امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اهمیت آروغ زدن نوزاد

#1
اهمیت آروغ زدن نوزاد 1
 

آروغ زدن نوزادان پس از شیر خوردن چه ضرورتی برای آن ها دارد چگونه آروغ در شکم آن ها تولید می شود و در صورت آروغ نزدن چه عارضه هایی برای آن ها به وجود می آید



تغذیه یک نوزاد با شیر مادر و یا شیر خشک احتیاج به تجربه های زیادی دارد که عنوان آروغ زدن یک بخش ضروری و مهم از تغذیه نوزاد با شیر مادر و یا شیر خشک می باشد. راه های مختلفی برای اینکه این کار انجام شود وجود دارد. آروغ زدن نوزاد یک کار ضروری پس از هر بار تغذیه نوزاد با شیر مادر و یا شیر خشک است. هنگامی که نوزادان از شیر خشک و یا شیر مادر تغذیه می کنند، آن ها مقدار زیادی از هوا را هم همراه شیر می بلعند. بنابراین، اگر نوزاد شما آروغ کاملی نزند، حباب های هوا موجود در داخل شکم کوچک او می توانند نوزاد را ناراحت کرده و باعث دل پیچیدگی، افزایش آب دهان و شکم درد در او شوند. از این رو، آروغ زدن مکرر بین وعده های شیر خوردن و پس از هر بار تغذیه نوزاد شما با شیر مادر و یا شیر خشک بسیار مهم است. حتی زمانی که نوزاد شما درد شکم هم ندارد، آروغ زدن نوزاد ضروری است.

فرق آروغ زدن نوزادان در هنگام تغذیه با شیر مادر و نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند:

نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، به طور معمول آروغ زدن آن ها لازم نیست ولی نوزادانی که با شیشه شیر خشک تغذیه می شوند، حتما باید بعد از تمام کردن شیر خود آروغ بزنند. نوزادان، در هنگام تغذیه با شیشه شیر، تمایل بیشتری دارند تا هوای زیادی را بمکند. شیشه شیر اجازه می دهد تا شیر سریع تر جریان پیدا کند، برای همین نیروهای مکش نوزادان با فاصله ی نزدیک به هم، به بلعیدن هوا بین هر قلوپ از شیرکمک می کند. در مورد نوزادانی که از تغذیه با شیر مادران خود بهره می برند، جریان جاری شدن شیر از سینه مادر کنترل شده است و در نتیجه، چنین نوزادانی با یک ریتم آهسته شیر را می مکند و این موضوع، راه را برای بلع مناسب و هماهنگی درتنفس آن ها هموار خواهد کرد.

چگونه به آروغ زدن نوزاد خود کمک کنیم؟

آروغ زدن نوزاد کار آسانی نیست. گاهی اوقات، تغذیه یک نوزاد می تواند یک تجربه ترسناک برای پدران و مادران جوان باشد. نگران نباشید؛ ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد، تا اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایید. درس اول این است که هیچ وقت آروغ زدن نوزاد خود بعد از هر جلسه تغذیه با شیر مادر و یا شیر خشک را از یاد نبرید. به طور کلی سه نوع روش آروغ زدن درنوزادان وجود دارد، و شما به عنوان یک پدر و مادر، می توانید با تجربه کردن، هر کدام از این روش ها را که برایتان راحت تر و در مورد فرزندتان موثر است، انتخاب کنید.

روش هایی که شما می توانید از آن ها برای آروغ زدن نوزاد خود کمک بگیرید:

۱. بنشینید و به آروغ زدن نوزاد خود کمک کنید:

با نشستن راست وگرفتن نوزادتان در مقابل قفسه سینه خود، چانه ی او را در حال استراحت بر روی شانه  خود قرار دهید. پشتیبانی از نوزاد را با یک دست انجام داده و با دست دیگر پشت معده ی او را مالش دهید. این کار حباب های هوایی را که در معده ی او به دام افتاده، ازبین می برد.

در روش دوم، که یکی دیگر از راه های خیلی آسان برای آروغ زدن نوزادان است، شما نوزاد خود را به صورت خوابیده در روی شانه خود بگذارید، به طوری که شکم او کمی با شانه های شما فشرده شود. سپس، با دست پشت او را به آرامی مالش دهید. با این کار، فشار ملایمی در معده ی او ایجاد شده و به آروغ زدن نوزاد کمک خواهد کرد. اگر شما در حال تلاش کردن برای اروغ نوزادتان با روش دوم هستید، مطمئن شوید که نوزاد شما به راحتی قادر به نفس کشیدن است. بهتر است برای اعمال این روش، آروغ زدن را در حالی که در مقابل یک آینه نشسته اید انجام دهید تا حالت راحتی گردن و سر فرزند خود را بررسی کنید.

۲. آروغ زدن نوزاد روی پاهای مادر:

محل قرار دادن نوزاد خود را با دقت در روی پاهای خودتان بررسی نمایید و در حالی که قفسه سینه او را از زیر بغل هایش، با هر کدام ازدست های خودتان به آرامی و به صورت انبری نگه داشته اید، مطمئن شوید که دست خود را به گونه ای قرار داده باشید که هر دو دست شما مانند گهواره به عنوان حامی قفسه سینه او عمل کند. شما باید مراقب باشید که نه گلوی او، بلکه چانه کوچک او را بالا بیاورید و با دست دیگر خود به آرامی پشت او را مالش دهید تا حباب های وارد شده به معده نوزاد از بین برود. این کار بسیار کمک خواهد کرد که گازهای معده فرزند شما برطرف شود، یک پارچه تمیز و یا یک سینه بند از پیش آماده شده را در روی پاهای خود به صورت آماده برای گرفتن هر گونه تف، آب دهان و یا شیر برگشتی نوزاد خود قرار دهید.

۳. آروغ زدن نوزاد رو به پایین:

اولین گام برای کمک به آروغ زدن نوزاد خود به این روش، نشستن مادر در شرایط راست بدنی به طوری که پاهای او در جلو بدن باشد، است. در این حال، نوزاد را مانند زمانی که نوزاد را تنبیه می کنند، به صورت عمود بر بدن خود نگه دارید، به گونه ای که سراسر بدن نوزاد را در مقابل روی خود قرار داده باشید. سعی کنید در حالی که از زیر فک و چانه نوزاد با یک دست خود حمایت می کنید، به آرامی با دست دیگر پشت او را مالش دهید.

در این حالت، مطمئن باشید که سر نوزاد شما پایین تر از بقیه بدن او قرار نگرفته باشد. همچنین، باید درجه-ی زاویه ی قرار گرفتن نوزاد حدود ۴۵ درجه باشد. در این روش که بیش از حد موثر است، شما باید یک پارچه تمیز را قبل از آروغ زدن نوزاد، روی پاهای خود بیاندازید و یا برای این که شیر بالا آمده و تف دهان نوزاد روی پاهای شما نریزد، از ظروف یک بار مصرف استفاده کنید.

آیا نوزاد شما آماده آروغ زدن است؟

یکی از چیزهایی که باید به عنوان یک پدر و مادر همیشه در ذهن خود نگه داشته باشید این است که اگر شما با استفاده از روش های بالا تمام تلاش خود را برای آروغ زدن نوزاد نمودید، ولی با این حال او آروغ نزد، این بدان معناست که نوزاد هنوز آماده ی آروغ زدن نیست. بنابراین، شما باید زمان بیشتری صبر کنید و بعد او را مجبور به این کار نمایید.

نکات مهم در مورد آروغ زدن نوزادان:

در این مقاله برخی از راهنمایی ها در مورد چگونگی آروغ زدن نوزادان بیان شد. تغییر موضع تغذیه نوزاد در نیمه ی زمان شیر خوردن او بسیار لازم است، زیرا این کار شانس بلع هوا در نوزاد را کاهش دهد.

هشدارهایی برای مراقبت از نوزاد در طول آروغ زدن :

• در تغذیه نوزادان با شیر خشک باید اجازه داد تا شیشه شیر در حالت ایستاده قرار گیرد و با کوچک تر کردن سوراخ سر شیشه شیر، تغذیه با جریان کمتر و در زمان بیشتر و مکرر صورت گیرد. این کار موجب کاهش شانس نوزاد شما در بلع هوا را کاهش می دهد و در نتیجه، فرآیند تغذیه بهتر انجام خواهد گرفت.

• شما باید برای از بین بردن گاز معده نوزاد خود، او را در طول شیر دادن یا پس از تغذیه به آروغ زدن مجبور نمایید. وقتی به نظر می رسد که نوزاد شما در شرایط ناراحت کننده ای قرار دارد یا گریه می کند و آرامش ندارد، آروغ زدن را در او امتحان کنید، زیرا بهترین کار برای بهتر شدن شرایط فرزند شما همین کار خواهد بود.

• اگر نوزاد شما ناراحت به نظر می رسد و یا معده ی گازدار و تف کردن های مداوم دارد، شما باید سعی کنید آروغ زدن در هر ۲-۳ اونس در طول تغذیه با شیشه ی شیر و در هر ۵ دقیقه در تغذیه با شیر مادر را تکرار کنید.

در نوزادان بزرگ تر از ۶ ماه نیاز به آروغ زدن کمتر است، چون اغلب آن ها می آموزند که در هنگام تغذیه بدون بلع مقدار زیادی هوا، این کار را به درستی انجام دهند. در هنگام تغذیه نوزاد خود، شما باید تمرین کنید و با دو انگشت خود به نگه داشتن پستان و جلوگیری از جاری شدن شیر زیاد از آن در حالت نشسته کمک نمایید. هر چند که مدت شیر دادن در ۶ ماه اولیه زنگی نوزاد، ۱۰-۱۵ دقیقه طول می کشد و ممکن است کمی طولانی تر هم باشد، این کار به جلوگیری از جاری شدن شیر زیاد و پریدن آن در گلوی نوزاد و همچنین به جلوگیری از تف کردن نوزاد و برگشت شیر به دهان او کمک شایانی خواهد کرد.

• اگر به نظر می رسد که نوزاد شما ناراحت است، داد و بیداد می کند و رفلاکس معده به مری دارد، باید تغذیه او را متوقف نمایید و بعد از آروغ زدن نوزاد دوباره شروع به شیر دادن او نمایید. اگر شما نوزادتان را با شیر خشک تغذیه می کنید، سعی کنید آروغ زدن نوزاد را بعد از هر ۶۰ تا ۹۰ میلی لیتر (۲-۳ اونس) از شیر و یا در تغذیه با شیر مادر در زمان در طول تعویض سینه ها، این کار را انجام دهید.

• اگر نوزاد شما کولیک روده دارد و برای بیش از سه ساعت در روز گریه او ادامه دارد، ممکن است بیشترین بلع هوا را در طول گریه کردن انجام دهد، که این وضعیت باعث قولنج در نوزادان هم خواهد شد. در این صورت حتما باید با پزشک مشورت نمایید. هنوز قطره ی ضد گازی که بتوان از آن برای بهبود وضعیت نوزادان استفاده کرد، و گاز یا قولنج در آن ها را درمان کند، ثابت نشده است. گاهی اوقات، استفاده خودسرانه مادران از داروها می تواند خطرناک باشد، پس همیشه با پزشک نوزاد خود مشورت کنید تا با مشکلی روبرو نشوید.
اهمیت آروغ زدن نوزاد 1


پاسخ
 سپاس شده توسط Tɪɢʜᴛ ، sober
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جوش نوزاد: هر آنچه که باید درباره جوش‌های ریز صورت و بدن نوزادتان بدانید
  تمرینات ورزشی ویژه نوزادان 1 تا 4 ماه ورزش نوزاد
  مشکل بیدار شدن نوزاد در نیمه شب و روش های صحیح خواباندن نوزاد
  نوزاد را هرگز تکان شدید ندهید زیرا مغزش آسیب می بیند!
  تعیین جنسیت نوزاد از روی ضربان قلب جنین
  زنان قد کوتاه بیشتر نوزاد زودرس به دنیا می آورند
  تکان دادن شدید نوزاد خطرناک است!
  اطلاعات کامل در مورد دندان درآوردن نوزاد
Rainbow انتقال ویروس کرونا از رحم مادر به نوزاد وجود دارد؟
Star اهمیت سلامت غده تیروئید برای بدن!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان