران در نزدیکی تهران (عکس)
  برای فرار از دود و دَم تهران، به این باغ‌ها بروید
  در همین نزدیکی تهران از هوای عالی لذت ببرید
  بهشتی رویایی در چند قدمی تهران
  در موزه های تهران چه خبراستت؟
  گردش در خانه‌های تاریخی تهران
  آتشکده ری؛ جاذبه تاریخی بیخ گوش تهران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان