امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا

#1
ماهنامه زندگی سالم: ساختمان های بسیاری در سراسر دنیا وجود دارد که بعضی به دلیل دکور داخلی و برخی به علت نمای خارجی خود بسیار معروف هستند. لزومی ندارد طراحی هر سازه ای همچون یک آسمانخراش باشد تا بتواند مدت ها در ذهن ها باقی بماند برج هایی در جهان وجود دارد که به خاطر طراحی منحصر به فرد خود معروف شده اند. در این مطلب درباره گران ترین سازه های معماری جهان در سال 2015 که معماری منحصر به فردی هم دارند با شما سخن می گوییم.

مجتمع Wynn در لاس وگاس
این هتل 45 طبقه، با دکوراسیون لوکس، ششمین هتل بزرگ دنیاست. مساحت کل این هتل، 615 هکتار است. دارای 2716 اتاق، مرکز خریدی با مساحت 223 هزار متر و فضای تجاری 76 هزار متر است. تنها هتلی است که یک اتاق جلسه اختصاصی با مساحت 26 هزار فوت مربع و یک تالار عروسی و کلوپ دارد.


سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا 1

برنج پرنسس دبی

این آسمان خراش 101 طبقه، برجی مسکونی در دبی است که در مجاورت برج خلیفه ساخته شده و با ارتفاع 414 متری، بلندترین برج مسکونی دنیاست. این پروژه که ساخت آن در سال 2006 شروع شده و در سال 2012 افتتاح شد، و 17.2 میلیارد دلار هزینه دربر داشته است.


سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا 1



هتل Cosmopolitan در لاس وگاس

این هتل 52 طبقه لوکس با هزینه نزدیک به 90.3 میلیارد دلار، توسط طراح آلمانی و با حمایت مالی یک بانک آلمانی ساخته شده و دارای دو برج است. در سال 2014 با قیمت 73.1 میلیارد دلار به فروش گذاشته شد و شامل 3 هزار اتاق، مرکز گفتگوهای روزمره و مرکز تجارت با مساحت 222 هزار و 934 فوت مربع است. اینها تنها تسهیلات این هتل نیستند و یک استخر و آبگرم درمانی با ظرفیت 1800 نفر، از ویژگی های برجسته و بی همتای آن است.


سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا 1



تفرجگاه ساحلی سنگاپور

این تفرجگاه با برآورد 5.5 میلیارد دلار، گران ترین تفرجگاه ساحلی در دنیا بوده و مساحتی بالغ بر 5.15 هکتار دارد. این سازه شامل چند رستوران، هتل، مرکز نمایش، تئاتر و مرکز سرگرمی است و در سال 2010 افتتاح شده و چشم اندازهایی پانورامیکی رو به خط افق سنگاپور دارد. 2561 اتاق و سوییت لوکس در مجاورت پارک آبی سنگاپور و استخرهای شنای نامحدود از سایر تسهیلات این تفرجگاه گران به شمار می روند.


سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا 1



هتل سنتوسا در سنگاپور

این هتل، سومین هتل گران دنیاست که توسط گروه مهندسی مالزیایی Grntingساخته شده و مساحتی بالغ بر 49 هکتار دارد. در اطراف این هتل یک پارک بزرگ ساخته شده که با الهام از تم ماداگاسکاری است و یادآور مصر باستان است.


سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا 1



مرکز تجاری One World در نیویورک

این مرکز تجاری مدرن در نیویورک با ارتفاع 1451 فوت و 104 طبقه، بلندترین سازه معماری در آمریکاست. این آسمانخراش عظیم، بیشتر با عنوان «برج آزادی» معروف است. گفته می شود این مرکز تجاری جایگزین مرکز تجارت جهانی شده که در حادثه یازدهم سپتامبر از بین رفته است. ساخت این سازه در سال 2006 آغاز شد و در آوریل 2013 به اتمام رسید.

«دیوید چیلد» با الهام از سبک مدرن، طراحی این پروژه را برعهده داشته است. دیوارهای بتنی با فن آوری نانوی این برجی به خوبی در برابر زلزله و طوفان مقاوم است. دارای 71 واحد اداری، مدیریت خدمات عمومی با مساحت 19 هزار فوت مربع و موزه ای از آثار منهدم شده در حادثه یازدهم سپتامبر است. این مرکز تجاری به 11 متروی نیویورک، پایانه مسافربری و مرکز حمل و نقل WTC مرتبط است.


سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا 1



برج البیت در مکه

این آسمان خراش عظیم 120 طبقه، گران ترین آسمان خراش دنیاست که در مجاورت مسجدالحرام ساخته شده است. این سازه گنجایش حدود 100 هزار نفر را دارد. این هتل برزگ، محل اجتماع حجاج مکه است.


سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا 1



مجتمع ونتین در ماکائو

این سازه زیبا در قلب ماکائو، توسط یک کمپانی معروف آمریکایی با عنوان Las Vegas Sands طراحی شده و در آگوست 2007 افتتاح شده است. مساحت آن 98 هزار مترمربع بوده و بزرگترین محل بازی های کازینو در دنیاست.دارای 3000 سوییت بوده و ظرفیت 150 هزار نفر را دارد. در مجموع 30 رستوران در داخل این سازه بزرگ قرار دارد.


سفر به گران‌ترین برج‌های دنیا 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
 سپاس شده توسط melodicl
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یکی از زیباترین ولی کم بازدید ترین مکان در دنیا
  رویایی ترین مکآن هآی دنیا !
Shocked بناهای بسیار عجیب در سراسر دنیا 0:
  پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا (1)
  صومعه ی سوملا در ترابزون ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین صومعه های دنیای مسیحیت
  زیباترین شهرهای دنیا : پاریس، فرانسه
  تله کابین های شگفت انگیز دنیا
  زیبـآ ترین کلـیسا ها در دنیا
  11 روستای زیبا از سراسر دنیا
  10 مکان محبوب دنیا برا گرفتن عکس سلفی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان