امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنايي با خواص «قلم» گاو و گوساله و آب قلم !

#1
آشنايي با خواص «قلم» گاو و گوساله و آب قلم ! 1بيتوته/ خواص قلم بيشمار و بي نظير است. طبق گفته ي محققان انگليسي آب قلم از پيري پوست جلوگيري مي کند. درد مفاصل را تسکين مي بخشد و عملکرد مغز و دستگاه گوارش را بهبود مي بخشد.

ماده مغذي موجود در عصاره قلم مي تواند کيفيت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگيري بهبود دهد
خواص قلم را بشناسيد و براي تقويت اعضاي بدن و بهبود سلامت انها عصاره و آب قلم را در برنامه ي غذايي خود بگنجانيد.
قلم گاو حاوي املاح و خيلي چرب است اما وقتي هنوز قرمز است منبع خوبي از آهن است بايد در مصرف آن رعايت تعادل را بکنيد.
روغن قلم گاو براي بهبود درد مفاصل: درد مفاصل در مزاج سرد را با دادن داروهاي گرم و غذاهاي گرم و در مزاج گرم با اغذيه و داروهاي سرد تعديل مزاج نمايند. اگر مربوط به مزاج خشک باشد به ترطيب مزاج بپردازند و اغذيه رطوبتي چون شير گاو و غيره خورند، روغن بادام، روغن مغز تخم کدو، پيه مرغ و مغز ساق قلم گاو مخلوط کرده بمالند.
پروتيين اصلي در عصاره قلم، ژلاتين است که مکمل هاي ژلاتين سبب بهبود درد و سفتي مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز مي شود. اين عصاره سرشار از اسيدهاي آمينه به نام پرولين و گليسين است که براي بافت هاي بدن لازم است. پرولين سلوليت را کاهش و پوست را نرم مي کند.
متخصصان تغذيه انگليس مي گويند، عصاره قلم گاو، گوسفند و مرغ مملو از آمينو اسيد، کلسيم و کلاژن است که براي سلامتي بدن، کاهش درد مفاصل، جوان سازي پوست، ناخن و مو بسيار موثر است.
به گزارش پايگاه خبري هلث، سيان پورتر سخنگوي انجمن رژيم غذايي انگليس مي گويد: اين عصاره حاوي مواد مغذي، معدني و ويتامين ها است و با مصرف آن فوايدي بيش از گوشت اين حيوانات نصيب انسان مي شود.
همچنين يک فنجان عصاره قلم حاوي 86 کالري است و در نتيجه مي تواند يک وعده نهار لاغر کننده نيز محسوب شود.
اين عصاره همچنين مواد مغذي مورد نياز بدن را براي سوخت و ساز تامين مي کند که بيشتر اين مواد مغذي در غذاهاي آماده وجود ندارد.
تاثير فوق العاده آب قلم براي سلامت بدن
آب قلم بطور سنتي براي سرماخوردگي، آنفلوانزا و سلامت دستگاه گوارش تجويز مي شد؛ اما اکنون بيشتر پزشکان مصرف اين عصاره را به بيماران خود توصيه مي کنند.
پروتيين اصلي در عصاره قلم، ژلاتين است که مکمل هاي ژلاتين سبب بهبود درد و سفتي مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز مي شود.
همچنين اين عصاره سرشار از ماده مغذي است که به تقويت استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف ها کمک مي کند.
اين عصاره سرشار از اسيدهاي آمينه به نام پرولين و گليسين است که براي بافت هاي بدن لازم است. پرولين سلوليت را کاهش و پوست را نرم مي کند.
ماده مغذي موجود در عصاره استخوان مي تواند کيفيت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگيري بهبود دهد. همچنين از آن جا که دندان غني از کلسيم است، اين عصاره دندان ها را تقويت و مانع از پوسيدگي آنها مي شود.
استخوان ها وقتي به مدت طولاني در آب مي جوشد تمامي مواد مغذي آن گرفته مي شود؛ به اين عصاره آب قلم هم گفته مي شود که داراي خواص زير است.
قسمت هايي از بدن حيوانات حلال گوشت، قابل خوردن نيست از جمله استخوان؛ اما مي توان با آن سوپ تهيه کرد و از خواص فراوان آن بهره برد.
در يک دسته بندي مي توان گفت استخوان ها وقتي به مدت طولاني در آب مي جوشد تمامي مواد مغذي آن گرفته مي شود؛ به اين عصاره آب قلم هم گفته مي شود که داراي خواص زير است:
مواد مغذي به بدن مي رساند
آب قلم غني از پروتئين و مواد معدني مختلف از جمله کلسيم، پتاسيم، منيزيم، آهن، فسفر و… است. علاوه بر آن، حاوي ويتامين هاي B نيز است. بنابراين منبع خوب مواد مغذي مورد نياز بدن براي روند سوخت و ساز است. بيشتر اين مواد مغذي در غذاهاي آماده وجود ندارد.
باعث تندرستي مي شود
بيشتر پزشکان مصرف اين عصاره را به بيماران خود توصيه مي کنند زيرا عملکرد سيستم ايمني را بهبود مي بخشد. آب استخوان جوشيده مي تواند سيرکننده و انرژي دهنده باشد. از طرفي با تقويت سيستم ايمني بدن، روند بهبود را تسريع مي کند.
مواد مغذي مورد نياز زنان را تامين مي کند
زنان باردار يا شيرده که به احتمال زياد دچار کاهش مواد معدني مي شوند، هر روز آب قلم مصرف کنند. اين عصاره به ساخت خون کمک مي کند. گليسين توليد هموگلوبين را افزايش مي دهد.
به سلامت دستگاه گوارش کمک مي کند
ژلاتين که از کلاژن استخوان ها به دست مي آيد، آسان هضم مي شود. اين ماده عملکرد روده کوچک را بهبود مي بخشد و سيستم گوارش را تقويت و سوخت و ساز پروتئين را تحريک مي کند تا بدن بتواند پروتئين را هضم کند. بنابراين افرادي که حساسيت غذايي دارند، اين عصاره را به برنامه غذايي روزانه شان اضافه کنند.
عملکرد مغز را بهبود مي بخشد
ويتامين ها و مواد معدني موجود در اين ماده غذايي به توليد خون، بهبود کيفيت خون و جريان خون کمک مي کند و در نهايت عملکرد مغز را بهبود مي بخشد. گليسين نوعي اسيدآمينه است که در عملکرد سيستم مرکزي اعصاب نقش مهمي ايفا مي کند. خلق و خو را تنظيم مي کند و حافظه را بهبود مي دهد. با ايجاد آرامش، خواب آرام را تضمين مي کند. پرولين، نوعي اسيد آمينه است که کلسترول هاي کوچک و چسبيده به ديواره هاي رگ هاي خون را رها مي کند. بنابراين احتمال گرفتگي قلب و رگ هاي خون را کاهش مي دهد.
روند پيري را کند مي کند
چين و چروک بر اثر کاهش توليد کلاژن رخ مي دهد. کلاژن تشکيل دهنده اصلي مو، پوست و ناخن است. ماده مغذي موجود در عصاره استخوان مي تواند کيفيت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگيري بهبود دهد. پرولين سلوليت را کاهش مي دهد و پوست را نرم مي کند. براي پوست عاري از چين و چروک و موهاي شاداب، روزانه اين عصاره را مصرف کنيد.
مواد مغذي آب جوشيده استخوان به تقويت استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف ها کمک مي کند
به سلامت مفصل ها کمک مي کند
آب جوشيده استخوان سرشار از ماده مغذي است که به تقويت استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف ها کمک مي کند و مفصل ها را سالم نگه مي دارد. اين آب سرشار از اسيدهاي آمينه به نام پرولين و گليسين است که براي بافت هاي بدن لازم است. مبتلايان به التهاب مفصل و استخوان، مکمل هاي کوندرويتين سولفات مصرف مي کنند زيرا مانع از شکستگي غضروف مفصل مي شود. غذاهاي طبيعي نسبت به مکمل غذايي سالم تر است. گليسين، پرولين و آرژنين در کاهش التهاب و درد مفصل موثر است.
سيستم ايمني را تقويت مي کند
مصرف اين عصاره حساسيت و عدم تحمل غذايي را برطرف مي کند. اين امر مانع از بروز بيماري هاي خودايمني مي شود. آرژنين به عملکرد سيستم ايمني و بهبود زخم ها کمک مي کند و سلول هاي آسيب ديده کبد را ترميم مي کند.
عملکرد کليه ها و غدد فوق کليوي را بهبود مي دهد
براساس طب چيني، اين عصاره غني از ماده مغذي است که عملکرد کليه ها و غدد فوق کليوي را بهبود مي دهد. هورمون هايي که از اين غدد رها مي شود، از چند طريق به حفظ سلامت جسمي و ذهني کمک مي کند.
در حفظ سلامت دندان ها موثر است
از آن جا که دندان غني از کلسيم است، اين عصاره دندان ها را تقويت مي کند و مانع از پوسيدگي دندان مي شود.
استخوان ها را تقويت مي کند
مواد معدني چون کلسيم و منيزيم، روند تشکيل استخوان هاي سالم را سرعت مي بخشد و در بهبود استخوان هاي شکسته نقش مهمي دارد.
عضله ها را تقويت مي کند
گلوتامين روند سوخت و ساز بدن را بهبود مي دهد. عصاره استخوان حيوانات حلال گوشت را مي توان به سوپ، برنج، خورشت و… افزود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خواص آلو
  خوراکی مجلسی با گوشت گوساله
  دانستني هايي در مورد بادمجان؛ از خواص تا بهترين روش پخت !
  آشنايي با غذاهاي خوشمزه چهار گوشه ايران !
  اشنایی با انواع شیرهای گیاهی و خواص انها
  طرز تهیه و خواص «لیموناد هندوانه و کیوی» را اینجا ببینید
  طرز تهیه خوراک زبان گوساله
  طرز تهیه چیپس خرما خانگی و خواص آن
  خواص فوق‌العاده‌ی شیر موز
  خواص انواع شیر روی انسان !!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان