امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه

#1
درمان خانگی کیست مویی یکی از راحت ترین روشها برای جلوگیری از علائم اذیت کننده در منزل است. کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از بیماری های مقعدی است که با درد و عفونت زیادی همراه است. هنوز به درستی علت اینکه چرا چنین عارضه ای در بدن رخ می دهد مشخص نشده است ولی با توجه به نمای کلی این بیماری می توان حدس زد که برگشتن مو به داخل پوست علت اصلی آن باشد.
بدن این مو را به عنوان عامل بیگانه شناسایی می کند و با آغاز واکنش دفاعی علیه آن، عفونت و التهاب در محل این عارضه آغاز می‌گردد. تجمع عفونت و چرک در محل ایجاد این عارضه می تواند به مرور زمان باعث به وجود آمدن درد و تب گردد. از این رو درمان کیست مویی به وسیله تخلیه کامل چرک و بافت های تخریب شده محل سینوس امکان پذیر است.
درمان خانگی کیست مویی

چند روش موثر برای درمان خانگی سینوس وجود دارد که برای مواقع خفیف تر و یا کاهش و کنترل عفونت ناشی از بیماری قبل از انجام عمل جراحی کیست مویی یا لیزر درمانی آن، اثربخش است.

همچنین بخوانید: درمان کیست مویی بدون جراحی با لیزر
درمان خانگی کیست مویی با سیر

سیر یکی از قوی ترین درمان ها برای کنترل و از بین بردن عفونت ناشی از این عارضه می باشد. سیر سرشار از آنتی بیوتیک است و می تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابله با عفونت ها قوی تر کند.

طریقه ی مصرف:

اگر ترشحات عفونی و چرکین در محل سینوس وجود دارد و پوست اطراف آن ملتهب شده است یک عدد سیر را له کرده و روی سینوس خود به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. بهتر است پس از گذاشتن سیر، روی کیست را با گاز تمیز بپوشانید. در پایان محل عارضه را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. از این روش درمانی هر روز می‌توانید برای کاهش درد و کنترل عفونت این بیماری استفاده کنید.
زردچوبه

برای درمان التهاب و تورم محل عارضه اگر به دنبال یک درمان خانگی قوی هستید به سراغ زردچوبه بروید. زردچوبه خواص ضد التهابی بسیار قوی و موثری دارد که برای درمان التهاب و درد کیست مویی گزینه ای فوق العاده است. همچنین استفاده از زردچوبه می‌تواند عفونت ناشی از این بیماری را هم کاهش دهد. زیرا زردچوبه یک ضدعفونی کننده ی قدرتمند است.
درمان کیست مویی با زردچوبه

طریقه ی مصرف:

یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با آب ترکیب کرده تا به شکل خمیری یکدست و نرم در بیاید. به جای آب می توانید از شیر هم استفاده کنید. این خمیر را بر روی کیست مویی خود به مدت چند دقیقه قرار دهید تا خشک شود. سپس با آب گرم بشویید. از این روش می توانید روزانه ۲ بار برای مدت زمان چندین روز استفاده کنید.
عسل

عسل صدها خاصیت دارد ولی یکی از مهم ترین آنها خاصیت ضدالتهابی آن است که به درمان بیماری می تواند کمک کند. همچنین عسل می تواند عفونت و چرک محل عارضه را به نحو قابل توجهی کاهش دهد و آن را کنترل کند.

طریقه ی مصرف:

برای درمان خانگی کیست مویی با عسل کلینیک مهنا می توانید کمی عسل طبیعی و خالص را به صورت مستقیم بر روی محل بیماری خود قرار دهید تا جذب شود. همچنین بهتر است هر روز صبح ۱ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ فنجان آب گرم ترکیب کرده و میل کنید.
آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از قوی ترین و موثرترین روش ها برای درمان خانگی کیست مویی است که به کنترل، کاهش و تسکین علائم و نشانه های ناشی از آن می تواند کمک زیادی کند. آلوئه ورا دو خاصیت بسیار مفید دارد: هم یک ضدعفونی کننده بسیار قوی است و هم خاصیت ضدالتهابی فوق العاده ای دارد. به همین دلیل همزمان می تواند هم به کاهش عفونت محل بیماری کمک کند و برای کاهش التهاب و درد بسیار مفید است.
آگهی
#2
بقراط  گفته ، آفتاب نباید بر چرک طلوع کند
اگر سینوس پایلونیدال آبسه شد باید فورا تخلیه شود و  هیچ احتیاجی به لیزر و سیر و زردچوبه و عسل و غیره   هم نیست


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان