امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص شگفت انگیز آووکادو

#1
خواص شگفت انگیز آووکادو

آووکادو میوه‌ کامل و پر خاصیتی است که هسته‌‌اش از خودش هم مفیدتر و حدود 65 درصد از آمینو اسیدها در آن یافت می‌شود.
خواص شگفت انگیز آووکادو 1به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،‌آووکادو سرشار از مواد مغذی همچون فیبر و پروتئین است. علاوه بر اینکه قند و نشاسته کمی دارد، باعث احساس سیری شده و از پرخوری جلوگیری می‌کند. وجود فیبر در این ماده غذایی از یبوست جلوگیری کرده و اسهال را برطرف می‌کند. آووکادو تقویت‌کننده معده و از بین‌برنده نفخ و گاز معده است.

آووکادو و هسته‌اش چربی اشباع‌نشده و مورد نیاز بدن را تولید می‌کنند. این نوع چربی برای سلامتی بدن مفید است و به جذب آنتی‌اکسیدان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، چربی اشباع‌نشده آن برای کاهش کلسترول و کاهش وزن بسیار مناسسب است.

65 درصد از خواص آنتی‌اکسیدانی آووکادو از گوشت و هسته آن بوجود می‌آید. این خواص آنتی‌اکسیدانی باعث جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش کلسترول می‌شود. این ماده غذایی باعث تقویت مغز و افزایش انر‍ژی بدن می‌شود.آووکادو برای تمام سلیقه‌ها مناسب است. چه گیاه‌خوار باشید چه گوشتخوار و چه خام‌خوار آووکادو با ذائقه شما هماهنگ است.

آووکادو سرشار از پتاسیم، خانواده ویتامین B، فیبر، آنتی‌اکسیدان و فولات است که در مراحل ابتدایی بارداری و رشد جنین، رشد بافت و سلول‌ها تاثیرات بسیار مثبتی دارد. از طرف دیگر این خواص آووکادو باعث افزایش قدرت باروری می‌شود.

آووکادو سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و از این طریق باعث کاهش رشد سلول‌های سرطانی شده و از بیماری‌های جدی جلوگیری می‌کند.می‌توانید از آن به عنوان روغن یا چربی غذاییتان استفاده کنید و آن را وارد دستور غذاییتان کنید. این ماده با طعم خنثی و بافت خامه‌ای مانندی که دارد، می‌تواند به‌سادگی جانشین روغن یا کره در غذا یا سالاد شوند.

آووکادو برای پوست بسیار مفید است. این ماده باعث نرم و مرطوب شدن پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. می‌توانید از این ماده برای پوستتان ماسکی طبیعی درست کنید. آووکادو به علت وجود آنتی‌اکسیدان‌ و ویتامین E برای مو نیز بسیار مفید است.



منبع:Healthy Holistic Living
Off Grid Quest
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان