امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بی رحمانه ترین سلاح های تاریخ

#1
امروزه با معرفی سلاح های بسیار پیشرفته مثل سلاح های کشتار جمعی می توان در ظرف چندین ثانیه میلیون ها انسان را به کام مرگ کشاند. اما در گذشته های دور به این شکل نبود و جنگجویان با سلاح هایی بسیاری عادی با یکدیگر مبارزه می کردند.در این مطلب قصد داریم تا شما را با ترسناک ترین و به نوعی بی رحمانه ترین سلاح ها در جهان قدیم آشنا کنیم.

در زمان های قدیم عمده سلاح ها از جنس چوب ، سنگ و یا فلز ساخته می شدند و عمدتا به شکل شمشیر ، نیزه و یا تیر و کمان بودند. اما در همین دوران نیز سلاح هایی وجود داشتند که به معنای واقعی ترس را در دل طرف مقابل ایجاد می کردند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ترسناک ترین و به نوعی بی رحمانه ترین سلاح ها در جهان قدیم آشنا کنیم.

بی رحمانه ترین سلاح های تاریخ 1
چماق سر گرد"

اصولا چماق به تکیه ای چوب با طول و قطر زیاد گفته می شود که در صورت استفاده توسط اشخاص نیرومند می توانند ضربه بسیار سنگین و محکمی را به طرف مقابل وارد کند. در مواقعی سلاح مورد نظر از سنگ نیز تراشیده شده و مورد استفاده قرار می گرفت. حال تصور کنید که یک بخش کره ای شکل نیز بر بالای این چماق اضافه شود. در این صورت و با برخورد این بخش به بدن فرد مهاجم ، تخریب بسیار بیشتر خواهد بود. این سلاح از دوران قدیم توسط قبایل معروف به " زولو" در آفریقا برای دفاع شخصی استفاده می شده است. این سلاح این روزها نیز همچنان در بین این قبایل همچنان رواج دارد.
بی رحمانه ترین سلاح های تاریخ 1


ستاره چهار پر"

این وسیله فلزی به اشکال مختلف با تعداد پره های متفاوت توسط مبارزان موسوم به " نینجا" در شرق آسیا مورد استفاده قرار می گرفت. این سلاح که در حجم های مختلف به کار می رفته است در صورت برخورد به دشمن می توانست زخم های عمیق و بسیار دردناکی را ایجاد کرده و به سرعت به مرگ قربانی منجر شود. این سلاح به شکلی جدید در دنیا امروز نیز به کار می رود. این ستارهای فلزی عمدتا توسط گروهای تبهکاری در هنگام تعقیب و گریز با پلیس حمل شده و بر روی زمین ریخته می شود. این ستاره های فلزی توانایی بالایی در پنچر کردن لاستیکهای اتومبیل نیز دارند.

بی رحمانه ترین سلاح های تاریخ 1

گرز تیغ دار"

گرز از چند نظر شبیه به چماق است. یک بدنه استوانه ای چوبی یا فلزی با یک سر کروی شکل از همان جنس که با یک زنجیر به دسته وصل شده و البته کمی کوچکتر است. این کوچکتر و سبک تر بودن گرز را به سلاح ایده آل برای نیروهای پیاده و سواره نظام تبدیل کرده بود. اما نوع بسیار مرگبارتر از گرز در دوران قرون وسطا ساخته شده که به " ستاره صبح" معروف شد. این گرز که معمولا چوبی یا فلزی بود دارای تیغه های فلزی بود که در روی سطح کروی گرز قرار می گرفت. حالا ضربه شدید و مرگبار گرز را با تیغه های فلزی آن ترکیب کنید تا به مرگباری هر چه بیشتر " ستاره صبح " پی ببرید.


بی رحمانه ترین سلاح های تاریخ 1
دیسک های فلزی"

ورزش پرتاب دیسک از زمانهای بسیار قدیم در جهان رونق زیادی داشته است. این ورزش در بازی های المپیک باستان در یونان قدیم نیز برگزار میشده است و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است. اما مبارزان فرقه " سیک" در هندوستان دیسکهای بسیار ترسناکی را ابداع کردند. این فرقه با ساخت دایره ها و یا نیم دایره های فلزی با قطر کم که بسیار در لبه های خود تیز بودند سلاحی پرتابی را ساختند که می توانست تا فاصله 100 متری مرگبار باشد. در نبردهای قدیمی داشتن سلاحی این چنین کشنده و مرگبار با برد 100 متر برتری بسیار محسوسی به حساب می آمد.
بی رحمانه ترین سلاح های تاریخ 1


" چکش چوبی"

این وسیله از زمان های بسیار دور برای انجام امور بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گرفته است و از ابتدا به عنوان یک سلاح مطرح نبوده است. اما در زمانی که در درگیری های نزدیک مورد استفاده قرار می گرفته است بسیار کشنده ظاهر می شده است. یک ضربه از این چکش بزرگ برای خرد کردن اکثر استخوان های نفر مقابل ، حتی استخوان جمجمه نیز کفایت می کند. روش عمده استفاده از این وسیله ابتدا یک ضربه به پا و سپس یک ضربه به سر قربانی بوده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط M.AMIN13 ، mr.destiny ، ▲ℐяυηℐє ҡι∂ƨ▲ ، Son of anarchy
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی کتاب های تاریخ
Science بزرگترین معما‌های تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد.
  برگی از تاریخ فلشخور
  دوست داشتی در تاریخ چه اتفاقی هرگز روی نمی داد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  " تاریخ چیست "
Book ☽تاثیرگذار های تاریخ☾اسحاق نیوتون Isaac Newton
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ ابن رسته
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ابن حوقل
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ استرابون
Book تاریخ دموکراسی در ایران باستان✔

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان