امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تـماری - زوشـی [ سوشی گرد لقمه ای ] .

#1
تـماری - زوشـی [ سوشی گرد لقمه ای ] . 1

مـواد لازم بـرای 4 نَفــر .

برنج تازه پخته شده، 700 گرم
تخم مرغ، یک عدد
پنیر بریده شده، 2 قطعه (اگر در دسترس نبود خودتان برش بزنید)
آووکادو، یک دوم
میگو، 4 عدد (حدود 10 سانتی متر بدون سر و با پوست)
برنج سرکه ای، 3 قاشق غذاخوری
شکر، یک و یک سوم قاشق غذاخوری
سس سویا
نمک
روغن گیاهی، نصف قاشق چایخوری

آماده ســازی .

نخست، مخلوط سرکه را آماده کنید. در یک کاسه، سه قاشق غذاخوری برنج سرکه ای را با یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. برنج را در حالی که هنوز کاملن داغ است اضافه کنید. یک کفگیر را برای جدا کردن برنج و هم زدن سریع مخلوط سرکه به مدت دو دقیقه استفاده کنید. این سو-مشی یا برنج سرکه ای را برای توپ های سوشی تولید خواهد کرد. برنج سرکه ای را روی یک سینی قرار دهید تا کمی سرد شود و به این ترتیب هنوز تا اندازه ای داغ اما نه خیلی سوزان است.
سپس، برنج را به شکل توپ های کوچکی در آورید. برای هر توپ، حدود 20 گرم را در وسط یک تکه پوشش پلاستیکی قرار دهید. پلاستیک را اطراف برنج بپیچید و آن را به شکل یک توپ با قطر حدود سه سانتی متری درآورید. سپس آنها را از داخل پلاستیک بیرون آورده و توپ ها را داخل یک سینی قرار دهید. برنج های توپی شکل را با یک روکش پلاستیکی بپوشانید.

تـماری - زوشـی [ سوشی گرد لقمه ای ] . 1

برای آماده کردن رویه ی میگو، 200 میلی لیتر آب را به همراه یک قاشق چایخوری بگذارید تا بجوشد. میگوها را که مغز حرام آنها را خارج کرده اید اضافه کرده و بگذارید به مدت دو دقیقه بجوشند. وقتی که میگوها خنک شدند، پوست، پاها و دم آنها را بکنید و از درازا ببرید. تکه های پنیر را به چهار قسمت ببرید. برای آماده کردن خاگینه برای روی این خوراک ، تخم مرغ را به همراه یک قاشق چایخوری شکر و یک سر انگشت نمک خوب بزنید. یک ماهیتابه ی کوچک را بگذارید تا گرم شود. کف آن را با نصف قاشق چایخوری روغن گیاهی بپوشانید و سپس از روی اجاق بردارید. ماهیتابه را با قرار دادن آن بر روی یک حوله ی مرطوب آشپزخانه بگذارید سرد شود. سپس تخم مرغ زده شده را اضافه کرده و خوب هم بزنید. ماهیتابه را روی اجاق برگردانید، و درست پیش از زمانی که تخم مرغ ها تبدیل به تکه های کوچکی شوند به هم زدن خود ادامه دهید. خاگینه را داخل یک بشقاب برگردانید. برای رویه ی آووکادو، آووکادو را از درازا نصف کنید و هسته ی آن را در آورید. نیمی از آن را برداشته و دوباره نصف کنید. از لبه ی آن شروع به پوست کندن آن کنید و آن را به تکه هایی به اندازه ی حدود چهار میلی متر ضخامت ببرید. به تکه های آووکادو کمی سس سویا بزنید.

تـماری - زوشـی [ سوشی گرد لقمه ای ] . 1

برای شکل دادن به سوشی های توپی شکل، تکه ی کوچکی از پوشش پلاستیکی را برای هر یک از توپ ها پهن کنید. یک تکه از رویه ها را در وسط قرار دهید به طوری که طرف خوش ظاهرتر رو به پایین باشد، و یک توپ از برنج سرکه ای را بر روی آن قرار دهید. سپس پلاستیک را اطراف آن بپیچید و رویه ی آن را به داخل برنج فشار دهید. پلاستیک را از اطراف توپ های تکمیل شده جدا کنید که اکنون آماده ی خوردن هستند.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، ÆҐÆŠĦ ، esiesi ، sober ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان