امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تلاش برای افزایش ردیف بودجه پژوهشی

#1
تلاش برای افزایش ردیف بودجه پژوهشی 1

چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه این اجلاس با اشاره به محدودیت‌های مالی در بخش‌های پژوهشی و فناوری، گفت: باید برای افزایش ردیف بودجه پژوهشی تلاش و برنامه‌ریزی شود.



احمدی با بیان اینکه این اجلاس بالاترین مرجع رسمی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری پژوهش در کشور است، گفت: خواسته معاونان پژوهش و فناوری این است که اجازه جابجایی بودجه پژوهشی داده نشود.



وی با بیان اینکه بودجه‌های ستادی عمدتا در حرکت‌ها و پروژه‌های ملی هزینه می‌شود، افزود: توسعه، انتقال فناوری و بومی‌سازی آن وظیفه اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.



معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سهم پژوهش در سال‌های گذشته با کاهش مواجه شده است، تصریح کرد: اگر در دولت فعلی این مشکلات حل شود، حرکت بسیار بزرگی خواهد بود تا شیب نزولی اعتبارات پژوهشی به شیب صعودی تبدیل شود.



وی افزود: برای جبران کسری اعتبارات در حوزه‌های پژوهشی باید برخی الزامات قانونی دستگاه‌های مختلف اجرایی حذف شود و با رویکرد اقتصاد مقاومتی مساله را پیش ببریم.



رئیس چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در صورت همکاری همه نهادها حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال اضافه بر اعتبارات سال گذشته می‌تواند عملیاتی شود، اضافه کرد: انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه وارد عمل شود.



احمدی با اشاره به مشکلات پیش آمده از طریق مالیات‌ حوزه پژوهش در کشور، اظهارامیدواری کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه معافیت‌های مالیاتی بخش پژوهش و فناوری باید اقدامات مناسبی انجام دهد تا از این طریق شاهد رونق روزافزون فعالیت‌های پژوهشی در کشور باشیم.



انتهای پیام
تلاش برای افزایش ردیف بودجه پژوهشی 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بودجه بندی کنکور انسانی
  راهکارهایی برای افزایش دقت محاسبات
  روشهای افزایش سرعت تست زنی
  ۱۳ نکته برای افزایش کیفیت تدریس آنلاین
  اختصاص ۶ درصد بودجه دانشگاه آزاد به حوزه فرهنگ
  آغاز ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی
  افزایش ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی
  درخواست بودجه‌ای دانشگاه‌ها از دولت/ چالش افزایش مالیات پژوهشی
  پذیرش دکتری پژوهشی و پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  شیوه‌نامه دستیار آموزشی- پژوهشی دانشگاه یزد تصویب شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان