امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نورون‌های مغزی عامل انتقال احساسات افراد

#1
نورون‌های مغزی عامل انتقال احساسات افراد

بر اساس گفته محققان نورون‌های مغزی مسئولیت خطیری در ساخت سلول‌های آمیگدال و بیان احساس افراد دارند.
نورون‌های مغزی عامل انتقال احساسات افراد 1به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مغز انسان یک اندام پیچیده‌ای است که در آن سلول‌ها به طور مدوام با یکدیگر در ارتباط بوده و به وسیله نورون‌ها توانایی پردازش افکار و احساسات بسیاری را در ما ایجاد می‌کنند.

دانشمندان معتقدند همه اختلالات مغزی از جمله افسردگی، اعتیاد و اختلال استرس پس از سانحه ممکن است آلزایمر را به همراه بیاورد.

بر اساس گفته دانشمندان همکاری سلول‌های درون آمیگدال، منطقه احساسات مغز ما را افزایش می‌دهد و این کار سبب افزایش توانایی‌های افراد می‌شود.

دانشمندان می‌گویند: سلول‌های عصبی در آمیگدال خطوط موازی را برای حمل اطلاعات به سلول‌های دیگر تشکیل می‌دهند و این سلول‌ها احساسات عاطفی ناشی از تجربیات گذشته را به خاطر افراد می‌آورند همچنین در این بین نورون‌ها مسئولیتی مهم در انجام این امر را بر عهده دارند.

دکتر کی تای در این رابطه می‌گوید: سلول‌های آمیگدال نقشی اساسی در انتقال احساسات مثبت و منفی افراد داشته و محرک‌ها با توجه به قرارگیری در موقعیت مختلف واکنش خاصی را نشان می‌دهند.

گفتنی است دانشمندان با آزمایش بر روی سلول‌های مغزی موش دریافتند که یک پروتئین حساس با نور در اثر ارتباط با نوکلئوس فعالیت‌های الکتریکی در هر گره مغزی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان