امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حمایت بازیگر برگزیده اسکار ۲۰۱۶ از انتقادات تند مجری مراسم

#1
«مارک رایلنس» منتخب بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هشتادوهشتمین دوره اسکار، از «کریس راک» مجری امسال که به «اسکار سفید» اعتراض داشت، حمایت کرد.


حمایت بازیگر برگزیده اسکار ۲۰۱۶ از انتقادات تند مجری مراسم 1

مارک رایلنس بازیگر باسابقه سینما که توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار ۲۰۱۶ را به خاطر هنرنمایی در «پل جاسوسان» از آن خود کند، از انتقادات تند «کریس راک» مجری سیاهپوست مراسم اسکار این دوره حمایت کرد.

«راک» کمدین آمریکایی و مجری سیاهپوست اسکار امسال، در آغاز مراسم با اشاره به موضوع جنجالی نادیده گرفتن بازیگران سیاهپوست و نامزد نشدن حتی یک بازیگر غیرسفیدپوست در چهار بخش بازیگری جوایز آکادمی اسکار، با زبانی طنز عنوان کرد که «آیا هالیوود نژادپرست است؟ شما هالیوودی‌ها نژادپرستان خوبی هستید.»

او ادامه داد: ما (سیاهپوستان) فرصت می‌خواهیم؛ به بازیگران سیاهپوست فرصتی برابر با بازیگران سفیدپوست بدهید. «لئو» (لئوناردو دی‌کاپریو) هر سال چند نقش عالی بازی می‌کند اما «جیمی فاکس» چطور؟»

مارک رایلنس بازیگر فیلم « پل جاسوسان» که در این اثر همبازی «تام هنکس» بوده، زمان دریافت جایزه‌اش روی سن آمد و در حمایت از راک گفت: می‌دانم که باید اینجا شو اجرا کنم، اما احساس می‌کنم برنده بیشتر از این‌که برتر از دیگر نامزدها باشد، یک سخنران است. بنابراین خیلی آن را جدی نمی‌گیرم.

به گزارش گاردین، او در ادامه سخنانش به نامزد نشدن بازیگران سیاهپوستی چون «ادریس البا» در اسکار ۲۰۱۶ اعتراض کرد و با تحسین کریس راک، از جریان عدم تنوع نژادی در سینمای هالیوود انتقاد کرد.

بازیگر «تالار گرگ» همچنین اظهار داشت: فکر می‌کنم بازیگران آفریقایی آمریکایی به لطف آنچه کریس راک امشب انجام داد و حرف‌هایی که فعالان اجتماعی برای در محور توجه قرار دادن مراسم این جایزه زدند، در موقعیت قوی‌تری قرار گرفته‌اند. امیدوارم این آگاهی که با طنز، توسط کریس راک و با اعصانیت، توسط دیگران به ‌وجود آمده باعث افزایش تنوع در سینما شود.

رایلنس همچنین گفت: به نظر من این مقوله در مورد زن‌ها هم معضل بزرگی است. طی ماه‌های اخیر درک این که چطور فرم کلی روایت فرهنگ ما تحت سلطه مردان است، برای من هم مساله بزرگی شده بود. می‌دانم که در دنیای شکسپیر که من در آن کار کرده‌ام، هیچ نقشی در نمایش «شاه لیر» برای بازیگران بزرگ زن وجود ندارد.

این بازیگر هالیوودی در پایان سخنانش به نقش مخاطبان در پیشبرد این جریان ضدنژادپرستی اشاره کرد و گفت: مساله مشارکت مخاطبان در این جریان است. این‌که آن‌ها تنها به موقعیت امن خود فکر نکنند و شانس خود را برای دیدن فیلم‌هایی که درباره موضاعات با آدم‌هایی از اقلیت جامعه هستند، امتحان کنند.
-هَمه کِ عَقاید تو رو باور نَدارن ..
+عَقاید مَن نیازی بِ باور اون ها نَداره !

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دلیل پیر نشدن بازیگر مشهور ایرانی +عکس
Big Grin کدام بازیگر را میپسندید و دوستش دارید ؟؟
  انتخاب بازیگر اسپانیایی در نقش مادر بری الن در فیلم Flash
  شایعه: جانی دپ بازیگر سریال Addams Family به کارگردانی تیم برتون است
  سه بازیگر جدید برای بازی در نقش‌های اصلی به سریال Willow شبکه دیزنی پیوستند
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  بازیگر احتمالی نقش «ملکه میو» در سریال The Witcher مشخص شد
  بازیگر فیلم RoboCop به جمع بازیگران فصل سوم سریال Jack Ryan پیوست
  بازیگر Hellboy به فیلم Don’t Look Up آدام مک‌ کی پیوست
  ۶ بازیگر جدید به سریال لایو اکشن Cowboy Bebop اضافه شدند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان