امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اشتباهات آشپزي که هزاران بار تکرار مي کنيد!

#1
اشتباهات آشپزي که هزاران بار تکرار مي کنيد! 1

هر آشپزي و هر انساني گاهي اشتباهات بدي در آشپزخانه انجام مي دهد. ولي خوب است که اشتباهاتمان را بدانيم و راه حل هايي براي آنها بيابيم. در زير ليستي از اشتباهات رايجي که اکثر مردم در آشپزخانه مرتکب مي شوند را مشاهده مي کنيد.

نکات مهم آشپزي:

1. قبل از شروع آشپزي، کل دستور پخت غذا را نمي خوانيد.
حتي بهترين دستورها هم ممکن است همه اطلاعات را اول دستور ننوشته باشند. آشپز عاقل اول کل دستور را مي خواند و همه مواد لازم را آماده مي کند و بعد شعله اجاق را روشن مي کند.اين يکي از نکات مهم آشپزي ميباشد.


2. مي جوشانيد در حاليکه بايد نيمجوش کنيد.

اين يکي از رايج ترين اشتباهات در آشپزي است. مثلاً وقتي قرار است که گوشت را چند ساعت روي شعله کم نيمجوش کنيد، در عرض يک ساعت مي گذاريد روي شعله بالا بجوشد و بپزد. بدين ترتيب گوشت سفت و خشک مي شود.

3. در اندازه گيري و پيمانه ها چشمي عمل مي کنيد.

در نتيجه کيک شما خشک و سفت مي شود يا غذاي شما مزه خوبي ندارد. يادتان باشد که پيمانه ها را درست انتخاب کنيد. به خصوص در کيک پزي، اندازه ها اهميت زيادي دارند.

4. ماهيتابه را پر مي کنيد
.
غذا وقتي مي پزد، رطوبت پخش مي کند، پس بايد براي خارج شدن بخار جا بگذاريد. وقتي ماهيتابه را پر مي کنيد و عجله داريد، همه جاي مواد خوب نمي پزد و نتيجه خوبي نمي گيريد.

5. زود به زود غذا را بر مي گردانيد.

وقتي اين کار را مي کنيد، غذا خشک مي شود، تکه تکه مي شود يا پوشش آن کنده مي شود. به خصوص براي غذاهاي سوخاري نبايد اين کار را کرد.
6. قبل از اضافه کردن غذا، ماهيتابه را به اندازه کافي داغ نمي کنيد.

يکي از نکات مهم آشپزي اينکه آشپزهاي تازه وارد قبل از اضافه کردن روغن و ريختن پياز براي سرخ کردن، آن را خوب داغ نمي کنند. براي تفت دادن سبزيجات بايد ماهيتابه داغ باشد.

7. بعد از پختن گوشت بايد بگذاريد استراحت کند.

وقتي گوشت را کبابي، گريل يا تفت مي دهيد، بايد بگذاريد تا مدتي بعد از برداشتن از روي حرارت، در دماي اتاق بماند. اين زمان سرد شدن باعث مي شود که آب گوشت به مغز و جاهاي ديگر آن بطور يکنواخت پخش شود.
8. از دماسنج گوشت استفاده نمي کنيد.

در نتيجه گوشت را زيادي مي پزيد يا اصلاً مغز گوشت شما نپخته است. دماسنج گوشت قيمت زيادي ندارد، ولي خيلي بکار مي آيد.
9. گوشت را در جهت رشته هاي آن مي بريد.

يکي از نکات مهم آشپزي اين که گوشت را بايد در جهت عمود بر رشته هاي آن برش زد. براي گوشت هاي استيک و غيره هميشه جهت رشته ها را پيدا کنيد و مخالف آن برش بزنيد.

10. سبزيجات را بعد از رسيدن به پخت دلخواه، شوکه نمي کنيد.
لوبياسبز، بروکلي يا مارچوبه را 3 تا 7 دقيقه در آب جوش مي اندازيد و به بافت و پخت دلخواه شما مي رسند، ولي بعد از پخت آنها را با قاشق درنمي آوريد و در آب يخ نمي اندازيد. انداختن سبزيجات در آب يخ يا آبکشي آنها با آب سرد باعث مي شود که روند پخت آنها متوقف شود و بيشتر از آن نرم نشوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط موناجون خوشگل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان