امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی انیمیشن Kung Fu Panda 3 (پاندا کونگ‌فو کار 3) .

#1
نقد و بررسی انیمیشن Kung Fu Panda 3 (پاندا کونگ‌فو کار 3) . 1

کارگردانان : Alessandro Carloni, Jennifer Yuh

نویسندگان : Jonathan Aibel, Glenn Berger

صداپیشگان : Jack Black, Bryan Cranston, Dustin Hoffman

خلاصه داستان : پاندا کونگ فوکار ۳ ادامه “ماجراهای افسانه ای از هیبت” خود، پو باید با حوادثی که برایش پیش میاید مبارزه کند...

نقد و بررسی انیمیشن Kung Fu Panda 3 (پاندا کونگ‌فو کار 3) . 1

قسمت سوم کونگ فو پاندا را می بایست در گروه انیمیشن های کودکانه طبقه بندی کرد. هر چند که فیلم گهگاه سعی دارد محتوایی برای بزرگسالان داشته باشد که به بهانه آن کودکان خود را در تماشای فیلم همراهی کنند، اما در نهایت و بر خلاف بهترین های این ژانر، فیلم را باید انیمیشنی صرفا مخصوص کودکان نامید. کونگ فو پانداکار به دنبال راضی کردن آن دسته ای است که از ماجراجویی های پو (با صدای جک بلک) در قسمت دوم این مجموعه لذت بیشتری بردند. اساسا وجود قسمت سوم مرهون فروش بالای دو قسمت پیشین این مجموعه است وگرنه پاندای کونگ فو کار ۳ هیچ خط داستانی جذاب و جدیدی برای عرصه در چنته ندارد. اما و با وجود اینکه پاندای ۳ موفقیتهای خود را باید مرهون قسمت های پیشین این مجموعه بداند، در نهایت آن را می توان محصولی موفق برای کمپانی سازنده دانست.

نقد و بررسی انیمیشن Kung Fu Panda 3 (پاندا کونگ‌فو کار 3) . 1

در حوزه کیفی، دریم ورکس را باید دومین کمپانی موفق سازنده انیمیشن بعد از پیکسار دانست. اما در نگاهی واقع گرایانه تر متوجه می شویم که انیمیشن هایی مانند شرک، ماداگاسکار و کونگ فو پانداکار (که همگی ساخت دریم ورکز هستند) در دراز مدت پتانسیل ابتدایی خود را از دست داده وبه طور تدریجي به داستان هایی پریایی ساده و به ظاهر پر زرق و برق تبدیل شده اند. پاندا ۳ از لحاظ گرافیکی شفاف رنگارنگ و تر و تمیز و از نظر روایت پر از اکشن و کمدی است، اما وقتی نوبت به محتوا میرسد، انیمیشنی مانند پاندای کونگ فو کار سه، پیام های اخلاقی تکراری مانند «خانواده مهم است»، یا «خودت باش» را به ساده ترین شکل ممکنه که درک آن برای کودکان خردسال هم قابل هضم باشد , ارائه می دهد.داستان پرداخت شده برای رسیدن به پیام های اخلاقی خالی از هر گونه ظرافت و فاقد صحنه های تاثیر گذار احساسی می باشد، که از این نظر در مقایسه با آثار برگزیده «پیکسار» که پیامی مشابه را با ظرافت تمام به مخاطب خود عرضه می دارند، اصطلاحا کم می آورد. علاوه بر آن، پاندای کونگ فو کار ۳ حتی تلاش نمی کند تا خود را به عنوان یک انیمیشن قابل توجه مطرح کند. تمام آنچه که دریم ورکس با این فیلم هدف قرار داده، کشاندن دوباره مخاطبان قسمت دوم پاندا به سینما و تکرار موفقیت فیلم، آنهم صرفا از نقطه نظر تجاری برای صاحبان سهام خود می باشد.

نقد و بررسی انیمیشن Kung Fu Panda 3 (پاندا کونگ‌فو کار 3) . 1

پاندای کونگ فو کار ۳ با معرفی شخصیتی منفی شبیه گاو(با نام کای و با صدای جی کی سیمونز) است آغاز می شود. پس از تسخیر جهان عرفان و با اسیر کردن افسانه ها و بزرگان هنر های رزمی، او قصد گسترش حاکمیت خود بر دنیای مادی را نیز دارد. تنها کسی که می تواند جلوی کای را بگیرد، پاندای قصه ما با نام پو است که اخیرا از سمت دانش آموزی، به استادی از سوی آقای شیفو (با صدای داستین هافمن) ارتقا درجه پیدا کرده است. پو نیز به شدت برای هماهنگ سازی خود با مسئولیت های جدیدش در جایگاه استادی دچارمشکل می باشد و این مسله همزمان شده است با ورود پدر واقعی وی با نام پاندا لی (با صدای برایان کرانستون) که خود را به زندگی فرزندش وارد ساخته و باعث ورود پو به دهکده پاندا ها و آشنایی وی با پاندا های دیگر شده است. تمام اینها مقدمه ای هستند برای ورود کای به داستان و آغاز برنامه ریزی پو برای سازماندهی خود و دیگران برای نجات دنیا.

تمامی صدا پیشگان کونگ فو پانداکار ۳ از مشهور ترین بازیگران حال حاضر سینما هستند. در حالی که هنوز تمرکز اصلی فیلم بر روی پو و صدای جک بلک هست، فیلم از صدای ۳ برنده اسکار (انجلینا جولی، داستین هافمن و جی کی سیمونز) در نقش های فرعی استفاده می کند. هر چند که به دلیل دیالوگ های معدود شخصیت های فرعی، عملا حضور جولی وهافمن در فیلم قابل تشخیص نمی باشد اما صدای موثر سیمونز و دیگر صداپیشگان مشهور مانند کیت هادسون و سیت راجز کاملا قابل شناسایی است. نتیجه آن شده است که کونگ فو پانداکار ۳ به خوبی از پتانسیل صداپیشگان مشهور خود استفاده می کند، بدون آنکه در دام صداهای بیش از حد آشنا و قابل شناسایی صداپیشگان فیلم گرفتار شود. تمامی صدا پیشگان کونگ فو پانداکار ۳ از مشهور ترین بازیگران حال حاضر سینما هستند. در حالی که هنوز تمرکز اصلی فیلم بر روی پو و صدای جک بلک هست، فیلم از صدای ۳ برنده اسکار (انجلینا جولی، داستین هافمن و جی کی سیمونز) در نقش های فرعی استفاده می کند. هر چند که به دلیل دیالوگ های معدود شخصیت های فرعی، عملا حضور جولی وهافمن در فیلم قابل تشخیص نمی باشد اما صدای موثر سیمونز و دیگر صداپیشگان مشهور مانند کیت هادسون و سیت راجز کاملا قابل شناسایی است. نتیجه آن شده است که کونگ فو پانداکار ۳ به خوبی از پتانسیل صداپیشگان مشهور خود استفاده می کند، بدون آنکه در دام صداهای بیش از حد آشنا و قابل شناسایی صداپیشگان فیلم گرفتار شود.

نقد و بررسی انیمیشن Kung Fu Panda 3 (پاندا کونگ‌فو کار 3) . 1

هر چند که شاید کودکان کم سن و سال چندان به لحاظ فنی توجهی به کیفیت سمعی و بصری انیمیشن پیش روی خود نداشته باشند، اما باید اعتراف کرد که پاندای کونگ فوکار ۳ از لحاظ شفافیت تصویری و لذت بصری با پیشرفت قابل توجه، در سطح بالایی قرار می گیرد.با تمام اینها هنوز از لحاظ فنی و گرافیکی شاهد نوآوری خاصی در این اینیمیشن نیستیم، اما با تماشای صحنه های رنگارنگ و پر جزئیات فیلم لذت بخش است. نسخه سه بعدی جدا از ثانیه هایی محدود، چیز چندانی را در حافظه مخاطب ثبت نمی کن و تماشای آن توصیه نمی شودد. در انتها فیلم از لحاظ سمعی و بصری، مانند تمام ویژگی های دیگر فیلم، تنها سلیقه مخاطب خود که کودکان، بخصوص کودکان طرفدار پاندای کونگ فوکار ۳ را راضی می کند و متاسفانه فیلم در راضی نگه داشتن مخاطب بزرگسال نمی تواند موفقیتی کسب کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
آگهی
#2
اومده تو بازار؟
☆Welcome to our personal hell☆
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام انیمیشن محبوب را انتخاب میکنید ؟(بروز رسانی شد)
  ترجمه و نقد و بررسی اوپنینگ فصل اول انیمه ی(+۱۷) Attack On Titan
  بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۰؛ جذاب و مهیج
  اولین تصاویر از کاراکتر صداگذاری‌شده توسط جانی دپ در انیمیشن Puffins
  اولین تریلر انیمیشن The Boss Baby: Family Business منتشر شد
  تاریخ انتشار انیمیشن Transformers: War For Cybertron Earthrise مشخص شد
  نخستین تصاویر انیمیشن Minions Holiday Special به زمان پخش آن اشاره دارند
  تریلر انیمیشن Once Upon a Snowman ماجراجویی اولاف برای یافتن هویتش را نشان می‌دهد
  نگاهی به انیمیشن لاک پشتهای نینجا+چند عکس زیبا ازشون!
  اولین تریلر انیمیشن سریالی Animaniacs منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان