امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا Chrome OS به سیستم عامل محبوب تبلت ها تبدیل خواهد شد؟

#1
آیا Chrome OS به سیستم عامل محبوب تبلت ها تبدیل خواهد شد؟ 1






هفته پیش، گوگل بالاخره اعلام کرد که اپلیکیشن های اندرویدی قابلیت اجرا روی سیستم عامل کروم را خواهند یافت. بدین طریق، لپ تاپ های فوق العاده ارزان قیمت گوگل و همکاران اش با نام Chromebook می توانند به طور تمام و کمال محیط اندروید را تداعی کرده و روی پی سی به مجموعه ای تمام عیار از اپلیکیشن ها دسترسی داشته باشید.

در کروم بوک می توانید پنجره اپلیکیشن ها را تغییر اندازه دهید، حین اجرای یک اپلیکیشن وب گردی کنید و به طور کل قابلیت چند وظیفگی از آن شما خواهد بود. مجموعه این ویژگی ها، تبلت ها را یک گام عقب تر جلوه می دهند.

سوال مهمی که مطرح شده این است: چه بر سر بازار تبلت ها می آید و آیا توسعه بیشتر سیستم عامل کروم به مفهوم جایگزینی اش با اندروید روی تبلت ها است یا رویه همچون سابق پیش می رود؟

مسلما، آنچه که گوگل از Chrome OS نشان مان داد می تواند به شرکای این شرکت کمک کند تا تبلت های قابل تری برای کسب کارها بسازند و ظرفیت ها را بالاتر ببرند. کلید رسیدن به آن البته که چند وظیفگی است. اندروید فعلی نمی تواند چنین قابلیتی را ارائه دهد و ضعف آن دقیقا همین به حساب می آید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا Chrome OS به سیستم عامل محبوب تبلت ها تبدیل خواهد شد؟ 1

کاربرانی که در قبال تبلت هزینه بالایی نمی کنند، در نهایت تجربه ای عذاب آور و کند نسیب شان می شوند. ساده است، حالتی که در آن بتوانید اپ ها را کنار هم باز کنید و همزمان به همه شان برسید، بدون آنکه لازم باشد محیط یکی را برای رسیدن به دیگری ترک کنید، همان نقطه قوت Chrome OS است.

با این حال، قابلیت چند وظیفگی، در اندروید N نیز وجود خواهد داشت و پیش از اینکه بخواهیم پیروز این نبرد را اعلام کنیم، باید محصولاتی که هر دو سیستم عامل را اجرا کرده اند را بررسی کنیم.

مدیریت فایل نیز بخش دیگری است که Chrome OS در آن تجربه اندروید را تقویت می کند. حتی بهترین اپلیکیشن های مدیریت فایل اندرویدی هم آنقدر خسته کننده طراحی شده اند که برای انتقال یک فایل باید بارها در پرونده های مختلف بالا و پایین بروید تا کارتان انجام شود.

گوگل گفته که فضای ذخیره سازی اپلیکیشن های اندروید و کروم با یکدیگر به اشتراک گذاشته می شود، بنابراین کاربران می توانند از ساختار منسجم و عالی مدیریت فایل کروم بوک برای تنظیم فایل های اندرویدی خود استفاده کنند. حتی بیشتر، اپلیکیشن ها از هر دو اکوسیستم می توانند بدون مشکلی فایل ها را به اشتراک بگذارند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا Chrome OS به سیستم عامل محبوب تبلت ها تبدیل خواهد شد؟ 1

وقتی مبحث سخت افزار می شود، نمایشگرهای بزرگ محبوبیت بالایی میان کسانی دارند که عمده استفاده شان محتوای رسانه ها است اما لزوما تبلت موفق فقط نمایشگر بزرگ و خوب ندارد. حالا تقاضا برای محصولات هیبریدی با کیبوردی که قابلیت جدا شدن را دارد بسیار بالاست. در واقع یک تبلتی که می تواند با اتصال کیبورد تبدیل به لپ تاپ شود.

در مورد کروم بوک ها، Asus Chromebook Flip می تواند بهترین بهره را از قابلیت جدید سیستم عامل کروم ببرد. در حال حاضر، بیشتر محصولات موجود در بازار ویندوز را اجرا می کنند اما شکی در آن نیست که هر تجارت پولسازی در زمینه دستگاه های هوشمند، گوگل را هیجان زده می کند.

فروش کروم بوک ها طی چند مدت اخیر رشد آرام و پیوسته ای را تجربه کرده و گوگل حالا در هر فصل حدودا 2 میلیون دستگاه با سیستم عامل کروم را فعال می کند. حتی آمار فروش کروم بوک ها برای اولین بار طی سه ماهه اول 2016 از مک بوک های اپل هم پیشی گرفت. از سوی دیگر، حالا که نرخ رشد بازار تبلت ها تقریبا متوقف شده، توسعه دهندگان کمتری میل به تولید تبلت پیدا می کنند.

حالا که تبلت ها جذابیتی برای مردم ندارند، چه بهتر که در ردای جدیدی، اپلیکیشن ها را روی نمایشگرهای بزرگ تر زنده نگه داشت و چرا گوگل این کار را نکند؟ فروش کروم بوک ها اندک است، اما رو به افزایش. عمده خریداران کروم بوک ها، مدارس و مراکز آموزشی هستند، و اگر گوگل می خواهد در بازار عمومی و کسب و کارها هم پیروز باشد، باید تلاش بیشتری کند. مجموعه بهتری از نرم افزارها در کنار سخت افزارهای متنوع، قطعا به این اتفاق کمک خواهند کرد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا Chrome OS به سیستم عامل محبوب تبلت ها تبدیل خواهد شد؟ 1

با نگاه به محصولات موجود در بازار متوجه می شوید که چرا تبلت ها رو به فراموشی رفته اند. کروم بوک ها ارزان قیمت اند و با این حال سخت افزار قابل قبولی را در خود جای داده اند. برای مثال، شما می توانید یک Asus Chromebook C201 را با پردازنده ای چهار هسته ای، دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 169 دلار بخرید. همچنین Acer Chrombook R11 با نمایشگر 11 اینچی، پردازنده اینتل، 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم قیمتی 279 دلاری دارد. جالب است نه؟ هر دو این دستگاه ها در آینده می توانند اپلیکیشن های اندرویدی را اجرا کنند.

حالا این دو دستگاه را با پیکسل سی 500 دلاری گوگل مقایسه کنید که در ابتدا قرار بود Chrome OS روی آن نصب باشد اما کار به اندروید کشید. یا حتی سری Galaxy Tab سامسونگ با قیمت 400 دلار. البته، اگر می خواهید پول زیادی هزینه کنید، Chromebook Pixel را هم می توانید با قیمت 1300 دلار بخرید اما توجه داشته باشید که بحث صرفا بر سر اجرای اپلیکیشن های اندروید در حالتی بهتر از خود اندروید روی سیستم عاملی دیگر است.

گذشته از این ها، Chrome OS می تواند مشکل گوگل در ارائه آپدیت برای اندروید را هم حل کند. برطرف کننده مشکلات این سیستم عامل و آپدیت های امنیتی به صورت اتوماتیک برای تمامی محصولات کروم بوک در پس زمینه دانلود می شوند در حالی که اگر مشکلی برای اندروید تبلت تان پیش بیاید، باید منتظر کمپانی سازنده باشید و نه گوگل.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آیا Chrome OS به سیستم عامل محبوب تبلت ها تبدیل خواهد شد؟ 1

اعلام ارائه اپ های اندروید روی سیستم عامل کروم تغییر بزرگی در استراتژی های گوگل است که به Chrome OS یک شانس برای زنده ماندن و قدرت گرفتن می دهد. این تغییر البته نوع نگاه مشتریان نسبت به تبلت ها و اندروید را نیز تغییر خواهد داد. با این حال، سال ها طول می کشد تا اندروید جایگاه اش را به سیستم عامل کروم بدهد، حتی اگر همه تولیدکننده ها بر سر این موضوع اتفاق نظر داشته باشند.

هنوز فاصله بسیاری میان این دو بازار وجود دارد اما شکی نیست که کروم بوک های بعدی برای گرفتن جایگاه تبلت ها روز به روز قلمروشان را گسترش داده و نزدیک تر می شوند. با این حال، فراموش نکنیم که اندروید N با قابلیت چند وظیفگی در راه است و امکان دارد تمام این خیال پردازی ها تا یک سال دیگر نوشته ای احمقانه به نظر برسند.

پاسخ
 سپاس شده توسط Faust ، Jack Daniel'ѕ ، # αпGεʟ ، موناجون خوشگل
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نسل جدید از تبلت‌های آی‌پد اپل همراه با نمایشگری بزرگ‌تر و قیمتی کمتر عرضه می‌‌شوند
  تبلت های جدید و متفاوت از سامسونگ
  آموزش روت و نصب ریکاوری تبلت با استفاده از Odin
  آموزش تعمیر تبلت
  تصاویر بزرگترین تبلت دنیا
  تبلت تاشوی سامسونگ با یک صفحه کلید و پایه در پتنت جدیدی نشان داده شد
  آپدیت اندروید مارشمالو برای تبلت ال جی جی پد ایکس 10.1 منتشر شد
  تبلت گلکسی Tab A 8.0 H آپدیت اندروید مارشمالو را دریافت کرد
  تبلت ASUS ZenPad Z8 با نمایشگر 7.9 اینچی 2K معرفی شد
  تبلت سرفیس پرو ۵ با نمایشگر اولترا اچ دی 4K شهریور امسال عرضه می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان