امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آسیب های آتش برای بینایی .

#1
آسیب های آتش برای بینایی . 1

می خواهیم آسیب های مختلف حرارت های ناشی از گرما و شعله آتش را برای بینایی بررسی کنیم افرادی که با آتش و شعله های آن به صورت مداوم برخورد دارند بهتر است بیشتر مراقب بینایی شان باشند
طبق تحقیقات انجام شده افرادی که شغلشان با حرارت مستقیم یا غیر مستقیم شعله می باشد بیشتر درمعرض کدورت و عوارض چشم قرار می گیرند.
دکتر مریم کارگرراضی، عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار کرد: تمام پرتوهای فروسرخ که به پوشش میانی چشمی توسط کوره های حرارتی انتقال می یابند، با پوشش برون رنگی شبکیه جذب شده ولایه های عصبی چشم در اثر این حرارت آسیب می بینند.
وی در خصوص عملکرد پرتو ها بر روی شبکیه و مشیمیه ادامه داد: این پرتو ها سبب افزایش حرارت در چشم می شوند که این امر باعث شده است تا آنزیم ها ماهیت خود را از دست بدهند به گونه ای که دماهای بیشتر از 10 درجه سانتی گراد در محدوده دمای بدن انسان (C° 47) ، آسیب دائمی بر روی چشم افراد بوجود خواهند آورد.
دکتر کارگرراضی در خصوص افرادی که شغلشان شیشه گری یا کوره های ذوب و ریخته گری می باشد، بیان کرد: چشم شیشه گران (دمنده گرهای شیشه) هنگامی که به صورت دائمی در معرض تابش حرارتی شعله قرار می گیرند به تدریج دچارکدری جلویی غشای خارجی به شکل ستاره می شود که می تواند به صورت ظاهر تار عنکبوتی خود را نشان دهد.
وی تصریح کرد: نقاط ریز خاکستری موجود در چشم که ممکن هستند به کپسول داخلی عدسی بچسبند و موجب تیرگی خط استوایی و حرکت نقاط داخلی خاکستری در داخل قشر عدسی همراه با ظاهر شبیه کدری بشقابی نمایان می شود و در نهایت، به شکل U در می آید که کل این فرآیند معمولاً با تأخیر صورت گرفته و به مدت 90 روز طول می کشد.
وی خاطرنشان کرد: دیگر عوارضی که کوره های حرارتی بر روی چشم افرادی که با فرآیندهای ذوب و ریخته گری کار می کنند دارند التهاب، قرمزی چشم و ایجاد لکه سیاه همراه با درد است همچنین اگر فرد احساس درد، انقباض پلک ها، کدورت، نازکی قرنیه را داشته باشد بینایی خود را از دست می دهد.
باشگاه خبرنگاران جوان
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چه کسانی بیشتر در معرض آسیب جدی براثر آنفولانزا قرار دارند
  آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان
  خبر خوش برای بیماران آسیب نخاعی به دلیل درمان جدید
  نوزاد را هرگز تکان شدید ندهید زیرا مغزش آسیب می بیند!
  بعد از آسیب های نخاعی این تمرین های ورزشی را انجام دهید
  کارهایی که باعث آسیب دیدن کبد شما می شوند
  بهترین راه برای افزایش اشتها + مواد غذاتی و خوراکی برای باز شدن اشتها
  | آسیب کار تکراری پشت کامپیوتر |
Sad سیگار به چشم‌ها آسیب می‌زند!
Smile چند تمرین ساده برای تقویت بینایی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان